+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 62:sta 1231151 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 921.

Ketju: Täällä vaikutamme toistemme ostopäätöksiin

Goblin
    Liittymispäivä
    11.4.2004
    Sijainti
    Garden of the Gods
    Ikä
    26

Oletus Täällä vaikutamme toistemme ostopäätöksiin

Tästä ajattelin tehdä topikin, jossa mietimme mikä peli kannattaisi hankkia seuravaaksi, ja kysyä yleistä mielipidettä siitä, mikä peli on minkäkin genren paras. Konsoli vapaa - CG, Xbox, PS2, PC ja GBA, miksei vanhemmatkin konsolit.

Asiallinen topikki, jolla saadaan turhia "mikä on paras" -topikkeja karsittua, ja asillisia mielipiteitä aikaiseksi. Lukekaa topikki läpi ennen kuin postaatte, samoja pelejä koskeviin kysymyksiin ei kannata kahta kertaa vastata (käyttäjäkohtaisesti).

Äläkä edes vaivaudu, jos sinulla ei ole muuta sanottavaa kuin:
    a) Hyvä peli, kannattaa ostaa.
    b) Paska peli, ei kannata ostaa.

Tämä ei kiinnosta ketään.

Jos haluat että mielipiteesi otetaan vakavaksi, perustele se. Ja tee se helposti ymmärettäväksi.

Aloitetaas sitten.

Toinen vaihtoehto on Skies of Arcadia Legends, mutta en ole nähnyt tätä myynnissä missään, paitsi Ruotsin Gamesmixissä. Ruotsia en kuitenkan hallitte, joten se siitä. Missään päin suomea myynnissä?

Peli kyllä kiinnostaa, ja paljon. Varsinkin DC-versio sai keskimäärin 95/100 eri medioissa, ja joissain jopa sanottiin tämän olevan 2000-luvun paras konsoli-rpg. Onko tässä nyt kyseessä sellainen mestariteos, kun kaikki hehkuttavat?

Lyhyesti kiteytettynä: onko tämä kokeilun arvoinen?
    Viimeksi muokannut Johnny B. : 3.9.2004 klo 17:12:26

Dragoon korppis:n avatar
    Liittymispäivä
    22.10.2003
    Sijainti
    pk-seutu
    Ikä
    20

Oletus

No itse haluasin ostaa jonkun pelin Gamecubelle, ja vain yhden, mutta en tiedä minkä. Kertokaa omista peleistä helmiä ja katselen sitten mikä voisi olla sopivin minulle.

Nyt listalla on ykkösenä Soul Calibur 2, kertokaa onko se ostamisen arvoinen, ja onko se vaikea, ja pitkä. Niitä haluan.
    //Asia selvä, mutta minä nyt olen Tekkenien, ja muiden (Soul Blade) tappelupelien ystävä vain
    Viimeksi muokannut korppis : 25.6.2004 klo 11:42:19

Soldier Kuppa:n avatar
    Liittymispäivä
    8.2.2004
    Sijainti
    Siellä täällä...
    Ikä
    22

Oletus

Ajattelin toivoa synttärilahjaksi Dark Cloud:in, mutta kannattaako, koska tuo Dark Chronicle:kin on "olemassa". Eli onko tuo Dark Chronicle niin hyvä kuin Dark Cloud, vaiko vielä parempi?

PS. Synttärini ovat parin päivän päästä, joten toivon pikaisia vastauksia.
    LöLtZ

Bite Bug Kupopo:n avatar
    Liittymispäivä
    23.6.2004
    Sijainti
    Suomi
    Ikä
    22

Oletus

Dark Chronicle ei liitty millään lailla Dark Cloudin tarinaan, ja on muutenkin paljon parempi. Joten, suosittelen sinulle Dark Chroniclea jos haluat pelin jossa on erittäin paljon tekemistä ja hieno cel-shading grafiikka.
    Signun on tehnyt Ze Shoopuf. it hänelle!

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Cevva
    Nyt listalla on ykkösenä Soul Calibur 2, kertokaa onko se ostamisen arvoinen, ja onko se vaikea, ja pitkä. Niitä haluan.
    Soul Calibur II on saanut osakseen melkein katkeamatonta ylistystä, joten minun lienee syytä vastata soraäänestä. Vaikka pelin soundtrack onkin erinomainen, itse peli on varsin tylsä miekkamättö, jossa ei ole jäljellä melkein yhtään etenkään Soul Bladen tunnelmasta. Yksinpeli on varsin tylsää vihollisten kaatamista ilman mitään kunnon motivaatiota, kunhan on jokin peli jota pelaa, ja taistelut ovat kuivia ja mielenkiinnottomia. Kaksinpelistä voisi ehkä olla jotain iloa, kunhan molemmat osapuolet ovat kokeneita SC2-veteraaneja, jotka ovat uhranneet kymmeniä tunteja hallitakseen eri hahmot. Noviisien kaksinpelistä tulee vain tylsää napinhakkaamista. Erityisen seikkailumoodin pitäisi tarjota vaihtelua peliin, mutta sekin paljastui kuivaksi, kliiniseksi ja jatkuvan lataamisen kiusaamaksi sarjaksi yksitoikkoisia taisteluita. Seikkailumoodi on suhteellisen vaikea, ja siinä on paljon pelaamista, mutta minun mielestäni tämä peli ei ole ostamisen arvoinen, koska se on yksinkertaisesti tylsä ja hengetön.
    Tapety na pulpit, wallpapers | Maschinenbau Verfahrenstechnik | Loans | Loans | Loans

Tonberry Flame:n avatar
    Liittymispäivä
    8.1.2004
    Sijainti
    Liminka
    Ikä
    25

Oletus

Kupokupoolle vielä vähän lisäystä. Eli Dark Chronicle sattuu olemaan pidempi ja monipuolisempi pelinä kuin Dark cloud. Dark Cloudista ei ole jätetty mitään pois vaan tavaraa on lähinnä lisäilty. Omistan molemmat pelit ja Dark Cloud tuntuu enemmän harjoittelulta ennen Chroniclea. Molemmissa oli tietysti ihan kohtuullisen hyvä fantasiajuoni ja kiva grafiikka. Itse suositelen kuitenkin hankkimaan crhoniclen.

And don't forget to kill Tim. Grove:n avatar
    Liittymispäivä
    4.5.2004
    Sijainti
    Rovaniemi
    Ikä
    21

Smile

Niin eli siis minulla on ollut pitkän aikaa mietinnässä nuo Tony Hawk's 3 ja 4 osat kun minä omistan kaikki muut. Eli siis kannattaako niitä ostaa? Löytyykö niistä samanlaista peli-iloa kuin Undergroundista?

Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me; your rod and your staff they comfort me.

You remind me of a poem I can't remember, and a place I've never been to, and a song that may never have existed.

Soldier Kuppa:n avatar
    Liittymispäivä
    8.2.2004
    Sijainti
    Siellä täällä...
    Ikä
    22

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Darkside

Niin eli siis minulla on ollut pitkän aikaa mietinnässä nuo Tony Hawk's 3 ja 4 osat kun minä omistan kaikki muut. Eli siis kannattaako niitä ostaa? Löytyykö niistä samanlaista peli-iloa kuin Undergroundista?
    No eihän ne ole läheskään yhtä hyviä kuin Underground, mutta on niissäkin sentään hahmo- ja kenttäeditori. Näissä on ihan hyviä kenttiä/hienoja/hauskoja, missä skeittailla, mutta kyllä Underground on kaikista paras Hawk. Ja Underground saattaa kiinnostaa pidempään, kuin muut, koska voi tehdä muutakin kuin skeitata.

Juup, no kysympä taas, että kannattaako hankkia Sly Raccoon-peliä ? Onko se edes pidemmän päälle kiinnostava/hyvä/hauska? Meinasin pyytää siskoani tuomaan Lontoosta jonkun pelin tuliaiseksi, ja Sly Raccoon olisi listallani, mikäli se edes on hyvä.... Onko peli siis hyvä, vai voinko suosiolla alkaa miettimään toista peliä?
    Viimeksi muokannut Ruhve : 27.6.2004 klo 0:06:36
    LöLtZ

Elite Soldier
    Liittymispäivä
    14.11.2003
    Sijainti
    Tampere

Oletus

On ollut harkinnassa hommata Splinter Cell,mutta ajattelin kuitenkin käväistä kysäisemässä täällä onko siitä pelistä mihinkään? Kaverini kehui sitä kunnolliseksi (ja vaikeaksi) hiiviskelypeliksi,ja muutenkin olen saanut siitä pelinä positiivisen kuvan. Haluan saada muutakin kokemusta hiippaílupeleistä kuin MGS tai Tenchu,joten antaa tulla vaan omaa mielipidettä.

edit:// Jaa-ah. Taisin taas turhaan postata tänne kyynikkojen foorumille. En usko ettei yksikään teistä ole pelannut Splinter Celliä,joten olisi mukava saada vihdoinkin niitä kommentteja toisin kuin vain joutua tänne postausvyöryn alle.
    Viimeksi muokannut Natsenatu : 29.6.2004 klo 21:19:32

Moogle pehmo:n avatar
    Liittymispäivä
    3.4.2003
    Sijainti
    St. MicHell
    Ikä
    25

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut KupoKupooo!
    Juup, no kysympä taas, että kannattaako hankkia Sly Raccoon-peliä ? Onko se edes pidemmän päälle kiinnostava/hyvä/hauska? Meinasin pyytää siskoani tuomaan Lontoosta jonkun pelin tuliaiseksi, ja Sly Raccoon olisi listallani, mikäli se edes on hyvä.... Onko peli siis hyvä, vai voinko suosiolla alkaa miettimään toista peliä?
    Itse pidin pelistä ja pitäsin sitä samalla sijalla Jak and Daxter ja Ratchet and Clank(demo-kokemus) kanssa. Pelin voi pelata nopeasti läpi, mutta 100% läpi peluu sisältää kenttien perusteellisen tonkimisen. Suurimman osan kentistä voi juosta läpi, mutta jokaisen pullon lyötäminen kustakin kentästä voi osottautua vaikeaksi, pulloistahan oppii erilaisia iskuja kun ne kaikki palauttaa yleensä kentän lopussa olevalle kassakaapille (saa varmaan myös joitain extra video pätkiä, mutta en mene takuuseen). Kentät voi tehdä kussakin maassa melko vapaasti. Omasta mielestäni tämä peli on jäänyt suuresti em. varjoon, siinä on ainesta ja sille on kuulemma tulossa jatko-osakin. Vihollisia pelissä ei ole kovinkaan paljon, enemmän lasereiden ja polttavien pintojen väistelyä.

Itse olisin hankkimassa Final Fantasy Crystal Chroniclesia, suurin kysymys olisikin,kuinka paljon peli eroaa normaalista FF sarjasta, onko pelissä yhtä paljon tekemistä/haastetta kuin aikaisemmissa osissa?

Ketju on sitten kiinteänä, kohdellaan sitä sen mukaisesti ja pidetään ketju jatkossakin kiinteänä.

Mörr Roakel:n avatar
    Liittymispäivä
    18.2.2002
    Sijainti
    Nurmijärvi
    Ikä
    23

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut pohjaventtiili
    Itse olisin hankkimassa Final Fantasy Crystal Chroniclesia, suurin kysymys olisikin,kuinka paljon peli eroaa normaalista FF sarjasta, onko pelissä yhtä paljon tekemistä/haastetta kuin aikaisemmissa osissa?
    Peli ei ole missään tekemisissä näiden perinteisten FF:ien kanssa, joten sen mukainen odottaminen tuottaisi sinulle pelkän pettymyksen. Itse omistan pelin ja voinen kertoa että petyin ja pahasti vaikken siltä mitään sen kummempia FF elementtejä odottanutkaan, mutta koko systeemi tuntu kumminkin todella kuivalta ollakseen juuri se minkä Square-Enix oli tälle pelille valinnut. Peli siis on "Hack and slash" peli jossa hahmoa kuljetetaan eteenpäin kukistaen vihollisia jotka ovat jo pelin alkumetreillä hankalia, yksi suuri miinuspuoli vaikka omat taidot kehittyisivätkin pelin edetessä. Pelin tempoa hidastaa myös se että hahmoa ei voi niin kamalan vapaasti ohjata kun hahmon ympärillä on tällainen ympyrä jonka ulkopuolelle ei voi mennä (tai voi, mutta menetät energiaa).

Pelissä ei myöskään ole minkäänlaista juonta vaikka koko homma onkin varsin rento ja mukava, mutta tarpeeksi vaihtelua ei ilmene ja ne pienimmätkin muutokset ovat liian pieniä nostaaksen peli-intoa tai uudelleenpeluuarvoa. Kentät ovat tylsiä ja ahtaita eikä niiden tutkiminenkaan ole mielenkiintoista, vaan lähinnä vaivaalloista.

Eli lyhyeesti sanottuna peli oli huono ja minun osaltani turha ostos, mutta mielipiteitä on monia ja ken tietää vaikka pitäisitkin siitä enemmän kuin minä.
    Ping, pong ja pang

Goblin
    Liittymispäivä
    11.4.2004
    Sijainti
    Garden of the Gods
    Ikä
    26

Oletus

Tuli tässä n. viikko sitten pelailtua kaverilla N64:n F-Zeroa ja peli iski edelleenkin yhtää lujaa kuin ilmestyessään. F-Zero GX vaikuttaa kyllä seuraavalta järkevältä hankinnalta.

Pieksee kuulemma nopeudellaan ja pelattavuudellaan kaikki Gran Turismoja (myönnetään, huono vertaus) myöten. Onko tässä nyt se jokaisen ajopeleistä pitävän unelma, niin kuin hehkutetaan, vai tyypillinen ylihypetys jossei loppujen lopuksi ole mitään ideaa?

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Natsenatu
    On ollut harkinnassa hommata Splinter Cell,mutta ajattelin kuitenkin käväistä kysäisemässä täällä onko siitä pelistä mihinkään? Kaverini kehui sitä kunnolliseksi (ja vaikeaksi) hiiviskelypeliksi,ja muutenkin olen saanut siitä pelinä positiivisen kuvan.
    No minä nyt sanon oman mielipiteeni pelistä, vaikka en ole kuin kokeillut jotain puolituntia itse peliä.

Minusta kontrollit olivat todella nihkeät ja toimivat huonosti, minulle jopa ehkä liian monimutkaiset. Peli oli ainakin siinä kohtaa mistä kokeilin sitä kaverin tallennuksesta todella vaikea. En päässyt sitä kohtaa ollenkaan ja lopulta kyllästyin. Grafiikat on ihan kelpo kamaa, mutta minusta peli kompastuu omien kokemuksien perusteella vaikeuteen ja kontrolleihin.

Henkilökohtaisesti minä en pitänyt koko pelistä ollenkaan. Makuasiahan tämä taas on. Sinun pitäisi päästä jossain testaamaan peliä, jotta pystyisit joitain johtopäätöksiä tekemään.

Bite Bug Narche:n avatar
    Liittymispäivä
    5.7.2004
    Sijainti
    Suomi
    Ikä
    22

Oletus

Olen viime aikoina harkinnut Chrono Crossin ostamista, joka on kuulemma jatko-osa erinomaiselle Chrono Triggerille, joka on yksi suosikkipeleistäni. Ennen ostospäätöstä päätin täältä kysellä, että onko Chrono Crossissa enää mitään CT:tä jäljellä, vai onko se Final Fantasy-tyylinen jatko-osa?

Goblin
    Liittymispäivä
    11.4.2004
    Sijainti
    Garden of the Gods
    Ikä
    26

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Narche
    Olen viime aikoina harkinnut Chrono Crossin ostamista, joka on kuulemma jatko-osa erinomaiselle Chrono Triggerille, joka on yksi suosikkipeleistäni. Ennen ostospäätöstä päätin täältä kysellä, että onko Chrono Crossissa enää mitään CT:tä jäljellä, vai onko se Final Fantasy-tyylinen jatko-osa?
    Pelasin USA-version läpi tässä pari vuotta sitten ja oli ehdottomasti toiseksi paras Squaren peli Pleikalla. Chrono Triggeriä en ole puoltaväliä pitemmälle pelannut, mutta kyllä Chrono Crossissa selviä viitteitä Tríggeriin löytyy. Paha sanoa kuinka paljon koska en ole pelannut Triggeriä läpi.

Pesee Seiskan jälkeen ilmestyneet Fantasit 120-0. Juoneltaan, hahmosuunnittelultaan ja pelimaailmaltaan aivan eri luokkaa kuin edellä mainitut.

PAL-versiota pelistä ei ole, mutta NTSC-versio on ehdottomasti hankkimisen arvoinen. Yksi parhaista peleistä ikinä!
    Viimeksi muokannut Johnny B. : 5.7.2004 klo 16:04:54

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä