+ Vastaa ketjuun
Näkyvissä tulokset 1 - 3. Tuloksia yhteensä 3.

Ketju: Discworld

Tonberry King Zarin:n avatar
    Liittymispäivä
    26.8.2002
    Sijainti
    Espoo
    Ikä
    25

Oletus Discworld

Terry Pratchettin mainio fantasia-sarja, josta on ilmestynyt jo toistakymmentä osaa. Discworld eli suomeksi Kiekkomaailma on hullunkurinen fantasiamaailma, jossa seikkailee mm. tumpelo velho Rincewind. Kirjoista on myös tehty kolme tietokonepeliä. Itse olen lukenut vain ensimmäisen osan, The Color of Magic, mutta jo sen perusteella Discworldit kuuluvat lempikirjoihini. Onkohan kukaan muu tutustunut?
    I find your lack of faith disturbing

Warrior
    Liittymispäivä
    10.3.2002
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    26

Oletus

Tutustuin Pratchettiin pari vuotta takaperin ja pidin siitä kovasti, sen jälkeen tullut luettua useampiakin noista kirjoista, vielä kuitenkin puolet lukematta. Siirryn kuitenkin niiden hankintaan, kun olen saanut varmuuden, että rahaa riittää opiskelun lisäksi (niin paljon kirjoja niin vähän rahaa *huoh*).

Itseltä löytyy nyt tällä hetkellä Men At Arms , Small Gods , The Last Continent ja sitten vielä suomeksi Velhous Verissä (pari niistä kirjoistani on tällä hetkellä hukka teillä, mihin lie joutuneet). Sitten olen lukenut suomen kielellä niitä Vartijat Hoi! ja muita kirjoja (kaikista eniten pidän Kuolema -kirjoista).
    Olen tullut siihen tulokseen, että useimmat Pratchettin jutuista ovat hauskempia niiden alkuperäis kielellä, esimerkiksi tuo Velhous Verissä kirjan nimi oli muistaakseni Sourcery , joka muistaakseni viittasi kirjassa olevaan "lähteilijään", kahdeksannen pojan kahdeksannen pojan kahdeksanteen poikaan . Mutta ei siitä enempää.

Edit:

Kun tuossa tuli niistä velhoista, niin niiden Näkymättömän Yliopiston velhojen toilailuista kannattaa lukea muutenkin, minusta ne on jopa huvittavampia kuin Rincewindin. Ne osaavat taikoa ja silloin kohellus on mielestäni parempaa.
    Viimeksi muokannut Dreamer : 29.8.2002 klo 16:42:11
    Driimi rakastaa puita *halipusi*

Tonberry
    Liittymispäivä
    6.8.2002
    Sijainti
    Lapinlahti/Nurmes
    Ikä
    24

Oletus

Kyllä kyllä, olen lukenut kaikki tähän asti Terryn suomennetut kirjat (ja pari englannniksikin) ja olen ihastunut kirjoihin. Mielikuvituksekkaasti kirjoitettu teksti on hauskaa lukea ja terry nauraa päin naamaa kaikille kliseleille ja muulle sellaiselle mille on kiva irvailla.
    No, ehkä ne kaikki noita siskokset ja sellaiset kirjat olivat välistä vähän ärsyttäviä, mutta aivan ykkönen on Kuolema. Siinä vasta miesten mies (onko hän mies? Oletetaan näin) ja hänestä on aina hauska lukea.
    Sen sijaan näkymättömän yliopiston jotkut ihme huuhailijat tulee joskus hypittyä yli (ei kuitenkaan kirjaston hoitajan osioista ).
    Rincewind on aika hauska luettava, itse asiassa taidan pitää siitä -öh- velhosta (?) aika paljon. Myös Matkatavara on tosi mahtava luomus. Hmm, sellainen olisi itse asiassa aika kätevä.. *ilkeä virne* ^-^
    Mahtavaa, aina vain parempaa. Lisää.

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä