+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 30.

Ketju: Keikkaketju

Oletus Keikkaketju

Ketjun idea on seuraava: tänne saa tulla kertomaan tulevista keikoista, joille olette menossa ja jos siltä tuntuu niin hypettää keikan jälkeen tai kertoa kuinka nakersi kun basisti oli taas pukenut housut väärinpäin.

Esimerkiksi:

Deep Purplehan esiintyy Helsingin jäähallilla 12.8 Nazareth lämppärinään. Yllättäen lippujakin on vielä vapaana, onhan purplekin kuitenkin aika tuttu bändi, ei mistään pikkunimestä ole kyse. Kyseessä näköjään bändin 40v kiertue (Nazarethilla sama). Hinta tosin on aika suolainen: 57,70€. Olen enemmän niitä ihmisiä jotka ottavat parin päivän festarit samalla (tai jopa halvemmalla) hinnalla, kuin katselen yhtä bändiä. Etenkään kun en ole ihan niin kova fani purplelle, vaikka kovaa musiikkia paikoin tekevätkin. Joten kiitos, mutta ei kiitos. Tosin eihän tämäkään paha ollut Celine Dionin lippuhintoihin nähden, mutta se taas ei kiinnostanut ollenkaan.

Toistaiseksi kesän aikana vähän vähemmän keikkoja tiedossa kun festarit tarjoavat hyvää musiikkia ja meininkiä. Katsellaan talvemmalla uudestaan.

Sinäänsä vähän huono esimerkki, sillä vaikka ei olla tiukkiksia ja saa tänne tulla kertomaan mikä keikka kiinnostaisi, niin yritetään kuitenkin pysyä sellaisilla mielin että kerrotaan niistä keikoista minne oikeasti saattaisi päätyä ettei ihan spämmiksi mene. Että ei kannata alkaa kertomaan mistään Iron Maidenin Swazimaan keikasta, kosta todennäköisesti ette sinne mene. Jos menette, niin great job ja sitten kertokaa ja hypettäkää vapaasti niin paljon kuin haluatte. Tyyli on vapaa.
    Vihatkoon kunhan pelkäävät

Witty & Vigorous Jesh:n avatar
    Liittymispäivä
    1.11.2004
    Sijainti
    Malmö
    Ikä
    13

Oletus

Itselläni ei oikein ole mitään erityisempiä keikkoja tässä kesällä näköpiirissä, sillä en pääsekään katsastamaan Cult of Lunan livekuntoa valtion leikkikodin napatessa minut mukaansa. Sinänsä tämä vituttaa hyvin ankarasti, sillä Memo on todistetusti mahtavaa keikkaseuraa ja näin orkesterin uusimman tuotoksen Eternal Kingdomin ollessa edelleen ajankohtainen, olisi mielellään päässyt sinne kitaravallien ja henkeäsalpaavan tunnelman murskaamaksi. Festarit eivät kuitenkaan ajatuksena houkuttele niinkään, joten toisaalta olen ihan onnellinen, että vien Cult of Luna -keikkakokemuksen neitsyyden joskus sitten klubilla. Uutukaisten mukana pukkaa kiertuetta ja tiedä vaikka eksyisivät tänne naapurimaahan.

Syy jonka takia ketjuun nyt postasinkin on huhuttu ensi syksyn Opethin keikka Kaapelitehtaalla! Tälläisenä täytenä ummikkona keikkojen ja ihan keikkapaikkojen suhteen en osaisi sanoa mitä tasoa paikka edustaisi keikkapaikkana, mutta klubikeikka on kuitenkin klubikeikka. Harmi, että heräsin metallimusiikkiin niin myöhäisessä vaiheessa ja en koskaan siis ehtinyt tarkastamaan yhtyeen keikkakuntoa edellisellä kokoonpanolla. Olisi ollut hauska vertailla miten tykittää verrattuna nykyiseen.

Watershed kuitenkin on paljastanut itsestään ihan mukaviakin puolia tässä, joten pienoista Opeth-kuumetta eletään taas ja mikä olisikaan parempi tapa laueta korvan kautta kun tehdä se erään suosikkiyhtyeeni keikalla?

Eli jos vain intistä heltiää lomaa, niin varma nakki on minun saapumiseni tälle keikalle. Jos siis muita menijöitä on ja haluaa seuraa, niin kannattaa ottaa yhteyttä.
    Viimeksi muokannut Jesh : 13.6.2008 klo 12:10:45

Oletus

Sattuipa osuvasti tällainen ketju.

En olisi uskonut, että tännekin pohjoiseen tulee tuolta amöriikoista uskomattomia kitarasankareita. Tai no tässä tapauksessa vain kitarasankari, mutta kuitenkin. Lisää on varmasti tulossa, ihan varmasti!

Kaveri mainitsi tuossa pari päivää sitten, että Mr. Bigissäkin vaikuttanut ja Racer X:stä tuttu kitaristi Paul Gilbert on tulossa Suomeen. Aikamoinen yllätys kyllä. Itse olen kyseisen hepun soolotavaraa kuunnellut jonkin verran ja sitä kautta kasvanut arvostus kyseistä heppua kohtaan. Ehdottomasti kitarasankarien parhaimmistoa. Sen verran monipuolista on kaverin musiikki, että varmasti jokaiselle löytyy jotain kuunneltavaa. Ja hyvänä lisänä on myös miellyttävä lauluääni. Vaikka voisi luulla, että tällaiset heput pääasiassa vain tiluttaa tiluttamisen lisäksi, niin Paul kyllä osaa oikeasti laulaa.

Lokakuussa olisi siis keikka ja sinne olisi tarkoitus kaverin kanssa lähteä. Ensi viikolla luultavasti ostetaan liput. Keikka pidetään Tavastialla ja lipun hinta on vain 20e. Jos se parikin tuntia soittaa, niin kyllä on hinta juuri kohdallaan.

Ja kun Black Label Society tulee Suomeen, niin sinne tietysti menen vaikka mikä olisi. Mutta kun ei vielä tiedä milloin on tulossa, niin en sen enempää sanokaan. :<

Oletus

Well pitääpä tulla hypettämään. Heitti Stam1na nimittäin helvetin hienon setin Nosturissa torstai-iltana. Lämppärinä oli joku fucking FM2000, joka oli progressiivista punkkia. Vaihtelua siis humpasta karjumiseen.

Mutta itse pääasiaan. Pexi on hottis. Panisin sitä jos olisin homo.
    Keikka oli tosiaan ihan mahtava. Stam1na on kyllä niitä livenbändejä jotka osaavat vetää keikkaa. Yhden kaverin kanssa mentiin, seistiin suunnilleen kolmannessa rivissä siinä oikealla olevalla korokkeella. Hyvin vetivät ja tuli todettua että klubikeikat on jotain mahtavaa. Festareilla ei yhtään niin hyvä fiilis. Encoren jälkeen lähdin vieläpä pittaamaan ja paitakin lensi päältä. Oli hei mahtia. Nosturista valuin ulos hikisenä, väsyneenä, jalat kipeänä, nälkäisenä, mutta helvetin onnellisena.
    Mahtava päätös keikkaputkelle ennen taukoa. Harmi vain kun Kadonneet kolme sanaa jäi soittamatta ja en ihan ymmärrä miksi soittivat Vartijattoman kun ei se ole mikään livebiisi.
    ps. Pexi on hot. Se hymyili mulle.

31.10 olisi muuten Diablo Nosturissa, liput n.10€. Kuka lähtee! Itse ainakin menossa, ei kallis ja onhan tuota "äijjjäheviä" pakko päästä kattomaan ihan livenäkin.

Opethikin esiintyisi 15.12 Kaapelitehtaalla, lippujakin vielä vähän vapaana. Tosin hinta on 39€ eikä Opethia ole tullut (vielä) kuunneltua niin paljon että osaisin arvostaa sitä riittävästi. Äääh. Pitäiskö? Vaikea. Tosin voisinhan sitä ostaa ja myydä sitten jollekin jota kiinnostaa enemmän, jos en sitten haluaisikaan. Mutta olisihan se kyllä hienoa nähdä.

Lainaus Alunperin kirjoittanut MonGooli Katso viesti
    Ja kun Black Label Society tulee Suomeen, niin sinne tietysti menen vaikka mikä olisi. Mutta kun ei vielä tiedä milloin on tulossa, niin en sen enempää sanokaan. :<
    Black Label Society, lauantai 22 marraskuu 2008 klo 20.00, Kulttuuritalo, Helsinki
    ///Jaaha, näköjään Tampereellekin tulevat 23.11
    Viimeksi muokannut Physe : 27.9.2008 klo 21:33:18
    Vihatkoon kunhan pelkäävät

Oletus

Elämäni suurin kysymys on käsillä; mennäkkö Opethiin vai ei? Kukaan kaverini ei oikeastaan kuuntele Opethia, joten he eivät tule kysymykseen. Pari kaveria kuuntelee sitä jollakin asteella, mutta toiselle menee vain Damnation, Face of Melinda ja The Night and the Silent Water ja toinen ei jaksa kiinnostua tarpeeksi kuunnellakseen kappaleita edes Youtubesta vaikka pitikin siitä Ankkarockissa. Joten vaihtoehdot ovat a) menen yksin b) menen jonkun tuntemattoman nettityypin kanssa (voisin mennäkin jonkun iihan tuntemattoman kanssa, en vierasta uusia ihmisiä, vink vink. Jos innostusta riittää, niin sanokaa taikasanat ja olen siellä) tai c) en mene.

Lainaus Alunperin kirjoittanut Physe
    Panisin sitä jos olisin homo.
    Mikael Åkerfeldtiä panisi joka heteromieskin. Vain 39€!

Opeth-fanaattisuudestanikin kertoo varmaan jotain jo se, että parissa viikossa Godhead's Lament on kuunneltu jo jotain 40 kertaa ja viimeisimpien kitaralla harjoittelemieni kappaleiden tai niiden osien top 10-lista on ollut pelkästään Opethia...

//Se on jo melkein täyteen varattu! Nyt joku ÄKKIÄ!

Elite Soldier Yoona:n avatar
    Liittymispäivä
    5.4.2008
    Ikä
    24

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Physe Katso viesti
    31.10 olisi muuten Diablo Nosturissa, liput n.10€. Kuka lähtee! Itse ainakin menossa, ei kallis ja onhan tuota "äijjjäheviä" pakko päästä kattomaan ihan livenäkin
    Diablon keikka osuu näkymmä perjantaille. Kävin katsomassa niiden viime tavastian keikan kesällä ja meno oli hyvä. Vetivät silloin aika paljon vanhempaa matskuakin. Voisi käydä katsomassa uudestaan

Seuraavana lauantaina 4.10 olisi Deathchain-levyjulkkarit, Medeia, The Scourger.

Opeth olisi kova, mutta mä olen aina karsastanut noita kalliimpia keikkoja. Parissa kympissä menee melkein kipuraja, jos ei puhuta esim. festareista. Pitää laittaa korvan taakse.

~former runei~

Lemmentohtori Plop:n avatar
    Liittymispäivä
    10.1.2005
    Sijainti
    nla
    Ikä
    20

Oletus

Ai kato Physe mäkin olin Nosturissa tolloin, vähän taaempana tosin kun en uskaltanut tällä kertaa kauheen lähelle. :( Olihan tuolla ihan eri meno verrattuna noiden muutamaan aikasempaan keikkaan jotka on ollu enemmän tai vähemmän sellasia että on ollut useempia muitakin esiintyjiä. Kun kaikki on tullut kattomaan Stam1naa niin lähteehän siitä yleisöstäkin paljon enemmän ääntä ja fiilis on paljon korkeemmalla. :) Miuku & Mauku pinteessä -paita on myös hieno ja varsin osuva nimi "kiertueelle".

Lainaus Alunperin kirjoittanut Physe Katso viesti
    31.10 olisi muuten Diablo Nosturissa, liput n.10€. Kuka lähtee! Itse ainakin menossa, ei kallis ja onhan tuota "äijjjäheviä" pakko päästä kattomaan ihan livenäkin.
    Jos lippuja riittää vielä vähän pidemmän aikaa niin saatan ehkä olla tulossa parin kaverin kanssa kun Admini melkein vaati. Hemmetin kova bändi ja vielä kovempi livenä, joten oishan se hieno nähdä vielä, mutta tiedä miten rahatilanne sallii.

Niin ja lokakuun lopulla In Flamesia kattelemaan ja kuuntelemaan kaapelitehtaalle, odotukset korkeella. Pitäisi ehkä yrittää saada jostain rahaa myös että voisi tutustua vähän enemmän vielä vanhempaan tuotantoon.

Witty & Vigorous Jesh:n avatar
    Liittymispäivä
    1.11.2004
    Sijainti
    Malmö
    Ikä
    13

Oletus

Olen mustelmilla joka puolella kehoani. Päälleni on kaadettu vähintään neljää eri sorttia viinaksia. Olen hikinen ja paskainen kuin olisin rämpinyt suon läpi. Ääneni on käheä muisto entisestään. Korvani soivat jatkuvasti rasittavaa ininää. Olen askeleen päässä halvaantumisesta - niin kipeä niskani on. Olen rikki joka puolelta kehoani ja kaiken lisäksi minulla on vitunmoinen päänsärky.

Mutta sanonpa vain, että kaikki te pellehousut ette tiedä musiikista yhtään mitään, ellette ole olleet 5cm päässä Alan Averill Nemtheangan saappaista tämän laulaessa kuin riivattu. Primordial on ehkäpä maailman uskomattomin live-bändi ja tämän asian suhteen emme kiistele. Tai jos kiistelemme, niin voitte saman tien pudottaa sen pään harteiltanne.

Huh-fucking-huh!

Sing to the slaves as Rome burns The Mighty Masturbator:n avatar
    Liittymispäivä
    14.8.2006
    Sijainti
    Jericho Hill
    Ikä
    22

Oletus

Nemtheanga tallo mun rillit.

Enemy of the Day Dimmy:n avatar
    Liittymispäivä
    31.8.2003
    Sijainti
    GODISNOWHERE
    Ikä
    30

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Jesh Katso viesti
    Primordial on ehkäpä maailman uskomattomin live-bändi ja tämän asian suhteen emme kiistele. Tai jos kiistelemme, niin voitte saman tien pudottaa sen pään harteiltanne.
    Tuu homo tänään Pellavarockiin niin katotaan Deströyer 666:sen aikana mistä kana pissii*. Ei Wimplordialillas ole mitään jakoa!

Edit:*
    Viimeksi muokannut Dimmy : 8.8.2009 klo 9:21:07

The only thing you taught me is the only thing you know:
    how to start the fire once the embers cease to glow

Black Stone Ze Shoopuf:n avatar
    Liittymispäivä
    21.7.2003
    Sijainti
    707
    Ikä
    22

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Jesh
    Primordial on ehkäpä maailman uskomattomin live-bändi ja tämän asian suhteen emme kiistele. Tai jos kiistelemme, niin voitte saman tien pudottaa sen pään harteiltanne.

Huh-fucking-huh!
    Jumankekka, se kyllä on, vaikka minun ja lavan välissä olikin muutamainen metri. Uskomaton fiilis, se bändi osaa vetää. Herra Alan Averill Nemtheangan kyllä osaa vetää yleisön mukaan ja jumankauta se näyttää niin riivatulta ja pelottavalta ja hemmetin siistiltä! Hieno, hieno, hieno bändi.

Ja joo, oli Heavy Metal Perse, Callisto, Viikate (<3) ja Amorphis myös hienoja. Ja ne muutkin, mutta niitä en seurannut niin paljon, kun eivät olleet aiemmin tuttuja.

Pellavarockissa siis olin. Rakastin. Jalat, niskat, pää ja kädet on nyt kipeät, mutta se ei haittaa. Se ei haittaa ollenkaan!

Lainaus Alunperin kirjoittanut Dimmy
    Tuu homo tänään Pellavarockiin niin katotaan Deströyer 666:sen aikana mistä kana pissii*. Ei Wimplordialillas ole mitään jakoa!
    Oli muuten Primordial kovempi kuin Deströyer 666. Saletisti oli!
    Viimeksi muokannut Ze Shoopuf : 8.8.2009 klo 22:38:24

Moogle Ted:n avatar
    Liittymispäivä
    9.9.2003
    Sijainti
    maailmankaikkeudessa
    Ikä
    33

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Jesh Katso viesti
    Mutta sanonpa vain, että kaikki te pellehousut ette tiedä musiikista yhtään mitään, ellette ole olleet 5cm päässä Alan Averill Nemtheangan saappaista tämän laulaessa kuin riivattu. Primordial on ehkäpä maailman uskomattomin live-bändi ja tämän asian suhteen emme kiistele. Tai jos kiistelemme, niin voitte saman tien pudottaa sen pään harteiltanne.
    Ei ihan viiden sentin päässä oltu myöskään, mutta riittävän lähelle nähdäkseen, että hurrrja kaveri. Harvoinpa lavalla näkee yhtä tunteellisella raivolla esiintyvää kaveria. Omaa luokkaansa, myönnetään.

Voinet silti tulla pudottamaan tämän pääni hartioilta, sillä ainakaan Pellavarockin perusteella ei ole maailman uskomattomin live-bändi, ainakaan minun mielestäni. Upeaa musiikkia ja meininki, mutta ehkä ei kuitenkaan bändinä niin lähellä sydäntä. Tai sitten en ole tarpeeksi metallisti vieläkään, että se maaninen meno niin lavalla kuin yleisössä iskeytyisi tajuntaan niin syvästi.

Uskomattominta livebändiä en tosiaan osaa sanoa, on niin tilannekohtaista ja muista tekijöistä johtuvaa. No, totean kyllä, että Primordial on kyllä hemmetin hyvä livebändi ja kaverit antoi kaikkensa, etenkin Alan Averil. Tiedä sitten, ehkä klubilla olisi vieläkin hurjempi tunnelma, no ehkä sekin päivä vielä koittaa, että pääsee kokemaan. =)

Amorphiksesta tykkäsin Pellavarockissa eniten, ehkä se tuttuus painoi tai muut asiat. Joka tapauksessa mahtava ja T.Joutsen on ihq. <3

Edit. Dimmyn mainitsema bändi ei sytyttänyt itseäni laisinkaan, lähinnä ärsyttävää rääkymistä, vouhottamista ja päämäärätöntä kakoilua. Yhtä typerä ja lapsellinen kuin bändin nimikin. No, kuka tykkää, kuka ei. Toiset tyttärestä toiset äidistä, jotkut ehkä molemmista.
    Viimeksi muokannut Ted : 8.8.2009 klo 23:52:36
    ~Satyan nasti paro dharmaH~

Oletus

Eilen klo 19 aikaan, googlatessani aivolävistyksen, huomasin että pändillähän on tänään keikka Vastavirta klubilla klo 20. Lähdin samantien bussilla matkaan. Tekstasin bussista Lacrimalle kuulumisiani sen verran että keikalle olen menossa. Lacrimahan se innostui ja lupautui mukaan tulemaan.

Vastavirta klubi oli tällaiselle pienten paikkakuntien kasvatille hiton siisti mesta. Hyllyissä vaihtoehto julkaisuja, esim. punk-, vegetarismi- ja anarkismijulkaisuja. Seinät olivat täynnä vaihtoehtotaidetta. Porukka baarissa irokeesipäistä, enemmän vaihtoehtoihmisiä yhdessä huoneessa kuin Mäntyharjussa yhteensä.

Bändit virittelivät välillä soittimiaan. Itse keikka alkaisikin vasta klo 22.30. Join yksin nurkassa kaljaa mahdollisimman säälittävän luuserin näköisenä. Myöhemmin keikkaa odotellessa Lacrima saapui ystävärineen paikalle. Hauskaa läppää heitettiin ja odoteltiin musiikin alkamista. Luimme erästä sarjakuvaa, jossa päähenkilö menee ravintolassa vessaan paskomaan ja oksentamaan, laittaa kikkelin reisien väliin ja kiihottuu koska näyttää naiselta. Vitsailtiin että tulee minun juttuni mieleen.

Sitten tuli lavalle Kylmä sota, meno oli rankkaa, basso värisytteli penistäni raajoista ratkenneiden farkkujeni sisällä. Sanoista ei saanut selvää, ja biisien sävelistä sai kovan äänen vuoksi vain suuripiirteisesti selvää. Silti nautin menosta, tyypit ilman paitaa hyppivät ja tönivät toisiaan eturivissä, yleisö oli hyvin mukana.

Tauko, paskaa läppää, kaljan juomista ja uuden pändin odottamista. Ostin isoveljeni näköiseltä semipitkätukkaiselta partasuulta vaihtoehto-leffajulkaisun 2 eurolla. Vaihtoehtojulkaisut ovat aina siistejä, plus leffaharrastaja olen itsekin niin mikäs siinä.

Viimeinen Kolonna tulee soittamaan, taas meno on kovaa. Tällä' kertaa Lacrima heittäytyy villiksi ja loikkaa eturiviin paidattomien poikien mukaan hyppimään ja tönimään toisiaan. Joku heittää kaljat katsojien päälle, saan lisää kaljaa iholleni törmäilijöiden osuessa kaljamukiini. Angstini läpi työntyi hymy huulille. Pidin tunnelmasta ja menosta suuresti.

Taas tauko, kaljaa, kävin kusellä. 6:n 0.6 litran tuopin jälkeen olin jokseenkin humalassa ja kusin istuaalteen vahingot välttääkseni.

Sitten illan kohokohtana Aivolävistys, pändi jonka levy löytyy pienestä levykokoelmastani. Tutut biisit iskivät kovaa, meno oli kaksi kertaa parempaa kuin muiden pändien aikana. Sain sanoistakin selvää, tuttuuden vuoksi osin. Ympärillä pelkästään punkkareita ja muita vaihtoehtotyyppejä.

Keikka loppui, mentiin Lacriman ja tämän ystävättären kanssa bussipysäkille odottamaan matkaa keskustaan. Viihdyimme kännisen seurueen örveltämistä katsoen. Olin juonut kaljaa kaikilla rahoillani, oli "Jumalan siunaus" että löysin taskustani juuri yömaksun verran rahaa. Keskustorilta erosin Lacrimasta ja tämän ystävättärestä ja matkasin bussilla hervantaan. Luin bussimatkalla ostamaani leffalehteä, Poliisiopistomaratooni nauratti. Kämpillä kävin kusella, söin nuudelit, tsekkasin tietokoneelta foorumit ja kävin nukkumaan.

Raivohetero David A. Mage:n avatar
    Liittymispäivä
    20.10.2001
    Sijainti
    Lappeenranta
    Ikä
    24

Oletus

Ai. Pellavarock siis meni jo. Olkootkin, että olen persaukinen, niin kyllä se hiukkasen vituttaa kun se oli kovasti puitujen Primordialin ja Deströyerin vuoksi ja hinta-laatusuhteeltaan ehkä kiinnostavin festari vuosiin. Nuokin bändit on nyt taidettu missata jo ainakin kahdesti.

Ei sitten. Ei väkisin. En olis halunnutkaan.

VITTTTUSAAATANAAAAAAAAAAAAAAAA
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    AAAAAAAAAAAAA
    AAAAA
    Viimeksi muokannut David.A.Mage : 9.8.2009 klo 10:48:59

Moogle Ted:n avatar
    Liittymispäivä
    9.9.2003
    Sijainti
    maailmankaikkeudessa
    Ikä
    33

Oletus

Uskon kyllä, että Primordial vielä saadaan Suomeen muulloinkin esiintymään. Tullut sellainen fiilis, että viihtyvät Suomessa ja tykkäävät esiintyä täällä. Suhteellisen monta kertaa jo käyneet keikalla Suomessa, joten ei ole mitään syytä epäillä, etteikö näin olisi jatkossakin.

Tuskin tosin tämän vuoden puolella enää.
    Viimeksi muokannut Ted : 9.8.2009 klo 11:04:57
    ~Satyan nasti paro dharmaH~

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä