+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 41.

Ketju: Piirustuskerho - Säännöt ja keskustelua

Black Stone Ze Shoopuf:n avatar
    Liittymispäivä
    21.7.2003
    Sijainti
    707
    Ikä
    22

Oletus Piirustuskerho - Säännöt ja keskustelua

FFfin piirustuskerho - mikä tämä on?

Piirustuskerho perustettiin, jotta piirtävät, maalaavat tai muuten kuvallisesti itseään toteuttavat saavat ideoita ja inspiraatiota ja voivat kehittyä ja parantua ilmaisussaan. Kerho on myös tehty yhdistämään samanhenkisiä ihmisiä, koska joukossa tyhmyys tiivistyy. ;} Ideaa on hiukan kopioitu kirjoituskerhosta, sillä systeemi on todettu hyväksi ja toimivaksi.

Miten tämä toimii?

Kerhon pääidea ovat tehtävät. Aina silloin tällöin joku aktiivijäsenistä tekee uuden tehtävänannon, jossa määritellään kuvan aihe/inspiraation lähde ja mahdolliset toteutusrajoitteet. Tekniikkarajoitteita ei laiteta, mutta toteutusrajoitteisiin voi kuulua vaikkapa värimaailman rajaaminen tai jonkin elementin eliminointi. Kovin paljoa tällaisia toteutusrajoitteita ei tietenkään tueta, sillä ideana on mahdollisimman vapaa toteutus, mutta välillä ne voivat antaa haastetta.

Kerhon tehtäviin voi osallistua jokainen, mutta aktiivijäsenet ovat niitä, jotka sitoutuvat kerhon toimintaan, pyrkivät siten osallistumaan mahdollisimman usein ja aktiivijäsenet ovat niitä, joita pyydetään tekemään uusia tehtäviä. Varsinaisia etuoikeuksia aktiivijäsenillä ei siis ole ja jokainen, joka pyörii aktiivisesti kerhon toiminnassa mukana, voi ilmoittautua aktiivijäseneksi. Aktiivijäsenyys on vain siksi, jotta tiedän, keitä kannattaa/voi pyytää tekemään uusia tehtäviä ja keiden myös voi olettaa osallistuvan niihin. :} Tietenkään aktiivijäsenen ei ole pakko jokaiseen tehtävään osallistua, mutta mahdollisimman moneen kuitenkin, että saadaan pidettyä kerho elossa.

Tietenkin tehtävänantoideoita voi myös esittää oma-aloitteisesti. Jos sinulla on mielessäsi jokin kutkuttava idea, niin lähetä minulle PM ja toiveidesi mukaisesti voin joko itse perustaa ideasta tehtävän tai antaa sinulle vapauden toteuttaa tehtävä. Parannusehdotuksia voi myös aina lähettää, joko PM:llä tai jos asiasta haluaa herättää keskustelua, postaamalla tähän ketjuun.

Säännöt:

* Tehtävään osallistutaan yksinkertaisesti postaamalla työnsä tehtävänantoketjuun vaaditun aikarajan sisällä.

* Tehtävään osallistumiseen on yksi rajoite: jokaisen, joka on osallistunut tehtävään, on kommentoitava vähintään kahta (2) tehtäään osallistunutta (ei omaa) työtä tehtävän kommentointiaikarajan sisällä. Jos myöhästyy aikarajasta, on kommentoitava kaikkia. Ja uskokaa pois, minä kyllä vahdin, että ihmiset kommentoivat. ;} Ja tietenkin enempiäkin töitä saa kommentoida - tämä kaksi on vain sellainen pakko, jotta edes jotain kommenttia tulee. Ja hitaat kommentoijat voivat tietenkin hiukan katsoa, keiden töitä ei ole kommentoitu ja kommentoida niitä. Mikään pakkohan tämä ei ole, ainoastaan ystävällinen ele.

* Tehtävään saa lähettää vain tehtävänannon mukaisen työn. Tietenkin kuvallisessa ilmaisussa toteutus on suhteellisen vapaa, joten taiteilijan itse on pidettävä huoli, että työ on tehtävänannon mukainen.

* Pidetään tämä mukavana ja kivana paikkana. Ei vihamielisyyksiä kerhon sisällä siis, eikä mitään "ei me sua tänne haluta" -juttuja. :}

Jos on kysyttävää, PM tai posti tänne.

Ohjeistusta

Skannaus

Käsin tehdyt työt pitää tietenkin saada digitaaliseen muotoon, jotta ne voi postata tehtävään. Paras tapa siihen on skannaus. Siihen tarvitaan - yllätys yllätys - skanneri. Aseta kuva kuvapuoli alaspäin skannerille, avaa tietokoneelta skannausohjelma ja skannaa. Kun kuva on skannattu, se on aika iso, joten sitä kannattaa pienentää Photoshopilla tai PSP:llä. Skanneri myös usein haalistaa työtä, joten näillä ohjelmilla on helppo saada kuva itsensä näköiseksi. Tämän paremmin en osaa neuvoa, joten jos et osaa tai sinulla ei ole vaadittavia ohjelmia/jotain, PM minulle vain.

Valokuvaus

Jos työ on valokuva, niin tähän ei liene mitään vaikeuksia. Jos kuva kuitenkin on käsin tehty ja et omista skanneria ja sinulla ei ole mahdollisuutta käyttää sellaista missään muualla, niin digikameralla voi ottaa kuvan.

Aseta työ lattialle tai muulle tasaiselle alustalle ja varmista, että se on valaistu hyvin ja tasaisestu. Seiso työn yläpuolella ja tähtää sitä kameralla niin, että työ on kokonaisuudessaan kameran näytöllä ja mahdollisimman tasaisesti. Ota salama pois päältä ja kuvaa. Kannattaa ottaa useampia kuvia ja valita niistä paras. Tämän jälkeen kuvan voi siirtää koneelle ja sen voi muokata alkuperäisen version näköiseksi.

Edelleen, kysymykset minulle, jos et osaa muokata kuvia tai et kykene tai on muita ongelmia.

Tehtävät:

1. Tunnetila 12.11.-28.11.
    2. Vaikuttava kuva 25.12.-10.1.
    3. Lyriikat 12.2.-5.3.
    4. Keltainen ja sininen 14.3.-31.3.
    5. Kirjan kansi 5.4.-20.4.
    6. Tatuointi 5.5.-20.5.
    7. Hahmon luonti 3.7.-24.7.
    8. Lempi/vihapaikka 27.8.-24.9.
    9. Tilanne 15.1.-5.2. (käynnissä)

Ja jos on mitä tahansa kysyttävää kuvalliseen ilmaisuun, piirustuskerhoon tai mihin tahansa hiukankaan aiheeseen liittyvää, niin PM minulle tai viesti tänne, niin saadaan asiaan varmasti vasaus. :}
    Pidetään hauskaa, jookos.
    Viimeksi muokannut Ze Shoopuf : 15.1.2008 klo 9:40:46

Dragon Roxsheena:n avatar
    Liittymispäivä
    20.7.2003
    Sijainti
    Roseraie
    Ikä
    22

Oletus

Minä tahdon O/! Loistava idea. Vaikka yleensä kaikki tällaiset muodolliset piirtotehtävät/aiheet saavat niskakarvani ahdistuksesta pystyyn, niin ei se olisi minullekaan pahitteeksi kasvattaa vähän taitoja (ja selkärankaa). Kirjoituskerhoonkin melkein otin osaa, kunnes tuosta samaisesta syystä jätin tilaisuuden väliin.

Minä ainakin olisin kovin kiinnostunut tästä aiheesta ja vaihtelevat tehtävät toisivat lisää harjoitusta. Melkeinpä voisin sanoa, että osallistuisin jos tällainen järjestettäisiin n__n.

illusionist Celebsi:n avatar
    Liittymispäivä
    4.11.2005
    Sijainti
    Manse
    Ikä
    25

Oletus

Oijh, kuullostaa juuri siltä mitä nyt tarvitsen. Kun on pitkän aikaa tehnyt mieli piirtää, mutta ei ole ollut minkäänlaista inspiraatiota, niin ehkäpä tätä kautta sitten. Ja min oikeastaan tykkään joskus tehdä tehtävänantojen mukaan, sillä se on omanlaisensa haaste koittaa toteuttaa valmiiksi määriteltyä juttua.

Eli min olen ehdottomasti mukana, ainakin niin paljon kun koulukiireiltä ehdin. Mutta en tiedä kannattaako minua laskea aktiivikerholaiseksi, kun se, miten paljon minulla on ylimääräistä aikaa, vaihtelee todella paljon viikoittain. Mutmut, loistava idea, toivottavasti saadaan toimimaan myös!^^

Teething Trouble (blogini vaihtovuodesta Japanissa)
    Peliblogini Game Reactor -lehdessä

Witty & Vigorous Jesh:n avatar
    Liittymispäivä
    1.11.2004
    Sijainti
    Malmö
    Ikä
    13

Oletus

Kiinnostusta on, kuten Puff saattaa hyvinkin tietää. Oon melko epäaktiivinen muuten ja omiin kaavoihini kangistunut, niin tälläinen antaisi hyvän tekosyyn harjoitella laajemmin eri aiheita ja kokeilla jotain uutta. Ja potkisi minut edes kynän ja paperin ääreen.

Nyt on kyllä niin paljon kuitenkin projektia meneillään että en ihan aktiivisin kerholainen olisi, mut pyrkisin kyllä osallistumaan aina.

Kiinnostusta löytyy!

Status Sagu:n avatar
    Liittymispäivä
    10.12.2005
    Sijainti
    Kuopio-Vanda
    Ikä
    21

Oletus

Minä! Minä! \o/

Tämä olisi se pitkään kaivattu potku persuuksille, kun en nyt ole pariin kuukauteen saanut oikein minkäänmoista taidetta rävellettyä. Varsinkin tuo, että tehtävissä annetaan valmiiksi jos ei nyt varsinaista aihetta niin ainakin puitteet, innostaisi kovastikin. Kaavoihinkangistuneisuus vaivaa minuakin, joten pieni ravistelu ei kyllä tekisi pahaa.

Mutta mukava idea tosiaan, ihmettelen miten tätä ei ole aiemmin kukaan keksinyt. Kyllä me vielä hyvä porukka kokoon saadaan. :3
    Allons-y!

Dragon Saria:n avatar
    Liittymispäivä
    9.6.2002
    Sijainti
    rajalla.. marjoja poimimassa
    Ikä
    25

Oletus

Kuulostaapi ihan mielenkiintoiselta. Voisi vaikka ryhtyä kerholaiseksi tai jotain saisi itteensä elämää tänne foorumille. Mie kun nykyään idlaan vaan joka paikassa. Mutta mielenkiintoisia ideoita juu.. oishan se ihan kivaa tuommoinen tehdään yhdessä jotain ja katsotaan mitä saadaan aikaan. Kiva nähdä miten erilaisia töitä tulee tietystä rajatusta aiheesta. ^^

..:One Little fairy alone, lost in the dark and try to find new way to come out:..
    Signusta kiitos Fera

Shinigami Berrycake:n avatar
    Liittymispäivä
    9.10.2003
    Blogimerkinnät
    11

Oletus

TÄNNE MITÄÄN KERHOJA PERUSTETA STNA!!! >B'@

... eiku.

Oikeasti vallan mainio idea Puff, mukavaa kun otit asian esille. Olenkin käynyt välillä lurkkimassa teidän kirjoituskerhoa fiktiossa ja saman idean soveltaminen grafiikkaan kuulostaa oikeasti hyvältä. Olisihan se kieltämättä kehittävääkin, kun pitäisi laittaa vähän rattaat päässä pyörimään sellaisenkin työn tuottamiseksi, jollaista itse ei normaalisti omasta aloitteestaan tekisi. Ja muutoinkin, töitä tulisi tehtyä huomattavasti enemmän ja siihen olisi erilaista motivaatiotakin samalla kun mukana on muitakin.

Hnm... itse en osaa mennä sanomaan vielä voisiko lupautua aktiiviksi... nimittäin sen verran paljon juttuja tekemättä itsellä tällä hetkellä, sekä yksi tilauskin josta ihan oikeasti maksetaan minulle. x') Wow... Aikaa siis ei välttämättä vähään aikaan ole, mutta kaippa tähän voi liittyä aktiiviksi vaikka sitten myöhemminkin? Jos siis ei nyt heti uskalla mennä lupautumaan mukaan sillä 100% varmuudella.

No kiinnostusta löytyy jokatapauksessa. Ja jos ihan aktiiviksi en alakaan, niin ainakin piipahdan silloin tällöin mukaan joihinkin tehtäviin sen mukaan mitä aika antaa periksi. :3 Mutta jokapatapauksessa perustelehan Puff toki kerhoketju heti jahka homma saadaan kasaan. Kiinteytän sen sitten kun ilmestyy. :3

Oh Damn, the war is coming!
    oh Damn, you feel you want it!
    oh Damn, just bring it on today!

You can't live without the fire
    It's the heat that makes you strong
    'Cause you're born to live and fight it all the way
    You can hide what lies inside you
    It's the only thing you know
    You're embracing that, never walk away

Nyannn~ Pyro:n avatar
    Liittymispäivä
    1.9.2003
    Sijainti
    Koti
    Ikä
    24

Oletus

Voisin ihan lopulta johonkin aktiivisesti osalistuakin, muutenkin tykkään tehdä taidetta ja silleen.
    Nyt on kyllä kuvisdiplomin teko alla, mutta kun katsoo tuossa pari viikkoa eespäin niin ei ole oikein mitään mikä vaatisi tämmöistä huisia panostusta. Count me in.
    Laatua en voi taata x3 mutta ainakin kivalta kuulostaa.

niinii~ ja voitaisiinhan me tehdä niinkin että aihepiirejä välissä useimmatkin ihmiset valitsisi, ettei loppuisi ideat esimerkiksi nyt kenkäpahvilta *taputtaa shoopuffin päätä* ^^;

//whii~
    Viimeksi muokannut Pyro : 9.11.2006 klo 11:47:27

. David A. Mage:n avatar
    Liittymispäivä
    20.10.2001
    Sijainti
    Lappeenranta
    Ikä
    24

Oletus

Voisihan sitä. En takaa sitoutuneisuuttani tai muutenkaan sitä että saisin mitään irti annetuista aiheista, mutta olisi se ihan kiva edes kokeilla. Ei sitä muuten tule piirrettyä yhtään mitään.

Dragoon Gettostara:n avatar
    Liittymispäivä
    7.11.2005
    Sijainti
    JJ/TRE
    Ikä
    19

Joo, tässon ideaa. Vaikken mikään vakio''taiteilija'' olekkaan täällä niin tykkäisin silti. Olisi tavallaan helppo aloittaa työn tekeminen kun tietäisi mitä tekee, yleensä mie en oikein tiedä ja siksi kaikki meneekin päin persettä.

Mutjoo, mie ainakin pystyisin suht-aktiivisesti tekeen kaikkea kun on tuossa tuo skanneri ja miullon paperia ja kynä. Tosin jos/kun nyt joudun noiden kouluasioiden tiimoilta jonnekkin laitokseen yms. niin sitten ei kyllä onnistu.

Hyvä juttu, kannatan.
    The rain will come
    The rain will always be
    ___

http://video.google.com/videoplay?do...1675758713495#

Dragoon Sini-san:n avatar
    Liittymispäivä
    2.1.2005
    Sijainti
    Pilvessä
    Ikä
    19

Oletus

Hassu Astralberry... Säikäytit

Ihana ajatus! Mainiota! Minua kyllä eniten rajoittaa tehtävänanto (hiili, pastellit jne.) Minulla ei ole vielä paljoa tälläisiä tarvikkeita vaikka semmoisia olen ajatellut hankkiakin piakkoin. Lisäksi taiteilussani en voi käyttää tietokonetta kun en saa photaria koskaan toimimaan >< (Äiti on luvannut minulle öljyvärit, mutta minä vuonna? )
    Niin muuten kiinnostaa! Lyijykynä töissä, hiukan maalauksessa ja akryllissä voinen yrittää..

Kannatan

Kiitoksia Fumille upean ihanasta setistä, tak tak! n_n

Black Stone Ze Shoopuf:n avatar
    Liittymispäivä
    21.7.2003
    Sijainti
    707
    Ikä
    22

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Astralberry

Mutta jokapatapauksessa perustelehan Puff toki kerhoketju heti jahka homma saadaan kasaan. Kiinteytän sen sitten kun ilmestyy. :3
    No periaatteessahan voin editoida tämän ketjun alkupostiin sääntöjä ja laittaa selkeämmin vähän kaiken, niin tämän voipi heittää kiinteäksi. Tehtäväketjujen kiinteyttämisen kannnattavuudesta en oikein tiedä, mutta voihan ne ehkä väliaikaisesti kiinteyttääkin, jotteivät huku jonnekin.

Lainaus Alunperin kirjoittanut Pyro
    niinii~ ja voitaisiinhan me tehdä niinkin että aihepiirejä välissä useimmatkin ihmiset valitsisi, ettei loppuisi ideat esimerkiksi nyt kenkäpahvilta *taputtaa shoopuffin päätä* ^^;
    Mikä oli ideanakin. Kuten huomaat, mainitsin aloituspostissani, että ns. aktiivijäsenet voivat myös sitten tehdä niitä tehtäviä. =P Tällöin luonnollisesti tehtävän tekijä itse valitsee aihepiirin ja toteutettavan haasteen.

Mutta kiva, että jo näinkin paljon innostusta on syntynyt. Kunhan saan koottua kaiken nätisti, editoin kunnon sääntölistan aloituspostiin ja aloitan mahd. pian ensimmäisen tehtävän.

Sorcerer Delirium:n avatar
    Liittymispäivä
    10.5.2005
    Sijainti
    Funland
    Ikä
    21

Oletus

Minäkin ilmoittaudun ja suostun jopa sitoutumaan (tietyin varauksin, kuten välineistön puutteisuus/koeviikko/yms)! Siis jos minun karmea piirrustelutaitoni ei säikäytä teitä. Kaikkea pitää kokeilla ja tämä voisi auttaa myös minun perunakellarissa piileskelevää inspiraatiotani...

Elikkäs ääneni menee puolesta koppaan.

And it's a eye for eye
    Tooth for tooth

Goblin Ampfier:n avatar
    Liittymispäivä
    27.10.2006
    Sijainti
    Mörrimöykyn pesä.

Oletus

AAA joojoojoojoo! Miten tällaista ei ennen ole keksitty? Nooh kuitenkin, kiinnostusta löytyy myös tältä taholta. Ja näköjään melko monelta taholta ennen minuakin.. Mutta kylläähh, tälläistä tässä kaipaankin. Ottaisin itseäni niskasta kiinni ja pistäisin parastani. Ainakin melkein.
    KYLLÄ, oi kyllä!
    ~ Maalattiin psilosybiinistä universumi,
    jonka tähdet itkivät punaisenaan
    surivat tätä surkeaa hallusinaatiota

Tonberry King Griffin_:n avatar
    Liittymispäivä
    20.8.2005
    Sijainti
    Turku
    Ikä
    23

Oletus

Minäkin olisin kovasti kiinnostunut. En kuitenkaan lupaa vielä mitään aktiivista toimintaa, koska tiedän etten ikinä saa mitään aikaiseksi vaikka on tarkoitus... (Vrt. vaikka osallistumiseni kuukauden kirja -juttuun... -.-') Ei, vaan koulu + harrastukset - siis muut kuin piirtäminen - vievät kauheasti aikaa. Joka tapauksessa, yritän osallistua mahdollisimman usein, mikäli sopii. Tulisi ehkä välillä taiteiltua muutenkin kuin decoihin.
    Well swing a little more, little more o’er the merry-o
    Swing a little more, a little more next to me
    Swing a little more, little more o’er the merry-o
    Swing a little more, on the Devil’s Dance Floor

Flogging Molly, Devil's Dance Floor

Custom My Little Ponies

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi