+ Vastaa ketjuun
Sivu 4 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Näkyvissä tulokset 46 - 53. Tuloksia yhteensä 53.

Ketju: Oblivion

Major Asslenko shaiana:n avatar
    Liittymispäivä
    17.1.2004
    Sijainti
    Jns
    Ikä
    21

Oletus

Äh, kuolen tympiintymiseen! Jostain syystä nimittäin sneak -nappi (vasen ctrl) ei enää toimi, eli kun aiemmin riitti, että painoi kerran mennäkseen sniikkailutilaan ja toisen kerran noustakseen taas pystyasentoon, nyt nappia täytyy painaa yhtäjaksoisesti koko ajan. Rassaa pelaamista aika pahasti. Ongelma syntyi eilen aivan randomisti (en muista tehneeni mitään erikoista, mitä nyt yhden niistä daedric cult -questeista laitoin consolesta suoritetuksi koska en halunnut tappaa yksisarvista kun se oli niin kaunis :I mutta eihän se nyt siitä voi johtua? varsinkaan kun se ei esiintynyt ennen kuin parin tunnin päästä siitä), jonka jälkeen sekä peli on buutattu useampaan kertaan että tietokonekin on ollut yön pois päältä. Yritin myös asetuksista vaihtaa sniikkailunäppäintä mutta sekään ei toiminut. Onko tämä nyt joku rasittava bugi (menin hiipimistilassa yhteen luolastoon ja lataustauon jälkeen yhtäjaksoinen sniikkailu ei enää toiminutkaan) vai vaan jotain häikkää asetuksissa? En kerta kaikkiaan löydä Googlellakaan mitään apuja kun en osaa etsiä oikein.

Tämä on vaan niin tyhmää kun nytkin olen Kennetilläni suorittamassa sniikkailutehtävää ja Kaarna nyt vasta salamurhaajana sniikkiä tarvitseekin.
    Toverit, ne sanoivat siinä kokouksessa

Työmaalla ne perkeleet menivät varastamaan
    toverilta tämän paremmat hanskat

Juice Leskinen

Liittymispäivä
    17.1.2004
    Sijainti
    Jns
    Ikä
    21

Oletus

^ Kokeilin siis ensin vaihtaa vain nappia toiseen ja vaihtaa takaisin, mutta se ei auttanut ctrl:n toimivuuteen. Mutta shift toimi ainakin ihan hyvin joten vaihdoin vain juoksu- ja sniikkinappien paikkaa. Totuttelua niihin oppiminen vaati mutta muuta vahinkoa ei tapahtunut.

Tuplat, ja vieläpä näin tyhmän asian takia:

mutku oikeesti, mitä vittua ? Miksi Sir Henrik on alasti kun muilla on vaatteet päällä? Ainakin Oblivion wikin Sir Henrik -sivussa sillä on vaatteet päällä, joten miksei minun Henrikilläni ole? Onko jollakin muulla käynyt niin?

Tämä siis osana Knights of the Nine -lisäriä jos joku miettii.

Juice Leskinen

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Shaiana Katso viesti

mutku oikeesti, mitä vittua ? Miksi Sir Henrik on alasti kun muilla on vaatteet päällä?
    MEIN GOTT, niimpä onkin Sir Henrik on heittänyt villin vaihteen päälle. Hävytöntä mutta kiinnostavaa.
    GO GET 'EM, SEXY!!

Strike the earth! Gabriel:n avatar
    Liittymispäivä
    26.7.2001
    Ikä
    25

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Shaiana Katso viesti
    Miksei Harry Pottereissa ole tuollaista? Niissäkin on aaveita, joilla on vaatteet päällä. Räyhähenki löytyy toki, mutta se ei tee riittävän lapsellista kiusaa.

Olen ajatellut asentavani Oblivionin lähiaikoina, kun on tehomylly ja kaikkea. Käyttääkö kukaan mitä modeja? Suosittelut kiinnostavat, varsinkin tekstuuri- ja piirtoetäisyysmodien osalta, mutta kaikki ylimääräinen hyväksi havaittu sisältö on jees.

Yleensä hahmoillani on ollut vahvuuksina alchemy ja conjuration. Tällä kertaa voisin suosia sneakia, light armouria, bladesia ja ehkä enchantingia tai destructionia. Onko kokemuksia noista komboista ja mitä olette havainneet hyväksi laittaa sekaan?
    Engraved is an image of dogs and dwarves. The dogs are burning. The dwarves are screaming.

Oletus

Itse kun olen nyt hieman pelaillut, niin olen panostanut eniten alchemyyn, sneakkiin, marksmanshippiin ja light armouriin. Ei ole tullut kauheasti ongelmia vihujen kanssa, kun olen kaukoetäisyydeltä lassauttanut 3x damaget päähän jollain erikoisnuolella, häh hää. Hahmoni on tosiaan örkki, koska pelin aloittaessani yritin varmaan tehdä taas jotain hullua tankkiörkkiä edellisten tallennuksien tapaan (en muista, liian pitkä aika).
    Mies voi rakastaa montaa naista mutta vain yhtä jalkapalloseuraa

Oletus

Ei helevetti, anteeks nyt kun taas tulen trollaamaan ja pilaamaan ilonne, hävettää hirveästi Alelaarissa vuodatinkin jo asiasta, mutta jotenkin Oblivionin peluu on niin turhauttavan tylsää puuhaa ettei mitään rajaa. Haluaisin sen olevan maailman paras peli ja haluaisin viihtyä sen parissa mutta en vain pääse yli siitä miten mitäänsanomattomia kaikki juonikiemurat ja tapahtumat pelissä ovat. Väkisin tahkosin jotain nelisenkymmentä tylsää sivutehtävää läpi, kun aattelin että tällä kertaa jätän sen tylsän pääkampanjan myöhemmäksi perseestä
    Viimeksi muokannut Omenarosvo : 1.10.2009 klo 20:42:35
    GO GET 'EM, SEXY!!

Moogle The death Magic:n avatar
    Liittymispäivä
    3.12.2001
    Sijainti
    Finlandia
    Ikä
    26

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Gabriel Katso viesti
    Miksei Harry Pottereissa ole tuollaista? Niissäkin on aaveita, joilla on vaatteet päällä. Räyhähenki löytyy toki, mutta se ei tee riittävän lapsellista kiusaa.

Olen ajatellut asentavani Oblivionin lähiaikoina, kun on tehomylly ja kaikkea. Käyttääkö kukaan mitä modeja? Suosittelut kiinnostavat, varsinkin tekstuuri- ja piirtoetäisyysmodien osalta, mutta kaikki ylimääräinen hyväksi havaittu sisältö on jees.

Yleensä hahmoillani on ollut vahvuuksina alchemy ja conjuration. Tällä kertaa voisin suosia sneakia, light armouria, bladesia ja ehkä enchantingia tai destructionia. Onko kokemuksia noista komboista ja mitä olette havainneet hyväksi laittaa sekaan?
    Älä ota bladea ja destructionia yhdessä, tälläisillä hahmoilla tuppaa olemaan pahana puolena se että destruction ohittaa lähitaisteluaseiden tehokkuuden pelin edetessä ja lopulta ei lähitaistelulle enää ole käyttöä kun yksi itsetehty taika tappaa vihun kerrasta.

Mitä tulee modisuositteluihin, itse osaan suoralta kädeltä sanoa että taistelu/taikasysteemien uudistavat modit tyyliin deadly reflex ja supreme magicka ovat ehdottomia. Grafiikoita varten Qarl's texture pack kuuluu olevan suosittu, itse en ole testannut kun ei koneen tehot riitä

ja luonnollisesti jokaiselle aloittelijalle modien suhteen pastetetaan tämä linkki:
    http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Must_Have_Mods
    tosin tuo MUST HAVE on vähän harhaanjohtava, ainoa MUST HAVE modi joka oblivionissa on on unofficial oblivion patch joka korjaa niin paljon bugeja että se todellakin on must have. ja unohtui mainita että jos questmodeja haluat niin hyviä ovat ainakin Lost Spires,Servant of the Dawn,Dungeons of Ivellon ja Malevolent.

Mitä tulee oblivioniin itseensä, olen pelannut tähänasti kaksi hahmoa lvl 50:een vaikeustaso täysillä, kaikki pelin questit tehden. mukaanlukien lisäosa ja official modeja tyyliin KOTN ja Mehrunes Razor. Modit auttavat pitkälle pelin eliniässä
    Hahmoni on itseasiassa jo niin hyvin varustettu että häntä voi pitää kuolemattomana. 100% reflect damage, 100% resist magic, reflect spelliä ja spell absorbbia päälle sekä 85% shield niin mikäpä siinä enää voi tappaa. Niin ja ihan kaikille tiedoksi että huijausta ei ole harrastettu tai mitään jumalamodiesineitä ei hahmollani ole
    Viimeksi muokannut The death Magic : 1.10.2009 klo 23:10:16
    En ole pervo TYKKÄÄN VAIN LIIKAA NAISISTA.

<Deathy> mä nuolisin vähän eri paikasta mut kyl te mut tiiätte.
    <angi> deathy, no neljän vuoden kokemuksel kyl.
    <angi> ...miten toikin kuulosti taas niin väärältä.

Liittymispäivä
    17.1.2004
    Sijainti
    Jns
    Ikä
    21

Oletus

Nostetaan vanhaa ketjua. Löysin nimittäin juuri isommanpuoleisen modin, Nehrimin, joka on erillinen peli Oblivionin sisällä - siis modi, joka ei liity yhtään millään tavalla Tamrieliin, daedrojen invaasioon jne muuhun loreen, vaan on kokonaan oma pelinsä. Jotain kertoo sekin, että TESNexusta selatessani löysin modeja tälle modille.

Nehrim - This is a fan-developed game with the aspiration to be able to compete with full-grown commercial RPGs. With an estimated playing time of 50 hours, over 60 Quests and thoroughly synchronized dialogues by professional voice actors, new weapons, armor, spells, races, models, video-sequences, specially composed new music and much more, this does not seem that far-fetched.
    Nehrimissä uusitaan Oblivionin level -systeemi (tasoja saadaan perinteiseen tapaan keräämällä expaa, jota saa vihujen tappamisesta ja questien tekemisestä) ja kykyjenkehitys (Oblivionissa kykyjen käyttämisellä kyvyt 'saavat tasoja' aika tiuhaan, Nehrimissä tämä on hidasta ja pääasiallisesti niitä kehitetäänkin lähinnä opettajien avustuksella), nostetaan vaikeustasoa, pidetään kalliit ja hienot varusteet ja aseet harvinaisina, estetään fast travellaus (mutta mukana on teleporttaustaikoja) jne. jne. Ääninäyttely on ammattilaisten tekemää, joskin vain saksaksi; muutoin peli on saatavilla myös englanniksi ja joillakin muillakin kielillä. Julkaisutraileri. Sivuilla luvataan, että pelimaailma on about yhtä iso kuin Oblivionissa, mutta mielenkiintoisempi, sillä maisemia ei ole generoitu.

Nehrimiä ei voi pelata samalla hahmolla kuin Oblivionia, vaan peli/modi täytyy aloittaa kokonaan uudella. Sen saa kuitenkin itse tehdä, sillä creatori on sama kuin pelissä. Oblivion -seivit kantsii kuitenkin kopioida Saves -kansiosta jonnekin muualle Nehrimin peluun ajaksi, koska Nehrimin tallennukset tulee samaan kansioon ja se... voi olla ongelma? Myös Oblivion -modit pitää deaktivoida siksi aikaa kun Nehrimiä pelaa. Niitä ei kuitenkaan tarvitse suoranaisesti poistaa.

Oblivionin lisärit eivät haittaa, mutta vain peruspeli vaaditaan (uusimmalla patchilla).

^ Kaikki tämä siis sivujen perusteella. :] Ajattelin juuri asentaa ja kokeilla, ja halusin jakaa tämän ja kysellä että kiinnostaako ketään sitten käyttökokemukset. Palaanko asiaan sitten kun olen pelannut vähän aikaa?

Juice Leskinen

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä