+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 19:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 284.

Ketju: Nightwish

Oletus Nightwish..=)

Tämänkin topic:n alku uusiksi!

Nightwish on perustettu vuonna 1997 tai oikeastaan hieman ennen, mutta silloin ilmestyi heidän ensimmäinen levynsä… Aivan aluksi Tuomas Holopainen lauloi bändissä enemmän hän oikeastaan joissain kapaleissa lauloi enemmän, kuin mitä Tarja Turunen, mutta ekan levyn jälkeen Tuomas ei laulanut enää ollenkaan…
    Bändin jäsenet eivät myöskään olleet täysin samat ja bändin basisti on oikeastaan se joka on vaihtunut eniten… aivan aluksi Emppu Vuorinen soitti sekä kitaraa, että bassoa, mutta sitten hankittiin uusi basisti joka tosin lähti myöhemmin pois… ja hänen tilalleen tuli Marco Hietala, joka myös laulaa tällä Nightwishin uusimmalla levyllä… ja hän on nyt ns. bändin mieslaulaja…
    No niin, mutta bändin jäsenet nykyään ovat siis: Tarja Turunen(laulu), Tuomas
    Holopainen(kosketinsoittimet), Jukka nevalainen(rummut), Emppu Vuori(kitara) sekä Marco Hietala(basso)…

Nightwishiltä on juuri ilmestynyt uusi levy joten bändi ei mitä luultavimminkaan aio aivan vielä levyttää seuraavaa… Tämä uusin levy "Century child" menestyi mielettömän hyvin ja myi kultaa jossain kahdessa tunnissa… Nightwishin laulaja Tarja Turunen aikoi yhdessä vaiheessa lähteä bändistä ja ruveta ooppera laulajaksi, mutta hän ei kuitenkaan ilmeisesti lähdekkään…
    Viimeksi muokannut Melinda : 26.6.2003 klo 0:23:14

tr00 banana warrior yksisiipi:n avatar
    Liittymispäivä
    16.5.2002
    Sijainti
    JKL
    Ikä
    28

Oletus

Noniin, paras bändi josta topicin olet tehnyt.
    Minun osaltani Nightwish-faneus alkoi kuten Bodominkin osalta, eli alusta lähti. Ensimmäinen levy oli jo ilmestyessään mahtava, vaan en koskaan ostanut. Oceanborniin sitten ihastuin kovin ja ostin sen. Sitten yhtäkkiä innostus lopahti ja myin pois tuon levyn, eikä seuraavakaan levy "Wishmaster" jaksanut kiinnostaa. Sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta aloin kuuntelemaan kaikkia noita kolmea cd:tä. Pian ilmestyikin "Over The Hills And Far Away" cover mini-cd, ja nimikkobiisi oli(on vieläkin) mahtava.
    Tuossa jokin aika sitten ostin Century Childin, josta en alunperin pitänyt, mutta kun kuuntelin sen kertaalleen, niin huomasimpa sen olevan bändin paras. Siinä on paljon erilaista elementtiä kuin aiemmin, mainittakoon mieslaulun suuri määrä ja vaihtelevammat biisit esim. Forever Yours, josta tuli tunnelmaltaan paljon mieleen Sarah Brightman. Ei mikään huono suunta. Lisäksi Tarjan ääni kuulostaa jotenkin paremmalta.
    Nyt pitäisi säästää rahaa sitä 4cd-boksia ja liveä sekä DVD:tä että levyä varten. Videot ovat myös hienoja, mainittakoon parhaaksi "Sleeping Sun" ja "Over The Hills...".
    Jatkakoon yhtye hianoa tietään.
    o.o

Bomb aeris2:n avatar
    Liittymispäivä
    21.8.2002
    Sijainti
    Daguerreo :)
    Ikä
    28

Oletus

Mun lempparibändi ehdottomasti! Niin upeita kappaleita, muuta en nykyisin enää kuuntelekaan... Mul on melkein kaikki niiden levyt, pari vanhempaa sinkkuu puuttuu, niit on niin vaikee löytää Oon miettiny et onkohan mitään saman tyylistä bändiä kun Nightwish, kiinnostas kyl muutakin musaa kuunnella mut ei oikein tiedä mikä ois semmonen hyvä bändi, eli jos joku haluis ehdottaa niin olisin kiitollinen!

Space Cowboy Yomii:n avatar
    Liittymispäivä
    31.5.2001
    Sijainti
    Cydonia
    Ikä
    25

Oletus

joo, ihan paras. niin paljon hyviä biisejä, kuten 'over the hills and far away', '10th man down', 'astral romance' ja uudemmista 'beauty of the beast' och 'ocean soul' :))

satuin kävelemään tuskan ohi tossa kesällä kun olin hesassa. siellä oli justiinsa nightwish soittamassa, ja pitihän siihen jäädä kuuntelemaan hetkeksi, kun over the hills and far away:ta soittivat ^^

The road remains wide open while your dreams are alive.
    Only fear can block the way.

spacedementia.org

Oletus

Angels Fall Firstin ostin kun se ilmestyi. Näin SFP:ssä mainoksen 'ihastuttavaa gootti-doomia naislaululla' ja hieman petyin siihen renkutukseen ja kaikkeen.

No, olihan se kivaa kun levyssä luki 402/500 ja sellaista. Jälkeenpäin sitten ilmestyi "virallinen" versio Angels Fall Firstistä jossa sitten olikin paremmat biisit. Jälkeenpäin tuota ensiversiota onkin sitten myyty huuto.netissä tuhannen markan hintaan, joten ihan kiva ostos se loppujen lopuksi oli.

Oceanbornin kopioin enää kasetille vaikka pidinkin siitä paljon. Sitten kiinnostus hieman hiipui. Nyt kuitenkin Tuskassa näkemäni keikka palautti taas hieman uskoa yhtyeeseen, joten pitääkin katsoa että viitsiikö tuon Century Childin ostaa. Bändissä kuitenkin on Marco Hietala - Suomen paras hevilaulaja ja mahtava basistikin.
    not quite here

Warrior Usagi:n avatar
    Liittymispäivä
    18.1.2002
    Sijainti
    Wherever
    Ikä
    24

Oletus

Minulla on Nightwishin CD:t Oceanborn, Wishmaster, Over The Hills And Far Away ja Century Child. Aloin kuunnella Nightwishia sen jälkeen, kun kuulin Sleeping Sunin.

Originally posted by aeris2
    Oon miettiny et onkohan mitään saman tyylistä bändiä kun Nightwish, kiinnostas kyl muutakin musaa kuunnella mut ei oikein tiedä mikä ois semmonen hyvä bändi, eli jos joku haluis ehdottaa niin olisin kiitollinen!
    No, voinhan nyt tässä luetella pari bändiä, jotka ovat vähän saman tyylisiä... Yksi hyvä bändi on Within Temptation, pidän enemmin heidän vanhemmasta tuotannostaan, koska ekalla levyllä (ja tokalla minilevyllä) on myös deathmetal-laulua.

After Forever on myös hyvä. Siinä on naislaulun lisäksi myös deathmetal-laulua... No, en tiedä pidätkö sen tyylisestä laulusta, en minäkään tykännyt siitä aluksi, kun kuuntelin Within Temptationia, mutta sitten aloin pitää siitä.

On niitä muitakin vähän samantyylisiä bändejä, noissa molemmissa on ainakin naislaulua, vaikka muuten ne eivät niin paljon Nightwishia muistutakaan.
    Viimeksi muokannut Usagi : 2.1.2004 klo 12:32:25

Oletus

satuin kävelemään tuskan ohi tossa kesällä kun olin hesassa. siellä oli justiinsa nightwish soittamassa, ja pitihän siihen jäädä kuuntelemaan hetkeksi, kun over the hills and far away:ta soittivat ^^
    Juu, min taisin olla sillon mukana, kai...
    toi prkl serkku [wuff] aivopesi minut nightwishin kannattajaksi
    Kyllä, son tosi hyvä, varsinkin kun kuuntelee täysillä koulun käytävillä.
    Suosittelen!

Sniper of The Alliance
    Sunny, Crimson and Rachel...my sisters
    My Guardian Angel Ally
    brudda, Zantetsuken.

Avutonankka
    Rockshocker

EX-SOLDIER Locke Cole:n avatar
    Liittymispäivä
    15.12.2001
    Sijainti
    Hästvittan
    Ikä
    25

Oletus

Angel Falls Firstistä en pitänyt ollenkaan, Oceanborn iski niin kovaa että oli pakko ostaa levy. Wishmaster taas oli hiukan pettymys ja mietin että kannattaako seuraavaa levyä ostaa. Ever Dreamin kuulin radiosta, en kauheasti ensimmäille kuuntelukerralla pitänyt mutta joka kerta kun kuulin se kuullosti aina paremmalta. Lopulta ostin Century Childin. Mahtava levy! Hyvä että Hietala on tullut mukaan yhtyeeseen Tarjan ja hänen laulamansa biisit ovat mahtavia.
    Parhaimmat biisit sitten ovat:
    -Sacrament of Wilderness
    -Gethsemane
    -Stargazers
    -She is my sin
    -Dead to the world
    -Feel for you
    ja melkeinpä koko CC.
    "Krapulaa edeltävänä iltana ei tulisi nauttia alkoholia."
    -Big brother to Arwen and Yuria and Nazna-

Raivohetero David A. Mage:n avatar
    Liittymispäivä
    20.10.2001
    Sijainti
    Lappeenranta
    Ikä
    24

Oletus

Parempaa yhtyettä saa hakea..

Itse asiassa en Squaresoft-säveltäjien tuotosten ohella paljon muuta kuuntelekaan, vaan oikeastaan koko mieltymysalue rajoittuu Nightwishiin ja Apocalypticaan. En ole aivan varma, mikä sai minut mieltymään kyseiseen bändiin ja milloin, mutta varmistuksen teki Over The Hills and the Far Away, jonka musiikkivideon satuin kuulemaan (ja näkemään) jonkin tv-sarjan mainoskatkolla, (taisi kyseessä olla joko Tähtiportti tai Angel.) jolloin tuli mahtavan musiikin lisäksi seurattua kerrassaan mahtava musiikkivideokin. Koko hommassa oli vain yksi huono puoli; ei tahtonut jaksaa seurata sarjan kyseistä jaksoa yhtä suurella mielenkiinnolla sen jälkeen kun tuli niin mainio musiikkivideo välissä..

Kappaleita jos täytyy eritellä, niin on pakko mainita Bless the Child, Beauty of the Beast, Wishmaster, Fantasmic sekä Phantom of the Opera. Samoin voisi mainita Deep Silent Completen. Ja nuo vain tuli tässä nyt päähän, ja listaa voisi jatkaa huomattavasti pidemmällekin.

Ja kaiken lisäksi tämä topiikki muutti Winampin playlistini kummasti... Hassua...
    Viimeksi muokannut David A. Mage : 26.8.2002 klo 19:09:41

Dragoon Tommistus:n avatar
    Liittymispäivä
    19.6.2002
    Sijainti
    Where the Money is...
    Ikä
    24

Oletus

Jou, on sitä Nightwishii vähän tultu kuunneltua. Omistan neljä Nightwishin Cd:tä, CENTURY CHILD, WISHMASTER, ANGELS FALL FIRST, OCEANBORN ja joitain irtonaisia biisejä tietokoneella. Nightwishin kuuntelu lähti kaverin luota kun mä laitoin jotain sekalaisia CDtä soitimeen ja sinne sitten uppos Nightwish. Sen jälkeen olen kunnellut Nightwishiä päivittäin. Tuosta tapahtumasta on noin neljä kuukautta aikaa joten en ole niin kauhean pitkäaikainen fani, mutta jonkinlainen "fani" kumminkin. Tarja osaa laulaa ja hyvin!

Parhaat biisit: (Tällä hetkellä! Ne vaihtuu USEIN!)
    -End Of All Hope
    -Moondance (Venäjäistä ripaskaa!)
    -Wonderlust
    -Angels Fall First
    -Crimson Tide (Tai joku semmonen)

PS: Eihän NW ole tehnyt kuin neljä albumia?
    "Your GP or your HP" -Thief

Sorcerer Falco:n avatar
    Liittymispäivä
    17.1.2002
    Sijainti
    City Of Midgar
    Ikä
    24

Oletus

Nightwish, aah mikä ihana nimi miun korvillen...

menee heti laittamaan Century Childin, Bless the childin soimaan...

Siis mulla on sen kaikki levyt ja seinälippu, olen ihan fanien kärkijoukossa, kun ei ole vielä päässyt katsomaan sitä tuskaan se olisi jotain... Mutta mulla on tosiaan se koko tuotanto ja vähän muutakin krääsää... Mutta minusta se on vain niin hyvä... En osaa sanoa että miksi mutta silti se on hyvä... Ei muuta.

/edit PRKL, /me komento ei toiminukkaan no eihän se haittaa kun on tuo helppokäyttöinen pieni ja edullinen Edit Nappula. Sillä hoituu isommatkin ongelmat, Osta Heti!
    Viimeksi muokannut Falco : 26.8.2002 klo 22:21:36
    Mieti tarkkaan mitä pyydät... Anna Sinappia!

Minulla on matto kurtussa, onneksi en ole vielä kompastunnut siihen.

Dragoon Niera Kuuranpoika:n avatar
    Liittymispäivä
    31.10.2001
    Sijainti
    Hamina
    Ikä
    31

Oletus

Mitä mitä mitä....
    miten tämä ketju on livahtanut silmieni ohitse?
    Nightwish on ehdottomasti suosikkiyhtyeeni. Tutustuin bändiin nähdessäni tv:ssä Sacrament of Wilderness-videon joka kolahti välittömästi. Oopperamainen naisääni yhdistettynä heviin... myöhemmin ostin sitten Oceanborn-levyn ja nyttemmin on kokoelmassa koko tuotanto, vanhoja singlejä lukuunottamatta.

Hyviä kappaleita on vaikka kuinka monta, mutta suurimmista suosikeista voisi mainita mm.

Deep Silent Complete
    The Riddler
    Moondance
    Sleeping Sun
    Bless the Child
    Elvenpath
    Sacrament of Wilderness
    Over the Hills And Far Away
    Feel For You
    jne jne

PS: Eihän NW ole tehnyt kuin neljä albumia?
    Varsinaisia täysimittaisia albumeja on siis neljä, eli Angels Fall First, Oceanborn, Wishmaster ja Century Child. Lisäksi on neljän kappaleen mini-cd Over The Hills And Far Away ja Wishmastour 2000 joka sisältää muutaman harvinaisemman kappaleen ja pari videota. Sekä livelevy From Wishes To Eternity.

Oletus

jeps... Paras bändi on joo... vähän parempi kuin sonata arctica ja stratovarius ja itse ihastuin ensiksi Sleeping Sun biisiin ja sen jälkeen olen ladann... -öhöm.... siis "ostanut" kaikki cd:eet mitä löytyy

Croccifixio ---> Croxy

Foot Soldier BlackWalzi:n avatar
    Liittymispäivä
    21.5.2003
    Sijainti
    Tornio
    Ikä
    26

Jep. Kyllä Nightwish on minunkin suosikki bandini. Innostukseni alkoi kun imutin kaverin kotisivulta Sacrament of Wilderness mp3:n. Sen jälkeen oon hommannut Ocean Bornin, Wishmasterin ja Century Childin. Ja koneeltaki löytyy kaikki kappaleet nuilta levyiltä ämppäreinä sekä 10th man down joka on niin loistava.
    Moni kappale on niin loistava että vaikea päättää mitkä olis suosikit mut tossa nyt jonkulainen.
    Top3 kappaleet:
    1. FantasMic
    2. 10th Man Down
    3. Sleeping Sun

Oletus

Hmm, onpas siitä pitkä aika kun kuuntelin ensimmäistä kertaa Nightwishia, 4-5 vuotta varmaan, mutta kuitenkaan Nightwish ei ole koskaan varsinaisesti kolahtanut, aluksi ei ollenkaan nykyään vähän enemmän, joskus puol vuotta - vuosi sitten pidin tästä paljonkin, mutta ei se silloinkaan lukeutunut lempibändeihini. Nightwish on kyllä ehdottomasti kuunneltavaa musiikkia, mutta ei niin hyvää, että levyä aikoisin ostaa. Monta biisiä olen kuullut, nähnyt videoita kolme-neljä, mutta pakottamallakaan ei tipu alas, muuta kuin ihan kohtalaisen viihdyttävänä musiikkina.
    .

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä