Mistäköhän tuon rpg maker:in löytää
Laitapa googleen RGP Maker 2003 niin pitäis löytyä.
RPG Maker 2000/2003:n lataaminen
Tätä on jo monesti kyselty, ja nyt päätin ottaa härkää sarvista ja paljastaa tätä classified informationia teillekin.
RPG Maker 2000
RPG Maker 2000: Ohjelma - Jos haluat RPG Maker 2000:n, klikkaa linkkiä. Huomaa linkki alhaalla.
RPG Maker 2000: RTP-tiedostot - HUOM! Tämä tiedosto on välttämätön. Sisältää grafiikan, äänet ym.
RPG Maker 2000: Help File - Ei välttämätön, auttaa sinut alkuun pelin tekemisessä.
HUOM! Tallenna RTP sinne missä RPG Maker 2000 on! Eli D(tai C):/ASCII/RPG2000, muistaakseni.
RPG Maker 2003
Rm2k3 ei tarvitse RTP-tiedostoa.
RPG Maker 2003: Ohjelma - Eli tässä olisi RPG Maker 2003.
Asennuksen ei pitäisi toteuttaa ongelmia.
#what is colour code?
mulla on nyt kesken about 50 peliä... 30 varmaan ninja aiheisia, pari on saanu vaikutteita FF peleistä, pari mätkintää, ja loput tekopyhyyttä että aikoisin yrittää nostaa vanhat hyvät ajat esiin, tai en ikinä muutenkaan myy pelejä kun tietokone versioiksi, kuten yhteen peliin pitäis ettiä nyt tekninen toteutus, muut paperi työt jo kasassa! nyt kun otin äsken tuolta ylhäältä tuon RPG makerin taian värkätä sitä pikkisen![]()
Kyllähän minä noita pelejä olen yrittänyt tehdä sellaisella ohjelmalla kuin Game Maker, mutta ei siitä valmista ole tullut. Onkohan tuo RPG Maker 2000 yksinkertaisenpi käyttää?
Pisimmälle tekemäni peli on nimeltään "Pipeman", joka on julmasti Mariota matkittu tasoloikka. Yritin tehdän yhden kentän peliin mutta en saanut sitäkään valmiiksi joten siihen jäi sen tekeminen.
Mutta monia on jäänyt alkuvaiheisiin. Kuten eräs peli jossa höyryjuna pitää liikuttaa kentän toisesta päästä toiseen. Kuten arvaatte ei siitäkään valmista tullut.
Mutta nyt kun tämä RPG Maker 2000 on tullut, niin voisin harkita noiden pelien tekemistä. Palataan sitten asiaan jos olen jonkin pelin värkännyt.
Kukaan ei ollu täällä. No, minulla on projektissa peli nimeltä Turnaus, joka tehdään RPG Maker 2003:lla.
Alussa on neljä hahmoa, joiden nimet ovat Emily, Liz86, Jak ja Garfield.
Pelissä on kyllä liikaa huuomoria, niin tätä tuskin julkaistaan. !IKINÄ!
MUHAHAHAHAAA!
Siinä olisi kuva pelistäni, jota teen. Se on tavallinen RPG, jonka nimeen tulee 95%:n varmuudella etuliite Final Fantasy. Sijoitan tarinan melko varmasti FFI:n maailmaan. Hahmoja on kuvassa näkyvän esimerkkihahmon lisäksi kaksi (tällä hetkellä), joiden nimet ovat Pensuke ja Atticus (katsokaa Final Fantasy A+!)
Kuvassa näkyy kaksi Blue Dragonia ja Fighter, koekaniinini, joka saa aina testata uudet skillit ja aseet. Fighter on melkoinen über-äijä, nimittäin kaikki hänen statsinsa ovat täysillä vain siltä varalta, että ultimeittituhotaiat onnistuvat.
Viime aikoina olen häärännyt niska limassa tämän pelin kanssa, enkä vielä ole kyllästynyt. Ei, kyllä minä tämän nettiin julkaisen, sen minä teen. Motivaattorina toimii juuri ostamani, huippukunnossa oleva NES ja Mega Manit.
Noh joo, näytetäänpä vielä yksi kuva.
Sankarimme jutustelevat mukavia Behemothin edessä.
Kiitokset signusta ja avasta Astralberrylle
Minulla on peli nimeltä "Legend of Aerthos" kehitteillä.
RPG Maker 2003:lla olen sitä tekemässä.
Minulla on uusi projekti, nimi on "Legendary Ninja". Peli kertoo ninjasta nimeltä Aerthos () joka on alussa omassa kotikaupungissaan, Domer:issa. Domeriin hyökkää ryhmä Skeletoneja (luurankosotureita) ja he tuhoavat Domerin. Aerthos herää sen jälkeen sängystä Eve(female) nimisen merirosvon talosta, kylästä nimeltä Prite. Aerthos miettii missä ihmeessä on... jatkot saatte sitten pelata kun peli tulee valmiiksi
Keksin tuon päästäni, mutta sitten mietinkin että hetkinen. Tuohan on ihan kuin FFX.Tidus on Zanarkandissa ja iso paha Sini tulee ja tuohaa Zanarkandin ja sitten se joutuu Spiraan.
No mutta kuitenkin. Olen aika varma että peli tulee julkaistua vielä tämän vuoden puolella.
Viimeksi muokannut Aerthos : 6.10.2004 klo 18:39:55
back in the days
~
Paina F7 nappia(näppäimistöstä) tai sitten valitset event layerin ylhäältä olevasta valikosta(keltainen neliö, jossa on hiiren nuolen kuva). Sitten painat siihen kohtaan vasempaa hiiren näppäintä, mihin haluat aloituksen ja valitset sieltä:place party starting position.Alunperin kirjoittanut Aerthos
Niin ja itsellänikin on tekeillä oma peli parin henkilön kanssa, jota olen tehnyt pari kuukautta. Aika vähän peliä on tehty ja nyt on ollut jonkinpituinen tauko siitä, milloin viimeksi olemme tehneet sitä. Peli on oikeastaan aika surkea.![]()
`Ka` niin kuin tuuli
Niera, minulla olisi kysyttävää: Mitä 'Lohikäärme'-komennosta tapahtuu? Entä oletko tehnyt Charsettejä Charas.EX:llä?
Kiitokset signusta ja avasta Astralberrylle
Hahmoja ja muutamia muitakin grafiikoita olen piirtänyt Paintilla. Osa hahmoista on tosin RPG Makerin omista grafiikkavalikoimista peräisin, tosin pienellä editoinnilla. Muita grafiikoita olen löytänyt netistä. Lohikäärme-komento on Nieran erikoistaitovalikko, Nierahan on rakuuna (eli dragoon) eli hän voi kutsua lohikäärmeensä tekemään erilaisia iskuja.
Pystyykö RPG makeriin laittamaan omia hahmoja? Jos voi, niin miten? Tiedän että tämä poikkeaa aiheesta.
RPG Makerin kansiosta löytyy kansio nimeltä Charaset, hahmografiikat ovat siellä png-muodossa, avaat ne sopivalla kuvaeditorilla ja muokkaat niitä. Ja muista että grafiikoiden on oltava 256-värisessä muodossa kun tallennat niitä. Samalla tavalla voi editoida/luoda muitakin grafiikoita, maisemagrafiikat ovat Chipset-kansiossa, kasvokuvat Faceset-kansiossa jne. Ja ne pitää sitten muistaa "tuoda" peliprojektiin RPG Makerin kautta, avaat yläreunassa Tools-valikon, sieltä Resource Manager ja jos kyseessä on esim. hahmografiikka, valitset vasemmasta listasta ensin Charaset ja sitten Import. Valitset kyseisen kuvatiedoston ja painat "avaa". Kun ruudulle tulee kuva kyseisestä tiedostosta, siinä pitäisi jonkun värin vilkkua, se tarkoittaa että tuo väri ei näy ruudulla, eli jos esim. hahmojen tausta on vihreä, klikkaa sitä väriä jotta se vilkkuu ja paina Ok. Muussa tapauksessa hahmojen ympärillä näkyy pelissä vihreä (tai mikä väri onkaan kyseessä) ruutu. Ja ole tarkkana ettei tuota samaa väriä esiinny missään hahmossa, muuten hahmoista voi tulla osittain läpinäkyviä.
Minulla on onkelma tuon RPG Maker 2003:sen kanssa!
Tälläinen:
Olen tehnyt siihen kylän josta pääsee pois maailmankartalle kun menee yhteen avonaiseen kohtaan oikeassa alakulmassa,
(kuva otettu event editor -kohdassa)
nuo pinkit laatikot.
Mutta kun menen itse peliin niin sen pitäisi mennä
(kuva otettu event editor -kohdassa)
tähän, tuon pinkin laatikon alapuolelle. (Sen pinkin laatikon alla on kylän kuva, tuo pinkki laatikko on event joka teleportaa sinne kylään)
Mutta se meneekin
(kuva otettu test playn aikana)
tämmöiseen, keskelle vettä, eikä siitä pääse liikkumaan.
Olen tehnyt alueen useaan kertaan uudestaan ja tarkistanut että se teleporttaa oikeaan kohtaan, ja silti se menee aina noin.
Mikä on vialla?
Toivon että saan apua, koska muuten en voi jatkaa pelin tekoa![]()
back in the days
~
Whatta...? Oletko ihan varmasti linkittänyt teleportit oikein? Valitan, en osaa auttaa. Ehkä Niera osaa?
HUOM. Jos alkuperäiset naamat eivät miellytä (minua eivät ainakaan, varsinkaan 2003:ssa), niin tästä voi pölliä uudet versiot:
![]()
Nuo siis tallennatte projektinne FaceSet-kansioon. Olen käyttänyt noita naamoja itsekin omassa pelissäni. Nyt kuitenkin väsyttää, joten editoin viestiäni ja kerron pelistäni, kuvien kanssa.