+ Vastaa ketjuun
Sivu 52 52:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 242505152
Näkyvissä tulokset 766 - 779. Tuloksia yhteensä 779.

Ketju: Final Fantasy XIII

Bite Bug Soldsanke:n avatar
    Liittymispäivä
    5.7.2010
    Sijainti
    Turku

Oletus

Noniin, nyt pääsin minäkin kolmannentoista fantasian läpi, eikä vienyt kuin 9 kuukautta Fiilis on hyvä ja loppuratkaisu miellytti. Kaiken kaikkiaan FF13:ssa on mielestäni ylivoimaisesti paras tarina sitten yhdeksännen osan. Tekemistäkin näyttäisi riittävän vielä melkoisesti. Neochhu kaatui viidellä tähdellä vähän aikaa sitten Mahdankohan yrittää kaikkia trophyja...?

Kyllä, hieno peli se on loppujen lopuksi. Kaikkine vikoineenkin nautin siitä suunnattomasti.
    Oo, soft...

Oletus

Postataan nyt, kiinnosti enää ketään mikään XIII:n liittyvä sitten tai ei. Käännöksiä Japanissa vasta äskettäin julkaistun FFXIII:n Xbox 360 -version mukana tulleesta Episode i -novellista. Juttu kertoo tapahtumista välittömästi pelin jälkeen, joten spoilaa luonnollisesti pelin loppua varsin paljon. ja pohjustaa varsin ilmeisesti FFXIII-2:sta, duh!

Oletus

Huh... minulla on kyllä aikamoinen like/hate suhde tämän pelin kanssa. Välillä tämä tuntuu niin mukavalta peliltä mitä jaksaa pelata vaikka kuinka kauan ja välillä se tuntuu sitten sellaiselta peliltä että sais painua helevettiin koko peli. Se tuntuu yleensä silloin mukavimmalta kun en mieti niitä asioita mitä olisin halunnut tämän pelin sisältävän. Tämä lineaarisuus kyllä raivostuttaa jonkin verran, joskus jopa niin paljon että menee into pelata koko peliä. Chapter 11 tuntui ihan ok:lta kun yhtäkkiä tuli vastaan aikas suuri ympäristö mitä tutkia. Tosin minä kun haluan tämän pelin nopeasti mennä läpi ja sitten vasta keskittyä muihin juttuihin niin en juoksennellut kuin vain muutaman tunnin tehden missioneita ja lähdinkin jo kohti seuraavaa määränpäätä.

Aloitin juuri Chapter 12:n. Minulle tosin tuli sellainen ajatus mieleen että olen tainnut missata Chocoboilla ratsastelut. En ole kyllä varma sillä en ole lukenut mistään että milloin kyseisillä linnuilla pystyisi ratsastelemaan (veikkailisin Chapter 11) mutta I guess I've missed it ;_; Toivottavasti pelin jälkeen pystyisi palata takaisin sinne Gran Pulseen. Dunno.

On kyllä viimein aika että saan tämänkin pelin vedettyä läpi... melkein vuosi kulunut julkaisusta ja siitä kun pelin ostin.

Bite Bug Soldsanke:n avatar
    Liittymispäivä
    5.7.2010
    Sijainti
    Turku

Oletus

Ei huolta, pelin läpäistyäsi voit palata taas Gran Pulseen Chocoboilla ratsastaakseen täytyy kyllä tehdä joku tehtävä, en nyt muista sen numeroa...
    Oo, soft...

Oletus

http://www.finalfantasy13-2game.com/

Square rekisteröi osoitteen maanantaina, joten ei varmaan tarvinne paljoa arvuutella mitä ensi tiistain SE 1st Production Department Premiere -tilaisuudessa paljastetaan.

Elite Soldier
    Liittymispäivä
    21.3.2006
    Sijainti
    Espoo
    Ikä
    20

Oletus

Luin jostain, että tuo tilaisuus on jälleen näitä ihania "saatte lukea eliittifanien kuvauksia netistä, videot näette ensi vuonna" -tilauksia. En halua että XIII-2 tai mitään muutakaan ilmoitetaan tai eletaan tekemään, haluan että SE tekee sen typerän Versuspersuksen valmiiksi joskus, tai edes antaa jonkun trailerin josta voi edes päätellä kannattaako kyseistä peliä edes odottaa. Yää Mikä tätä firmaa vaivaa, XIII ei ollut erityisen hyvin vastaanotettu (itse pidän siitä kyllä), ei heillä ole varaa pelleillä nyt... argh. XIII-2 on kuitenkin tervetullut ainakin minulle. X-2 on ihan kiva peli myös, voisivat tehdä saman lailla eli kopsata vanhat paikat mutta muuttaa tyyliä.

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut GolliM Katso viesti
    Luin jostain, että tuo tilaisuus on jälleen näitä ihania "saatte lukea eliittifanien kuvauksia netistä, videot näette ensi vuonna" -tilauksia. En halua että XIII-2 tai mitään muutakaan ilmoitetaan tai eletaan tekemään, haluan että SE tekee sen typerän Versuspersuksen valmiiksi joskus, tai edes antaa jonkun trailerin josta voi edes päätellä kannattaako kyseistä peliä edes odottaa. Yää Mikä tätä firmaa vaivaa, XIII ei ollut erityisen hyvin vastaanotettu (itse pidän siitä kyllä), ei heillä ole varaa pelleillä nyt... argh. XIII-2 on kuitenkin tervetullut ainakin minulle. X-2 on ihan kiva peli myös, voisivat tehdä saman lailla eli kopsata vanhat paikat mutta muuttaa tyyliä.
    Niillä on yksi tiimi ollut tyhjänpanttina kun XIII valmistui, ei tällä versuksen kehitykseen vaikuteta. Ja tiimit ovat sen verran isoja jo, ettei siitä saa merkittävää hyötyä jos pistetään kaksi suurta tiimiä tekemään samaa peliä... menee vain vituiks koko projekti.

Toivottavasti oppivat X-2:n kritiikistä. Loistopeli muilta osin, mutta älkää heittäkö tarinaa romukoppaan kuten viimeksi... sehän oli XIII:ssäkin se pääpointti.

***** Substance:n avatar
    Liittymispäivä
    5.4.2008
    Sijainti
    St. Michel
    Ikä
    20

Oletus

Onpa kummallista jos tulee joku XIII-2. Muistelen XIII:tä vieläkin kohtalaisella lämmöllä, vaikken sen pariin ole ensimmäisen läpipeluun jälkeen eksynytkään.

OK. XIII maksoi paljon ja jos Square haluaa kierrättää sen valmiit alueet toisessakin pelissä, se sallittakoon. Niin, ne alueet. X-2 kierrätti aivan liikaa, niin FF X:ää kuin jopa sisällötöntä itseään. Minipelit eivät kiinnostaneet ja dress spherejen lopulta vakiintuessa niiden vahvimpien ympärille muuttui peli uskomattoman puuduttavaksi.

En osaa vielä kuvitella millainen tämä XIII-2 tulisi olemaan. XIII:n tarinahan sai jonkinlaisen päätöksen.

Oletus

Kyllähän se tarina siitä vielä jatkuu, ei ollut läheskään yhtä "lopullinen" kuin esim. X:n päätös.

Japanissa on esim. julkaistu FFXIII: Episode I lyhytnovelli mikä on siis jonkinlainen epilogi.

http://dilly-shilly.blogspot.com/201...episode-i.html

X-2:n vihaamista sen sijaan en ole ikinä ymmärtänyt. En usko että tässä pelissä edes voidaan käyttää samoja "teemoja" alueissa jos kerta sequel on kyseessä. Pulse on muutenkin aika otollinen paikka korjaamaan pelin kritiikkiä saanut lineaarisuus, ja tarinan vähäinen rooli(?) antaa myös tilaa sisältöön keskittymiselle. Ehkä pelaajalle annetaan vähän enemmän tekemistä eikä anneta tekoälyn hoitaa kaikkea..

Ja jos nyt vielä päästäisiin tappelemaan Titaania vastaan...

Oletus

Jatko-osa tulee varmasti pohjautumaan pitkälti ekassa pelissä käyttämättä jääneisiin alueisiin ja julkaisematta jääneeseen DLC:n, kehitystiimin puolelta kun on aika kirjaimellisesti sanottu, että FFXIII:stä jäi niin paljon käyttämätöntä matskua yli, että niistä riittäisi helposti toiseenkin peliin.

Jos FFXIII:tä nyt ei paljoa muusta voikaan kehua, niin ainakin sen maailma oli kiehtova ja sen loreen oli vaihteeksi panostettu huomattavasti enemmän kuin FF:ssä yleensä (Ivalice poislukien, mutta sekin on vähän eri asia), joten vapaampi hömppäpeli parannetulla pelisysteemillä FFX-2:n (joka oli parempi kuin edeltäjänsä) tapaan kelpaisi kyllä itselleni. Tietysti ei ole selvää, että näin tulee käymään sillä Kitase ehti jo FFXIII:n julkaisun aikaan toteamaan kuinka tylsää ja pitkäveteistä uusien pelisysteemien suunnitteleminen on, joten jatko-osassa jouduttaisiin jälleen keskittymään siihen supermahtavaan tarinaan ohnoes.

perverssionisti i<3yaoi:n avatar
    Liittymispäivä
    4.10.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    22

Oletus

Lomalla on tylsää, joten kaivoin XIII:n esiin. Toista kertaa putkessa juoksen. Pelikello näyttää viittä tuntia, eli tutoriaali ei ole lähelläkään loppua. Huh. En tiedä jaksanko loppuun asti. Suurimman osan pelistä olen epäaktiivisesti kyljelläni köllötellen pelannut... ELi siis putkessa juossut, välivideoita katsonut hahmojen otettua kaksi askelta edellisen videon jälkeen, ja viisi sekuntia pitkiä taisteluita katsonut X-nappia välillä painaen. Hurja, miten jännä peli. En varsinaisesti edes osaa sanoa, mikä tässä on niin huonoa. Tekee vain mieli pelata kutosta.

Eniten mua on nyt pelatessa pänninyt haasteen puute. Taistelut sujuu melkein itsekseen. Yhä edelleenkään en jaksa katsoa mitä taitoja crystariumista hahmoilleni opetan, kun itse ei pääse kontrolloimaan taistelussa mitään. Toinen ärsyttävä juttu on se, että usein kun ryntään taisteluun niin joku hahmoista alkaakin juuri juttelemaan mukavia. Enkä koskaan kuule, mitä se raukka aikoi sanoa ;_; Etenkin Sazh tekee tätä usein. Sekin ärsyttää, että kaikkia valikkoon tulevia tietoja ei saa yhdestä napista klikattua luetuiksi. Ei mua kiinnosta jokaikisen tappamani hirviön tietoja katsella, tai lueskella tuhatta sivua tietoja hahmoista, joista itse pelin tapahtumissa ei kerrota mitään, eikä sitten siellä valikossakaan oiekastaan sen enempää. Mulle ei myöskään edelleen tule hahmojen tunteet oikein läpi. En tajua missään vaiheessa kunnolla, että miksi tuo nyt käyttäytyi noin, teki noin, tai mitä se ylipäätänsä nyt tekee ja tuntee. Vanillen reaktiot on kuitenkin saaneet ihan uuden merkityksen, nyt kun on pelin jo kerran pelannut ja tietää mistä kaikessa on kyse.
    Am I cute, uguu?

Oletus

Ostin tämän pelin heti kun se ilmestyi täällä Suomen maalla. Olin vakuuttunut jo trailereiden ja saamieni tietojen avulla että peli tulisi olemaan pelaamisen arvoinen. Ja olin oikeassa. Rakastuin tähän peliin syvästi. Niin musiikillisesti, tarinallisesti kuin graafisestikin. Paria hahmoa lukuunottamatta pidin jokaisesta hahmosta jollain tavalla ja huomasin että jokainen päähenkilö kasvoi jollain tavalla pelin edetessä.

Loppuun olin tyytyväinen, vaikka itselläni tirahtikin muutama kyynel silmistä, kun ensimmäisen kerran sain pelattua tämän pelin läpi. On aivan uskomattoman kaunis tarinallisesti ja suosittelen lämpimästi jokaiselle, joka edes harkitsee tämän pelin pelaamista.

Veritas Riku:n avatar
    Liittymispäivä
    9.10.2003
    Sijainti
    Tre
    Ikä
    26

Oletus

Lämpenin FF XIII:lle enemmän mitä aikoinaan, ja peliä onkin tullut tahkottua toiselle levylle asti, Xbox siis alustana.

Sitten iski se karu todellisuus, ja huomasin että peli on pelkkää putkijuoksua. Ei mitään salareita. Iso askel taaksenpäin kun ruvetaan katsomaan sarjaa taaemmas. Taisteluiden jälkeen näytetään ansaittuja pisteita ja arvostelumittari, millä ei tunnu olevaan mitään tekemistä minkään asian kanssa. Haluan perinteisen exp-mittarin takaisin, kiitos.

Ja mitä tulee hahmoihin, niin joko herättävät myötähäpeää, tai sitten eivät herätä about mitään tunteita. Kenenkään kohtalo ei jaksa kiinnostaa.

Ja mitä tulee vihollisiinkin, niin yksikään niistä ei vain painu mieleen. Pelin tarjoamat bossitkin ovat mitäänsanomattomia, tylsiä, kasvottomia.

Jos jotain hyvää pitää sanoa, niin hahmoluokkien vaihto lennosta on plussaa, joutuu hiukan miettimäänkin että mitä kokoonpanoa sitä käyttäisi taistelun aikana seuraavaksi.

Anyway, peli jää jälleen kerran kesken, ja tällä kertaa lopullisesti. En voi antaa tälle roskalle kuin yhden tähden kymmenestä, koska jäljellä ei ole oikeastaan mitään niistä elementeistä, mitkä tekivät aikaisemmat osat alansa parhaiksi aikoinaan.

Sorcerer MSandt:n avatar
    Liittymispäivä
    4.10.2004
    Sijainti
    Turku
    Ikä
    27

Oletus

Kaikki fainalit ovat lineaarisia. Juonen ja pakolliset sijainnit joutuu aina suorittamaan tietyssä järjestyksessä (noh, ehkä yhdessä luolastoruudussa on joskus vaihtoehtoinen reitti).

Minusta oli hyvä, että tuosta karsittiin kaikki pikkuhipelöinti pois ja keskityttiin oleelliseen. Silti pelitunteja tulee helposti yli sata, jos haluaa läpäistä pelin sataprosenttisesti.

Mielestäni myös hahmot olivat erittäin onnistuneita (parhaita sitten seiskan) ja pomotaistelut ihanan intensiivisiä.
    Redistribution is not ethical; it's theft and destruction. It is simply a means to satisfy the envy of some who seek to harm those who have obtained greater wealth through the satisfaction of the wants of consumers. If we succumb to its siren song, the gravestone will read: "For the want of Bill Gates's money, the world wrought its end." -Jim Fedako

| Duke 3D | | Blog | | Fate Reversal Half-Life -modi

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä