Tietääkös kukaan tietokoneella ohjelmaa nimeltä RPG maker 2000 tai vastaava 95. Itse olen tiennyt tämän ohjelman jo kauan ja aattelin kysyä muilta että tietääkö kukaan. Itse olen myös yrittänyt tehdä sillä pelejä (sehän on siis RPG pelinteko ohjelma), mutta ne on aina jäänyt kesken ideoiden päätyttyä tai laiskuuden takia. Grafiikka 2000:ssa on vanhojen final fantasyiden luokkaa (ff5,ff6). 95:sta en taas toisin tiedä paljoa muuta kuin, että se on vanhempi versio ohjelmasta ja grafiikka enemmän piirrosmaista esim. taistelut näyttävät puuväri sodalta, aika suttuista mun mielestä. Ohjelman tekijä on ASCII, joka on myös tehnyt muita ohjelmia kuten Fighter maker ja SIM RPG maker jossa saa tehtyä strategisimpia taisteluita kuin fft:ssa tai bl:ssa. Ohjelma ei ole kovin iso ja sen saa aika monelta sivulta. Kirjoita vaan esim. Googleen niin kyllä löytyy. Ascii on myös julkaissut vähän aikaa sitten uuden rpg makerin , mutta en nyt muista koko nimeä.
Sitten vielä siitä taistelu systeemistä mikä on 2000:ssa 95:ssa silmistä kuvattu vuoropohjainen. Jos joskus olet pelannut Dragon questia, niin tiedät mitä tarkoitan. Siinä uudessa pitäisi olla jo sivuttain kuvattu taistelu. Ohjelma vaatii aluksi vähän totuttelua ja pientä harjoitusta, mutta se oppii aika helposti. Jos osaat suht koht hyvin englantia niin kieli ei pitäisi ainakaan olla mikään probleema. Hakekaa ihmeessä jos ette jo omista
![]()

. Ascii on myös julkaissut vähän aikaa sitten uuden rpg makerin , mutta en nyt muista koko nimeä.
Sitten vielä siitä taistelu systeemistä mikä on 2000:ssa 95:ssa silmistä kuvattu vuoropohjainen. Jos joskus olet pelannut Dragon questia, niin tiedät mitä tarkoitan. Siinä uudessa pitäisi olla jo sivuttain kuvattu taistelu. Ohjelma vaatii aluksi vähän totuttelua ja pientä harjoitusta, mutta se oppii aika helposti. Jos osaat suht koht hyvin englantia niin kieli ei pitäisi ainakaan olla mikään probleema. Hakekaa ihmeessä jos ette jo omista
Vastaa siteeraten

) Ja ei saisi englannin kielistä kotisivua, vaikka kyllä minä jotain selvää saksastakin saan. Voi olla suhteellisen mielenkiintoista...