Sivu 1 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 58.

Ketju: Persona 3

  1. #1
    Goblin Yukimaru:n avatar
    Liittymispäivä
    21.8.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    27
    Viestejä
    78

    Oletus Persona 3

    En nähnyt tästä aiheesta topicia joten päätinpä aloittaa kun se alkaa olemaan Euroopalle aika ajankohtaista.

    Eli siis kyseessä on Shin megami tensei Persona-sarjan kolmas osa, joka on ensimmäinen Persona-peli joka tullaan nyt myös julkaisemaan euroopassa. Julkaisijana toimii KOEI, joka on vastannut myös Shin megami tensei devil summonerin ja Disgaea pelejen PAL käännöksistä.

    Persona 3 kertoo protagonistin "jonka voit itse nimetä" Koulu elämästä. Pelissä todellakin käydään läpi japanilainen kouluvuosi, johon kuuluvat elämän tärkeät asiat kuten: Lukeminen, kavereinden kanssa olo, nukkuminen, treffit jne. Kuitenkin peli on Shin megami tensei peli ja tietenkin sisältää hirviöitä. Protagonisti kuuluu SEES nimiseen ryhmään, joka yöisin lähtee metsästämään Shadow-nimisiä olentoja.

    Persona 3 idea on, että jokaisessa päivässä on oikeasti 25 tuntia ja tämä klo 00.00 jälkeinen tunti on nimeltään Dark hour jolloin kaikki jotka eivät omaa itsessään Persona-nimistä olentoa, eivät tätä edes huomaa. SEES ryhmä on Persona-käyttäjiä täynnä, jotka käyvät öisillä puhdistus kierroksilla kun Shadowit ilmestyvät tämän Dark hourin aikana.

    Pelinmekaniikkaa vähän:

    Jokainen päivä alkaa koululla ja siihen kannattaakin panostaa jos haluaa saada hyvät pisteet kokeista. Kokeet vaativat Academic-tason nousua jota saat käymällä kirjastossa tai luet kotona. Tässä tuleekin esiin se ajan käyttäminen oikein, joka on pelin pääidea. Sinun on päätettävä mitä teet vapaa ajallasi: Oletko kavereiden kanssa jolloin nostat/saat uusia social linkkejä jotka omaavat uuden Personan, jonka voit yhdistää toiseen Personaan luodaksesi vielläkin voimakkaamman Personan, Luet nostaaksesi Academic-tasoa, Karaokeet nostaaksesi Courage-tasoa, käyt kuppilassa nostamassa Charm-tasoa vai sitten menet jengisi kanssa Tartarus nimiseen torniin listimään Shadoweja ja grindaamaan. Jokainen valintasi vaikuttaa peliisi ja radikaalimmat valinnat itse juoneen.

    Taistelu tyyli on vuoropohjainen final fantasy-taistelu, mutta ohjaat vain omaa hahmoasi. Muita hahmoja ohjaa tietokone, mutta oman jenkkiversioni kanssa ei tullut mitään ongelmaa commien takia. Personat omaavat taika ja hyökkäys liikkeitä. Taika liikkeet imevät SP:etä ja erona toisiin RPG-peleihin hyökkäys erikoisliikkeet vievät HP:tä, joten niiden kanssa täytyy osata taktikoida. Tasapainotuksena jos saat viholliseen iskun hänen elementti heikkoudella hän pökertyy ja jos saat kaikki viholliset siihen tilaan voit tehdä ALL OUT ATTACK ja yleensä se pyyhkii vihut mennessään.

    Itse olen ollut aika tyytyväinen lopputulokseen ja uskoakseni moni suomalainen JRPG-fani tulee tästä kiinnostumaan. Amerikassa myi hyvin joten nyt vaan sitten odottelemaan PAL julkaisua kaikki jotka saivat edes jotain mielenkiintoa tästä tietoiskustani XD.

    Kotisivu http://www.atlus.com/persona3/
    Tietoiskua lisää http://www.digitaldevildb.com/games/persona3/
    Viimeksi muokannut Yukimaru : 2.1.2008 klo 2:16:34

    Persona 3 fan
    .hack//G.U fan
    Tales of - series fan






  2. #2
    EX-SOLDIER Azu:n avatar
    Liittymispäivä
    31.10.2005
    Sijainti
    Oulu
    Ikä
    27
    Viestejä
    967

    Oletus

    Helmikuun lopullahan tuon pitäisi ilmestyä ja sittenpä sitä ollaankin 40 euroa köyhempiä. *kyynel*

  3. #3

    Oletus

    Jep, jep, Persona 3:n PAL julkaisua on odotettu kuin kuuta nousevaa jo tovi. Ihan kuriositeetista kysyisinpä kuinka "kauhea" jenkki-version dubbaus on? Olen muutamaan otteeseen kuullut, että se pilaa pelin niin että sitä ei voi pelata, mutta tuo taitaa olla jo liioittelua. Vai onko?
    What's the ugliest part of your body?
    Some say your nose, some say your toes
    But I think it's YOUR MIND

  4. #4

    Oletus

    Mie ostan. En oo koskaan pelannut Shin Megami Tensei -pelejä, mutta luulen että tästä on ihan hyvä aloittaa.

    Mitä luulette tämän pelin euroopan myynneille käyvän?
    GO GET 'EM, SEXY!!



  5. #5
    Moogle Celeb:n avatar
    Liittymispäivä
    29.9.2001
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    4155

    Oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Omenarosvo Katso viesti
    Mie ostan. En oo koskaan pelannut Shin Megami Tensei -pelejä, mutta luulen että tästä on ihan hyvä aloittaa.
    Ovatko kaikki Shin Megami Tenseit omia yksilöllisiä tarinoitaan FF:iden tapaan? Minua on ainakin himottanut joka kerta ostaa joku näistä aiemmista peleistä kun olen nähnyt ne kaupan hyllyllä.
    'Just one game,' they said, and started to play.

    That was yesterday.

  6. #6

    Oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Celeb Katso viesti
    Ovatko kaikki Shin Megami Tenseit omia yksilöllisiä tarinoitaan FF:iden tapaan? Minua on ainakin himottanut joka kerta ostaa joku näistä aiemmista peleistä kun olen nähnyt ne kaupan hyllyllä.
    Emps tiiä Kiinnostais minuukin.

    Ja joo, miekin kattelen (silleen ostaen) niitä aikaisempia osia joka kerta kun selaan kaupan hyllyjä läpi. Se 49 hintalappu ei ole vain vielä houkutellut ostamaan.
    Viimeksi muokannut Omenarosvo : 3.1.2008 klo 0:18:15
    GO GET 'EM, SEXY!!



  7. #7
    EX-SOLDIER Azu:n avatar
    Liittymispäivä
    31.10.2005
    Sijainti
    Oulu
    Ikä
    27
    Viestejä
    967

    Oletus

    Personathan eivät edes ole niitä "varsinaisia" Shin Megami Tensei -sarjan pelejä, vaan eräänlaisia spin-offeja samassa (demonien täyttämässä) hengessä. Persona 3:n (ja oikeastaan monien muidenkin SMT-"spin-offien") nimeen on länsimaissa ängetty Shin Megami Tensei lähinnä siksi, koska kyseisellä sarjalla on jo jonkin verran nimeä Japanin ulkopuolellakin. Onhan sitä helpompi mainostaa Persona 3:a vähän niin kuin se ehkä liittyisi jotenkin etäisesti mahdollisesti muihin SMT-nimellä kulkeviin peleihin lisäämällä tuon Shin Megami Tensein tittelin alkuun kuin että yrittää myydä täysin tuntematonta peliä, jonka nimi on pelkästään Persona 3, kun se kuitenkin on etäisesti samaa sukua SMT:n kanssa. Kuitenkin, esim. Shin Megami Tensei: Devil Summoner: Raidou Kuzunoha vs. The Soulless Armyllä (huh, nimen kirjoittaminenkin jo hengästyttää) ei siis ole mitään tekemistä Shin Megami Tensei: Persona 3:n kanssa (tarina, maailma ja pelattavuus täysin erilaisia), eikä sekään ole edes varsinaisesti SMT-sarjan peli vaan Devil Summoner trilogian, jonka kahta aikaisempaa osaa ei olla julkaistu länsimaissa, kolmas osa.

    Pelatakseen Persona 3:sta ei tarvitse pelata ensimmäistä taikka toista osaa. Persona 2 oli suoraa jatkoa Persona 1:lle, mutta Persona 3:ssa on lukemani mukaan lähinnä vain viittauksia edellisiin (jotka vain fanit ymmärtävät) ja jos en väärin muista, niin pari edellisistä peleistä tuttua hahmoa käy vierailulla. Tietämys aikaisemmista tapahtumista ei siis ole erityisen tärkeää. Jos siis Persona 3 kiinnostaa, mutta pelkää oman tietämättömyytensä olevan este pelin pelaamiselle, ei kannata huolehtia.


    Info-pläjäys: SMT-nimen alla on siis monia eri sarjoja, jotka eivät liity mitenkään toisiinsa (tai liittyvät, mutta sillä etäisimmällä mahdollisella tavalla). Näistä uudemmista Devil Summoner, Digital Devil Saga kaksikko ja nämä Personat ovat täysin erillisiä sarjoja. Digital Devil Saga 1 ja 2 kannattaa tietty pelata järjestyksessä Persona 1 & 2:n tavoin, mutta Persona-sarjan pelien ei tarvitse olla tuttuja, jos haluaa pelata Digital Devil Sagaa.

    Oikeastaan Shin Megami Tensei III: Lucifer's Call (aka Nocturne) on ainut "oikea" Shin Megami Tensei -peli PS2:lla, muut ovat juuri noita toisistaan riippumattomia semi-spin-offeja.

    Ja ihan näin btw, vaikka nyt sattuisi pitämään Persona 3:sta, Devil Summoner ja Digital Devil Saga I & II ovat hyvin erilaisia tuotoksia, joten vaikka P3:sta tuleekin Teh Most Favorite Game Ever (TM), se ei tarkoita ettäkö noista muista SMT-nimellä liikkuvista peleistä tulisi pitämään läheskään yhtä paljon. Ja sama pätee myös toisin päin, jos diggailee muita SMT-nimen alla julkaistuja pelejä, ei välttämättä tule pitämään P3:sta. Kannattaa siis tiedostaa pelinväliset erot, ettei pelaa P3:sta odottaen sen olevan käytännössä Digital Devil Saga III tai Digital Devil Saga I:n olevan kuin Persona 3:n kauan sitten kadottama kaksonen. Ihan vain näin ystävällinen ohjeistus, ennen kuin mahdollisesti sitten ryntäätte P3:n pelaamisen jälkeen kauppaan ostamaan kaikki ne muutkin SMT-pelit (tai jos joku on täällä pelannut SMT-pelejä jo aikaisemmin ja odottelee innolla P3:sta).
    Viimeksi muokannut Azu : 3.1.2008 klo 10:02:51

  8. #8
    Goblin Yukimaru:n avatar
    Liittymispäivä
    21.8.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    27
    Viestejä
    78

    Oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kapteeni Kunimura Katso viesti
    Jep, jep, Persona 3:n PAL julkaisua on odotettu kuin kuuta nousevaa jo tovi. Ihan kuriositeetista kysyisinpä kuinka "kauhea" jenkki-version dubbaus on? Olen muutamaan otteeseen kuullut, että se pilaa pelin niin että sitä ei voi pelata, mutta tuo taitaa olla jo liioittelua. Vai onko?
    Juuh jenkki duppi on kyllä aika köyhää varsinkin kun he puhuvat wannabe japanilaisesti eli he kutsuvat ylempi luokkaisia "Sempai" nimellä ja lausuvat sen hassusti "Semphai". Myös on hauskaa kun kaikilla henkilöillä on japanilaiset nimet, niin ne lausutaan aika hauskasti englanniksi.

    Tietenkin niille jotka inhoovat jenkki duppia on mahdollista vääntää asetuksista puhe kokonaan pois.

    Ja jooh tottahan tuo mitä Azu sanoi oli, että tämä peli ei sitten ole yhtään niinkuin esimerkiksi Digital devil saga vaan käyttää ainoastaan samoja hirviöitä ja taikanimiä.

    Persona 3 fan
    .hack//G.U fan
    Tales of - series fan






  9. #9
    Wolf in the throne room Enkuli:n avatar
    Liittymispäivä
    2.12.2002
    Sijainti
    Saalistamassa
    Ikä
    31
    Viestejä
    1162

    Oletus

    Tuohon "SMT"-pelien erilaisuuteen:

    Vaikka pelit olisivat varsin erilaisia (mitä tuskin ovat mitenkään radikaalisti edes, vuoropohjainen jrpg on vuoropohjainen jrpg vaikka voissa paistaisi), niin tekijöiden säilyessä samoina niissä on aina se tietty leimansa, joka niitä yhdistää. Tästä kielii jo tuo demoniteeman säilytys kuten myös se, että samoja vihollisia tullaan jälleen näkemään (paskiaiset, muuttavat kuitenkin niiden resistanceja ja weaknesseja taas vanhojen pelien fanien kiusaksi). Riippuu siis vähän mistä pitää peleissä. Itselleni oleellista on se, että nämä tyypit hallitsevat itseäni miellyttävän pelisuunnittelufilosofian, joka poikkeaa varsin suuresti yleisestä (eurooppaan asti rantautuneiden pelien) jrpg-suunnittelusta, joten tässä mielessä odotan Persona 3:sta varsin suurella luottamuksella. Itse pelistä en ole oikeastaan lueskellut paljon mitään, sillä tykkään pelata pelini pienillä ennakko-odotuksilla varustettuna, jolloin ne pääsevät iskemään yleensä paremmin.

    Aiemmista "SMT"-peleistä:

    Digital Devil Saga -kaksikko on varsin pätevää pelattavaa ja helpommin lähestyttävää kuin Lucifer's Call, lähinnä ehkä siksi, että se nimenomaan on "SMT"-pelien ns. julkisivu, joka on tehty houkuttelemaan suurempaa yleisöä näiden pelien pariin. Mitään pullamössöä ei kannata kuitenkaan pelätä, nämä pelit vetävät kyllä pelaajaa turpaan säälimättä jos ei jaksa panostaa taktiikoihin. Pelien pituudet ovat aboutiarallaa 30 tuntia per pala, kakkonen vähän lyhempi, tai sitten pelasin sen vain nopeammin. Toiselle läpipeluukerralle riittää myös tekemistä, kakkosessa on lisäksi hard-taso. Ykkösessä on jrpg-historian ehkä vittumaisin pomo ikinä, jota en ole vieläkään saanut tapettua.
    Viimeksi muokannut Enkuli : 3.1.2008 klo 15:37:46
    Luovan työni koti: Tiny Universes

  10. #10
    Ignis solus Kreifi:n avatar
    Liittymispäivä
    13.8.2001
    Sijainti
    Taivaallinen Paratiisi
    Ikä
    32
    Viestejä
    8115
    Blogimerkinnät
    2

    Oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Enkuli Katso viesti
    Itselleni oleellista on se, että nämä tyypit hallitsevat itseäni miellyttävän pelisuunnittelufilosofian, joka poikkeaa varsin suuresti yleisestä (eurooppaan asti rantautuneiden pelien) jrpg-suunnittelusta, joten tässä mielessä odotan Persona 3:sta varsin suurella luottamuksella.
    Eroaa siis tarkalleen miten?

    SMT kyllä kiinnostaa, sen verran paljon hyvää tullut kuultua. Tosin en tiedä oikein kuinka hyvin tuo Persona 3 iskee sitten, kun siinä on tuollaista hömppää, mikä ei niin hirveästi minua innosta, olkoonkin, että vaikuttaa aika erikoiselta, mutta ei niinkään kiinnostavalta.
    "Mmmwhmmwhhm..."


  11. #11
    Goblin Yukimaru:n avatar
    Liittymispäivä
    21.8.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    27
    Viestejä
    78

    Oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Enkuli Katso viesti
    Tuohon "SMT"-pelien erilaisuuteen:
    nämä pelit vetävät kyllä pelaajaa turpaan säälimättä jos ei jaksa panostaa taktiikoihin.
    P3 ei ehkä ole niin vaikea, kun nuo digital devil sagat, mutta siihen on lisätty pari vaikeuttavaa juttua, kuten sairastuminen ja väsyminen. Sairastumisessa statsit laskevat ja pelaaja tekee vähemmän vahinkoa viholliselle, kun taas väsymisestä Def laskee. Nämä oireet voivat saada alituisen grindaamisen lisäksi myös liiasta opiskelusta ja valvomisesta.

    Musiikista voisin jopa sanoa, että se on urbaania chillaus musiikkia ja taistelu biisi on mitä nyt kutsutaan sanalla "neekeriräppiä".
    Viimeksi muokannut Yukimaru : 3.1.2008 klo 16:05:22

    Persona 3 fan
    .hack//G.U fan
    Tales of - series fan






  12. #12
    Wolf in the throne room Enkuli:n avatar
    Liittymispäivä
    2.12.2002
    Sijainti
    Saalistamassa
    Ikä
    31
    Viestejä
    1162

    Oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kreifi Katso viesti
    Eroaa siis tarkalleen miten?
    Yleinen lähtökohta jrpg:n suunnitteluun on aika selkeästi ns. kokonaisvaltainen elämys, joka muodostuu audiovisuaalisesta ilmeestä, kiinnostavasta juonesta ja sujuvasta taistelusta sekä hahmonkehityksestä, joka ei saa olla liian hankala, mutta kuitenkin pitää tarjota jotain vähän ahkerammillekin pelaajille. Tosin viimeisin sivulause tuosta tiputetaan aina välillä. Näin siis suurinpiirtein kuitenkin.

    Megaten-peleissä lähtökohta on selkeästi mekaniikka-painotteinen ja pelien hauskuus perustuu nimenomaan ensisijaisesti omaperäisiin kehityssysteemeihin sekä taktisesti vaativaan taisteluun. Yleistä on, että kyky-valikoimaa on paljon, mutta mukaan saa rajatusti (esim DDS:ssä on varmaan parisataa taitoa, mutta hahmoille, joita saa kolme taisteluun, voi varustaa kerralla vain kahdeksan, tai Lucifer's Callissa, jossa on muuten sama tilanne, mutta hahmoja taistelussa neljä - jujuna kuitenkin että kykyjä ei voi vaihtaa noin vain, vaan kerran poisheitettyä taitoa ei voi enää oppia uudestaan). Megaten-pelit ovatkin suunnittelufilosofialtaan lähempänä taktiikka-rpg:itä kuin "perinteisiä" jrpg:itä. Yleensä Megaten-peleissä pelimekaniikkaan kuuluva hahmonkehitys liittyy myös oleellisesti jollain tapaa pelin maailmaan eikä siinä ole sinällään mitään irtonaisen oloisia systeemejä, jotka ovat vain koska pitää olla joku systeemi. Siis taustakin palvelee pelimekaniikan tarkoituksia.
    Luovan työni koti: Tiny Universes

  13. #13
    Ignis solus Kreifi:n avatar
    Liittymispäivä
    13.8.2001
    Sijainti
    Taivaallinen Paratiisi
    Ikä
    32
    Viestejä
    8115
    Blogimerkinnät
    2

    Oletus

    Mistä se taktiikka sitten tulee?

    Hiukan enemmän älyä vaativat ei vuoropohjaiset ropet voisi olla mielenkiintoinen tuttavuus, joskin en oikein tiedä lämpeänkö tuolle tyylille, tosin en oikein tiedä edes mistä on kyse, niin paha mennä mitään sanomaan.

    Itsellä on yksi tuohon genreen kaiketi kuuluva peli, mutta jostain syystä en ole sitä vielä edes kokeillut. Kai pelottaa se ajattelu. En nyt muista kyseisen pelin nimeä, enkä jaksa alkaa laatikoita kaivelemaan, mutta sitä on "kehuttu" siitä, että hahmonkehityssyteemi on monimutkainen ja peli todella vaikea. Joku Saga se taisi olla. No, katson myöhemmin.

    Taisin kerran kokeilla peliä ja en päässyt edes alkuluolastoa läpi. Tosin, mä olenkin tyhmää massaa, jolle pitää syöttää simppeleitä pelejä, joita osaa kaikki pelata, eivätkä ne vaadi mitään ajattelua.
    "Mmmwhmmwhhm..."


  14. #14
    Tonberry King Neliapila:n avatar
    Liittymispäivä
    16.10.2004
    Sijainti
    Suomi, Finland
    Viestejä
    201

    Oletus

    Pakkohankinta! Tätä peliä odotan kaikkein eniten, ja se varmasti onkin seuraava ostamani peli. Pitää varata se heti, kun on mahdollista. Videoita ja arvosteluja olen lukenu ja peli todellakin vaikuttaa mielenkiintoiselta. Viimeisen naulan arkkuun kuitenkin hakkasi Gametrailers, joka antoi pelille 9.0. Mikä on todella hyvä numero gametrailersilta.

    Kannattaa katsoa arvostelu Täältä

  15. #15
    Wolf in the throne room Enkuli:n avatar
    Liittymispäivä
    2.12.2002
    Sijainti
    Saalistamassa
    Ikä
    31
    Viestejä
    1162

    Oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kreifi Katso viesti
    Mistä se taktiikka sitten tulee?
    No otetaan esimerkiksi Digital Devil Saga.

    Kriittisin resurssi pelissä ovat vuorot. Kumpikin taistelun osapuoli tekee kaikki vuoronsa, ja sitten on toisen vuoro. Jokaisella hahmolla on yksi vuoro, joskin joillain pomoilla voi olla useita (yleensä pomoilla on kaksi). Lisäksi on mahdollista saada kolme extravuoroa, jollaisen saa aina kun tekee joko kriittisen osuman fyysisellä hyökkäyksellä, tai iskee vihollisen heikkoon elementtiin (jos taas iskee immuniteettin menettää kaksi vuoroa kerralla, reflect/absorbiin taas vie KAIKKI vuorot). Elementtejä pelissä on about 10 minkä lisäksi on fyysiset hyökkäykset (joille voi myös olla immuuni), hunt-hyökkäykset (joilla syödään vihollisia, eivät toimi pomoihin) ja almighty-tyypin hyökkäykset (harvinaisia ja kalliita). Taitoja on aktiivisia ja passiivisia. Aktiiviset jakautuvat suurinpiirtein hyökkäyksiin (kuluttavat HP:ta), vahinkoa tekeviin taikoihin, statustaikoihin (joista osa tekee myös vahinkoa), parannustaikoihin, boosteihin (-kaja), heikennyksiin (-nda) ja suojataikoihin, sekä lisäksi dekaja joka poistaa vihollisen boostit ja dekunda joka poistaa heikennykset omalta porukalta. Passiivisissa on kaikenlaisia lisäbonuksia, resistejä ja jopa immuniteetteja ja reflectejä.

    Taitoja saa siis mukaan 24 (8 x 3), plus reservihahmoilla vielä 16 (hahmoja voi vaihtaa kesken taistelun siis), mitään varusteita ei ole. Immuniteetit vihollisilla eivät ole harvinaisia joten monipuolista kykyvalikoimaa on syytä pitää yllä, minkä lisäksi kalliisiin taikoihin luottaminen vaikeuttaa elämää rankasti. Taktiikoiden tarkoituksena on yleisesti saada mahdollisimman paljon vapaita vuoroja, siis sellaisia ettei joudu parantelemaan omiaan tai tekemään jotain muuta mikä ei suoraan johda taistelun voittoon sekä myöskin minimoida viholliselta tällaisia vuoroja. Vihollisten heikkouksiin iskeminen on perustaktiikka, ja omien heikkouksien suojelu (jokaisella hahmolla on joku heikkous) taas selviytymisen edellytys, sillä perusvihollisiinkin voi kuolla jos ne vetävät yhtäkkiä tuplavuorot iskemällä hahmojen heikkouksiin ja joskus ihan vain paha status ikävään väliin voi ajaa homman niin pahaan tilaan ettei nousua ole näkyvissä.

    Ei DDS mitenkään erityisen vaikea ole (muistetaan edelleen, että se on nimenomaan suunniteltu massoihin vetoavammaksi, kuin oikea Shin Megami Tensei -sarja) hallita tai oppia, mutta kuitenkin siinä pitää oikeasti miettiä mitä tekee jos aikoo pärjätä ongelmitta.
    Luovan työni koti: Tiny Universes

Kirjoitussäännöt

  • Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • [VIDEO] code is käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä