+ Vastaa ketjuun
Sivu 5 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 61 - 75. Tuloksia yhteensä 303.

Ketju: Oma peli? (yleistä keskustelua omista peleistä, peliesittelyt ym.)

Foot Soldier Aeon:n avatar
    Liittymispäivä
    4.1.2005
    Sijainti
    Timeline
    Ikä
    24

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Faust
    En ole kovinkaan kiinnostunut noista kuvista. Ne näyttävät melko ankeilta ja tappelukuva on visuaalisesti sekava. Kirkas, Edo-tausta ja FFVI:n pikselihahmot luovat aika ikävän näköisen kuvan.
    Öh, siis mitä helvettiä. Enkö sanonut, että projekti on vasta ihan alkuvaiheessa, eivätkä laittamani kuvat ole vasta kuin esimakua tulevasta. Nuo taustat tulevat vaihtumaan vielä moneen kertaan. Ankeilta? Ulkoasun on tarkoitus olla synkkä, koska se kuvastaa koko pelin luonnetta.
    Ja hanki nyt hyvä mies fontti patchi.
    Fonttipatchin olisin voinut jo useampaankin otteeseen voinut käydä lataamassa, mutta en ole nähnyt siihen tässä vaiheessa mitään syytä.

Et kyllä anna kovin hyvää kuvaa itsestäsi ensin haukkumalla muiden töitä lyttyyn ja sitten promoamalla omaa valikkoruutuasi (joka ei sekään ole mitenkään hankala tehdä tai ihmeellisen näköinen).

No joo, eli tässä olisi uusi screeni, tällä kertaa maailmankartalta.
    Weather-effectinä olen laittanut sumua.

Viimeksi muokannut Aeon : 18.1.2005 klo 22:01:52

Oletus

Haukuin lyttyyn? Jaa, ottakoon miten haluaa. Joka tapauksessa esimaut eivät maistuneet kovin hyviltä.

Ja tässä sitten omia kuviani:
    2.10.2004 - 3.11.2006
    N3v4h 4get

Tonberry Qure:n avatar
    Liittymispäivä
    29.11.2003
    Sijainti
    Rizenbul
    Ikä
    21

Oletus

"Moni kakku päältä kaunis."
    Samapätee varmasti peleihin, Omasta mielestä tuo Aeonin peli näyttää aika samanlaiselta kuin FF VI joka on sinäänsä hyvä saavutus. Ehkä Faust olet käyttänyt enenmän aikaa tehdessäsi peliä yms.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Faust
    En ole kovinkaan kiinnostunut noista kuvista. Ne näyttävät melko ankeilta ja tappelukuva on visuaalisesti sekava. Kirkas, Edo-tausta ja FFVI:n pikselihahmot luovat aika ikävän näköisen kuvan.
    ensanomitään.

ps. Kellään linkkiä hyvään font patchiin?

Oletus

Jo vain teen omaa peliä! RPG Makerilla, imppasin sen ja aluksi ihmettelin, poistin sen, ja nyt hain sen uudestaan, koska tuli pakkomielle saada joku uusi pelinteko ohjelma... ja heti lähti pelin teko päälle...

Pelin nimi on japania, "Furiku Shinobi Densetsu" elikkäs "Furiku Ninjan Seikkailut" tai sinne päin.

Alussa pelaaja on "Furiku" ja aloittaa omasta kotimetsästään. Metsässä on hauta (ja pelaajan on parempi sitten lukea se!!!!!!!) siinä lukee alku kertomus (lähinnä koska en saanut peliin alku kertomusta "Auto Start" eventillä). Kertomuksessa sanotaan, että Furiku oli aikoinaan loistava klaanin johtaja. Sitten tuli euroopan kummajaiset, ritarit ja hirviöt. He tuhosivat koko laajalle kehittyneet
    ninja/japanin soturi klaanit. Vain Furiku, sekä kolme hänen jäsentään (tyttöninja Wikihu, demonintappaja Ramurei sekä samurai Wonzu... SAMURAI! siksi Furikun klaani ei ollutkaan ninja klaani, vaan hyvien kaverien ompelu kerho... no eikä, vain joku soturi klaani). Sitten Furiku lähtee matkaan. Hän poistuu metsästä ja muuttuu maailman kartalle. Juuri vieressä on kylä (ja luulisi pelaajan tajuavan mennä sinne muun puutteessa). Kylässä (toivon) pelaaja käy talot läpi, ja päätyy pubiin (varmaan jotku menee ekana sinne) ja näkee jumalattomasti piraatteja, sitten myös tytön, jolla on ninja vaatteet. Pelaaja tajuaa mennä jutteleen tytölle, ja tämä paljastuu Wikihuksi. Wikihun kanssa rupateltuaan piraatit kuulevat Furikun olevan Furiku (hahaa!) ja he yrittävät tappaa Furikun ja Wikihun. Nyt pelaaja pääsee ekaan kunnon rähinään. Kahdeksan piraattia tappelee nyt pelaajaa (jolla on komennossa myös Wikihu) vastaan. Kun piraatit häviää, hahmot lentää ulos pubista/baarista ja omistaja ilmaantuu ovelle, sitten wikihu sanoo Furikulle, että he voivat etsiä muut käyttämällä laivaa, joka on rannalla, ja sehän tietenkin on piraattien omistuksessa, joten sinne vaan (sitä ennen voi tappaa aikaa jurputtamalla baarin omistajalle, joka sanoo jatkuvasti "No more fighting in my pub" ja hahmot eivät pääse pubiin/baariin). Sitten pelaaja on päässyt maailman kartalle (uudestaan!!!) ja näkee, että laivan eteen ilmestyy käärme. Pelaaja menee laivalle, mutta käärmehän suuttuu, ja alkaa pomo tappelu, tietenkin "Anaconda bossia" vastaan. Kun tämän voittaa, saa yhden anaconda suitin. Sitten pääsee laivalle. Pelaaja tulee nyt hullunkuriseksi ja yrittää lähteä seilaamaan nii kauas kun pääsee, mutta laitoin Wikihun ilmoittamaan tiettyihin paikkoihin, että parempi etsiä näiltä alku rannoilta, ja pelaaja ei pääsekään leikkimään 80 päivässä maailman ympäriä. Sitten pelaaja menee luultavasti ekalle mahdolliselle saarelle, ja pääsee uuteen kaupunkiin. Siellä hän juttelee kaikille, ja eräs pariskunta kertoo että he näkivät samurain joka vangittiin ja vietiin Falchornamiin, erääseen kuningas kuntaan, myös pariskunnan asumalla paikkakunnalla on ongelmia, se on japanilainen kylä, ja se aiotaan muuttaa ilkeästi kunignas kunnaksi ja poistaa japanialaisuus sieltä. Sitten pelaaja älyää häipyä ja lähteä vielä eteemmäs mailmalle. Sitten hän menee Falchornamin porteille, ja huomaa vartijan hokevan "Ei pääsyä" ja sitten pelaaja joutuu häipymään. Sitten pelaaja luultavasti älyää käydä myös lähi metsässä. Siellä onkin sitten haltia metsä. Metsäsää haltija kyselee jotakin hahmolta, kun vastaat totuuden mukaan, hän päästää sinut salareittiin, josta pääset livahtamaan Falchornamiin.

Tämän enemmäksi en ole päässyt tekemään peliä. Ajattelin myös muuttaa nyt kuvat, spritet (jotka ovat nyt vain RPG Makerin alkuperäis kuvia) oma piirtämiin. Tässä ilmaantuukin ongelma. Tänään yritin tehdä ekan ritari vihollisen, mutta kun sain sen vaivoin valmiiksi, painoin "Resource Managements" ja yritin avata samaista kuvaa RPG Makerille, ja "Invalid Color Depth" ilmetsyy tietenkin ruutuun. Onkko täällä yhtään, joka voisi auttaa minua tässä ongelmassa, tai joka haluaisi vaikka tehdä yhteistyötä pelini kanssa (piirtää taistelu taustoja, säveltää musiikkia tai piirtää hyökkäysten ja taikojen animaatiot), niin että jos on, niin vaikka PM miulle (mutta ei mesellä eikä muilla chäteillä) niin otan jäseneksi (jos ilmaantuu "kykyjä")...

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Jackal von ÖRF
    mutta varsinkin 3D-grafiikkaa varten toivon löytäväni lisää halukkaita osallistujia projektiin. Peli on vasta luonnostasolla, joten henkeään on vielä turha pidätellä tai ehtii tukehtua monta kertaa.
    Voin kyllä auttaa sinua 3D asiassa. Itse olen käyttänyt Alias Maya jo 4 vuotta, ja osaan käyttää kaikki sen ominaisuudet. Mutta ilmoittele sitten jos haluut mun apua.

Kenkälaatikko PhazonBlaxor:n avatar
    Liittymispäivä
    28.1.2005
    Sijainti
    Kemi, suomen New York.
    Ikä
    21

Oletus ...bähää...

mä oon joku aika sitten ladannu ton rpg-maker 2003:n, oon tutkiskellu sitä ja yrittäny saada jotaki aikaseks, mutta hei! eihän siitä ny mitään tuu...
    tuntuu siltä etten koskaan opi käyttään tota ohjelmaa, joko se on todellakin monimutkainen, tai sitten minun aivojeni kapasiteetit ei siihen riitä, se kyllä ottaa päähän...
    oon jo miettiny että pitäs vaan lopettaa aivojen rasittaminen ja heittää koko ohjelma roskiin....
    "naat!"

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut PhazonBlaxor
    mä oon joku aika sitten ladannu ton rpg-maker 2003:n, oon tutkiskellu sitä ja yrittäny saada jotaki aikaseks, mutta hei! eihän siitä ny mitään tuu...
    tuntuu siltä etten koskaan opi käyttään tota ohjelmaa, joko se on todellakin monimutkainen, tai sitten minun aivojeni kapasiteetit ei siihen riitä, se kyllä ottaa päähän...
    oon jo miettiny että pitäs vaan lopettaa aivojen rasittaminen ja heittää koko ohjelma roskiin....
    "naat!"
    Ehkä se kyseisen ohjelman tutorials voisi jotenkin auttaa? Koska jotkut ohjelmat vaatii oppimista. Löysin Englannin kielisen tutoriaalin tuosta Rpg Maker 2000/2003. Tässä linkki. Toivottavasti auttaisi jotenkin

Kenkälaatikko PhazonBlaxor:n avatar
    Liittymispäivä
    28.1.2005
    Sijainti
    Kemi, suomen New York.
    Ikä
    21

Oletus hienoa....

nyt pääsin PERÄTI alkuun, mutta tässä on edelleen niin paljon ongelmia että pää menee sekasin, esim kun pistän jonku ukkelin sanoon jotaki esim: "stay here" niin ku testaan sitä kohtaa, niin se teksti on niin epäselvää että se näyttää joltain siansaksalta, miten siinä pystyis vaihtaan fonttia tai jotain?

Oletus

Aika yksinkertainen kysymys: Mitkä ovat Test playn näppäimet?
    Ja miten pystyy muuttamaan tyyppien fighting positionia? Ettei ne ole päällekkäin kun tappelevat.

Oletus

Tiedoksi Fankille että tässä on ketju pelin tekoon liittyville kysymyksille ja ohjeille. Myös muille kuin esim. RPG Makerille.

Lainaus Alunperin kirjoittanut Fankki
    Aika yksinkertainen kysymys: Mitkä ovat Test playn näppäimet?
    Arvaan että kysymyksesi koskee RPG Maker 2003:a? No jos, niin nuolinäppäimet toimivat liikkumiseen ja valikoiden selaamiseen, ja itselläni ainakin Enter toimii niinkuin hyväksyntänä ja tuo nuolinäppäimien oikealla puolella oleva "0/Insert"-nappula sitten toimii ns. 'Back'-toimintona.

back in the days
    ~

Bite Bug NOrua:n avatar
    Liittymispäivä
    16.1.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Ikä
    22

Oletus

Voisko joku sendaa (msn välityksellä) mulle jotai hahmo graphickeja ku en oikee osaa ite tehä paintil omii enkä tykkää pahemmin noista pelin omista

sit ois yks kysymys : tuli tossa teijän tekemien peli kuvien perusteella mietittyy et voiko tota pelin resoluutiota vaihtaa ku mulla on liian isolla se , enkä tiiä/osaa vaihtaa sitä mistä johtuukin yks kertanen pään särky.
    ois kiva saada kyllä noita hahmojen graphiceja mutta , jos ei niin ei.

Mulla on kanssa semmonen probleema ku tos mun pelissä pitäs löytää semmonen pappi joka kertoo sulle tärkeetä asiaa , mut se muuttuu monsuks ku sille puhuu ja sitten joutuu tappeluun . Tappelun jälkeen sen papin koti kylään pitäs ilmestyy semmonen ukkeli joka sanoo "WHAT! you killed our priest!" ja niinpoispäin.. mut en saa sitä ukkelii sinne kylään muutaku sillee et se on siel valmiina ku meet sinne kylään ekan kerran sit jos sille puhuu se sanoo ton saman vaikka sä et olis tappanu sitä pappii..

voisko joku auttaa ton kaa jos ymmärsitte mun ongelman..

Kiitos Qurelle Signusta

Hornless juures:n avatar
    Liittymispäivä
    7.6.2003
    Sijainti
    Finland
    Ikä
    20

Oletus

Alunperin kirjoittanut NOrua
    Voisko joku sendaa (msn välityksellä) mulle jotai hahmo graphickeja ku en oikee osaa ite tehä paintil omii enkä tykkää pahemmin noista pelin omista
    No... Annappas vaikka PMmällä MSN Messengerin tunnus/hotmail-tili, ja kerro millasia tyyppejä haluisit nii katotaa, kelpaako sulle!

Alunperin kirjoittanut NOrua
    Mulla on kanssa semmonen probleema ku tos mun pelissä pitäs löytää semmonen pappi joka kertoo sulle tärkeetä asiaa , mut se muuttuu monsuks ku sille puhuu ja sitten joutuu tappeluun . Tappelun jälkeen sen papin koti kylään pitäs ilmestyy semmonen ukkeli joka sanoo "WHAT! you killed our priest!" ja niinpoispäin.. mut en saa sitä ukkelii sinne kylään muutaku sillee et se on siel valmiina ku meet sinne kylään ekan kerran sit jos sille puhuu se sanoo ton saman vaikka sä et olis tappanu sitä pappii..
    Tää on aika ärsyttävä juttu, ja hankala selittääkki... xD (Eli tulkitsin et käytät RPG Maker 2003:sta...) Sun pitää käyttää niitä Switch-hommeleita, joita voi tehdä sieltä jutusta mistä tehdään kaikki päähahmot ja muut tärkeet peliasetukset, en nyt muista mikä se oli ku en saa ladata tälle koneelle RPG Makeria... Siis, sieltä teet vaikka Switchin, jolle annat nimeks "Pappi tapettu". Sitte laitat sen ukkelin Eventtii tarvehöskäks Switchin "Pappi tapettu". Sen saa laitettua sieltä missä teet Eventtiä, siellä vasemmella puolella on jutut joist voi asettaa ne jutut, mitä Eventti tarttee et se toimis. Sitte laitat siihe papin, joka muuttuu monsuks, Eventtii sinne paikkaa mistä lisäät kaikki puhetekstit yms. sieltä "Switches"(tai jotai sinnepäi...)-kohasta nii, et se laittaa sen Switchin jossai vaiheessa päälle. Ja ku haluut saada sen ukkelin sanomasta sen jutun pois, laitat vaa sen Switchin pois päältä.

Goblin Daretec.Z:n avatar
    Liittymispäivä
    14.3.2005
    Sijainti
    Jossain Grand Linella...
    Ikä
    18

Question mist vois ladata rpg maker 2003:mosen???

voisitteks te kertoo mist sen rpg-maker2003:saa ladattua tai mistä ite latasitte ku haluisin tehä oman pelin...
    mul on rpg-maker xp mut se on hiton vaikee...
    kertokaa pliis....

Foot Soldier Dias_90:n avatar
    Liittymispäivä
    14.8.2003
    Sijainti
    Auringon pimeällä puolel
    Ikä
    21

Oletus

Mun peli on aivan alussa (ehkä koska aloitin sen toissa päivänä, koska entinen pelini meni kun kovalevy pamahti ja koska hain aivan hetki sitten RPG Maker XP:n, joka on paljon parempi kuin 2k3 )
    Pelini nimi on yksinkertaisesti HERO
    Ja vähän juonta:
    Pelin päähenkilö on Hero niminen nuorukainen (ammatiltaan treasure hunter)
    Pelin "alkudemoissa" Hero sinkoutuu toiseen ulottuvuuteen ja saa samalla ällistyttäviä VOIMIA!
    Pian Hero saa tietää että on ennustettu sankari, jonka on tarkoitus tuhota tuleva pahuus. (perus krääsää siis...)
    Mutta kun juonee lisää kaiken maailman lisä jutskat siitä tulee hyvä ja toivottavasti pelattava...
    Viimeksi muokannut Dias_90 : 19.3.2005 klo 17:00:59
    "It's a big bathtub"

Foot Soldier FsepiF7:n avatar
    Liittymispäivä
    23.7.2004
    Sijainti
    Oma koti
    Ikä
    19

Oletus

no oonhan miä pelejä tehny. En oo loistava mutta oon kumminki tehny jotain. Ohjelma jota käytän on The Games Factory. Omasta mielestä selkeä ohjelma. Mutta ne mun pelit on aika tokköjä, onneksi mulla on kaveri joka neuvoo aina.
    Kiits Mongoolille ihanasta signusta

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä