+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 43:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 644.

Ketju: Pokémon

Lost Number LegendKiller:n avatar
    Liittymispäivä
    13.1.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    20

Oletus Pokémon

Heh, Itse innostuin taas näitä pelejä pelaamaan. Ostin jopa uuden Pokemon Emerald version.
    Onkos jokin muukin narahtanut tähän?

Pokemonejahan on siis nykyisin yli 300 kappaletta. Pokemon idean on kehitellyt 13.v poika joka keräsi erilaisia ötököitä ja piirsi niistä omatversiot nimeineen päivineen. Alussa oli pokemoneja 150 mutta myöhemmin saatiin 151 pokemon mukaan. Nintendo aloitti aluksi hiukan epäilyttävästi markinnan mutta heidän yllätyksensä menestys oli jo kuukaudensisällä taattu. Pokemon sarja aloitettiin ja myöhemmin kehitettiin myös ekojapelejä. Gameboy Colorin tultua Nintendo valmisti seuraavat pelit:
    Pokemon Yellow
    Pokemon Red
    Pokemon Blue

Nämä käsikonsolipelit villitsi maailman ja fanit eivät malttaneet odottaa seuraavia versioita. Gameboy colorille saatiin myös 3 uutta versioita uusine tarinoineen ja uusine pokemoneineen.

Nyt oli kasassa 251 pokemonia versioissa:
    Pokemon GOLD
    Pokemon SILVER
    Pokemon Crystal

Pokemon julkaisi myös pari elokuvaa tässä välissä ja aloitti Pokemon sarjan 2 tuotantokauden.

Sitten alkoi Nintendolla vuoto. Netissä alettiin myydä piraatti versioita Gameboy Colorille sekä ensimmäistä kertaa koneelle. Amerikkalaiset julkaisivat jutun jonkamukaan Pokemon aiheuttaisi syöpää. ja tämän syövän nimeksi annettiin yllätys yllätys '' Pokémon '' . Nintendo on haastanut nämä oikeuteen ja tietääkseni käynti on vielä kesken.

Nintendo ei luovuttanut vielä vaan kehitti uudet versiot:
    Pokemon SAPPHIRE
    Pokemon RUBY
    Näissä versioissa yli 300 pokemonia

Sitten nintendo teki uudet versiot ekoista peleistä
    Pokemon FIRE RED
    Pokemon LEAF GREEN
    JA Sapphirea ja Rubya yhdistävä:
    Pokemon EMERALD

Nintendo on tehnyt myös:
    Pokemon Stadium
    Pokemon Stadium 2
    Pokemon Colosseum
    Pokemon XD

www.serebii.com on julkaissut myös muutamia uusia pokemoneja. Kuten Elektabuzz 3 muoto. Snorlaxin 1 muoto jne jne.
    Viimeksi muokannut LegendKiller : 25.7.2006 klo 16:19:22

Oletus

vau hei! En osanntu arvatakkana että tietäisit noin paljon Pokemon alkuperästä ja peleistä kun PM:mme Pokemon peleistä. Minua on kummastuttanut pitkään jo tuo Pokemonien aluperä ja se että kumpi oli ensin; Peli vaiko ohjelma? Mutta nyt jos ymmärsin viestisi oikein niin sarja oli ensin?

Minun Pokemon peli kokemukseni eivät yllä vielä kovinkana pitkälle koska en omista yhtään ainutta Pokemon peliä joka voi olla monille suuri ihmetys lukuisine Pokemon ava ja signu valintojeni nähneille. Sekä fanituksilleni. Hih. Pokemon Blueta ja Yellowta olen vain pelannut koska ystävällinen ystäväni lainasi minulle Gameboynsa sekä kyseiset pelit. En osaa sanoa miten pitkälle pelissä pääsin mutta koetin napata monta Pokemonia (eihän kaikkialta päässyt edes eteenpäin jso ei ollut jotain tiettyä Pokemonia! Esteiden ylitykseen monesti tarvitsee tietyntyypin Poken joka voi esimerkiksi leikata pensasta yms.) ja päästä pelissä eteenpäin. Apunani oli onneksi semmoinen virallinen Pokemonin läpipeluu ohje jota käytin aina vaikean paikan tullen. Tiedän tiedän olen ihan nönerö. Mutta Pokemonit olivat ensimmäisiä pelejä joita koskaan olen pelannut millään pienellä kannettavalla käsikonsolilla!

Haluaisin itselleni kaikki Pokemon pelit jotka on julkaistu Suomessa jotta saisin koko sarjasta kunnolla irti. Jollekkin konsolille oli julkaistu tuo Pokemon Stadium ja jos olen ihan oikein ymmärtänyt siinä voi otella omilla Gameboyssa nappaaillaan Pokemoneilla jos ne siirtää jollain kaapelilla peliin. Muutenkin tuo kaapeli systeemi kuulosti aika hienolle että Pokemoneja voi vaihtaa ja voi otella muiden kanssa. Monipuolisia pelejä ja söpöjä ja ei niin söpöjä otuksia. Nam.

I wonder if you have the same dreams too.

originalheteroes.com

Mage Antendo:n avatar
    Liittymispäivä
    25.3.2004
    Sijainti
    In teh interwebs
    Ikä
    21

Oletus

Pädenpäs vähän
    Lainaus Alunperin kirjoittanut LegendKiller
    Onkos jokin muukin narahtanut tähän?
    kyllä...

Pokemonejahan on siis nykyisin yli 300 kappaletta.
    krhm386krhm

Gameboy colorille saatiin myös 2 uutta versioita uusine tarinoineen ja uusine pokemoneineen.
    krhmkolmepaskrhm

Nyt oli kasassa 252 pokemonia versioissa:
    Pokemon GOLD
    Pokemon SILVER
    251 ja Pokémon CRYSTAL

Nintendo on tehnyt myös:
    Pokemon Stadium
    Pokemon Stadium 2
    Pokemon Colosseum
    Pokemon XD
    Noi Stadiumit on N64 pelejä ja Colosseum ja XD on Cubelle. XD koko nimi oli Pokemon XD: Gale of Darkness ja toi XD tarkottaa Extra Dimensionia

Nuita Pokémon pelejä on tullu jo DS:ällekkii muutama. Täällä on listaa niistä, täällä on kyllä varmaa parempaa. Siellä on juttuu niistä leffoista ja sarjasta ja muusta sälästä kans.

//Nii siis onha nuita tullu aikasen paljo pelailtua. Yleensä se ryhmä on sit silee et se iha alku poke on lvl 70 tienoilla ja muut sitte enintää 40 ku meen liigaan :p Kerra vähä treenasin tota Cyndaquilia, ku kehitin siitä sen Typhlosionin jo enne sitä varas äijää tos Crystalissa :p 32 lvl Typhlosion vs. lvl 5 Totodile Monta kertaa oon vetäny ton Crystalin läpi, mut aina on hävinny savet (pelaan emulaattoreilla), viimeimmäks ku kone formas ittesä -_-

Yellow on 2-3 kertaa läpi, KERRAN IHA OIKEELLA COLORILLA. Sain kaverilta lainaa. Siinä ei nii hirveesti tuu sitä alku pokee (Pikachua) kehitettyy, siinä ku saa ne kolme OIKEETA alotus pokee (Bulbasaur, Charmander ja Squirtle) aika alussa. Niillä sitte.

Sapphire on 2 tai 3 kertaa ja menty läpi. Yllätys yllätys, savet hävinny. Siinä on parhaimmillaa ollu lvl 90 Blaziken ja about 70 Exploud, muuta taas 40 kieppeillä :p

Emerald savet ei oo hävinny, joten sitä ei oo menty ku kerra läpi. Jos muistan ni otan parhaista screenin. Siinä on kyllä vähä xiitattu. Sen verra vaa et saan ne pokemonit mitä ei oo mahollista napata tai mitkä pitää vaihtaa, esim. Bulbasaur, Mewtwo, Gengar, Alakazam jne jne.

Leaf Greeniä oon pelannu iha pikkuse vaa ja Fire Rediä en ollenkaa.

Pokemon Colosseum löytyy tuolta hyllystä, mut sitä ei oo kans hirveesti pelattu. Paras poke on lvl 59 Meganium, sitte on 53 Suicune.
    Viimeksi muokannut Omenarosvo : 24.7.2006 klo 10:30:32 Syy: Emulointilinkit hiivattiin ò___ó

Warrior HeavyLord:n avatar
    Liittymispäivä
    23.4.2005
    Sijainti
    Savonlinna
    Ikä
    24

Oletus

Onhan noita tullut pelattua, nytkin on kesken emulla Sapphire (ei jaksa expata, seuraava olisi se psychic sali siellä saarella) ja Leaf Green (Expausta, expausta Tuli sali seuraavana, pokeni ovat tavallista huonommilla levuilla).
    Ja kyllä, pelaan emulla ROMeja enkä häpeä sitä ^^

Mutta asiaan, olen pelannut Pokemoneista: Red, Blue (Muista vieläkin huippuryhmäni, kaikki yli 70lvl ja parhaat: Kadabra lvl 90 ja Articuno lvl 93. Liiga pelattua aivan jumalattoman monta kertaa läpi), Yellow, Silver, Gold, Crystal (Paras ryhmäni ikinä. Kaikki kolme koiraa (Suicune, Raikou ja Entei)+Tyranitar lvl 100. 2 vikaa pokea en muista) , Ruby, Sapphire, Emerald, Leaf Green ja Fire Red.

Ärsyttävää, että Pearl ja Diamond ilmestyy DS:lle E pääse GBA emulla pelaamaan ja DS emusta on turha uneksia (ainakaan vielä)

Pokemonit ovat hyviä pelejä, koska pokemoneja on sen verran paljon, että täysin samanlaista ryhmää ei kovin helposti tule. Pelit ovat ehkä hiukan helppoja, mutta se ei juurikaan haittaa. Loppua kohden expaaminen hidastuu sen verran, että ei jaksaisikaan joka salin jälkeen hommata kaikille pokeille +20 levua.

Laitan nyt vielä huvin vuoksi loppuun mitkä poket minulla on nyt ryhmässä Leaf Greenissä ja Sapphiressa

Leaf Green
    Dewgong lvl 43
    Victreebel lvl 42
    Dodrio lvl 40
    Primeape lvl 40
    Marowak lvl 40
    Raichu lvl 45

Sapphire
    Manectirc lvl 38
    Sandslash lvl 35
    Grumpig lvl 35
    Crawdaunt lvl 35
    Sceptile lvl 40
    Swellow lvl 40
    Viimeksi muokannut HeavyLord : 4.8.2006 klo 23:19:56

Dragoon Gettostara:n avatar
    Liittymispäivä
    7.11.2005
    Sijainti
    JJ/TRE
    Ikä
    19

Nyt on kyllä aivan pakko tulla kolmanteenkin ketjuun tulla jaarittelemaan kuinka erinomainen olen ollut pelaamaan näitä (tai sitten vain kusettamaan kaveria vaihtamaan hyvät poket huonoihin paskoihin)

Juu eli hallussa on Gold, Crystal ja Yellow. Yellowi on monta kertaa aloitettu alusta vaikka siinä on ollut hyviäkin pokeja mutta sanon crystallistani sen verran että jos joku tallentaa nykyisen tallennukseni päälle tai poistaa sen, olen valmiina kiduttamaan ja tappamaan. Pelaamiseen on uhrautunut lähes 500 tuntia, pokemoneja löytyy 200/250, pokemon liiga yli saa kertaa lävitse, 5 100 tasoista pokemonia ja noin 30 yli 70 tasoista. Paljon rahaa, paljon esineitä.

Juu mutta oliko tämä ketju edes tähän leijumiseen? Ei.

Uudet pokemonit ovat liian monimutkaisia, kaikilla on mielikuvitukseton nimi, kaikki näyttävät vain modernailta versioilta vanhoista eikä niissä ole juuri tämän jälkeen mitään eroa. Paljon kaikkea turhaa lisä härpäkettä vain tullut vanhan hyvän kaavan päälle. Minusta koko pelisarja olisi saanut jäädä ainakin käsikonsolien osalta ja varmaan muutenkin noihin 2001 - 2002 ilmestyneisiin eikä jatkua hamaan tulevaisuuteen. Rahastushan on melkein koko hommassa maistunut alusta asti kaikkialla paitsi peleissä mutta nykyään jopa kaikki pelitkin pumpataan täyteen kakkaa ja itsensätoistamista.

Haistakaa paska, sanon minä.

// Yleisin (ja mieluisin) tiimini Crystallissa:

1. Mewtwo, lv 100
    2. Charizard, lv 100
    3. Blastoise, lv 86
    4. Venusaur, lv 86
    5. Aerodactyl, lv 98
    6. Vaihtelee, yleensä joko pokemon-muna tai koulutettava huonotasoinen.
    Viimeksi muokannut Gettostara : 25.9.2006 klo 22:00:33
    The rain will come
    The rain will always be
    ___

http://video.google.com/videoplay?do...1675758713495#

EX-SOLDIER ascalon:n avatar
    Liittymispäivä
    6.9.2004
    Sijainti
    Pääkaupungissa
    Ikä
    22

Oletus

Isoveljellä on Gold, Yellow ja Red, itsellä Blue ja Yellow. En ole jaksanut hommata niitä uudempia. Joskus olen sitä Goldia kokeillut, mutta se nyt ei suuremmin napannut. Peli-iloa vie se, että ne uudet Pokémonit ovat tosiaankin niin tajuttoman mielikuvituksettomia, ettei niistä viitsi innostua. Niitä alkaa olla jo aivan tarpeeksi.

Yellowia ja Blueta aloin taas tänä kesänä hieman pelaamaan. Pelasin ensin Bluen läpi ja perään aloitin Yellown. Kieltämättä oli sinänsä hankala päätös, sillä Yellowissa minulla sattui olemaan se Täydellinen 150 Pokémonin Kokoelma. Notta sillai.

Rispektit setistä MKUPille.

Liittymispäivä
    13.1.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    20

Oletus

Korjasin virheeni. ( ei kaikkea voi muistaa xD )
    jeep Pokemon Yellowssa mulla on tällähetkellä
    71 lvl mewtwo
    60 lvl Blastoise
    47 lvl Charizard
    47 lvl venusaur
    50 lvl Zapdos
    48 lvl Nidoking

Goblin SeymourSlayer:n avatar
    Liittymispäivä
    24.5.2006
    Sijainti
    Tampere
    Ikä
    22

Oletus

Nuh, musta noi poket on aika tylsiä nykyään. Sapphire, Emerald ja Ruby on täynnä tyhmiä ja tylsiä pokeja ja niissä ei ole kunnon pahiksia!!! >_< Lisäks peli etenee liian nopeasti, jonka takia pokemoneja joutuu kouluttamaan ihan sairaasti, jotta pääsis eliitin läpi O.o Ellei sitten käytä koodeja joita on koko netti täynnä ^^ Tosin se on hauskaa sillä silloin saa kaikki lempparit partyyn ja pääsee rokkaan oikein kunnolla.

Musta ainoa ja oikea on ensimmäinen peli-sarja! Siinä on kivoja pokeja, kiva tarina ja Gary, jota on kivaa kiusia 8D Pokemon Yellowsta mä en sitten muuten perusta... Musta se et Pikachu seuraa koko ajan perässä on ihan hemmetin ärsyttävää >_< Tosin sen päältä on nautinnollista kävellä.

Mä oon myös pelannut Silveriä, mutta jostain syystä se ei oikein napannut O.o Vaikka musta sen legendaarinen poke on koko pelin pelaamisen arvoinen ^^

Hahaa! Mä omistan noi kaikki pelit ja oon pelannukki läpi (paitsi silveriä, joka jäi eliittiin. Mä en jaksanu vaivautua 83). Ja mä aion myös hankkia ton tulevan pelin, pearlin tai diamondin. Vaikka musta sen jälki näyttää ihan himmeeltä. No mutta! Ainakin musta jotkut niiden tekemät parannukset ja keksinnöt vaikuttaa ihan kivoilta. Täytyy kuiteski kattoo sitten vasta kun saa jomman kumman käsiin.

Lemmentohtori Plop:n avatar
    Liittymispäivä
    10.1.2005
    Sijainti
    nla
    Ikä
    20

Oletus

Siis täällä keskustellaan itse pelisarjasta?

Pokemon sarja aloitettiin ja myöhemmin kehitettiin myös ekojapelejä.
    Eikös ensin tullut Blue ja Red (joista muistaakseni toinen oli vielä Japanissa Green), ja menestyksen myötä väsättiin tuo Anime-sarja? Tämän jälkeen tehtiin noiden kahden alkuperäisen Pokémon-pelin rinnalle Yellow-versio, joka on enemmän anime-sarjaa mukaileva: mm. Pikachu on aloitus Pokémonina ja se seuraa pelihahon perässä, ja myös Bulbasaur, Charmander sekä Squirtle on mahdollista saada haltuun muutoinkin kuin vaihtamalla kaverilta.

Gameboy Colorin tultua Nintendo valmisti seuraavat pelit:
    Pokemon Yellow
    Pokemon Red
    Pokemon Blue
    Ensin tuli tosiaan vain Red ja Blue, ja myöhemmin näiden kaveriksi Yellow. Mutta nämä kolme tehtiin ihan alkuperäiselle Gameboylle, ja vasta Silver, Gold ja Crystal olivat Colorille. Jos en nyt ihan muista väärin, niin itse nimittäin pelailin veljen Blue'ta by original Gameboy, ja Color piti ostaa ihan Silver-versiota varten.

Itse omistan Yellow'n, Blue'n (sain veljeltä synttärilahjaksi kun sitä vielä aikaisemmin halusin ostaa), Silverin, Crystalin, Sapphiren, LeafGreenin ja Emeraldin. Listataan nyt tähän jotain noiden GBA-pelien tallennuksista, sillä ilman taustavaloa en voi aikaisempia tarkistella, ehkä myöhemmin (ne tosin ovatkin hieman huonommin läpäistyjä tällä hetkellä). Emeraldin ostin vasta vähän aikaa sitten kun iski taas mieli pelata Pokémon-pelejä, joten tallennus on vielä vähän huono.

Sapphire
    Latias, lvl. 82
    Blaziken, lvl. 82
    Kyogre, lvl. 81
    Breloom, lvl. 82
    Salamence, lvl. 81
    Milotic, lvl. 85
    -
    Pokédex: 205/384
    Playtime: 83:35

LeafGreen
    Charizard, lvl. 89
    Blastoise, lvl. 89
    Venusaur, lvl. 89
    Raichu, lvl. 91
    Dragonite, lvl. 90
    Tyranitar, lvl. 91
    -
    Pokédex: Kanto: 150/150, National: 220/384
    Playtime: 124:46

Emerald
    Ninetales, lvl. 46
    Xatu, lvl. 47
    Swampert, lvl. 46
    Tropius, lvl 45
    Magneton, lvl. 46
    Regice, lvl. 41
    -
    Pokédex: 105/384
    Playtime: 44:38

Kyllä täytyy myöntää, että Pokémon-pelit ovat loistavaa viihdettä kaikki, kuten pelitunneista sattaa huomata -- olkoon rahastusta tai ei. Juoni on jokaisessa pohjimmiltaan se sama, ja aivan uusimmissa versioissa noita möllejä alkaa olla jokaisen keräämiseksi hieman liikaa, mutta silti noita jaksaa vääntää mahdollisimman täydellisesti versio toisensa jälkeen. Itse kun olen tämän kaltaisissa peleissä melko perfektionisti, niin kaikki Pokémonithan ne pitäisi hankkia ja kehittää satalevelisiksi ja ties mitä. On vaan aika rasittavaa yrittää hankkia ihan kaikkia Pokémoneja, kun ei riitä, että pelaajia kiusataan kaiken maailman linkkikaapeleilla ja adaptereilla, vaan pitää vielä järjestää jotain ihme tapahtumia, joissa pitäisi jonottaa jonkin harvinaisuuden eteen tuntikausia. Vaan kun noita tapahtumia ei edes täällä Suomessa ole järjestetty niin, että olisin päässyt käymään, joten sinne on jäänyt ne Mew't ja Deoxysit. Tänään kun tuossa tutkin LeafGreenini tallennusta, niin siitä löytyy ne ensimmäiset 150 Pokéa, mutta National Dex on melko lailla tyhjyyttään ammottava. Sen täydentämiseksi pitäisi pelata samaan aikaan joitain muitakin GBA:n Pokémon-pelejä ja olla koko ajan vaihtelemassa, eikä se kovin innosta. Tuossa versiossa nimittäin jokaisen Pokémonin hankkiminen menee jo liiallisuuksiin, sillä suurimpaa osaa niistä ei edes saa itse siinä pelissä pyydystettyä.

Eikä noita loppujen lopuksi ole niin hirveästi tullut vaihdeltuakaan kavereiden kanssa, se kun sattuu olemaan loppujen lopuksi järkyttävän hidasta ja tylsää puuhaa. Alussa pitäisi aina (ei Yellow) vaihdella ne aloitus Pokémonit kaikki kasaan, mikä on myös tylsää hommaa. Sitten on vielä kaikki nämä fossiilit ja vastaavat, jotka pitää valita kaverin kanssa tarkkaan eri, ja vielä vahtaa ennen kuin kehittää seuraavaan muotoon. The point is, tässä pitäisi olla koko ajan kaveri GBA:n ja adapterin kanssa vieressä pelaamassa vastakkaista versiota kuin itsellään, sopia nämä jutut ja vielä lopuksi vaihtaa ne kaikki mitä tarvitsee. Ja kun näin ei ole, on se melko turhauttavaa yrittää hankkia jok'ikistä Pokémonia, jos vähänkään nopeammin haluaa edetä itse pelissä. Lisäksi yksi tallennuspaikka on melko paska juttu.

Vanhemmissa versioissa on tosiaan sitä tiettyä paremmuutta, ja ne on mukavampia tahkota täydellisesti lävitse kuin nämä uudemmat (jos ei muuten, niin vähäisemmän Pokémonmäärän ansiosta ainakin), mutta itse pelattavuudesta täytyy myöntää pisteet uudemmille versioille. Kun on niitä vähän aikaa pelannut, ei enää teekään niin mieli palata takaisin aiempiin osiin. Tämä ei johdu niinkään grafiikan tai värimaailman lievästä tai vähemmän lievästä parannuksesta, vaan oikeasti pelattavuudesta. Olen pelannut Yellow'n, Silverin ja Crystalin lävitse, ja pidän niiden maailmoista ja muusta sisällöstä varmasti enemmän (etenkin noista Colorin versioista), mutta vieläkään en ole jaksanut aloittaa mitään noista ihan kunnolla uudestaan alusta. Varmaankin tässä sitten joku päivä kuitenkin pitää aloittaa, on ne muuten sen verta parempia. Yellow'n Pokédexinhän voi kartuttaa täydellisesti ilman vaihtojakin, joka on ihanaa.

Varmaankin paras versiosarja näistä on Silver/Gold(/Crystal). Pidän vain niiden maailmasta eniten, ja Pokémoneja on tässä vaiheessa melko sopivasti.

Niin, ja odotan tietysti Diamondia ja Pearlia mielenkiinnolla, ja toinen tulee melko varmasti ostettua. Kenelläkään mitään tietoa näistä, päivämäätiä tai kuvia tms?

Liittymispäivä
    13.1.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    20

Oletus

No tuo on kyllä totta että Blue, Red & Yellow on original gameboylle.. Mutta minun Yellowssani lukee '' Gameboy color '', Tämä taas johtuu siitä että uusintapainos tuli Gameboy:n Colorin mukana jotta markkinoille saataisiin edes jokunen peli. Pokemon Gold - Silver - Crystal Taas tuli Suomeen hiuhkasen myöhässä. Sain synttärilahjaksi tämän Gameboy Colorin suoraan maahatuojalta koska kyseinen laite oli loppu. Yellow tuli tämän Colorin mukana...
    Mutta isäni oli ostanut samaan sussuun uuden pokemon GOLD versionin.
    GOLD on ehkä paraspeli tarinaltaan ja pokemoneiltaan.. Minulla oli ensimmäisenkerran GOLD:ia pelatteassa kaikki 6 pokeani 100 lvl ja pelattu ennenkuin aloitin alusta noin 600 tuntia.

Tässä on minun komppania Emeraldissa tällä hetkellä
    Lvl 41 Blaziken
    Lvl 47 Azumarill
    Lvl 70 Rayquaza
    Lvl 38 Swellow
    Lvl 37 Hariyama
    Lvl 30 Bellasseom

// Varalla: lvl 32 Kadabra sekä lvl 36 Keckleon

Pokemon Liiga / The elite 4. on siis edessä mutta ensin pitäisi saada kaikkiväh. 40 lvl :>

Lemmentohtori Plop:n avatar
    Liittymispäivä
    10.1.2005
    Sijainti
    nla
    Ikä
    20

Oletus

Pokémon Diamond/Pearl ovat tulossa Serebii.netin mukaan Japaniin 28. syyskuuta tänä vuonna, Amerikan julkaisuksi on ilmoitettu vain vuosi 2007. No joka tapauksessa, melko paljon tietoa on jo tuolla Serebii.netissä, joiden seassa melko litanja kuviakin. Aika mielenkiintoisena, ja omasta mielestäni erittäin hyvänä uudistuksena on Pokémonien vaihto GBA-peleistä, joka hoidetaan näköjään yksin, tai ainakin yhdellä koneella. Sen sijaan Itse DS-versioiden välinen tiedon siirto pitää tietysti tehdä kaverin kanssa, mutta tällä kertaa ei varmastikaan ole mitään adaptereja saati linkkikaapeleita.

Itse olen iloinen, että nämä näyttävät sentään melko samalta kuin aiemmat käsikonsoleille tehdyt Pokémon-pelit -- kuvakulma on kuitenkin yläviistosta ja taistelut ovat melko saman tyylisiä, toivottavasti vain hieman dynaamisempia tai ainakin näyttävämpiä. Itse grafiikat ovat enemmän 3D:tä, mutta minusta tuo näyttää oikein hyvältä uudistukselta. Sietääkin käyttää DS:n tehoja hyväksi. Tiedän, nuo uudet Pokémonit alkavat olla melko väkisinväännettyjä ja nimetkin vaikeita, ja samalla pohjalla oleva juoni melko loppuunkäytetty, mutta olkoot. Itse haluan lähinnä päästä pelaamaan ja tutkimaan tämän uuden maailman, Shinoun, läpi. Lisäksi toki kasata jälleen hyvän tiimin, tutkia paikat tarkkaan ja tietysti yritän myös kartuttaa Pokédexini mahdollisimman täyteen. Itse nimittäin pidän suunnattomasti tämänkaltaisista peleistä.

The Glorious Strategist Lord JF:n avatar
    Liittymispäivä
    21.4.2005
    Sijainti
    Edo-jō
    Ikä
    23

Oletus

Aah, Pokemon on niitä pelejä joihin liittyy hyvin vahvoja muistoja, vaikka en olekkaan Goldin ja Silverin jälkeisiin versioihin tutustunut, ja viime pelikerrastakin on jo useampi vuosi. Toimivatpahan Pokemonit myös ensimmäisinä kokemuksinani "rpg-peleihin".

Ensikosketukseni Pokemon peleihin taisi olla erään kaverini luona, joka oli hankkinut Blueversion (ainakin muistelisin sen olleen blue) Game Boy Colorilleen. Kaveri kehui kovasti miten oli tajunnut hankkia kyseisen pelin jo ennen kaikenmaailman piirrettyjä ja korttipelejä, ja minä katselin sitä sitten kuola valuen. Sitten pari muutakin kaveria hankki pokemonit ja GBC:t, ja itse jouduin tyytymään vain korttipeleihin, kun ei minulla ollut mitään Game Boyta. Kunnes eräänä kauniina päivänä sain ostettua eräältä toiselta kaveriltani käytettynä alkuperäisen Game Boyn. Siinä menin sitten aika äkkiä ostamaan itsekin Pokemonin ja Blue sieltä hyllystä tarttui mukaan.

Olinkin sitten melko innoissani, kun pääsin vihdoinkin pelaamaan tuota niin kauan kuolaamaani peliä ihan itse ja omalla koneella. Tiedä sitten oliko tuo pitkäaikainen Pokemontyrkytys jotenkin vaikuttanut arviointikykyyni, mutta Pokemon Blue oli tosiaan eräs parhaita pelikokemuksiani ikinä. Koko tuo pyydystämis ja kouluttamiskonsepti iski todella vahvasti, jonka lisäksi Pokemon oli myös ensimmäinen pelaamani peli, jossa oli kaupunkeja, jossa oli ihmisiä, joilla oli minulle tehtäviä. Pelimaailma siis tuntui ainakin jossain määrin elävältä, joka sai minut uppoamaan tuohon peliin entistäkin tiukemmin. En koskaan saanut kerättyä niitä kaikkia, sillä kaveriporukassamme olivat bluet selvästi ylikansoitettuja redeihin nähden, eikä linkkikaapaleitakaan pahemmin ollut kellään. Tosin en varmaan saanut edes kaikkia bluen omia pokemoneja, mutta eipä se minua toisaalta haitannutkaan.

Game Boy Advancen hankittuani oli Pokemon Gold sitten ensimmäisiä pelihankintoja. Tässä oli (joskin vain vähän) paremmat grafiikat, sekä kellonaikajärjestelmä, joka määritti pelin sisäisen kellonajan oikean maailman kellon mukaan. Olin siis aivan "wau tää näyttää hienommalta ja tässä on enemmän Pokemoneja", mutta myös kellonaikajärjestelmä toi pelin maailmaan entistäkin enemmän elävyyttä ja se oli muutenkin laajempi. Etenkin tässä minuun iski oikein syvästi miten elävältä se pelimaailma minulle silloin tuntui. Vuorokauden ajat vaihtelivat, ja näiden mukana vaihtuivat myös tapahtumat.

Lopulta se innostukseni Pokemoneihin kuitenkin lopahti, ja tulin sitten jossakin vaiheessa myös vaihtaneeksi pois molemmat pelini. Melkoinen sääli, sillä nyt muutaman vuoden tauon jälkeen tekisi oikeastaan mieli pelata noita pelejä taas uudestaan.
    "It is because people's minds are not logical and enlightened that the Empire is in disorder. If the country is not properly ruled there will be no end to rebellions. And if anyone wishes to get the knowledge of how to rule it properly he will only find it in books. That is why the publication of books is the beginning of beneficient rule."

Soldier carnaviero:n avatar
    Liittymispäivä
    19.7.2006
    Sijainti
    Korso
    Ikä
    18

Oletus

Omg Pokémoneja! Ne on niin hauskoja pelejä. Omistan Goldin ja Sapphirin.
    Poképelit ovat aina olleet lähellä sydäntäni, koska, vaikka olisi päässyt jo läpi niin täytyy vielä napata kaikki pokét.

Goldissa minulla on lähes voittamaton joukkio:
    Espeon 70
    Mewtwo 70
    Articuno 70
    Snorlax 72
    Ho-oh 71
    ja paras Lugia 100
    Kuten huomaa jo omistamastani pokemoneista olen jo melkein huipulla pelissä kaikki 16 badgea on ja Redkin voitettu.
    Suunnilleen ainoa hupi on kaverien kanssa tappelut. (Tämä ryhmäni on vaihtunut vähäsen. Ja Ho-oh ja Snorlaxilla oli väärät lv.)

Ja sitten Sapphire. Joukko huonompi kuin Goldissa:
    Sceptile 59
    Kyogre 63
    Flygon 59
    Aggron 55
    Pelipper 60
    Waily (Wailord) 50

Joukkoni ei ole hämmästyttävä, koska olen aloittanut alusta, sillä ennen huonoin oli 70 lvl poke.
    Olen päässyt pokéliigan läpi ja kaikki Regit on hallussani myös Latias on mukana.

Okei kummatkin pelit ovat laatukamaa. Ostakaa ihmeessä edes yksi poképeli joohan? On aina hauskaa pelata näitä pelejä, kun tulee mieleen pelata.
    Ainoa miinus vain, että en raaski enään aloittaa alusta, mutta silloin taas olisi enemmän haastetta. Kunpa tallennuspaikkoja olisi 2 eikä 1. Ai niin tyttö rulettaa Sapphirissa, sillä olen kyllästynyt poikaan joten hyvä tyttö!

Elokuvista olen nähnyt 1, 2, 3 ja 4. Ei saa haukkua, koska olen nähnyt noin paljon noita elkuvia. (puuttuu vain vitonen)

// Anime ja FF-fani. Tarkoitin juuri suomessa ilmestyneitä elokuvia. En kyllä edes tiennyt, että niitä on yhdeksän, sillä luulin, että seitsemän. En ollut muistanut kaikkia leveleitä tarkasti joten parantelin.
    Viimeksi muokannut carnaviero : 14.8.2006 klo 11:34:41
    -- london by ta ta at the beeb --

Paras ryhmä '08 =
    SAMI

Warrior Xionheat:n avatar
    Liittymispäivä
    1.1.2005
    Sijainti
    Tampereellahan minä
    Ikä
    17

Oletus

kerronpa oman ruby teamini... alotin alusta joten se ei ole vielä hyvä... paras vanhassa tallennuksessa oli 100 lvl Kyogre. Eli mun teami on:
    lvl 42 Altaria
    lvl 42 Blaziken
    lvl 36 Sceptile
    lvl 48 Groudon
    lvl 40 Mawile
    lvl 41 Swampert
    ... ja pokedex on ...
    30/130
    mutta meillä onkin pokemon pelejä perheessä muutama tässä luettelo vanhimmasta uusimpaan:
    Pokemon Blue
    Pokemon Yellow
    Pokemon Silver
    Pokemon Gold
    Pokemon Crystal
    Pokemon Sapphire
    Pokemon Leaf Green
    Pokemon Ruby
    Pokemon Emerald
    Tässä välissä meille ostettiin Game Cube
    Pokemon Colosseum
    ja viimeisimpänä vaan ei vähäisimpänä:
    Pokemon XD: Gale Of Darkness
    siinä pitkä litanja. siis pelejähän on yhteensä 10 pelattavana joten pelattavaa ei puutu.
    Kommentteja sarjasta:
    mielenkiintoinen mutta juoni kulkee vähän hitaasti, joksenkin hyvä ettei katsottavaa puutu.
    TCG:
    Monihan näitä kortteja vain keräilee mutta minä pelaankin joskus kun voin.

~Ex DarkFlame~ Phantomille suuret kiitokset signasta.

Goblin mirage:n avatar
    Liittymispäivä
    25.1.2005
    Sijainti
    Juusto
    Ikä
    17

Oletus

Mm...
    Pokepeli-friikkejä olemme kaikki.

Sapphire:
    Lvl. 100 Kyogre
    Lvl. 83 Jirachi
    Lvl. 80 Rayquaza
    Lvl. 76 Magneton
    Lvl. 67 Salamence
    Lvl. 66 Gyarados
    Pokedex: 148/180
    Playtime: Jtn. 283 tuntia -.-' (Paljon 50+ lvl pokeja)
    -----
    Muista peleistä en muista mitään.

Hyllystä löytyy:
    Pokemon Yellow
    Pokemon Red
    Pokemon Silver
    Pokemon Ruby
    Pokemon Silver
    Pokemon FireRed
    Pokemon Emerald (Emulaattorilla)
    Pokemon Flipper
    Pokemon Stadium 1
    Pokemon Stadium 2
    Pokemon Colosseum
    Pokemon Box
    Pokemon Channel
    Pokemon Diamond (EBayn feikki [Emulaattorilla])

Heh. Näitä on kerääntynyt aika paljon vuosien varrella. Pelit ovat hauskoja, vaikka ohjelma onkin vähän nuoremmille. (Kait)
    Vaikka ennen olin friikkinä pokemoniin. Leffat 1-5 katsottuna. ^^^

Ps. Joka gameboy pelissä (paitsi flipperissä) on kaikki tarupoket jotka voi saada ilman koodeja. Deoxys tuli jakotilaisuudesta.

Kiitos setistä kuuluu Astralberrylle

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä