+ Vastaa ketjuun
Sivu 2 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näkyvissä tulokset 16 - 30. Tuloksia yhteensä 30.

Ketju: Lempi ääninäyttelijä?

headshot Sininenkissa:n avatar
    Liittymispäivä
    15.7.2004
    Sijainti
    -
    Ikä
    20

Oletus

Itse pidän kovasti eräästä neitosesta, Aya Hiranosta joka on mm. ääninäytellyt Haruhia (Haruhi Suzumiya) ja Konataa (Lucky Star), luultavasti monetkin animehörtit tietävät kyseisen naisen. Mielestäni ainakin kuuluisammaksi tullut noiden kahden roolinsa takia, jonka ymmärrän hyvinkin.

Hiranon ääni on minusta vain hirvittävän suloinen, mutta hän osaa myös olla aikuisemman kuuloinen, niin kuin Haruhina voidaan kuulla. Konatan ääni on vain jotain suloisinta, jota koskaan olen kuullut. Joidenkin mielestä ehkä sellainen perusnaisvinkuja, mutta minuun uppoaa. Musiikkiakin olen kuunnellut jonkun verran, mutta ei ole niin kovinkaan paljon itseeni iskenyt. Ainoastaan kappaleet joita Haruhissa kohtaa on minun mieleeni, muut ovat sellaista peruspoppirokkia tai jotain.

Hyvä ääninäyttelijä kuitenkin ja oikeastaan ainut, jonka nimen olen viitsinyt opetella ulkoa. Kannattaa tutustua, lisää voi löytyä Wikipediasta.

Foot Soldier _brigandpunk_:n avatar
    Liittymispäivä
    15.7.2007
    Sijainti
    hki

Oletus

Tara Strong!

mm. Drawn together (Toot, Prices Clara) yms

Ette uskokkaan kuinka laajan uran se on tehnyt ja kuinka isolta skaalaa se on näytellyt vaikka onkin tehnyt lähinnä noita kimeä-äänisiä pikkutyttöjä ja myös poikien ääniä. Mut se on musta yks parhaita. http://www.tarastrong.com

Billy West on kans todella taidokas. Mihin se jätkä ei muka pystyis? Sitä äänialaa ei meinaa kuuntelemallakaan uskoa.

Ja vanha kunnon Mel Blanc. Vanhaa edesmennyttä Maestroa ei kukaan tule voittamaan. Tarviiko perustella paremmin kuin se että tyyppi teki itse melkein jokaisen äänen niissä vanhoissa warner brothers piirretyissä ja puolet Hanna & Barbera piirretyissä päälle? Tutustukaa ihmeessä miehen elämänkertaan jos ette sitä jo ole tehneet.
    Viimeksi muokannut _brigandpunk_ : 24.2.2008 klo 2:54:00
    Some just can´t wait to die!

Oletus

Minulla on muutama ääninäyttelijä keistä pidän ja ne minä yleensä tunnistan aika helposti. Oikeastaan mulla on kolme erityistä suosikkiääntä ja ne kuuluvat John DiMaggiolle, James Woodsille ja Kazuhiko Inouelle.

John DiMaggio on tosiaankin mm. Futuraman Benderin ja FFX:n Wakkan ääni ja lisäksi hän on myös esittänyt erinäisiä hahmoja Vampire Hunter D: Bloodlustissa. DiMaggion ääni vain nappaa mukavasti minuun ja hänen äänensä on kiva lisä sarjoihin. En voisi kuvitella Futuramaa ilman Benderin naurua tai FFX:ä ilman Wakkan ya ya ya:ta. : D Ääninäyte:Benderin Big Scoren traileri. Kannattaa katsoa koko leffa, oli hauska!

James Woods taitaa nyt olla minun suosikkini, koska katsoin taas tässä joku aika sitten Herculeksen. James Woods näyttelee Herculeksessa Hadeksen äänen ja on myös Hadeksen äänenä Kingdom Heartseissa. Lisäksi hän on antanut äänensä myös FF Spirits Withiniin ja Stuart Little 2:n. Hänen äänensä kyllä sopii kaikille pahiksille. :> Ääninäytettä Hadeksesta.

Kazuhiko Inoue on varmaan lempparini japanilaisista ääninäyttelijöistä en tiedä miksi, mutta ehkä se kun olen sattunut katsomaan niin montaa sarjaa missä hän on ollut äänenä että olen niin tottunut siihen. Kuuluisimpia hänen esittämiä hahmoja taitavat olla Naruton Kakashi ja Gravitationin Yuki. Oma suosikkirooli Yukin lisäksi on Kyou Kara Maon Günter. ::-D Tässä pieni klippi äänestä.
    Viimeksi muokannut Fumi : 24.3.2008 klo 11:03:32

Tonberry debtor:n avatar
    Liittymispäivä
    1.8.2003
    Sijainti
    Mörököllin maha
    Ikä
    23

Oletus

Miksi kukaan ei kuuntele suomalaisia ihmisiä?

Paras ääninäyttelijä on tietenkin Vesa-Matti Loiri! Kuinka kukaan ei ole häntä maininnut? Hänen äänensä ei tosin kovin monessa roolissa ole ollut, nopealla haulla löytyi vain alkuperäisen Aladdinin Lampunhenki. Oman mielipiteen mukaan Vesku näytteli paljonkin paremmin kuin Robin Williams (alkuperäinen Henki).

Ei mitään japanialaisia. Kyllä Suomi voittaa aina sellaset [sarcasm] (kattokaa pokemonia, on ne hyviä näytteleen). [/sarcasm]
    The God Has Spoken!

Bite Bug Totema:n avatar
    Liittymispäivä
    23.6.2004
    Sijainti
    Rovaniemi
    Ikä
    28

Oletus

David Hayter. (Metal Gear Solid -sarja) Miehen karhea tapakkamiehen ääni on aivan omiaan elämään kyllästyneelle ammattisotilaalle, Solid Snakelle. Kaveri saa pelisarjan korneimmatkin repliikit kuulostamaan siltä, kuin ne olisivat Quentin Tarantinon kirjoittamat.

Dan Castellaneta. (Simpsonit) Jos ei ole kuullut miestä tämän kuuluisimmassa roolissaan, ei ilmeisestikään ole koskaan katsonut televisiota. Parasta antia on kuulla hänen esittävän useampaa hahmoa keskustelussa; ilman leikkauksia (esim. Homer ja Barnie).
    D'OH! Nuts! Mmm.. Donuts...

Lost Number Nyu:n avatar
    Liittymispäivä
    5.3.2007
    Ikä
    20

Oletus

Ehdottomat lempparini ovat Satsuki Yukino sekä Jouji Nakata.

Jouji Nakata on ääninäytellyt muunmuassa (laitan nyt tunnetuimpia tänne jotta ihmiset ehkä tunnistavat) Algolia Soul calibur IV:ssä, Luxordia Kingdomn Hearts II:sessa, Alucardia Hellsing Ultimatessa, Geyorkiaa Tales og Rebirthissa ja mooooonia muita en jaksa listata.

Joujin ääneen ihastuin jonkun ihan random videoklipin kautta ja sitä mukaan ääneen olen monissa sarjoissa törmännyt.

Satsuki Yukino on ääninäytellyt muunmuassa (tähänkin laitan tunnetuimpia tunnistamista helpottamaan) : Kagomea Inuyashassa, Yoruichia Bleachissa (siis ihmismuotoista Yoruichia), sekä lemppariroolissa Mionia Higurashi no naku koro ni:ssa sekä Higurashi no naku koro ni kai:ssa.

Satsukin ääneen ihastuin tosiaan kun hän näytteli Mionia Higurashissa, vaikken edes tiennyt että hän näytteli Kagomea Inuyashassa, jonka olen katsonut paaaljon aikaisemmin. (ja Yoruichi on vain siksi kiva hahmo Bleachissa koska satsuki näyttelee sitä hehee)
    Time is irrelevant and trust is unconditional. Am I lying?

Van Helsing The Lord ZXV:n avatar
    Liittymispäivä
    15.12.2006
    Sijainti
    Unknown and strange lands

Oletus

Tällä hetkellä kovia sanoja ääninäyttelyssä ovat:

John Hurt - Watership Down, Black Cauldron...

Hänellä on vain niin uskomattoman monitahoinen ääni ja se toimii usein niin hyvillä kuin pahoillakin. Pakko sanoa että Hurt on yksi parhaita, hän osaa kaikenlisäksi myös itse näytellä.

Kiefer Sutherland - Dragonlance, Wild, Land Before Time X...
    Hänenkin äänensä on tavallaan niin ainutlaatuinen. Siinä on tiettyä voimaa ja itse ainakin pidän kovasti hänen työstään. Siksi sanoisin että mies on ansainnut tähtensä Hollywood Walk of Famelle.
    The Lord ZXV Lord of Lords
    VVV
    Voima, Viisaus, Voittamattomuus

Capiche?

Oletus

Akira Ishida. Hänellä on ollut useita rooleja, hyvinkin erilaisia, vaikka uskoin näkeväni useamman samantapaisen hahmon -lempityyppiäni vielä. Saiyukissa Hakkai, NGE:ssä Kaworu, Narutossa Gaara, Gundam SEED /Destinyssa Arthrun, D.N. Angelissa Satoshi... En kaikista pidä, mutta Mizuki Hajimen ja ehkä Narumin kaltaiset ovat juuri sellaisia, joita rakastin kun vielä katsoin animea. Toistan itseäni, mutta ihan mukavasti rooleja on herralle kertynyt, paitsi anime myös pelit, drama-CD:t, sekä ulkomaisten elokuvien dubbaaminen. Tykkään kovasti hänen äänestään ja tuosta suuresta määrästä toisista enemmän tai vähemmän poikkeavia rooleista. Kun vasta aloin hänen fanikseen, olin kuullut paljon hänen ääntään ihan huomaamattanikin. Sittemmin katsoin mielelläni sarjoja, joissa hän ääninäytteli, ihan vaikka vain kuullakseni hänen äänensä ja nähdäkseni ihanan hahmon. Monesti kun ovat olleet suosikkeja.

***** Substance:n avatar
    Liittymispäivä
    5.4.2008
    Sijainti
    St. Michel
    Ikä
    20

Oletus

Mäkin sanon, että David Hayter. Tuntuu siltä kuin Mr. Hayter olisi valittu ääninäyttelemään Snakea jo ennen kuin tuo hahmo edes luotiin. Ja Hayterin tupakantumma Snake-ääni ei vastaa ollenkaan hänen omaa perusääntään.

Hienosti on mies hoitanut valtavan määrän dialogia täysin näyteltynä äänenä.

Toinen ääninäyttelijä (joka on huomattavasti tylsempi kuin Hayter-san) johon törmäsin pitkästä aikaa oli MGS 2:n Rose'na tunnettu Lara Cody. (Hän oli saanut roolin pimeästä hentai videosta "The Harvest Night".) Näyttää tehneen muitakin roolisuorituksia muissa animeissa.

Oletus

Vuosi takaperin, tai pikemmin parikin, olin kiinnostunut hirveästi japanilaisesta seiyuu-kulttuurista. Nyt niinkään en. Luin seiyuu-aiheisia blogeja, latailin ääninäyttelijöiden soolotuotantoa ja videopätkiä live-esityksistä, tv-haastatteluista ja muita pelleilypätkiä. Seurasin enimmäkseen tarkemmin Yui Horien uraa, sillä hänen kauttahan kiinnostuin tästä hyvinkin oudosta fanikulttuurista. Taidan muistaa vieläkin aika hyvin hänen lempiasioitaan ja joitakin tapahtumia mitä hänelle on tapahtunut vuosiensa aikana. Hänen sooloalbumit on kahlattu läpi hyvin monta kertaa (löytyy ihan ostettunakin) ja myös muut animebiisit mitä hän on esittänyt. Joskus tulee vieläkin kuunneltua Yui Horieta, sekä muiden ääninäyttelilöiden biisejä. Kyllähän sitä myös saattaa eksyä seiyuu-aiheisille blogeillekkin, mutta en ole todellakaan enää samanlainen fanipoika kuten silloin.

Mamiko Noto on varmaan nimenomaan ääninäyttelijänä vaikuttavin mitä olen kuullut. Mamimami osaa vetää hyvin monenlaista roolia, kuten esimerkiski hiljaista ja ujoa tyttöä, äänekästä kälättäjää ja nuorta teinipoikaa, kuten Full Metal Panicissa Shinji Kazamana. Monsterin Anna Liebert, School Rumblen Yakumo Tsukamoto ja Ah! My Goddessin Sayoko Mishima on ehkä hänen parhaat roolisuoritukset.

Yukino Satsuki on myös mainittava, vaikka hänen äänensä ei ole yhtä monipuolinen, mutta osaa hommansa kuitenkin ensiluokkaisesti. Osaa hyvin eläytyä rooliinsa, ei vedä mielestäni näyttelyään pahemmin yli ja osaa kanssa monenlaista roolia tehdä. Hänet muistetaan ainakin Full metal Panicista Kaname Chidorina, Inujaskan Kagome Higurashina, Higurashista Sonozaki siskoksista ja Planetessin Tanabe Aina.

Ukoista en ole koskaan niin perustanut, että vähän vaikeampi on sanoa lemppareita. Keiji Fujiwara on varmaankin paras, sillä hän tuppaa olemaan yleensä parhaimmissa sarjoissa mitä olen katsonut. Todella hienosti on vetänyt aina roolinsa, kuten Fullmetal Alchemistin Maes Hughesina, Hajime no Ippon Tatsuya Kimurana, Honey & Cloverin Shuuji Hanamotona ja Death Noten Shuichi Aizawana. Kova mies.
    Viimeksi muokannut M1green1 : 2.9.2009 klo 17:21:32
    `Ka` niin kuin tuuli

Foot Soldier Hammasharja:n avatar
    Liittymispäivä
    7.12.2009
    Sijainti
    Roi
    Ikä
    19

Oletus

Niitä on monta, mutta voihan sitä muutaman sanoa:

Hikaru Midorikawan dubbaustyöt on sitä jotain, joskin olen kuullut miehen ääntä vain Slayersissa, TMM:ssä ja FF Dissidiassa. Hikaru-kun tosiaankin osaa muuttaa ääntään eri hahmoille sopivaksi kuulostaen silti hiton hyvältä

Sitten Romi Paku. Osasi tehdä Edille ja Zidanelle siistit äänet, nostan hattua

Megumi Ogatalla sitä vain on, eli talenttia dubata sekä poikia että tyttöjä. Esimerkiksi NGE:ssä kuin luotu Shinjin rooliin. Lisäplussa Sailor Uranuksen duppauksesta kun onnistui kuulostamaan tytöltä.

Rie Kugimiyan muistan erityisesti Alphonsen suloisesta äänestä, mutta pystyy neiti muuhunkin. Parhaimmillaan lasten rooleissa

Vaikka olenkin katsonut (toistaiseksi) vähän Slayersia, ja vaikka Lina ei suosikkihahmoni olekaan, niin sen ääni on siisti. Megumi Hayashibaran ansiota Hän ei pelkästään ole lahjakas seiyu, vaan osaa myös laulaa Try Again-biisin. Saisivat Idolsin ja X-factorin koelauluissa tiputetut dillet kuulla Megumi-sanin laulavan, niin häpeäisivät varmasti vuoden muusi ja nakki tv-esiintymisiään

Kunniamaininnan saa sejokulie nainen joka duppas Sailor Mercurya

Foot Soldier FF-Freak:n avatar
    Liittymispäivä
    9.10.2009
    Sijainti
    Black Mage Village

Oletus

En tiedä onko tämä lempi ääninäyttelijäni mutta ainakin se on yksi parhaista leffoihin suomenkielisen toteutuksia tekevä henkilö. Annituuli Kasurinen on päässyt jo aika moneen tunnettuunkin elokuvaan tai animaatioon. Hyvänä esimerkkinä "Kissojen Valtakunta" jossa hän esittää tarinana päähenkilöä. Hän ei ole kumminkaan kovin tunnettu...

Sattumoisin tunnen hänet. Äitini ja hänen äitinsä ovat tavanneet opettaja kursseilla tai näin ainakin ymmärsin ja siksi olen nähnyt hänet moneen kertaan.

Oletus

Tämä onkin paha kysymys, koska hyviä ääninäyttelijöitä löytyy vaikka millä mitalla. Mutta jos jotain kärkipäänsuosikkejani kertoisin muutaman.

Antti Pääkkönen

Siis tämähän mies on oikea taituri! Hän on niin monipuolinen ääninäyttelynsä suhteen, että häntä on saanut ihailla muun muassa Mikki Hiiren suomenkielisenä äänenä, King Julienina (Madagascarissa), Manuna Ice Agessa ja monissa lastenohjelmissa, joita on tv:ssä pyörinyt. Hän saa taiteiltua ääntänsä vaikka minkälaiseksi ja jokaiseen hahmoon hän panostaa kunnolla. Pidän todella paljon.

Jarkko Tamminen
    Toinen suomalainen näyttelijä, jonka ääninäyttelyä ihailen suuresti. Tämäkin näyttelijä osaa todella hyvin imitoida melkein ketä tahansa ja vetää roolinsa aivan täysillä. Hyvä esimerkki on mm. Disney hahmoista Herculeksen ja Kuzcon upea näytteleminen.

Sugiyama Noriaki
    Sasuke Uchihan ja Ishida Uryuun ihana näyttelijä. Hänen äänessään vain on sitä jotain, että en voi olla rakastamatta hänen työtänsä.

Showtaro Morikubo
    Ammattitaitoinen ja hyvä ääninäyttelijä. Osaa muunnella myös ääntänsä hahmolle sopivaksi. Pidän erityisesti hänen Kadaj- suorituksestaan FF Advent Children elokuvassa.

Näitähän on suureksi listaksi asti, mutta tässä oli niin sanottu kärkinelikkoni tällä hetkellä.

Tonberry fazerin sininen:n avatar
    Liittymispäivä
    26.6.2009
    Sijainti
    Riihimäki
    Ikä
    17

Oletus

Kuroda Takaya

Tutuistuin jätkää Yakuza-pelien kautta, jossa miehen ääni toimii Kiryuun äänenä. Kaksi kuukautta sitten pelasin Yakuza 4 toistamiseen ja siirryin katsomaan Durarararararararararaaaa, jossa sama jätkä toimii Simonin äänenä. Nyt olen seurannut Hajime no Ippoa tiiviisti ja heti New Challengerin alussa sama jätkä pääsi taas loistamaan. Ääni on loistava ja sopii mielestäni erinomaisesti lihaksikkaile ja voimakkaille miehille.

Takagi Wataru

Toimii Onizukan äänenä. Katsoin Onizukan marraskuussa samoihin aikoihin, kun pelailin Yakuza 4 ja Durararararararararararaaraaassa huomasin, että sama jätkä on tässäkin. Sitten Hajime no Ippossakin sama jätkä. Taas kerran, hänen äänensä on niin täydellinen hahmoilleensa, että huhhuh.

Yamadera Kouichi

Tutuistin jätkään Evangelionin kautta, joka on kautta aikojen lempianimeni. Siinä hän antaa äänensä Kajille. Yllätyin, kun tunnisitn vasta marraskuussa pelatessa, että pelin yksi pelattavista hahmoista on Yamaderan äänellä varustettu. Pääni meinasi posahtaa tuolloin. Taas kerran Hajime no Ippoa katsellessa tunnistin kyseisen jätkän.

Fumihiko Tachiki

Ikari Gendo. Tarviiko sanoa enempää? Oli hänkin tärkeässä roolissa Yakuza 4, kuten myös Mawaru Penguindrummissa ja Hajime no Ippossa. Ääni on täydellinen väliinpitämättömälle ja huonolle isälle tai sarjan roistolle. Harmi etten osaa kuvailla paremmin ääniä, sillä kaikki ovat mahtavia.

Oikeasti, mitä tämä on? Olen kuunnellut nyt 2 kuukautta samoja ääniä. Onizukasta Hajime No ippoon asti olen kuunnellut Takayan ääntä melkeimpä joka päivä ja kaikki Yakuzasta tutu äänet olen kuullut monesti ja siihen viellä päälle se, että evangelionia katselen paljon ihan ylianalysoinnin takia. Onko tämä joku seyuuiden salaliitto?

Raivohetero David A. Mage:n avatar
    Liittymispäivä
    20.10.2001
    Sijainti
    Lappeenranta
    Ikä
    24

Oletus

Pääsin tässä hiljattain jälleen kerran yhteyteen sisäisen nörttini kanssa (olkootkin, että olen kuluttanut viimeiset viisi vuotta keräillen Tifa-figuureita) ja katsoin animea. Siksi minusta on ihmiskuntaa ja hyvää makua loukkaavaa, että tämä ketju on ollut pystyssä jo seitsemättä vuotta enkä ainoassakaan viestissä nähnyt halaistuakaan sanaa Daisuke Gōrista. Japanin virallinen möreä ja karski miesääni, tuttu kaikkialta Hopeanuolen Mossista Tekkenin Heihachin kautta korstorooliin Ichi the Killerissä ja surullisesti päätti päivänsä oman käden kautta kaksi vuotta takaperin. Kaikki parhaat kuolevat ennen aikojaan.

Meinaa kyynel valua poskelle, kun katson Trigunin ensimmäistä jaksoa ja Gōrin murea tulkinta taipuu sovinistisiimpin repliikkeihin.

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä