+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 41.

Ketju: Kuinka paljon luette?

tr00 banana warrior yksisiipi:n avatar
    Liittymispäivä
    16.5.2002
    Sijainti
    JKL
    Ikä
    28

Oletus Kuinka paljon luette?

Kuinka paljon luette niin kirjoja kuin lehtiä?

Minä luin pari vuotta sitten kirjan/kaksi viikkoa, kun olin juuri fantasiasta innostunut. Piti lukea niin Tolkienit kuin Salvatoretkin hirveällä kiireellä. Tuossa tänä keväänä innostus lopahti, liekö YO-kirjoitusten takia. Tulihan siinä luettua Shakespearea ja muutamia muita teoksia välillä, mutta aika ei tahtonut riittää. Nyt on hyvä jos saa kirjan luettua kuukaudessa. Laiskuus iski, ja syksyn YO:t. Kun se inspiraatio taas tulisi jostain...
    Aamun lehdestä luen yleensä otsikot ja kiinnostavimmat jutut (ei kuiteskaan sarjakuvia ) ja silloin tällöin käyn kirjastossa lukemassa tarkkaan uusimmat Pelit-lehdet, Peliasemat ja Soundit.
    o.o

Antiantilooppi.
    Liittymispäivä
    3.3.2002
    Ikä
    24

Oletus

Hmmh, nykyisin ei juurikaan kirjojen lukemiselle jää aikaa koulun ja muun takia. Parhaimmillani olen minäkin lukenut tuollaista kirja /kaksi tai kolme viikkoa (LOTR:in luin 9:ssä päivässä...), mutta sitä kesti vain nelisen kirjaa. Nyt luen aina kun hyvän kirjan käteeni saan, kuten juuri nyt lukemani Raamattu.

Tonberry King Zarin:n avatar
    Liittymispäivä
    26.8.2002
    Sijainti
    Espoo
    Ikä
    25

Oletus

Nykyään huomaan että minulla on melkeinpä aina jokin kirja luvussa. Kesällä, kun Suomalaisessa kirjakaupassa oli niitä alennuksia, tuli kirjoja paljon ostettua, jotka nyt pitäisi lukea pois alta.
    I find your lack of faith disturbing

Soldier Cloud:n avatar
    Liittymispäivä
    8.10.2001
    Sijainti
    61°30' N, 23°40' E
    Ikä
    27

Oletus

Sitä tulee luettua vähän kausittain, ja riippuen tietysti onko hyviä kirjoja saatavilla kirjastosta. On hyvinkin mahdollista että luen jopa useamman kirjan viikossa parhaimmillaan, ja sitten aikoja, kuten nyt, jolloin ei ole tarttunut kirjoihin kuin pakosta kuukauteen. Nopeiten kirjoja uppoaa silloin kun on hyvä sarja kesken.
    Lehtiäkin tulee luettua vähän silloin kun niitä eteen sattuu.

Warrior
    Liittymispäivä
    10.3.2002
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    26

Oletus

Kirja tai kaksi viikossa. Jos aikaa olisi enemmän, niin voisin lukea enemmänkin, mutta siinäkin loppuisi lukeminen välillä, niin hyvä näinkin. Lukemisen puute minua yleensä rajoittaa hetken, mutta silloinkin siirryn vain autuaammille laitumille eli englannin kielisen kirjallisuuden pariin. Muistan vielä ajan, kun meni 3-4 kirjaa viikossa . Kaipaan niin kesälomia tai leppoisia yläaste vuosia.

Harmi, kun en tiedä Oulussa kuin yhden kirjakaupan, jossa on paljon englannin kielistä fantasia kirjallisuutta. Suomalaiset kirjakaupat on ihan kivoja, mutta sinne eksyy harvoin niitä mahtavia kirjoja, joita sitten lukea. Kirjastossa on kaikki ne vähätkin lainassa.
    Driimi rakastaa puita *halipusi*

control
    Liittymispäivä
    28.5.2002
    Sijainti
    Oulu
    Ikä
    23

Oletus

No se vähän riippuu.. Kesälomalla en lukenut oikeastaaan kuin yhden kirjan, johtuen hierveästä netissä olostani. ^^

Muttamutta. Kun lainaan kirjoja tuolta kirjastosta, niin saatan lukea aika montakin päivässä, ehkä noin kolme. Kun aloitin lukemaan fantasia kirjallisuutta, minun oli pakko ahmia suorastaan kaikki Eddingsit, ja muut läpi.

Ja viikossa saatan lkea noin kymmenisen kirjaa, mikä ei ole ihmekään, olinhan ihna nuorepanakin himo lukija. Mutta harmittaa kun se into on vähän hiipunut. Kun ei millään kerkeä lukea. Nytkin minulla olisi muutamia kirjoja lukematta, mutta tässä koneen edessä vain istun, enkä muuta voi.
    Viimeksi muokannut Safir : 10.9.2002 klo 15:43:28
    tilt

Oletus

Nyt kun koulu on taas alkanut en lue juurikaan muuta kuin koulukirjoja, pidemmillä lomilla yritän ainakin pari kirjaa lukea. Joskus pari vuotta sitten tuli ahmittua kirjoja n. yksi/viikko. Mutta nyt tuo on mennyt ohi, en vain tiedä miksi...

Mykoplasma nox:n avatar
    Liittymispäivä
    21.2.2002
    Sijainti
    Planet from outer space!
    Ikä
    30

Oletus

En niin paljon kuin pitäisi. En läheskään niin paljon. Meillä on kotona todella hyviä kirjoja joista olen lukenut vain murto-osan. Joskus tulee tietysti lukemisbuumi mutta se jää kyllä liian harvaksi. Tyttöystäni omistaa kaikki Tolkienin kirjat ja paljon todella mielenkiintoisia hakuteoksia myytti-, fantasia-, kauhu-, aiheista. Ja hyvän määrän klassikoita. Niissä olisi luettavaa pitkäksi aikaa.

...

Tonberry Scalio:n avatar
    Liittymispäivä
    4.4.2002
    Sijainti
    More or less not here
    Ikä
    30

Oletus

En läheskään riittävästi. Ostin viime vuoden aikana koko The Wheel of Timen, kaikki ilmestyneet osat. Töissä ollessa niitä kerkesi hyvin lukea Nyt kun koulu alkoi on taas noin tuhat muuta hommaa eikä aikaa lukemiselle juuri ollenkaan. Täytyy löytää aikaa, Ajan Pyörä on niin laaja, että jos ei säännöllisesti lue, se unohtuu. Kun fantasia-kärpänen pisti muutama vuosi sitten imin itseeni paikallisesta pienestä (lue: säälittävästä) kirjastosta kaikki genren kirjat. Ehkä taas jonain päivänä...

Tonberry
    Liittymispäivä
    6.8.2002
    Sijainti
    Lapinlahti/Nurmes
    Ikä
    24

Oletus

Hmm. Nurmeksen kirjasto on suomen käytetyin kirjasto paikkakunnan asukas määrään verrattuna.
    Ja minä olen puolet Nurmeksen kirjaston käyttäjämäärästä. Käyn siellä melkein joka päivä, ja itse asiassa istun siellä tälläkin hetkellä.
    Luettua tulee tosi paljon, ja nyt kun kirjastosta alkaa lukeminen olla loppu niin olen hankkinut netistä kaikenlaista fanfictionia ja sitä imenyt itseeni. Ja on tullut hankittua omaan hyllyyn näitä teoksia:

Neil Gaiman: Neverwhere, (yhdessä Pratchetin kanssa) Good Omens
    Tolkien: Sormusten Herra (oli niin hirveän halvalla)
    Sitten on aika pino Dragonlancea, vähän kaikkea siltä saralta.

Seuraaviksi ostokohteiksi varmaan joutuvat Pratchetin kirjallisuus, ja jos mahdollista, myös lisää Gaimania. Molemmat oikein hyviä. Ja yhdistettynä aivan mahtavaa.

Lehdistä luen kaikenlaisia Pleikkari lehtiä, Porttia silloin tällöin, no, kaikkea mistä voi vain löytyä jotain kiinnostavaa tietoa. Siis melkein mitä vain.

Oletus

Originally posted by Crow
    LOTR:in luin 9:ssä päivässä...
    Minä luin viidessä...

Mutta asiaan. Joskus, huom. siis joskus, luen suurinpiirtein yötä päivää jos saan käteeni hyvän kirjan. Lukunopeuteni on suht. hyvä. (joku 500-600 sivunen päivässä, ellei ole koulun tylsiä kirjoja...) ja siitä syystä saankin lainata/ostaa monta kirjaa kerralla. Fantasiakirjoja olen aika paljon lukenut, mm. Wheel of Time (Robert Jordan), The Death Gate Cycle (Margaret Weis & Tracy Hickman) Universiumin Tomu, (Phill joku, en muista) tietysti kaikki LOTR, (Tolkien) vähän Eddingsin tuotantoa... plus paljon muuta, jota en muista. Luen toki paljon muutakin kuin vain fantasiaa. (eikös tässä kysytty lukuajasta? Nooh...)

Eli, kaikenkaikiaan, jos löydän jostain hyvän kirjan niin luen monta tuntia putkeen ennen kuin lopetan, yleensä koko kirjan kerralla. Mainittakoon vielä, että inhoan sitä. Kyllä, inhoan lukunopeuttani; en koskaan ehdi syventyä kirjaan tai nauttia siitä tarpeeksi. Noh, minkäs minä sille voin?

Imp Ferago:n avatar
    Liittymispäivä
    6.9.2002
    Sijainti
    Finland
    Ikä
    22

Oletus

Kyl mä luen aika paljon mut en enää ehi niin paljon kun kesä lomalla kun menin ylä-asteelle tulee katsos aina joku 13 sivuu läksyy
    Ferago the Assasin

Summer-ner Ceassa:n avatar
    Liittymispäivä
    1.6.2002
    Sijainti
    Tempae ^_____^
    Ikä
    25

Oletus

Todella paljon.

Nykyään koulu hieman hidastaa vauhtia, mutta yleensä lukaisen pari kirjaa viikossa plus kaikki mahdolliset lehdet siinä ohella. Tolkienin lähes koko tuotanto löytyy luonnollisestikin kirjahyllystä, ja hiljattain olen päässyt uppoutumaan myös Ajan Pyörän ja Eddingsin maailmoihin. Lehdistä luen lähinnä Aku Ankkaa , Mikrobittiä, kaikennäköisiä peliläpysköjä sekä joitakin aikakauslehtiä. Olen myös kahlannut pari eeposta läpi englanniksi, ja tarkoituksena olisi aloittaa myös Sormusten Herra alkuperäiskielellä, jos vain saisin sen käsiini jostain.

Dragon tuure:n avatar
    Liittymispäivä
    24.11.2001
    Sijainti
    Utopia
    Ikä
    27

Smile Ai että luenko?

Luen kyllä, paljon.

Yleensä kirjan lukemiseen kestää viikko, sillä en lue mitään hirvittävän ohuita eepoksia. Tosin Harry Potterit ja Eoin Colferin teokset imaisee mukaansa ja ne on luettu päivässä... Olen kyllä heittänyt hyvästit suomenkieliselle kirjallisuudelle, sillä käännetty kirjallisuus on yleensä aika takeltelevaa, kun sitä vertaa alkuperäiseen. No, tarkoitan tietenkin englanninkielistä kirjallisuutta. Nyt on menossa Lewis Carrollin Alice's Adventures in Wonderland and Through the Looking Glass. Loisto-opus... "Off with her head!"

Erm... Sitten luen lehtiä, sanomalehdestä (Keskisuomalainen) kaikki kiinnostavat jutut, sarjakuvat sekä tv-ohjelmat ja arvostelut. En urheilusivuja. Paikallislehden juttuja tulee luettua aikalailla. Joka viikko, Ceassan tavoin, luen Aku Ankan. Siinä on loistava läpyskä. Tämän lisäksi MikroBitti, Partio-lehti, Dynamite News (kristillinen nuortenlehti, joka tulikin muuten tänään) ja Valitut Palat kuuluu vakiolukemistoon.

Noh, nyt on kyllä aktiivinen lukeminen, kaunokirjallisuuden osalta ainakin, vähän laskenut, ja pääni täyttää lähinnä ruotsin kielioppi... Syynä luonnollisesti YO-kirjoitukset... *inhon väreitä*

//hooh... onkohan typottamiseen keksitty rokote? :pp

Lost Number Melkor:n avatar
    Liittymispäivä
    27.7.2002
    Sijainti
    Marshland
    Ikä
    25

Oletus

Kyllähän sitä tulee luettua nykyään aika mukavasti.
    Fantasia-kirjallisuutta taidan plarailla eniten, kuten esimerkiksi Tolkienia ja Salvatorea.
    Ja nyt paraikaa selailen Sakuraa, mutta ikäväkseni se on kirjoitettu ranskaksi

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä