+ Vastaa ketjuun
Sivu 2 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näkyvissä tulokset 16 - 27. Tuloksia yhteensä 27.

Ketju: Isänmaallinen musiikki (lauluja suomesta ja suomalaisuudesta)

Elite Soldier Yoona:n avatar
    Liittymispäivä
    5.4.2008
    Ikä
    24

Oletus

Suomalaisuudesta kertovia tarinoita kuitenkin Lähtisin varmaan nimeämään myös jotain Epuilta ja Kotiteollisuuden tuotannon tapaista. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Lumessakahlaajat On minulle varmaankin se ykkönen jos isänmaallisempaan suuntaan lähdetään. Muutenkin Rautiainen on sellainen koko kansan artisti. Täytyy myöntää että en ole juuri isänmaallisiin lauluihin perehtynyt. Mitä nyt alakoulu vuosina kevätjuhlissa kuullut. Jostain syystä vierastan sellaisia. Instrumentaaleina tosin toimivat. Edellä mainittu Finlandia on erittäin kaunis ja välittää tarinan ja tunteet ilman sanoja.

Vesa-Matti Loiri. Uusimmilla levyilla ääni on madaltunut entisestään karismaattiseksi viskikurkuksi. Tunnelmointia suomalaisuudesta.

~former runei~

Strike the earth! Gabriel:n avatar
    Liittymispäivä
    26.7.2001
    Ikä
    25

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Yoona Katso viesti
    Suomalaisuudesta kertovia tarinoita kuitenkin Lähtisin varmaan nimeämään myös jotain Epuilta ja Kotiteollisuuden tuotannon tapaista. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Lumessakahlaajat
    Saman herran esittämä Tulkaa kotiin on myös yksi melankolisimpia kappaleita, mitä olen kuullut. Sanat ovat Leinon, joka on Suomen kansallisrunoilija (olen valmis tappelemaan Runeberg-leirin kanssa ihan niin paljon kuin tarvitsee), ja ennen Rautiaista niistä on sovittanut kappaleen myös mainitsemasi Loiri.

Kaikki te kiertävät tunteet ja tuskat,
    tulkaa kotiin,
    myöskin sa saartava kauneuden kaipuu!
    Ettekö nää, miten valkeus vaipuu,
    varjot pitenee,
    elämä lyhenee,
    kuoleman jalka vain kulkea jaksaa?

Kaikk' elon etsijät, eksynehetkin,
    tulkaa kotiin!
    Kohta jo korpien komerot tummuu,
    aurinko sammuu,
    pimeys peittää maan,
    portit suljetaan,
    eivätkä aukene enää koskaan.

Kaikki te ystävät harvat ja hyvät,
    tulkaa kotiin
    kuin valot Luojaansa suuret ja pienet!
    Kotiinsa kulkevat ihmiset karjat;
    ilot, muistot enenee,
    toivot vähenee,
    kohta ei erota toistaan toinen.

Vaikka Suomesta ei suoraan puhutakaan, tuo mielenmaisema on niin suomalainen kuin olla voi. Lisäksi Eino Leino on ilmiö, jonka kaltaista mikään muu kulttuuri ei voi tuottaa.

Minua on aina viehättänyt kansallisromantiikan suomalaista luontoa ja kulttuuria korostava isänmaallisuus. "Armeija ja Suur-Suomi" -tyypit ovat pilanneet isänmaallisuuden.

//Ei ole musiikkia, mutta kun kansallisromantiikkaa sivuutin, niin silloin tehtiin paljon muutakin hienoa taidetta. Esimerkiksi Edelfeltin Kristus ja Mataleena on yksi hienoimpia teoksia mitä Suomessa on saatu aikaan.

Viimeksi muokannut Gabriel : 19.3.2009 klo 7:58:46
    Engraved is an image of dogs and dwarves. The dogs are burning. The dwarves are screaming.

Warrior Para5ite:n avatar
    Liittymispäivä
    29.5.2006
    Sijainti
    S.lin
    Ikä
    20
    Blogimerkinnät
    22

Oletus

En itse pidä noita perus hymnejä sun muita mitenkään hienoina, mutta Ruotsalainen hyvä powermetalli bändi on tehnyt kappaleen nimeltä
    TALVISOTA

Sanat:
    Rise of nations pride

Russians on a route to ruin
    Kreml is more then certain to win
    Sent away an army to the west

Blizzard reigned the ground were chosen
    Snow was deep and hell were frozen
    Stalin were too eager to invade

He thought of the might he possessed
    And not of his foe
    Rage of winter

Rise, nations pride
    Hold whats yours
    Strike'em were it hurts

Fight, hold your ground
    Winter war
    Reinforce the line

Split them into small divisions
    Rip 'em of the conquest visions
    Motti tactics used with great result

Snipers move unseen in snowfall
    Force them to retreat and recall
    Fight the Russian rule and their demand

With Molotov cocktail in hand
    No fear of their tanks
    Death or glory

A slice of a knife to a throat
    And their blood turns to ice
    TALVISOTA!

(dark lyricsistä kopsasin)

Tämä on ainut niin sanottu isänmaallinen hyvä laulu vaikka onkin ruotsalaisten tekemä, mutta.. hyvä

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Sisko ja sen Sisar Katso viesti
    Sisko: Olisko linkkejä jonnekin josta kyseiset laulut löytyvät?
    (Muuten, suosittelen Nataliaa vaikka kertookin Ukrainalaisista tai jottain sinne päin.)
    Kirjastosta kannattaa etsiä. Åttopokien levyiltä löytyy hauskat tulkinnat kyseisitä biiseistä. Natalia taas kertoo saksalaisten valloittamasta Ukrainasta, jota NL on "vapauttamassa". Kappale on vasemmistolainen ja sopisi hyvin kommarimusa -ketjuun (en muista mikä ketjun oikea nimi oli).

Lainaus Alunperin kirjoittanut Yoona Katso viesti
    Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Lumessakahlaajat On minulle varmaankin se ykkönen jos isänmaallisempaan suuntaan lähdetään. Muutenkin Rautiainen on sellainen koko kansan artisti.
    Tuo on mulle niitä kyyneleet silmiin kappaleita, ei siksi koska olisin joku uusnatsi vaan koska olen jutellut karjalaisten kanssa jotka laulun ihmisten tavoin polttivat talonsa ettei valloittaja saisi. Kodin merkitys oli vielä tuohon aikaan aivan toinen, oma maatila jossa koko elämänsä kasvanut. Ihan eri asia kuin että nykyään oman kerrostaloyksiönsä joutuu jättämään.

Lainaus Alunperin kirjoittanut Para5ite Katso viesti
    En itse pidä noita perus hymnejä sun muita mitenkään hienoina, mutta Ruotsalainen hyvä powermetalli bändi on tehnyt kappaleen nimeltä
    Tää on yks suosikkibiiseistäni. All time favouriteista.

SUosittelen kuuntelemaan Vanhan Jermun purnauksen Tapio Rautavaaralta. Jalat maassa isänmaallista musiikkia. Kyseessä ei ole heeroksellisuus kuin tuossa Sabatonin Talvisodassa, vaan kerrotaan miten homma oli. Sota ei ollut hienoa, se oli paskaa kun jouduttiin pikkulasten lailla ryömimään maassa ja tykkien jyskeessä äitiä huutamaan avuksi. Mutta se oli pakko että maamme olisi säilynyt vapaana. Ihmisiä veteraanit olivat, kuten mekin. Tämän ihmisyyden vuoksi en itse puhu veteraaneista joinain supersankareina, mutta silti arvostan suuresti heidän antamaansa uhrausta. Se että oli kylmä ja fyysisesti rasittunut ei varmasti ollut niin pahaa kuin henkinen tuska siitä kun joutui muita tavallisia ihmisiä tappamaan jonkun vitun STalinin inhottavuuden vuoksi. http://www.youtube.com/watch?v=odbXo...eature=related

Oletus

Karjalaa muistellen Esa Pakarisen ja Eemelin laulamana ja soittama Säkkijärven polkka. Säkkijärvi se meiltä on pois mutta jäi toki sentään polkka!

Warrior Ryu-chan:n avatar
    Liittymispäivä
    2.3.2004
    Sijainti
    Mänttä
    Ikä
    21

Oletus

Itse kun olen noita suomalaisia marsseja soitellut pienestä pitäen ne ovat kaikki lähinnä sellaista "pullaa" minun korviini. Harvassa ovat ne kerrat kun nämä isänmaalliset laulut ja marssit minua erityisesti koskettavat, silloinkin vaatimuksena yleensä että olen siellä soittamassa mukana. Finlandia on kenties ainoita kappaleita, jotka säväyttää aina kun sitä pääsee soittamaan. Tietysti, jos ei pitkään aikaan pääse soittamaan tällaisia kappaleita tulee kaipuu, mutta se on eri asia.

Pidän kovastikin kevyen musiikin puolelta tulevista antisankariangstikappaleista, koska sellaisiahan me suomalaiset olemme ainakin suurelta osalta. Yleensähän nämäkin kappaleet ainakin rivien välistä kuitenkin julistavat niitä suomalaisten positiivisia puolia vastapainona.

Ja aivan pakko antaa TOP 1 isänmaallisista lauluista, jotka saavat minut suorittamaan facepalm-liikkeen ja huokaisemaan syvään:
    1. Hyvää huomenta Suomi
    Ei muuten, mutta käännös on jotenkin... suomalaisten tekemä käännös jenkkibiisistä "siihen aikaan".
    Babingbongbang

"Aika kämäinen mutt en jaksa deletoidakaan."
    -Naskali

Smile TERVEISIÄ MUSIIKINOPETTAJALLE!!

Lainaus Alunperin kirjoittanut FFfinin Hylkiö Katso viesti
    Maammelaulun säveltäjä on myös Saksalaissyntyinen, ja maammelaulun alku on suoraan otettu jostakin saksalaisesta juomalaulusta (musiikinopettajani mukaan). Ja muutenkin Finlandia on komeampi ja kansallistuntoa kohottavampi kuin latteahko Maamme.
    Maamme (ruots. Vårt land) on Suomen kansallislaulu. Maamme-laulun kirjoitti Johan Ludvig Runeberg ruotsiksi vuonna 1846 Vänrikki Stoolin tarinoiden ensimmäiseksi runoksi, ja sen sävelsi Fredrik Pacius vuonna 1848. Virossa sävelmää on laulettu kansallislauluna jo vuonna 1869 Tarton laulujuhlilla.

Johan Ludvig Runeberg (5. helmikuuta 1804 Pietarsaari6. toukokuuta 1877 Porvoo) oli Suomen

Oletus

Viestisi funktio jäi hämärään

Wikipediasivullakin sanotaan Fredrik Paciuksen olleen saksalaissyntyinen.

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut jartsu68 Katso viesti
    Maamme (ruots. Vårt land) on Suomen kansallislaulu. Maamme-laulun kirjoitti Johan Ludvig Runeberg ruotsiksi vuonna 1846 Vänrikki Stoolin tarinoiden ensimmäiseksi runoksi, ja sen sävelsi Fredrik Pacius vuonna 1848. Virossa sävelmää on laulettu kansallislauluna jo vuonna 1869 Tarton laulujuhlilla.

Johan Ludvig Runeberg (5. helmikuuta 1804 Pietarsaari6. toukokuuta 1877 Porvoo) oli Suomen
    Selviäiskös mistään että kuka on tehnyt sen Viron kansallislaulun joka on kopio Maamme-laulusta? aina ihmettelen miten toinen maa voi pölliä toisen maan kansallislaulun. Ei mene minun tajuntaan.

Tässä vielä minun top lista
    1. Finlandia
    2. Maamme
    3. Täällä pohjan tähden alla
    4. ja sit se: Kuulkaa korpeimme kuiskintaa, jylhien järvien loiskintaa.. (en muista kappaleen nimeä...)

... Fae:n avatar
    Liittymispäivä
    26.9.2005
    Sijainti
    60°18'N 25°00'E
    Ikä
    24

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut laatikainen.miikka03 Katso viesti
    Selviäiskös mistään että kuka on tehnyt sen Viron kansallislaulun joka on kopio Maamme-laulusta? aina ihmettelen miten toinen maa voi pölliä toisen maan kansallislaulun. Ei mene minun tajuntaan.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Wikipedia, Maamme
    Suomen lainsäädännössä ei ole mainintaa virallisesta kansallislaulusta, toisin kuin esimerkiksi Suomen lipusta ja vaakunasta.

Virossa sävelmää on laulettu kansallislauluna jo vuonna 1869 Tarton laulujuhlilla. Suomessa Maamme vakiintui vasta 1900-luvun alussa kansallislauluksi.
    Silleen me vaan voidaan.
    ...Album count: 284

Qui mal voudroit au royaume de France!

NEVER FORGET
    hell

Oletus

Mistäköhän johtuu että isänmaallisin musiikki on nykyään metallimusiikkia ?

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä