+ Vastaa ketjuun
Näkyvissä tulokset 1 - 9. Tuloksia yhteensä 9.

Ketju: Suomalaista kirjailijaa?

Oletus Suomalaista kirjailijaa?

Niin että.. aattelin, jos te voisitte suositella minulle erääseen äidinkielen työhön sopivaa hyvää suomalaista aikuisten kirjailijaa.

sen on pakko olla suomalainen, ja se ei saa olla nuorten tai lasten kirjailija.
    en ole itse lukenut paljon muutakun fantasiaa ja ikivanhoja klassikoita, niin olen uusi tällä kirjallisuuden saralla.

jelppiä?
    Blog

All you need is Love

Oletus

Tee Mika Waltarista.
    Minulta löytyy kirjahyllystä Waltarin tarinoista koottu Kiinalainen kissa ja se on erittäin hyvä kirja.

Onhan Mika Waltari kirjoittanut Sinuhe egyptiläisen ja paljon muutakin. Ainakin hän on kuuluisa.

Dragon tuure:n avatar
    Liittymispäivä
    24.11.2001
    Sijainti
    Utopia
    Ikä
    27

Oletus

Joo, Mika Waltari on kyllä ihan hyvä, sehän kirjoitti myös Komisario Palmu-sarjan.

Toisaalta myös ihan kiinnostava lienee vaikkapa dekkarikirjailija Ilkka Remes, jonka käsialaa on mm. Ruttokellot. Moderni kirjailija, jonka seurassa ei kuulemma pitkästy. Itse en osaa sanoa, kun en ole tutustunut, mutta kuulemma todella loistava kirjailija.

Oletus

Originally posted by penetrator
    Joo, Mika Waltari on kyllä ihan hyvä, sehän kirjoitti myös Komisario Palmu-sarjan.

Toisaalta myös ihan kiinnostava lienee vaikkapa dekkarikirjailija Ilkka Remes, jonka käsialaa on mm. Ruttokellot. Moderni kirjailija, jonka seurassa ei kuulemma pitkästy. Itse en osaa sanoa, kun en ole tutustunut, mutta kuulemma todella loistava kirjailija.
    meitä kiellettin tekemästä ilkka remesistä. siitä ei kuulemma saa tarpeeksi tietoa.

mutta kiitos pene ja rach ehdotuksista. pitää miettiä
    Blog

All you need is Love

Moogle Pinchi:n avatar
    Liittymispäivä
    8.11.2001
    Sijainti
    Espoo
    Blogimerkinnät
    6

Oletus

Minäkin olisin ehdottanut Waltaria, koska tein hänestä itsekin hiljattain esitelmän. Luin pari vuotta sitten Sinuhe, egyptiläisen ja nyt "Viisi ässää" -novellikokoelman, eli jos teet Waltarista niin kannattaa tutustua ainakin Sinuheen tai Suureen Illusioniin, koska ne ovat hänen tärkeimpiä teoksiaan ^^

Go ahead, hop in. Potri:n avatar
    Liittymispäivä
    29.9.2001
    Sijainti
    Espoo
    Ikä
    24

Oletus

Tee Arto Paasilinnasta. Hyvä kirjailia ja netistä pitäisi löytyä ihan hyvin tietoa.

pahapäinen Candice:n avatar
    Liittymispäivä
    13.6.2002
    Sijainti
    Kuutio
    Ikä
    27

Oletus

Kuten Potri jo sanoi tee Paasilinnasta. Mies on selkeästi suomalaisen kirjallisuuskulttuurin helmiä. Ja Kirjat ovat hauskoja ja helppolukuisia (ne lukee parissa tunnissa jos on nopea). Lisäksi Paasilinnasta pitäisi löytyä netistä tietoa.

En ole laumaeläin.
    Olen mieluummin yksin oikeassa kuin ryhmänä väärässä.

tr00 banana warrior yksisiipi:n avatar
    Liittymispäivä
    16.5.2002
    Sijainti
    JKL
    Ikä
    28

Oletus

Jari Tervo. Olen yhden tekeleen lukenut ja oli ihan hauska. Huumoriakaan ei juuri puutu.
    o.o

INTERNET KUNINHGAS Ren:n avatar
    Liittymispäivä
    29.9.2001
    Sijainti
    IN TORMENT IN HELL

Oletus

Jotta ei lipsahtaisi mielestä ja jos tästä olisi vaikka apua muillekin, niin toistan nimen Veikko Huovinen. Kirjoitti kaunokirjallisuuden alueella pääosin täysin absurdilta tuntuvia novelleja, joissa on kuitenkin piilossa ties mitä.
    MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR

Elitisti - AAA - Mjölnir

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä