+ Vastaa ketjuun
Sivu 19 19:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9171819
Näkyvissä tulokset 271 - 284. Tuloksia yhteensä 284.

Ketju: Nightwish

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn SuperDude:n avatar
    Liittymispäivä
    8.11.2006
    Sijainti
    Vaasa
    Ikä
    26

Oletus

Itse pidän nykykokoonpanoa parempana jo senkin takia että voivat vihdoinkin keskittyä vain siihen soittamiseen. Uuden levyn biisit olivat sävellyksinä jotenkin sen kuuloisia, ettei Holopainenkaan tiennyt mitä niillä on hakemassa.

Mutta lopullinen tuomio vasta seuraavan levyn jälkeen, sillä DPP oli sävelletty jo ennenkuin Anette harkitsikaan NW:iin lähtöä, ja kappaleet sävelletään tavallisesti laulajan mukaan.

Foot Soldier Hilla:n avatar
    Liittymispäivä
    1.12.2007
    Sijainti
    Hopeinen metsä
    Ikä
    22

Oletus

Mitä mieltä olette laulusta Erämaan viimeinen? Senhän laulaa se Indican Jonsu. Mielestäni se laulu on paljon parempi instrumentaalisena, vaikka laulussa onkin todella kauniit sanat. Jonsun ääni ei kuitenkaan miellytä yhtään, se kimeys pikemminkin ärsyttää. Harmi vaan, että kun Anette ei osaa suomea, niin niihin harvoihin suomen kielisiin kappaleisiin tarvitaan joku sijaislaulaja. Vai voisiko Anette sen verran opetella suomea, että pystyisi ne kappaleet laulamaan?
    You'll love me at once the way you did once upon a dream

Mage pantsu:n avatar
    Liittymispäivä
    29.8.2006
    Sijainti
    Kupo-Miksu
    Ikä
    18
    Blogimerkinnät
    1

Oletus

Hämmästyin oikeastaan, että "Last of the Wilds" sai mukaansa laulun. Pidän paljon enemmän tosiaan itse instrumentaaliversiosta, koska mielestäni Jonsun ääni ei sovi kappaleeseen, vaikka en hänen ääntänsä hauku, en. En keksi oikein mitään järkevältä kuulostavaa kritiikkiä sanottavaksi, vaikka äsken päässä sitä oli vaikka muille jakaa. Fysiikka pursuaa näköjään korvista jo valmiksi ulos.

Sanat ovat kauniit ja mielestäni ne sinänsä sopivat kappaleeseen, mutta Jonsun ääni kaikottaa sen pois, mitä Nightwishiltä osaisin odottaa. Osaan kuvitella jo tämän miltä se kuulostaisi, kun Tarja laulaisi sitä (varmaankin sen takia, koska en osaa oikein kuvitellakaan, miltä Anette kuulostaisi, en ainakaan sen jälkeen mitä keikalla kuulin hänen puhuvan suomea). Omasta mielestäni olisi ollut ehkä parempi, että olisivat vain jättäneet tämän instrumentaaliversioksi, koska mielestäni Jonsun laulaminen ei todellakaan sovi Nightwishin kappaleisiin.

En pidä kappaleen uudesta versiosta, pidän kylläkin siitä aiemmasta, instrumentaalisesta. Älkää haukkuko minua lyttyyn, sanoin vain mitä sain aikaiseksi kirjoitettua. Ajatukset ovat tällä hetkellä puoleksi fysiikassa ja puoleksi tässä aiheessa.
    Viimeksi muokannut Phantom : 17.3.2008 klo 15:18:59

Bomb Cay:n avatar
    Liittymispäivä
    10.7.2008
    Sijainti
    Tampere
    Ikä
    22

Oletus

Kaksi Nightwishin keikkaa nähneenä ja uuden levyn lukemattomia kertoja kuunnelleena olen tavattoman rakastunut nykyiseen kokoonpanoon. Asiaan saattoi vaikuttaa se, että tutustuin bändiin puoli vuotta Tarjan erottamisen jälkeen. Silloinkin sydämeni veivät nimenomaan musiikki ja lyriikat, Tarjan ääntä siedin vain mitenkuten.

Ensimmäisen jenkkikiertueen oli tarkoitus olla pehmeä pudotus uudelle laulajalle, sillä bändi ei ole niin tunnettu siellä kuin mitä se on Euroopassa. Anette sai siis rauhassa totutella uuteen ympäristöönsä ja harjoitella niin uusien kuin vanhojenkin biisien laulamista livetilanteissa. Jos verrataan kyseisen jenkkikiertueen ja tässä kuussa heitetyn Belgian keikan YouTubevideoita, niin kyllä Aneten kehityksen huomaa. Hän tietää rajansa paremmin eikä yritä liikaa. Henkilökohtaisesti pidän eniten Sleepin Sunista, johon Nettan onnistuu saamaan niin paljon tunteita, että minulla nousevat karvat pystyy ja kyyneleet silmiin aina sitä kuunnellessa. Jessus millainen timantti!

Bändillä on tähän mennessä ollut paljon keikkoja, yhtä paljon kuin Once-kiertueella yhteensä, ja tämä kiertue jatkuu pitkälle vuoteen 2009. Toivottavasti yhtye ei väsähdä kesken kaiken ja Aneten ääni kestää (Tarjalla oli myös ääniongelmia Nightwish-kiertueilla).

Media on viime päivinä kiinnittänyt paljon huomiota Nettanin keikkavaatetukseen, mitä en pysty ymmärtämään. Ilta-Sanomat haastattelivat jopa Teuvo Lomania, joka puolestaan neuvoi Anettea hankkimaan stylistin. Kaipa Teuvo tietää millainen vaatetus tehoaa yleisöön (linkkivinkki), mutta itse pidän Aneten erilaisesta pukeutumisesta. Hän vaihtelee asujaan Tarjaa enemmän, joten jokainen keikka on hieman erilainen ainakin vaatetuksen osalta. Mii laiks.

Elin toivossa, että saisin nähdä Nightwishin joulun alla, kuten viime vuonnakin. Näin ei valitettavasti pääse käymään, sillä yhtye pitää lomaa koko joulukuun. Ehkäpä sitten ensi vuonna pääsen jälleen kokemaan "bändin ja yleisön välisen joukko-orgasmin", kuten Tuomas on osuvasti kuvaillut mitä musiikkikeikka yleisesti on.

***** Substance:n avatar
    Liittymispäivä
    5.4.2008
    Sijainti
    St. Michel
    Ikä
    20

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Hilla Katso viesti
    Mitä mieltä olette laulusta Erämaan viimeinen? Senhän laulaa se Indican Jonsu. Mielestäni se laulu on paljon parempi instrumentaalisena, vaikka laulussa onkin todella kauniit sanat.
    Samaa mieltä. Loistava huilu/pilli/whatever on osittain joutunut siirtymään Jonsun laulun tieltä. Oikeastaan biisi kuulostaan nyt terästetyltä Indican biisiltä, ja vaikka Jonsu tavallaan sopiikin soppaan, on instrumentaali yksi parhaimpia kuulemiani kappaleita koskaan.

Nightwish on ansainnut menestyksensä ja mainstreamiksi turhaan haukkuvat peelot saavat sanoa mielipiteensä ja olla hiljaa. Bändi kuulostaa nykyään aika hurjastikin samanlaiselta kuin Evanescence ja Within Temptation, kun Anette on vokalisoimassa. Tarja ja Anette ovat niin erilaisia, etten viitsi päättää kumpi on parempi. Juuri laulajan vaihdon jälkeen aloin kiinnittämään enemmän huomiota yhtyeeseen ja onhan Anette pippurisemman näköinen videoissa.

Elite Soldier Yoona:n avatar
    Liittymispäivä
    5.4.2008
    Ikä
    24

Oletus

Nightwish on ollut ja tulee aina olemaan yksi omista suosikki yhtyeistä. Taisi olla Angels Fall First ensimmäisiä levyjä pentuna, joista metalli musiikin kuuntelu lähti. Ja haltiakorvat kasvoi.. ^^ Levyt joilla Tarja laulaa, on minulle sitä kulta-aikaa. Etenkin ensimmäiset kolme, eli yllämainittu, Oceaborn ja Wishmaster saa aina kylmät väreet nousemaan. Yksinkertaisimmillaan kuvailisin hiomattomiksi timanteiksi. Joku vetää tästä varmasti herneet nenään, mutta kuulostaa minun korviini aidommalta kuin pari uusinta. Minua ei kiinnosta onko yhtye pinnalla tai ei, jos se kuulostaa hyvältä, mutta vanha kuulostaa minun korviini paremmalta.

Pidän uudesta Anetten aikaisesta tuotannostakin, mutta Dark Passion Play ei ole enää sama Nightwish. Se on uusi yhtye, jonka musiikista pidän myös, mutta en ajattele sitä enää samana. Mulle on olemassa Nightwish - Tarja & Nightwish Anette, jotka erotan eri yhtyeiksi.

Onko ketään muita, jotka haluaisi kuulla tulevalla levyllä enemmän Marcoa? Islander on Dark Passion Play:lta niin kaunis ja täynnä tunnelmaa, ja just sellaista odotan Nightwish:ilta. Marcolta lähtee kiljaisut siinä missä tämänkin tyylinen. Jos nyt joku ei ole vielä tutustunut, niin kurkatkaapas miltä Tarot niminen bändi kuulostaa

~former runei~

Liittymispäivä
    5.4.2008
    Sijainti
    St. Michel
    Ikä
    20

Oletus

Tänään pari radiokanavaa soitti NW:n uuden sinkun Storytime kello yhdeksän aikaan, ja se on kova, se on kova. Löytyy jo youtubesta sitä mukaan mitä Nuclear Blast ei kerkeä sitä poistamaan. Keskiviikkona sitten varsinainen julkaisu ja itse albumi tulee 30.11.

Olen menossa Helsingin jäähallin keikalle ensi maaliskuussa. Mahtavaa, että tämä bändi on vihdoinkin tullut takaisin.

かかってこい! Davidson:n avatar
    Liittymispäivä
    14.2.2004

Oletus

Jees, todennäköisesti törmään tohon sinkkuun jossakin yhteydessä ennen albumin virallista julkistusta, mutta kokeilen malttaa mieleni ja odotella marraskuun loppuun asti, jotta kuulisin sen ensimmäistä kertaa sitten osana albumikokonaisuutta. Näin minulla on usein tapana tehä suosikkiorkkien kohalla vanhasta tottumuksesta. Lukemani vertailut Master Passion Greediin ovat ihan lupaavia, vaikka ei ihan suosikkivetoni ollutkaan edellisellä lätyllä.

Vuoden odotetuimpia tapauksia tämä Imaginaerium kuitenkin, ehdottomasti.

Playlist: Metal!
    Collection Count: 688

Foot Soldier Samis:n avatar
    Liittymispäivä
    8.10.2011
    Sijainti
    Espoo

Oletus

Tänään pamahti tuo Storytime -sinkku postiluukusta. Biisi on kyllä hyvä, vaikkakaan ei mitenkään erityisen ennalta-arvaamaton, ehkä juuri siksi onkin ensimmäiseksi sinkuksi valikoitunut..

Tiesittekös muuten että Storytime-video ei liity tulevan Imaginaerum-elokuvan Storytime-kohtaan, vaan Scaretale-kohtaan? (Olettekohan te perehtynyt tulevaan levyyn tai leffaan enemmänkin, hm.) Keikalle olis kyllä kiva päästä, oon nähnyt Nw:n Anetten kanssa vasta kerran v. 2008 Ilosaaressa.

/Samis edit: Anteeksi että spoilasin! :O en tajunnut yhtään. En jotenkin ajatellut että tämä olisi spoileri (Ehkä luulin ettei täältä kukaan olisi leffaa menossa katsomaan). Lupaan käyttäytyä jatkossa.
    Viimeksi muokannut Samis : 11.11.2011 klo 7:43:51 Syy: Minor spoiler yms.
    ...search for beauty, find your shore
    Try to save them all, bleed no more...

Faca na caveira, nada na carteira. Kosmetiikkamies:n avatar
    Liittymispäivä
    9.1.2003
    Sijainti
    Favela
    Ikä
    25

Oletus

Ihan kivaltahan se Storytime kuulosti, tosin, suurin hohto Nightwishista on omalta osalta jo kadonnut. Ei nyt mitään tajuntaaräjäyttävää elämystä tarjoilleet, mutta ei se kappale missään nimessä huono ollut.

Tuomas Holopainen tuntuu olevan aika kunnianhimoinen mies, joten saa nähdä mitä miehen projekteista tulee. Leffaprojektikassahan taitaa olla paljon omaa rahaa kiinni myös, joten ihan senkin takia mielenkiintoista nähdä että miten sen kanssa tulee käymään.

Lainaus Alunperin kirjoittanut Samis Katso viesti
    Tiesittekös muuten että Storytime-video ei liity tulevan Imaginaerum-elokuvan Storytime-kohtaan, vaan Scaretale-kohtaan? (Olettekohan te perehtynyt tulevaan levyyn tai leffaan enemmänkin, hm.).
    Moderoin viestiä: en tiennyt, en olisi halunnut tietää. Ei nyt mikään major-spoiler, mutta silti varsin yllättävään viestiin upotettu pienoisia heittoja leffasta: yleensä "täällä" käytetään spoil-tageja jos on spoileri tekstissä, eikä erikseen mainintaan mahd. spoilereista.
    Homem com farda preta entra na favela para matar, nunca entra para morrer.

かかってこい! Davidson:n avatar
    Liittymispäivä
    14.2.2004

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Davidson Katso viesti
    Lukemani vertailut Master Passion Greediin ovat ihan lupaavia, vaikka ei ihan suosikkivetoni ollutkaan edellisellä lätyllä.
    Noh, nyt kun kappale kuultu useampaankin kertaan, olen tullut siihen johtopäätökseen, etten luota enää kaikkeen netissä lukemaani (vai muistinko peräti väärin vertailukohteen?). Biiseillä ei ole käytännössä mitään yhteistä ja Storytime on muutenkin selkeästi parempi. Itse asiassa levyn kohokohtia siitäkin huolimatta, että oli eka sinkkuvalinta albumilta.

Pitemmittä löpinöittä totean samaan hengenvetoon, että uusi levy on kirkkaasti vuoden kärkilevyjä ja päihittää Dark Passion Playn ennen kaikkea tasaisuudessa. Ehkä pari kolme biisiä menee Anetten debyyttilevyltä edelle vertailussa, The Poet and The Pendulum etunenässä, mutta kokonaisuus kestää kuuntelua huomattavasti paremmin uutukaisella. Todella positiivinen yllätys, ja tämä valaa uskoa myös siihen, että leffakin saattaa olla loppujen lopuksi ihan ok.

Nightwishin vakuuttava levytysputki siis vain jatkuu, sillä kaikki tähän mennessä ilmestyneet albumit ovat vähintään olleet "hyviä", jopa joskus aiemmin parjaamani hieman epätasainen Angels Fall First. Edelleen kaipailen Oceanborn/Wishmaster-soundia takaisin, mutta selväähän se on, että ne Strato-vaikutteet eivät enää koskaan samanlaisessa mittakaavassa Holopaisen musiikkiin palaa. Ennen kaikkea olen kuitenkin sen kannalla, että tehköön mies mitä huvittaa, jos jälki on tämän tasoista jatkossakin. Jokaisella yhtyeellä/artistilla on se kultainen aikakautensa, ja loppupeleissä materiaalin tasaisuus pidemmällä aikavälillä määrittää bändin lopullisen tason. Nightwish kuuluu tähän harvalukuiseen joukkoon, joka samaan aikaan on pystynyt pitämään tasonsa ja samalla kuitenkin uudistumaan sopivassa määrin laadun kärsimättä.

Mutta älkää ens kerralla duunatko levyä yhtä pitkään, eiks jeh?

Playlist: Metal!
    Collection Count: 688

Liittymispäivä
    5.4.2008
    Sijainti
    St. Michel
    Ikä
    20

Oletus

Hitto mä kirjoitin pitkän litanian tekstiä joka jäi jonnekin bittiavaruuteen koneen ja internetin välille. Lyhyesti ilmaistuna viesti oli tämä:

Imaginaerum on saatanan mahtava levy.

Witty & Vigorous Jesh:n avatar
    Liittymispäivä
    1.11.2004
    Sijainti
    Malmö
    Ikä
    13

Oletus

Kuten aina, minua repii kahtialle se, että Holopainen on aivan eläin kirjoittamaan tarttuvia, hyviä melodioita, mutta toisaalta taas en välitä yhtään Nightwishille ominaisesta juustoudesta ja ehkäpä tarkemmin aina vain selvemmistä disneyburtonviboista. Kyllähän tätä kuuntelee silti ja toivottavasti menestyy mahdollisimman hyvin maailmalla - tälläisistä asioista on kiva olla ylpeä suomalainen.

Warrior Leech:n avatar
    Liittymispäivä
    5.12.2003
    Sijainti
    ?????
    Ikä
    23

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Samis Katso viesti
    Tiesittekös muuten että Storytime-video ei liity tulevan Imaginaerum-elokuvan Storytime-kohtaan, vaan Scaretale-kohtaan? (Olettekohan te perehtynyt tulevaan levyyn tai leffaan enemmänkin, hm.)
    Siinähän näyttäisi olevan kohtia myös Slow, Love, Slow biisistä ja muutenkin vaikutti enemmän "making of" + musavideo tyyliseltä ratkaisulta, kuin otteilta tulevasta elokuvasta

Sen verran on hyvä tuo uusi levy, että vaivauduin kirjoittamaankin siitä pidemmän pätkän tekstiä, joka löytyy täältä:
    http://ajatusmaailma.blogit.fi/nightwish-imaginaerum/

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä