Koska en etsimällä löytänyt, päätin luoda uuden ketjun sarjalle nimeltä Monster - kyseessä on nimittäin aivan loistava sarja.
Sarjan tapahtumat sijoittuvat 80- ja 90-luvun Saksaan. Kenzou Tenma on arvostettu japanilainen lääkäri, jonka ura on nousujohteessa. Asiat saavat kuitenkin epämiellyttävän käänteen, kun Tenma päättää pelastaa pienen pojan hengen kaupungin pormestarin sijaan. Tämän seurauksena Tenma menettää asemansa sairaalan johtajan lopettaessa hänen tukemisensa. Pian sairaalan johtaja sekä Tenman korvanneet lääkärit kuitenkin murhataan, mikä antaa Tenmalle hänen asemansa takaisin, mutta tekee hänestä samalla murhaepäillyn. Tästä alkaa tapahtumaketju, jonka seurauksena Tenma joutuu jäljittämään oikeaa murhaajaa. Myös Tenman pelastamalla pikkupojalla on oma osansa tapahtumiin...
Monster on hieno sekoitus draamaa, kauhua ja poliisisarjoja. Olen tähän mennessä katsonut kymmenen 74:stä jaksosta, ja sarjaa ei voi kuin ihailla. Dramaattiset juonenkäänteet sekä realistiset ja kiinnostavat hahmot tekevät Monsterista paketin, joka varmasti kiinnostaa niitäkin, jotka eivät animea muuten seuraa. Suosittelen varauksetta.

Vastaa siteeraten
), ja mitkä osa-alueet yleensä kuuluukin viihde-, tai tässä tapauksessa animesarjoihin, toimivat. Niin, ja erityisesti se juoni. Se on varsin ennalta-arvaamaton. Todennäköisiä lopputuloksia voi kulloiseenkin juonenkäänteeseen liittyen veikkailla kukin kyynisessä mielentilassaan, mutta en muista kyllä kertaakaan, jolloin olisin täysin arvannut, mitä tuleman pitää. Tai ehkä mä oon vain huono arvaamaan, evo.