Ei vaikuta ellei sitten koneessasi ole sisällä jotain likaa. Kannattaa tarkistaa ettei kelkassa ole mitään roskaa ja voithan jotain täysin hyödyttöntä levyä pyöritellä koneessa hetken ja katsoa naarmuuntuuko silloinkin. Jos naarmuuntuu niin koneessa on jotain kökköä sisällä.
Totta totta jäi vain sanomatta. Metal Gear solid oli yksi peli jossa tämä ongelma ilmenee. Voi olla jotain tekemistä tekstuurien tarkkuuden tai polygonien ja 3d grafiikan määrän kanssa.
-Infomation and dissinformation is sometimes needed-
-Forgive and be forgiven-
-Who´s the madman?-
-Madman or the one who is pissing of the madman?-
-Turku on nykään paha paikka....-
-Olisiko 80-luku palaamassa takaisin?-
öö millä mun pitäs puhdistaa ps2?Ei oo hajukaan ja se on täynnä pölyä!On
vielä vanha pleikka ja naarmuja tulee oudosti lisää joka kerta vaikka olen tutkinut ettei ole mitään p**kaa siellä.Joten APUVA
nappaa imuri käteen ja imuroi ilmanvaihto aukot, niin minä teen ja eipä ole ongelmia syntynyt koska koneen sisällä ei ole irtonaisia osia. Johdotkin on lattakaapeleita ja muista imuroida se tuuletin. Laita imuri pienimmälle asetukselle jos siinä on tehon säätö.
Tämä on muuten toimenpide joka täytyisi tehdä säännöllisesti.
Jos levyihisi tulee naarmuja niin ehkä käsittelet levyjä väärin? Elä pistä levyjä lukupuoli alaspäin pöydälle ja äläkä anna levyjen päästä hinkkaantumaan mihinkään pintaa, muista myös laittaa levyt koneeseen ykkösellä nimittäin kaikkein tyyppinen hinkkaantuminen tekee hallaa levyille.
Jos olisit vähän vanhempi ja kokeneempi elektroniikan kanssa ehdottaisin koneen kannen avaamista, mutta dvd-aseman kansi vaatii erikoispienen ristipää ruuvarin. Ruuvit ovat herkästi pyöreiksi meneviä ja vaativat voimaa aukaisuun. Ongelmana on myös se, että jotkut kaapelit saattava lähteä vahingossa irti jolloin koneen saattaa joutua avaamaan taas uudelleen, koska se ei suostu käynnistymään. Lisäksi vanhemmissa koneissa kaapelien piirisarjan puoleisissa liittimissä on lukitusmekanismi kun taas uudemmissa kaapelit vain työnnetään paikalleen.
-Infomation and dissinformation is sometimes needed-
-Forgive and be forgiven-
-Who´s the madman?-
-Madman or the one who is pissing of the madman?-
-Turku on nykään paha paikka....-
-Olisiko 80-luku palaamassa takaisin?-
Onko kenelläkään kokemusta sellaisesta, että monta vuotta hyvin toiminut ps2 ohjain yhtäkkiä kesken pelaamista, ilman mitään näkyvää syytä lopettaa ympyrän ja kolmion hyväksymisen? ;___;! Kaikki muut näppäimet toimivat yhä, joten se ei kai ole kokonaan hajalla... Olen yrittänyt monien pelien kanssa ja kaikissa vain x, neliö, star, select, nuolet, tatit ja R:t toimivat... en haluaisi ostaa uutta, jos tähän on joku hoitokeino...
Tuolle ei oikeastaan voi mitään muuta kuin että joko viet sen korjttavaksi tai sitten yksinkertaisemmin ostat uuden. Se että playstation lopettaa nappejen hyväksymisen on kotikonstein hyvin vaikeaa korjata. Jokin osa on siis mennyt rikki ja tarvitsisit uuden.
Voin melkein suoraan sanoa että mene kauppaan ja osta uusi ohjain alle kahdellakympillä, tulee halvemmaksi kuin korjauttaminen + -osat.
Ohjain on luultavasti vain kulunut. Jokaisen näppäimen alla on sähköä johtava kumimatto, joka antaa signaalin alla olevalle piirilevylle. Voit kokeilla avata ohjaimen ja puhdistaa piirilevyssä olevia liittimiä, joihin matto osuu. Käytä puhdistukseen alkoholia tai elektroniikan puhdistusainetta. Kumimattoa ei oikein kotikonstein voi korjata, mutta voit yrittää sitäkin pyyhkiä. Tämän jälkeen ohjain kasaan ja kokeilet toimiiko paremmin. Jos toimenpide ei auta mitään, niin ei muuta kuin kaupasta hakemaan uusi.
Onko jollain kokemuksia PS2 Slim -mallin kehnoudesta PS1:n muistikorttien kanssa? Kokeilin eilen kaverin pleikkarilla ladata yhden pelin tallennusta, mutta laite ei tunnistanut muistikorttia. Sen jälkeen kokeilin vielä toista PS1:n korttia mutta se ei tunnistanut sitäkään. Ja joo, kortit eivät ole Sonyn virallisia. Omassa normaali-PS2:ssa korteille voi kuitenkin ainakin tallentaa ja ladata tietoja. Tästä olikin jo jotain keskustelua tuossa ylempänä.
Eli onko Slim-PS2:ssa ja originaalissa normaalisti eroja noiden muistikorttien suhteen?
Mies voi rakastaa montaa naista mutta vain yhtä jalkapalloseuraa
No mun kaverilla on toi PS2 Slim, ja ihan hyvin se mun mielestä toimii pleikka 1 muistikortin kanssa.
Saattaa olla ettei sun kaverin pleikka on vaan jotenkin hajalla. tai sitten kun sähän sanoit ettei kortit oo Sonyn virallisa kortteja, niin se pleikka ei vaan toimi niiden kanssa.
PS2 Slimissä ei toimi kuin Sonyn omat PS1 muistikortit. Näin on ainakin minun koneessani. Hieman jurpii se, että pelatakseni jotain tiettyä tallennusta joudun pahimmassa tapauksessa siirtelemään tiedostoja eri muistikorttien välillä.
En tiedä onko kysytty,mutta mitä "disc read error" tarkoittaa? koska minulla on 5-6 peliä jotka eivät toimi,koska paska pleikkarini änkee tätä tekstiä koko ajan ruutuun! Alkaa pikku hiljaan ketuttamaan kun en voi pelata näitä pelejä! Ja aina kun koetan onneani,"jospa se nyt toimisi" asenteella,niin pleikka naksuu oudosti(ja pitää muutenkin asiaan kuulumattomia ääniä!)![]()
Pitäisköhän ostaa uusi?
"Jill and Barry togheter..in hell."
no elä vielä ainakaan osta uutta koska on ainakin yksi keino jota voisit kokeilla eli viet pleikkarin puhdittevaksi jonnekkin kauppaan joka tietää noista asioista koska minulla oli Ps2:sen kanssa sama onkelma monen pelin kanssa ja sitten kaverini sanoi että vie puhdittevaksi ja nyt toimii kaikki pelit ihan täydellisesti että ei ole tullut enää tuota "Disc Read Error" : ia
ex-RikkuFani
Which Final Fantasy VIII Character Are You?
Take your own Final Fantasy personality quiz here!
today i dont feel pretty
ex-RikkuFani
Which Final Fantasy VIII Character Are You?
Take your own Final Fantasy personality quiz here!
today i dont feel pretty
Consoleportalin sivuilla on hyviä ohjeita PlayStationin korjaukseen. Sain omani korjattua tämän sivun ohjeilla, kun sekään mokoma ei lukenut kunnolla levyjä.