Näkyvissä tulokset 1 - 10. Tuloksia yhteensä 10.

Ketju: Mangan Piirtämisen perusohjeita kaivataan!

Oletus Mangan Piirtämisen perusohjeita kaivataan!

Hei!
    Olen vatsta aloittanut manga sarjakuvan piirtämisen ja tarvitsisin perusohjeita sen piirtämiseen ,jotta voisin vähän parannella piirrustustaitoani. Voisitteko lähettää linkkejä esim. joillekkin ohjesivuille ja mieluiten suomenkielisille. eniten ongelmia ilmenee hiuksissa ja vartalossa.Kiitos ´näin etukäteen!

Warrior Daiki:n avatar
    Liittymispäivä
    25.2.2004
    Sijainti
    The Blueberry sky

Oletus

Ehkä paras sivu tuollaiselle on vanha tuttu How to draw manga-tutot. Englanniksihan se on, mutta pelkät kuvat jo auttavat melko hyvin alkuun.

Suomeksi en nyt sattunut mitään ohjeita netistä löytämään, mutta joissain kirjakaupoissahan sun muissa alan liikkeissä pitäisi suomenkielisiä oppaita löytää.

//Ollaankos sitä nyt hieman, SeymourSlayer, negatiivisia?
    Viimeksi muokannut Daiki : 7.6.2006 klo 17:54:01

-
    Ystäwät: Velvety ~ Astralberry ~ AoiNeko

Goblin SeymourSlayer:n avatar
    Liittymispäivä
    24.5.2006
    Sijainti
    Tampere
    Ikä
    24

Oletus

Yo, mä sanon tähän, että jos sä alat piirtämään mangaa niin sä et ikinä opi piirtämään ns. kunnolla. Mangan anatomia on jostain.. ihan kuusesta ja periaatteessa kaikki hahmot näyttää samalta paitsi hiusten avulla, jotka tekee niistä jotenkin erotettavia.
    Tietenkin on jokaisen oma valinta mitä oikein tekee, mutta jos sä tolle tielle lähdet niin sieltä on vaikeaa palata

Aamen.

Dragoon Sini-san:n avatar
    Liittymispäivä
    2.1.2005
    Sijainti
    Pilvessä
    Ikä
    21

Oletus

Minäkin joskus aloitellessani mangan ja muun tilpehöörin piirtämistä opiskelin hiukan manga hahmon anatomiaa tyhmästä kissasta:
    http://www.bakaneko.com/
    Sen jälkeen kun on päässyt jyvälle ja hallitsemaan alkeet on kannattavaa alkaa kehittämään sitä omaa tyyliänsä
    Enkuksihan tuokin sivu on... Kuulin sen ihan luokkatoveriltani ohikulkiessani! Onneksi se jäi mieleen ja koulun jälkeen ryntäsin koneelle... Kyllä kannatti! Alkeitahan voi myös opiskella niistä suomen kielisistäkin oppaista joita kirjakauppassa kerran näin. Eikös sellainen jatko osakin ole tulossa... Ihan sama.
    Harjoitus tekee mestarin!

Kiitoksia Fumille upean ihanasta setistä, tak tak! n_n

Oletus

Aattelin et jos jollain olis vielä joitain sivustoja missä näytetään miten piirretään mangaa... sellasen manganpiirto oppaan ostan kyllä mutta aattelin tässä näin aluksi tyytyä netin oppeihin että jos jollain on vielä niitä sivustoja tiedossa??

//
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Naukseri Katso viesti
    http://mangatutorials.com/
    Tuossa on kanssa tosi kätevä sivusto, jossa on todella paljon materiaalia. Itse opin tuon kautta kaikki oleellisimmat asiat. Mainiot tutoriaalit taustoille!
    kiitos tuli tarpeeseen!
    Viimeksi muokannut Astralberry : 2.1.2008 klo 21:04:43
    Susku<3

Soldier Naukseri:n avatar
    Liittymispäivä
    16.7.2004
    Sijainti
    Rovaniemi
    Ikä
    23

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut -Susku- Katso viesti
    Aattelin et jos jollain olis vielä joitain sivustoja missä näytetään miten piirretään mangaa... sellasen manganpiirto oppaan ostan kyllä mutta aattelin tässä näin aluksi tyytyä netin oppeihin että jos jollain on vielä niitä sivustoja tiedossa??
    http://mangatutorials.com/
    Tuossa on kanssa tosi kätevä sivusto, jossa on todella paljon materiaalia. Itse opin tuon kautta kaikki oleellisimmat asiat. Mainiot tutoriaalit taustoille!

\\Eipä mitään, jos on jotain vastaavia kysymyksiä niin postaa vaan tänne tai heitä pm:llä
    Viimeksi muokannut Naukseri : 6.1.2008 klo 22:44:20

"There's a breeze in this castle, I think it must be getting old , dood."

Bomb Johnny X:n avatar
    Liittymispäivä
    14.5.2003
    Sijainti
    pimiä kellari
    Ikä
    29

Oletus

Linkkiä mulla sinul ei oo mut neuvo tämäki. Hiusten ja kasvojen (lue: silmien) anatomiaan en ossaa puuttua sen enempiä, mut kehon anatomiaan kannattaa yksinkertaisest harjotella elävien mallien ja ns oikeiden ihmisten asentojen pohjalta. Jos ei muuta niin ottaa suoraan mallin omaan tuotokseen ja piirtää sen jälkeen "päälle" mangalla Minua ainaki nyppii aina ku piirros muuten on pätevä mut sit asento on ku rautakangen tai leikkuupuimurin nielleellä. Tietenki tarkotuksen mukainen ylikorostaminen, mikä mangassa on "suhteellisen" yleistä on sit asia aivan erikseen

Not-actually-twins Sisko ja sen Sisar:n avatar
    Liittymispäivä
    13.5.2005
    Sijainti
    Pitsku ja Pyllis
    Ikä
    23

Oletus

Sisar: Manga, sarjakuva? Kannattaa ainakin kehittää oma tyyli, siksi en suosi noita piirustusoppaita. Ne vain muokkaavat kaikkien tyyleistä samanlaisia.
    Pieneen tilaan piirtämistä kannattaa harjoittaa. Mangassa ei voi olla liian pikkutarkkaa kaikki, koska kuvat saattavat alkaa näyttää epämääräisiltä. Hahmot saattavat hukkua taustaan. Niin, ja taustoja kannattaa opetella piirtämään. Minulle ainakin tilan luominen on vaikeaa. Samoin hahmon pitäminen saman näköisenä joka kuvassa.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jhonny X
    Hiusten ja kasvojen (lue: silmien) anatomiaan en ossaa puuttua sen enempiä, mut kehon anatomiaan kannattaa yksinkertaisest harjotella elävien mallien ja ns oikeiden ihmisten asentojen pohjalta.
    Elävä malli on todellakin apuna piirrustuksen oppimisessa. Voi myös käyttää kuvia, joista piirtää mallista. Asennot sun muut syöpyvät mieleesi näin (mangakatkin suosittelevat)
    Mangan lukeminen ja/tai animen katsominen ovat varmasti avuksi, jos aikoo oman mangan toteuttaa. Sieltä saa mallia hiuksiin ja silmiin sun muihin.
    It pains my heart to think of her a rotting, stinking, maggot-infested, bloated and pus-oozing corpse beneath the earth.
    You can't imagine just how much I miss her, but now I know you want me, not my sister.

Nyannn~ Pyro:n avatar
    Liittymispäivä
    1.9.2003
    Sijainti
    Koti
    Ikä
    27

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Sisar
    Pieneen tilaan piirtämistä kannattaa harjoittaa.
    Hähmitä. Nyt en ymmärrä. Miksi pitäisi pieneen tilaan piirtämistä harjoittaa
    Sarjakuvapiirtäjät (ja minäkin sarjakuvaa piirtyeässäni - opin tämän tavan yhdeltä ammattilaiselta)piirtävät yleensä sajakuvansa isoille papereille joissa 1-2 ruutua piirrettynä on 1 iso paperi. Kuvat skannataan ja yhdistetään tietokoneella sivuiksi. Minä olen jopa käyttänyt sitäkin tapaa, että olen piirtänyt koko sivun A2 koon paperille ja käynyt lähimmän koulun kopiolaitteella luvan kanssa niitä pienentämässä skannaus-kokoon.

Oletus

Pieneen kokoon piirtäminen on muutenkin helpompaa koska mittasuhteet on helpompi hahmottaa. Harjoituksen kannalta siis isompaan kokoon piirtäminen on kannattavampaa. Itse olin tottunut aikoinaan piirtämään lähinnä aaneloselle, ja kun menin sitten taidekouluun ja ensimmäiset elävän mallin tunnit isoine litopostereine astuivat kehiin, ukkoni oli semmoinen pienehkö hahmo keskellä paperia. Nykyään osaan käyttää hyväkseni sen koko paperin, että piirrän kunnolla reilunkokoisia hahmoja enkä enää mitn pientä piperrystä keskelle paperia. Tästä selostuksesta ei nyt varmaan ollut mitään hyötyä, joten jonkin ihan yleispätevän vinkin piirtämiseen liittyen:

Yksi perussäännöistä on, ettei hahmoa saa sommitella niin että se katkeaa nivelkohdasta. Esimerkiksi hyvin tyypillinen amatöörivirhe on se, että hahmo on sommiteltu paperille niin että se katkeaa nilkoista. Selityksenä on aina että "paperi loppu kesken ". Tööt, väärin! Paperi ei lopu kesken, et vain ole sommitellut ja hahmotellut tyyppiä tarpeeksi hyvin.
    Viimeksi muokannut Pinchi : 8.1.2008 klo 12:40:29

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • [VIDEO] code is käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä