+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 130.

Ketju: Kiinnostavatko uudet FF:t ollenkaan?

Oletus Kiinnostavatko uudet FF:t ollenkaan?

Squarella on hirveästi kaikenlaista FF-nimistä tulossa: Final Fantasy XIII:n nimellä tulee pelkästään 3--6 peliä, siihen päälle FF7 Crisis Core, FFXII Revenant Wings, FF Tactics A2, Final Fantasy Dissidia, Final Fantasy CC Ring of Fates, Final Fantasy CC Crystal Bearers ja niin edelleen... kiinnostaako ihmisiä enää pahemmin FF vai onko sarjasta tullut vain tusinatavaraa? Tälläkin alueella on vain kaksi keskustelua, tosin FF-sarjan uudet osat ovat sen verran sekalaista sakkia että niille on toki keskusteluita muuallakin.

Omalla kohdalla ainakin voin sanoa, että ainoa kunnolla kiinnostava FF-julkaisu on FFIV DS, eli 15 vuotta vanhan klassikon uusiokäännös. FFXII:kin oli pettymys, joten on vähän mennyt maku näihin uusiin osiin, aikaisemmin uusi FF olisi ollut iso juttu mutta FFXIII spinoffeineen on aikamoinen hälläväliä-tapaus... vieläkö jotkut uskovat Final Fantasy -sarjaan?
    Tapety na pulpit, wallpapers | Maschinenbau Verfahrenstechnik | Loans | Loans | Loans

Soldier gaara9:n avatar
    Liittymispäivä
    25.1.2005
    Sijainti
    ei oo hajuakaan...
    Ikä
    18

Oletus

Tietenkin uskon FF sarjaan Mutta muistakaa, että jos square tekee 10 peliä samaanaikaan, ei välttämättä laatu ole niin hyvä, vaikka määrää onkin.

En varmaan itse ota mitään muuta kuin tactics2 ja perus ff13. Sen jälkeen saattaa loppua FF:ien pelaaminen, riippuu tietysti miten hyviä ne ovat.
    Mitä minä myös odotan on FF7-9 pelien uudelleen teko PS3:lle..

Oletus

Osa kiinnostaa ja osa ei. Lähinnä huvittaisi päästä pelaamaan klassikoista tehtyjä remakeja, mutta en vielä valitettavasti omista Nintendo DS:ää, jolle kaikki kiinnostavimmat remaket ovat tulleet ja ovat tulossa. Myös PSP-käännökset kiinnostavat, koska olen PSP:n omistaja. Tällä hetkellä omistan vain sen Final Fantasy Tacticsista tehdyn, uudistetun porttauksen ja se on osoittautunut ihan hyväksi. Tajunnanräjäyttäjä se ei kuitenkaan ole. Tällä hetkellä tulevista Final Fantasyistä PSP:lle kiinnostaa eniten Crisis Core ja kai ne uudistetut FFI&II voisi myös jossain vaiheessa hankkia.

Sen sijaan se itse päätyö, eli Final Fantasy XIII + kumppanit ei kiinnosta pätkän vertaa. Suurin syy on se, että se ilmestyy konsolille jota en tule omistamaan vielä useisiin vuosiin. Taustalla on kuitenkin Final Fantasy XII:n paskuus ja sitä kautta uskonmenetys aika lailla kaikkiin uusiin Final Fantasyihin. Toivottavasti SquareEnix pystyy kuitenkin vielä tulevaisuudessa tarjoamaan mukavia pelikokemuksiakin. FFVII-IX porttaukset PSP:lle!
    Mies voi rakastaa montaa naista mutta vain yhtä jalkapalloseuraa

Vivir el momento Dorianthem:n avatar
    Liittymispäivä
    30.8.2004
    Sijainti
    Discordia
    Ikä
    21
    Blogimerkinnät
    3

Oletus

Minua kiinnostaa toki tulevat FF:ät. Vaikka ne olisivat kuinka surkeaa kuraa tahansa, jostain kumman syystä minua on loppujen lopuksi hirvittävän helppo miellyttää. Voin oikeasti pitää pelistä vain jo sen takia, että sen musiikit on ihan hiton pop. Tosin se palava innostus ja kiinnostus nykyään ei ala vuosia ennen pelin ilmestymistä, vaan aikalailla uuden pelin ilmestymisen kynnyksellä. Odotin FFX:ää hirvittävän innolla paljon ennen sen ilmestymistä, FFXII:stä taas innostuin olisiko ollut kuukausi ennen pelin ilmestymistä. :o

Nämä remaket kiinnostavat myös. Varsinkin DS:lle ilmestyvät ovat minulle mieleen, koska kyseinen konsoli minulta sattuu itseltäni löytymään. Helpompi innostua peleistä, joita on mahdollista pelata omistamillaan konsoleilla.

[... and the whole world saw.]

Kenkälaatikko PhazonBlaxor:n avatar
    Liittymispäivä
    28.1.2005
    Sijainti
    Kemi, suomen New York.
    Ikä
    21

Oletus

Kiinnostaa ja ei kiinnosta. Näyttäisi siltä, ettei FF-sarja tule enää ikinä nousemaan sille tasolle mitä se FFVII:n aikoihin oli, mutta kyllä ainakin osa uusista on varmasti pelattavia. Tällä hetkellä haluaisin hankkia FFIII:n DS-käännöksen, ja myös tuleva FFIV DS:lle kiinnostaisi. Näiden lisäksi FFXII Revenant Wings ja kummatkin uudet FF CC:t kiinnostavat. Lähes kiinnostavin on kenties Tactics Advance 2. Ensimmäinen oli mielestäni oikein oiva peli, joten miksipä kakkonenkaan ei voisi olla.

Mutta rehellisesti sanoen, FF-sarjan taso on kyllä ollut jatkuvassa laskussa niin pahasti, ettei voi kuin surra.

Summoner Fera:n avatar
    Liittymispäivä
    24.4.2005
    Sijainti
    Valtimo
    Ikä
    21

Oletus

No totta kai kiinnostavat. Olen perehtynyt varsinkin näihin uutukaisiin niin hyvin kuin tietoa vain riittää, ja minusta nähden ainakin on taas tulossa piristävää ja omanlaista fantasiaa.

Noh, remaket eivät ole listan kärjessä. Lisäksi tämä melkeinpä jokaiselle alustalle oman version väsääminen tuntuu vähintään ihmeelliseltä, joten odottelen nyt loppuun asti ja valitsen sitten parhaat versiot. Mielenkiintoa kyllä ihan mukavasti on, mutta monet muut tulevat pelit vievät ikävä kyllä huomioni joten Vanhat Kunnon Finalit saavat nyt jäädä sivummalle. En ole tutustunut tarpeeksi kyseisiin peleihin jotta jaksaisin hirveästi innostua, joten aikaa täytyy joskus varata perusteelliseen sukellukseen. Saa nähdä miten suuresti mielenkiinto herää, kyllähän sitä pientä intoa vanhempia tarinoita kohtaan löytyy.

Mitä tulee XIII-sarjaan, kuinka moni on edes tutustunut annettuihin tietoihin? En minäkään hihkunut riemusta nähtyäni äksöniä viimeiseen uhkuvan XIII-trailerin, mutta lueskeltuani monia eri tietoja sivuilta, aloin nähdä yllättävän paljon ainesta horisontissa. (Ja nyt puhun siis tästä ''pääosasta'') Mikäli ympäri nettiä viilettävät tiedonjyvät todella pitävät paikkansa, kyseessä voisi olla jopa VII-tasoinen elämys. Vaikka epätodennäköistähän se on. Riippuu, miten hyvin SE hyödyntää mahdollisuuksia tällä kertaa - XII:n tarinahan oli nyt ihan puolitiehen jätetty. Edelleen kyse on tasapainosta, joten voin vain sormet ristissä toivoa että XIII ottaisi kaiken irti ja toisi eteen jälleen aistit räjäyttävän elämyksen. Kun päähahmo on kuulemma lopun tuoja, kiinnostava konsepti on kasassa. Jospa tällä kertaa ei pelastettaisikaan maailmaa?

Mitä tulee Versukseen, niin siitähän on vielä vähemmän tietoa esillä, mutta yleistunnelma tuntuu kutkuttavan synkältä ja mielenkiintoiselta. Saa nähdä, mitä siitäkin loppujen lopuksi tulee, mutta minä ainakin tunnen olevani optimistinen. Tämä ja XIII ovat selvästi suurimmat odotukseni kohteet FF-sarjassa. Kyllähän tämä kokonainen XIII-pelien kirjo hiukan epäilyttää, mutten nyt suinpäin ryntää tuomitsemaan.

Crisis Core kiinnostaa myös todella paljon, olen katsellut paljon videoita ja muita juttuja ja tuntuuhan tuo peli tekevän oikeutta seiskalle. Mitään alkuperäistä ei nähtävästi ole muutettu ainakaan kovin radikaalisti, ja kokonaisuus on mielenkiintoinen katsaus historiaan. Kunhan vain peli ei sorru liialliseen ''tälleesä siellä oikeesti tapahtu''-jaaritteluun. Lisäksi erittäin kaunis peli PSP:lle, hirvittää vain kun Mena Suvari tulee tod.näköisesti hoitamaan Aerisin roolin jälleen >.<

Dissidian olemassaolon olin jo unohtanut. Kertokoot sekin jo jotain. Ehkä viihdyttävä paketti tulee olemaan, mutta siihen se todennäköisesti jääkin, tuli Japanin ulkopuolelle tahi ei. Revenant Wings on ihan ok-tapaus, en ole tosin tuohon niin perehtynytkään. DS-pelit ovat kyllä minulle muutenkin aika kaukaisia tapauksia, kun ei suurta hinkua tuon konsolin ostoon ole. Kun tarkemmin mietin, niin juuri tämä konsolien puute laimentaa intoa päästä käsiksi jokaiseen tulokkaaseen.

Mutta kyllä, kiinnostavathan nämä uudet FF:t jonkin verran. Varsinaiset XIII-osat ovat listan kärjessä, mutteivät remaketkaan kaukana ole. Mikäli jälleen kerran ajatellaan että taso on laskussa, niin suljetaanpa jälleen kerran ne spin-offit ja muut hörhelöt ulos ja keskitytään ajattelemaan varsinaisia pääosia. Nehän ovat kaikki loppujen lopuksi olleet ihan hyviä. Ei XII:n kökköys nyt hyvä ihme tarkoita, etteikö tästä enää ylöspäin pääsisi - minusta VIII oli ihan yhtä surkea tapaus mutta ei sarja siihen kuollut. Että näin.
    Viimeksi muokannut Fera : 18.11.2007 klo 17:38:01
    Birdie Num Num!
    ''I am a musician and the monkey is a businessman.
    He doesn't tell me what to play,
    and I don't tell him what to do with his money.''

Oletus

Ainut mikä näissä "Uusissa" kiinnostaa (Tarkoitan nyt siis FF12->) on se että mille alustalle ne tulevat. No onhan ne ihan ok, mutta tykkään enemmän näistä vanhojen "Remakeista" (FFVI Advance, FFV Advance ja FFIII DS enimmäkseen). Varsinkin kun klassikot ovat parhaimpia FFiä ja sitten saamme vielä jonkun Boonusdungeonin jossa on pahis jos toinenkin (Dragon's Den, Shinryu's Lair...). Mutta ennemmin pelaan vanhoja klassikoita kuin uusimpia uutuuksia (Jos vain tulisi FF7 remake niin se kylläkin kiinnostaisi)...

The Glorious Strategist Lord JF:n avatar
    Liittymispäivä
    21.4.2005
    Sijainti
    Edo-jō
    Ikä
    23

Oletus

Eivät kiinnosta. Näyttäisi siltä, että Squaren FFX:stä aloittama politiikanmuutos on vienyt sarjaa yhä kauemmas siitä mitä se oli osien I - IX aikaan ja tehnyt Final Fantasysta yhä enemmän vain tavaramerkin, jonka alla myydään ties mitä. Ennen XII:ta olin vielä positiivinen sarjan ydinpelien suhteen ja tätä odotinkin hyvin innoissani, mutta sen oltua taas pettymys on usko FF-sarjaan alkanut hiipua enemmän. Remaketkaan eivät jaksa innostaa, kun hommasin jo ne ensimmäiset PS1:lle tulleet remaket, joten kolmosta lukuun ottamatta kaikista osista löytyy jo jokin versio.

Se sarja mihin minä tykästyin taisi loppua siihen yhdeksänteen osaan.
    "It is because people's minds are not logical and enlightened that the Empire is in disorder. If the country is not properly ruled there will be no end to rebellions. And if anyone wishes to get the knowledge of how to rule it properly he will only find it in books. That is why the publication of books is the beginning of beneficient rule."

media-assistentti Velvety:n avatar
    Liittymispäivä
    30.4.2004
    Sijainti
    Haukipudas
    Ikä
    23
    Blogimerkinnät
    2

Oletus

Kyllä nuo kiinnostavat todella paljon. En ole tosin noihin spinoffeihin, joita seiskaan ja muutamaan muuhun peliin on tulossa, kamalasti perehtynyt, enkä jaksa hommata erillistä konsolia niitä pelatakseni, joten ne eivät hirveästi jaksa innostaa. Poikkeuksena on ehkä kuitenkin nuo Kingdom Heartseille tulevat lisäosat, joissa asioita taidetaan selventää jonkin verran. Kingdom Hearts-sarjassa kun on aika paljon asioita, jotka jäivät vaivaamaan. Ainakin minua.

Minä pidin Final Fantasy XII'stä todella paljon. Ehkä sen haasteellisuuden vuoksi nimen omaan, en ole ihan varma. Mutta pidän siitä hyvin paljon. Pidin kympistäkin ja sen jatko-osasta todella paljon. :3 Mutta en tietenkään väitä, etteikö ne vanhemmat pelit olisi parempia. Minä olen pelannut vanhempia vain VI-IX ja niissä on silti sitä jotain, jota eivät nuo uudet välttämättä kykene muuttamaan. En ole varma siitä, mitä se on, mutta olen kuitenkin huomannut, että noiden vanhempien pelien kohdalla on jotain sellaista, joka kuitenkin iskee paljon paremmin kuin nuo uudemmat.

Ja minua kiinnostaa suunnattomasti Final Fantasy XIII ja aion hommata sen sitten joskus kun se ilmestyy ja tietenkin PS3'n (Grafiikka, voi äiti. *drool*). FF13'n juttuja en ole kamalasti ehtinyt katsella, mutta se ensimmäinen traileri, jonka näin joskus kuukausia sitten, oli kyllä sellainen joka iski minuun heti. Ehkä se johtui siitä, että se toi heti mieleen FFVIII'n, jossa oli vähän erilaisempi ympäristö. FF13'ssa ympäristö on myös erilainen ja se on hyvä asia. :> Minua kiinnostaa itse asiassa aika paljon se Versus myös. Sekin on sellainen jonka voisin itselleni ostaa kun se ilmestyy. :3~

Luulen kuitenkin, että tuo Final Fantasy XIII saattaa jäädä viimeiseksi FF-peliksi, jonka aion ostaa. En tiedä, mistä tämä tuli, mutta sama se. Mutta saa nyt katsoa millainen FFXIV tulee olemaan sitten joskus. Ellei Square sitten päätä lopettaa sarjan kolmanteentoista osaan. Joskus aikoinaan siitä oli puhetta jossain, en muista missä, mutta toivon mukaan näin ei käy, koska ovathan Finalit kuitenkin erittäin hyvin myyviä pelejä ympäri maailmaa.

Foot Soldier Paladin:n avatar
    Liittymispäivä
    10.8.2007
    Sijainti
    mikkeli

Oletus

Toki kiinnostaa, sillä en ole vanhoja vielä pelannutkaan ...
    ...Niin, ja tarviiko ps1:sen FF tallennuksiin ps1 muistikortin

Onko noissa psp/ds vanhojen ff -remakien graffat paremmat kuin alkuperäsellä ps1:llä?
    Nettinopeutesi?
    Tarkista!

Mielenkiintoinen korttitemppu!
    Kokeile!

Roninja Tangentti:n avatar
    Liittymispäivä
    19.10.2004
    Sijainti
    meillä,teillä, mettäteillä
    Ikä
    24

Oletus

Uudet Finalit, jotka eivät ole minkäänlaisia spinoffeja vanhoille osille tai ei liity Ivaliceen ei kiinnosta minua tippaakaan. FFXII on viimeinen pääosa jonka ostin pääsarjasta ja XI, XIII---> ei kiinnosta yhtään sen sijaan jotkut GBA:n uudelleenporttauksista kiinnostaa samoin DS:n ja PSP:n remaket.

Olen jo hankkinut VI ja IV GBA-versiot ja V GBA ja III DS hommaa myös joskus. Dawn of Souls paketti ei kiinnosta, ei mitään kahta ensimmäistä finalia vastaan kuitenkaan ei rahojeni arvoisia. Tacticsin PSP- versio ja Dissidia kiinnostaa mutta se vaatisi PSP:n oston ja se ei kovin paljoa tällä hetkellä houkuta.

IV DS kiinnostaa jonkun verran, ääninäyttely kuulostaa todella houkuttelevalta ja tykkäisin jos VII-IX portattaisiin PSP:lle. VII kaipaisi lähinnä käännöstyön parantelua ja bugien korjaamista mutta muuten saisi jättää ennalleen. Erikseen sitten PS3:lle remake jonka kohtaukset varmasti muuttuvat. En vain voi uskoa, että VII PS3-remakessa on Honey Bee-Inn homokylpykohtaukset ja Don Corneon kartanossa tapahtuvat pallien murskaamis- ja pilkkomisuhkaukset ovat kukkahattutätien mielestä lasten ja nuorten mielen tuhoavaa seksuaalista materiaa mutta sehän ei haittaa pätkääkään kun Shinran sotilaita tapetaan jatkuvasti joko Cloudin,Sephirothin tai Weaponeiden toimesta.

Hieman kyllä kiinnostaa Revenant Wings mutta vain vähäsen, uudet hahmot eivät todellakaan ole mielenkiintoisen oloisia. Ehkäpä siinä kuitenkin parannetaan FFXII:n heikkoa hahmonkehitystä. Siksi uudet FF-pääosat ja niiden lisäosat ei kiinnosta koska osasyy FFXII:n heikkoon tarinaan ja hahmonkehitykseen on luultavasti kehittäjien lisäosien ajattelu. "Hei miksi käyttää kaikki ykkösmateriaali tähän pääosaan kun pitäähän sitä keksiä juoni tuleviin rahastuslisäosiin."
    Ex- Yösäilä, Ex-Twinmage, Ex- NinjaX4 ja Ex-Ukko

Imp Nouzka:n avatar
    Liittymispäivä
    18.2.2007
    Sijainti
    Naarajärvi
    Ikä
    21

Oletus

Kyllä kiinnostaa! Omasta mielestäni FF XII oli myös hyvä peli muuten, mutta juoni ei kiinnostanut tippaakaan. FF XIII sekä Versus kiinnostavat myös erittäin paljon, tosin PS3:ta ei ole vielä hankittu, mutta eiköhän se ennen noiden pelien ilmestymistä ole jo saatu. PSP:lle ilmestyvät FF Tacticsin (joka on jo ilmestynyt myös Euroopassa) ja Crisis Coren hankin varmasti, jos tuon PSP:kin joskus ostan/saan.

Sorcerer Tattip:n avatar
    Liittymispäivä
    29.9.2005
    Sijainti
    Sastamala
    Ikä
    19

Oletus

Minua itse asiassa kiinnostaa nämä Uudet finalit, mutta toisaalta taas eivät. Minua ei kiinnosta yhtään mitkään Remaket vanhoista finaleista. Niissä on loppujen lopuksi liian vähän uutta, jotta sellaiseen jaksaisi rahaa tuhlata. + ne o DS:lle ja sitä ei ole. Chris core kiinnostaa kyllä, mutta PSP:tä en saa, ellen osta itse ja sillä ei oikein ole muita itseäni kiinnostavia pelejä
    Mutta FFXIII näyttää hyvältä ja onkin toinen (pienepi) syy, miksi minun on pakko saada PS3. Ja mitä tähän FFXII:hin tulee, minusta se oli ihan kelpo peli, ainoa miinus minkä voisi heittää on tämä juonen kuljetus. Juoni sinänsä oli ihan joo. mutta se kuljetus... Esmes. Kulje 7 tuntia näitten metsien läpi ja ihaile 10minuuttia juonta. sitten käsketään juosta takaisin... Sehän unohtuu jo siinä välissä.
    Ex-Super Sayan
    Thänks thu MKUP

Mun Juutuubi account ja videot osoitteessa täällä.Tsekatakaa ihmeessä!

Goblin fernircide:n avatar
    Liittymispäivä
    7.11.2005
    Sijainti
    Bone Village

Oletus

minua ei oikein kiinnosta enää XII oli vikatikki minkä jälkeen olen vain pelannut vanhoja FF:iä ja tuo XIII ei jaksa kiinnostaa rahanpuutteen takia koska ei ole varaa tuota PS3:sta ostaa nii taidan pysyä näissä vanhoissa ja turvallisissa Final Fantasyissä
    ex-RikkuFani

Which Final Fantasy VIII Character Are You?
    Take your own Final Fantasy personality quiz here!
    today i dont feel pretty

Lost Number Melodika:n avatar
    Liittymispäivä
    2.5.2004
    Sijainti
    Celestial Plains
    Ikä
    22

Oletus

Ei kiinnosta ollenkaan. Jossain vaiheessa olin todella innostunut FF XII:stä, mutta en enää. Se paljastui hirveäksi pettymykseksi ja minä en jaksa pelata sellaisia pelejä missä juostaan 15 tuntia yhteen suuntaan hakemaan joku (TODELLA tärkeä) esine, joka ei loppujenlopuksi hyvällä tuurilla liity mitenkään pelin juoneen. Tämä FF XIII ja sen puolen tusinaa lisäosaa tylsän näköisine hahmoineen eivät voisi vähempää kiinnostaa ja jos mahdollista niin vielä vähemmän nämä kaiken maailman remaket sun muut. Jos on kerran tehty hyvä peli niin miksi se pitää tehdä uudestaan bah.

Squaren tulevista peleistä kiinnostaa enempikin Star Ocean 4 ja The Last Remnant. Niiden takia (+MGS4) tulee se PS3:nkin ajallaan ostettua. FF:iin en usko tuhlaavani enää yhtään senttiä.
    "Bah, I told you this place was a waste of time. Fool" - Albel
    "I don't remember you saying that"- Nel
    "Me neither" - A
    "..." - N

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä