FFfinin foorumeiden yleisen hyvinvoinnin tähden olen minä päättänyt erota administraattorin virastani.
Minun oma yli-innokkuuteni on ajaamassa foorumeita kohti tuhoa, käyttäjät eivät viihdy ja suurimpana taustatekijänä olen minä itse. Jälkeenpäin katsellen huomaan, että pyrkiessäni kohti haluamaani täydellistä järjestystä liikuin kohti mahdottomuutta ja samalla foorumeiden tuhoa. Itse asiassa, tahtoni tehdä täysin toimivasti ja nopeasti moderoitu foorumi sekä viihtyisä ja asiallinen yhteisö jonka peelouden prosentti on nolla oli kuin internet-vastine Hitlerin utopialle Kolmannesta Valtakunnasta. Se järjestelmä sortui. Pelkään foorumeiden sortumisen alkaneen. Toivottavasti kykenen täten vielä pysäyttämään sen.
Olen erinäisten henkilöiden kanssa puhunut tästä jo aiemminkin ja olen tullut siihen tulokseen, että GM:nä olin minä todellakin paljon parempi ja pätevämpi kuin mitä olen administraattorina ollut. Silti, GM:ien luku on nyt hyvä, eikä mikään järjestö tai yhteisö tarvitse ylimääräisiä johtohahmoja.
"Miksi on Meksikon armeijalla niin heikko tilanne?
-Koska siellä on enemmän kenraaleita kuin sotilaita."
Administraattoreina pärjäävät Jackal von ÖRF, Wompatti ja Neo loistavasti. Minua ei ylimääräiseksi pyöräksi tarvita, samoin on GM:ien laita.
Kaikki päätökseni ovat aiheuttaneet jäsenten keskuudessa tyytymättömyyttä ja täten ravistaneet ja koetelleet me-henkeä. Yhteisön hyvinvointi on minulle tärkeämpää kuin oma henkilökohtainen valtani, siispä olen hyödyksi siinä missä parhaiten olisin hyödyksi. Mikäli vain mahdollista - jatkan tästä eteenpäin Yleisen Keskustelun, Häröilyn ja Fiktion & Kirjallisuuden moderaattorina.
Administraattoriksi minä olen poliittisesti aivan liian arka hahmo, pääosin kaiken menneen vuoksi, mutta myös sen, että aloitin pelkkänä jäsenenä jäsenten joukossa. Olen oppinut, että sanomalla ei ole ainoastaan väliä, vaan myös sillä kuka sen lausuu.
Yhteisömme kaatuminen ja tuho on ainakin minusta nyt reaalimpi uhka kuin mitä ehkä luulisi. Toivon tällä tavalla vielä pelastaa kaiken, mutta ikäväkseni en ole siitä varma.
Täten, Final Fantasy Finlandin foorumeiden ja yhteisön hyvinvoinnin, sekä mahdollisen (ja todennäköisen) tuhoutumisen välttämisen nimissä ilmoitan minä - Gabriel - eroavani neljännen administraattorin virastani ja jatkavani pelkkänä moderaattorina vastedes.
Toivokaamme parasta.
Hyvää yötä.

Harvat ihmiset osaa päästää irti ja se on muuten Erittäin tärkeä taito...oikeasti.