+ Vastaa ketjuun
Sivu 2 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näkyvissä tulokset 16 - 23. Tuloksia yhteensä 23.

Ketju: Dofus

Hentosiipi cRaZy Al BhEd:n avatar
    Liittymispäivä
    10.4.2003
    Sijainti
    Basel, Switzerland
    Ikä
    24

Oletus

Niin kuin Korennon postista voi jo päätelläkin, olen myös minä Dofuksen pelaaja. Vielä alkuinnostuksen laannuttuakin peli jaksaa kiinnostaa, vaikka en todellakaan ole peli-ihmisiä. Pelissä viehättävät monipuolinen ja mielikuvituksellinen maailma ja asukit sekä helppo mutta viihdyttävä pelitaktiikka. Eri hahmoluokat ja ammatit tekevät hahmosta entistä yksilöllisemmän. Ryhmätappelut ovat hyvä lisä ja mahdollistavat erilaisten hahmotyyppien hyvien ominaisuuksien hyödyntämisen samalla kertaa. Pelissä on näin ollen myös helppo ystävystyä muiden pelaajien kanssa, jolloin pelaamisesta tulee entistä kivempaa. Pelissä raaka-aineet sekä niistä valmistetut tavarat kiertävät realistisen oloisesti ja hinnatkin vaihtelevat myyjän mukaan. Erilaiset tehtävät eli questit helpottavat nuoren pelihahmon hahmonkehitystä ja ovat kiva lisä pelin juoneen.

Täällä monta kertaa mainittu ilmaispelaajien ja maksavien ero on toki suuri, mutta ei pidä vaatia liikaa. Jo ilmaisversiossa toimivat kaikki pelin olennaiset osat, vaikka se on todellakin hyvin pieni osa koko pelialueesta. Himopelaajia tämä varmasti häiritsee, mutta itse en koe menettäväni mitään, vaikka en pelistä maksakaan. Monsujen vaatimattomat levelit korvaa se, että joukosta löytyy hyvinkin suuria ryhmiä, joiden listimisessä on jo haastetta. Lisäksi monsuja on hyvin erilaisia, mikä monipuolistaa tappeluja. Myös ammatista saa tarpeeksi irti ilmaistasollakin. Ehkä peli ei sovellu niille, jotka pelaavat 24/7 ja imevät ilmaisalueen tyhjiin muutamassa viikossa/kuukaudessa. Silti uskon, että peli kehittyy ajan saatossa, joten suht harvakseen pelaava saa siitä oikein hyvän kaverin.

Haluatko takaisin, haluatko takaisin vanhaan elämääsi? / Jos sen teet, sydämeni särkyy

Oletus

Minäkin olen nyt vähän kokeillut Dofusta ja sen verran tykkäsin että hankin p2p siihen. Itsellä on nyt sellainen 46 lvl Cra ja kuulun Oblivion guildiin. Mielestäni f2p-pelaajille annetaan ihan tarpeeksi tekemistä pystyäkseen päättämään että haluaako pelistä maksaa. Mutta ilmaispelaajana en kyllä kovinkaan pitkään jaksanut olla, raja tuli siinä kun oli Lumberjack 30 eikä pystynyt siitä pidemmälle levuttamaan. Taistelusysteemi on mielestäni loistava, minä tykkään ^^ Hahmoluokkia tosiaan on paljon, joka on hyvä asia. Sillä saadaan paljon vaihteluvuutta peliin. Päivityksiä tulee usein, mikä on hyvä asia. Uusia dungeoneja ja alueita tulee melko usein. Vähän pelissä on bugeja ja kielioppivirheitä (pelin scriptihän on käännetty ranskasta melkeimpä fani käännöksinä) mutta ei mitenkään häiritsevästi, kaikki kielioppivirheetkin on saatu jo karsittua melkein kokonaan. Mutta mielestäni erittäin hyvä peli, kannattaa ainakin kokeilla. Ja jos alat pelaamaan ja haluat ownata pvpssä isoilla levuilla niin tee Eniripsa ^^ kun sille saa yli 1500 hp niin se on aika voittamaton.

Oletus

-
    Viimeksi muokannut Edeslash : 3.5.2011 klo 19:30:24

Oletus

Minä kyllä tykkään Dofuksesta kuin hullu puurosta. Tämä yhden hiukan venähtäneen peli-illan jälkeen.

Alunperinhän tarkoitus oli löytää Linuxille joku peli johon ei tarvitse Windows-amulaattoreita tai vastaavia. No sitten asentelin Regnum Onlinen ja PlaneShiftin. Toisen rekisteröintiä jouduin odottamaan kauan ja toinen taas ei toiminut vaan foorumilta odotellaan neuvoja.

No, siinä odotella ajattelin testiä Dofuksen ja koukkuunhan siihen jäi. SDNKorento tuolla yllä jo parhaiten mielestäni kiteytti pelin. Itse tosiaan pidän kovasti tuollaisesta taktisesta vuoropohjaisesta meiningistä. Varsinkin kun Sramilla (salamurhaaja-tyyppinen ratkaisu) pelaan, on ansojen virittely omiaan taktikointiin.

Kovasti tulee mieleen Final Fantasy Tactics, johon ihastuin vuosia sitten.
    Pelialueen rajat ei vielä ole tulleet vastaan, kun nuo alkupuolen tehtävät hyppyyttävät hyvin puolelta toiselle. Mikäli meno jatkuu tällaisena, on se maksulliseen päivittäminen todella lähellä.

Grafiikka on kyllä varsin vinkeän näköistä ja dialogin huumori ainakin omalla kohdallani ajoittain kirvoittaa huuliltani sanan LOL.

Pelihän ei koneelta vaadi sen kummemmin tehoja, tai mitään erikoisratkaisuja, vaan tärkein elementti on tuo Flashin toiminta. Kyllä sekin koneen kyykyttää helposti, jos haluaa, mutta se on helppo asentaa ja kaikilla sama (ainakin melkein) joten ongelmia pelin kanssa ei pitäisi tulla. Jos ei toimi, niin uusinta Flashia (9) alle ja oikeudet kuntoon, niin homman pitäisi jo toimia.

Ingame messua sitten vain kehiin jos kiinnostaa. Osoite on Faeryann.

Goblin donperry:n avatar
    Liittymispäivä
    1.11.2006
    Sijainti
    Kemi
    Ikä
    22

Oletus Hiljasta ollu tässä ketjussa..

Itse olen pelannut dofusta ~5 vuotta välillä piettäen noin puolen vuoden pausseja mutta aina tähän ajautuu ennemmin tai myöhemmin takaisin.

Olen kaikilla hahmoilla pelannut enemmän tai vähemmän mutta omaksi lemppariksi on jäänyt Sadida's boots, tällä hetkellä levelillä 96, muita noteerattavia hahmoja on Cra, Eniripsa ja Iop joille olen koittanu scrolleilla levelittää statsit... Hiasta hommaa.

Olen huomannut että monilla ( mukaanlukien itsellä ), meinaa loppua tekeminen kesken pelissä jos ei ole mielenkiintoista questia tehtävänä, ja hyvät varusteet on jo hankittuna sille levelille. Niin vinkkinä semmoinen Quest kuin "trip around the world" jonka saa aloitettua jo pieni levelisenä. Siitä saa jatkoquestin "the key master" josta jatkoquestin "the master's henchmen" josta taas jatkoquestin " a hysterical judge" jne..

Elikkä tästä saa aina ilmaiseksi avaimen vähän vaikeampaan dunqeoniin, ja bossin hakattua saa rahallisen ja xp palkinnon, eli aina on joku tavoite, saada "vielä pari leveliä" ja hyvä party että pääsee seuraavan dunqeonin läpi.
    Itse olen ainakin aina tätä questia jatkanut kun on tuntunut ettei tiedä mitä tekis..

Toinen Questi joka voi olla ehkä pelin vaikeimpia, ja jonka voi myös aloittaa melkein heti alussa on "An Eternal Harvest" jossa pitää kerätä jokaisen pelin archmonsterin sielu Otomaille. En tiedä tarkalleen montako eri archmonsteria pelissä on, mutta veikkasin jotain 2000-3500 kpl.
    Eli ensin pitää onnistua löytämään archmonster ja sitten se pitää vielä onnistua capturettamaan "Soul Capture" spellillä, jonka saa Bulb dungeonista palkinnoksi tai vaihtoehtoisesti sen voi ostaa scroll auction housesta.

Toiseen asiaan.. UUDET CLASSIT!

Elikkä tammikuussa on tullut 13'sta classi peliin. Rogue tyyppinen hahmo joka käyttää pommeja ja pistooleja satuttaen useita vihulaisia kerralla. Tästä voi lukea dofuksen sivuilta enemmän kun en tähän hahmoon niin perehtynyt ole.

Mutta toinen hahmo MASQUERAIDER ilmestyy 15.2.2011 elikkä HUOMENNA, ja tätä täytyy kyllä heti päästä kokeileman, hahmo on jester tyyppinen ja käyttää erilaisia maskeja jolloin se voi mukautua lähitaisteluun, pakenemiseen ja muiden auttamiseen.

Täytyy laittaa itsekin uudet peliajat sitten huomenna. Ja niille tiedoksi jotka eivät mielellään peliaikoja maksa, niin siitä saa aina pienen lahjan kun peliaikaa laittaa. Lahjan arvo peliajan pituudesta riippuen.
    Ja toiseksi se että nykyään pystyy vaihtaa pelirahaa peliajaksi ja oikeata rahaa pelirahaksikin.. kai...

Sillä lailla, toivottavasti näkee enemmänkin muita suomalaisia RUSHU serverillä.
    Ja ps, ilmaiseksi voi hyvin pelata sinne lvl 40-50. Mutta sen jälkeen suosittelen jo memberiä, on se niin halpa ja sen arvoinen kuitenkin

Huominen on eilinen jo ylihuomenna.

Bomb KKPerse:n avatar
    Liittymispäivä
    16.9.2009
    Sijainti
    Kemi
    Ikä
    23

Oletus

Tätä on tosiaan tullu pelattua nyt pari kuukautta tällä hetkellä tosin tauko LoL:n takia. Ensimmäisen kerran kokeilin tätä joskus vuonna kivi ja kuokka mutta ei iskennyt oikein silloin. Rosalilla pelailen aina silloin tällöin ja tällä hetkellä kehityksessä xelor lvl 54 jos nyt oikein muistan.

Uudet hahmot ei ainakaan vielä olle meikälle aiheuttanut mitään kiksejä. Ja tuskin nuita tulee kokeiltuakaan. Muistaakseni niille on vielä memberin lisäksi jokin erillismaksu toistaseksi?

Ja mitä levelaukseen tulee tykkään enemmän kehittää jobeja. Tällä hetkellä 50+ lumberjack, 30+ staff carver ja 30+ shoemaker.

Goblin donperry:n avatar
    Liittymispäivä
    1.11.2006
    Sijainti
    Kemi
    Ikä
    22

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut KKPerse Katso viesti
    Uudet hahmot ei ainakaan vielä olle meikälle aiheuttanut mitään kiksejä. Ja tuskin nuita tulee kokeiltuakaan. Muistaakseni niille on vielä memberin lisäksi jokin erillismaksu toistaseksi?

Ja mitä levelaukseen tulee tykkään enemmän kehittää jobeja. Tällä hetkellä 50+ lumberjack, 30+ staff carver ja 30+ shoemaker.
    Itse tein Masqueriderin ja olen kyllä tykännyt tästä Feca/Iop sekoitus hahmosta, ainakin earth buidlilla. 2€ piti maksaa ylimääräistä membereitten yheydessä että sillä pääsi pelaamaan, elikkä ei mikään päätähuimaava summa.

itsekin professioneita olen levuttanut, alchemist, jeweller, handyman leveleille 70-100..
    Elikkä voi pyytää neuvoja/apuja

Huominen on eilinen jo ylihuomenna.

Oletus

onneksi tällainenkin paikka löytyi!olen jo pitkään miettinyt,että minun pitäisi päästä pelaamaan koko peliä.kukaan ei kuitenkaa tunnu osaavan auttaa.nyt kun on tullut näitä ''uusia'' tapoja maksaa niin mitä eroa sillä sms bokulla ja sms viestillä on?
    ja mihin he tarvitsevat osoitetta jos ostaa kännykällä,eikö lasku tule puhelinlaskun mukana samassa?ja vielä yksi kysymys,mitä kaikkia hahmoja teillä on ja mikä lvl o:? itseltäni löytyy osamodas lvl 36 alkaa käydä jo hieman tylsäksi kun gobball tekee hommat puolestani :-)

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä