Niin kuin Korennon postista voi jo päätelläkin, olen myös minä Dofuksen pelaaja. Vielä alkuinnostuksen laannuttuakin peli jaksaa kiinnostaa, vaikka en todellakaan ole peli-ihmisiä. Pelissä viehättävät monipuolinen ja mielikuvituksellinen maailma ja asukit sekä helppo mutta viihdyttävä pelitaktiikka. Eri hahmoluokat ja ammatit tekevät hahmosta entistä yksilöllisemmän. Ryhmätappelut ovat hyvä lisä ja mahdollistavat erilaisten hahmotyyppien hyvien ominaisuuksien hyödyntämisen samalla kertaa. Pelissä on näin ollen myös helppo ystävystyä muiden pelaajien kanssa, jolloin pelaamisesta tulee entistä kivempaa. Pelissä raaka-aineet sekä niistä valmistetut tavarat kiertävät realistisen oloisesti ja hinnatkin vaihtelevat myyjän mukaan. Erilaiset tehtävät eli questit helpottavat nuoren pelihahmon hahmonkehitystä ja ovat kiva lisä pelin juoneen.
Täällä monta kertaa mainittu ilmaispelaajien ja maksavien ero on toki suuri, mutta ei pidä vaatia liikaa. Jo ilmaisversiossa toimivat kaikki pelin olennaiset osat, vaikka se on todellakin hyvin pieni osa koko pelialueesta. Himopelaajia tämä varmasti häiritsee, mutta itse en koe menettäväni mitään, vaikka en pelistä maksakaan. Monsujen vaatimattomat levelit korvaa se, että joukosta löytyy hyvinkin suuria ryhmiä, joiden listimisessä on jo haastetta. Lisäksi monsuja on hyvin erilaisia, mikä monipuolistaa tappeluja. Myös ammatista saa tarpeeksi irti ilmaistasollakin. Ehkä peli ei sovellu niille, jotka pelaavat 24/7 ja imevät ilmaisalueen tyhjiin muutamassa viikossa/kuukaudessa. Silti uskon, että peli kehittyy ajan saatossa, joten suht harvakseen pelaava saa siitä oikein hyvän kaverin.

Vastaa siteeraten

Mutta sen jälkeen suosittelen jo memberiä, on se niin halpa ja sen arvoinen kuitenkin