+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 27.

Ketju: Uuden koneen hankinta

Ignis solus Kreifi:n avatar
    Liittymispäivä
    13.8.2001
    Sijainti
    Taivaallinen Paratiisi
    Ikä
    30
    Blogimerkinnät
    10

Oletus Uuden koneen hankinta

Eli jälleen yksi tällainen ketju. Lie pitäisikö tehdä yksi yhteinen ketju, no kuitenkin. Pari pakettia olen tässä kasannut. Hinnan olisin toivonut jäävän nykyisessä niukassa rahatilanteessa hieman alemmaksi, 100 pois, mutta prosessorissa ja emolevyssä en tykkää tinkiä kovinkaan paljon, koska niitä on myöhemmin sitten vittumainen/vaikea päivittää. Näyttis on sellainen, että se nyt kelpaa, mutta aistä voi jossakin vaiheessa ostaa parempaa. Mutta sanokaas te osaavammat mitä mieltä näistä ja kumpi näistä ja olisiko jotain keinoa saada hintaa ehkä alemmaksi. Ja hiiri nyt oli vaan joku, tarkoitus olisi ostaa pelikäyttöön soveltuva astetta parempi hiiri, en nyt vain jaksanut vaivautua tutkimaan sen enempää.

AMD on isompi kun isäsi... no se

Kotelo: Nexus Clodius Silent Case
    Virtalähde: Chieftec 500W 80Plus virtalähde
    Emolevy: Asus M3A78-T AM2+, AMD 790GX
    Prosessori: AMD PHENOM 9950 QUAD-CORE 125 AM2+ 4MB
    Prosessorituuletin: Prosessorivalmistajan oma
    Muisti: Kingston 4GB 800MHZ DDR2 CL5 DIMM Kit (2x2G)
    Kortinlukija: 3,5" Sisäinen muistikortinlukija USB, musta
    Kiintolevy: Seagate Barracuda 7200.11 500GB SATA2 32MB
    Optinen asema: 20x DVD+/-RW Dual Layer SATA, musta
    Näytönohjain: Radeon HD 4650 PCIE 512MB GDDR2
    Hiiri: Logitech MX400 laser mouse USB/PS2
    Äänikortti: Integroitu emolevylle
    Verkkokortti: Integroitu emolevylle
    Näyttö: BENQ G2010WA 20"WIDE/5MS/3000:1/BLACK
    HINTA 907 egee

Intel omistaa! wou wou wou!

Emolevy: Intel DG45ID, Intel G45, dvi/hdmi, hd-audio, lan, firew, raid
    Prosessori: Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz 6 Mt Boxed
    Näytönohjain: Radeon HD 4670 PCIE 512MB GDDR3
    HINTA 906 ekulia

Että jos mahd pikasesti opsaisi joku sanoa, että onko ihan ok tavaraa ja kumpi noista kannattaisi ehkä kotiin ottaa asumaan, niin pääsisi sitä vihdoinkin tilaamaan. ^-^
    "Mmmwhmmwhhm..."

FISH SMELLING FISHY Wompatti:n avatar
    Liittymispäivä
    26.5.2001
    Sijainti
    Tw@
    Ikä
    27

Oletus

Sanonpa sen verran, että AMD:tä ei kannata edes harkita.

Tuo Intel-paketti vaikuttaa ihan hyvältä, mitä nyt itse ehkä vaihtaisin prosessorin edullisempaan E5200 malliin. E5200 tosin sisältää L2-välimuistia vain 2 MB ja sen väylä on 800 Mhz. Jos meinaat tuon prosessorin ottaa, jonka olet laittanut tuohon listaan, kannattaa muistit vaihtaa tai prosessorin väylä menee hukkaan. Kannattavinta olisi ehkä ostaa E5200 ja nämä muistit. Emolevyksi suosittelen esimerkiksi Asuksen P5Q:ta. Tuossa E5200 prosessorissa on sekin hyvä puoli, että sitä pystyy helposti kellottamaan ainakin 3,6 gigahertsiin vakiotuulettimella ja prosessori toimii tällöin vielä vakaasti eikä kuumene paljonkaan. Ennätys tuolla prosessorilla on muistaakseni 4,2 gigahertsiä, mutta silloin se ei enää ole vakaa.

Jos haluat myöhemmin suht edullisesti lisää pelitehoa, voit katsoa onko emolevyssä tuki Atin Crossfire-toiminnolle, jolloin pystyt myöhemmin lisäämään siihen toisen näytönohjaimen aiemman rinnalle. Crossfire on myös siitä hyvä, ettei näytönohjaimien välttämättä tarvitse edes olla samaa mallia.
    FFfin, riivaajahenkien kytöpesä.
    "Punch Out ei perustu mihinkään Rocky-filmiin, vaan se on täysin omin päin suunniteltu nyrkkeilypeli."
    "Valmiin koodin kopiointi - Miksi vitussa ostaa pyörä kun sen voi varastaa."

Liittymispäivä
    13.8.2001
    Sijainti
    Taivaallinen Paratiisi
    Ikä
    30
    Blogimerkinnät
    10

Oletus

Jeah, kiitoksia vinkuloista. Muokkasin vähän tuota pakettia. Ihan noin vanhaa prossua en halua. Ei se haittaa vaikka toistaiseksi menisikin väylän nopeus hiukan hukkaan, tulevaisuudessa ehkä nopeampaa muistia.

Otin tuon mainitsemasi Asuksen emon, vaikutti ihan hyvältä. Tuosta crossfire-toiminnosta en ollut edes tietoinen. Aika siisti juttu, tosin tuolla emolla minkä otin kortit toimivat kai vaan 8 kertaisella nopeudella jos nyt oikein muistan/ymmärsin, mutta tuolla nyt varmaan ole kovinkaan suurta merkitystä?
    "Mmmwhmmwhhm..."

Warrior Elpy:n avatar
    Liittymispäivä
    7.3.2008
    Sijainti
    Espoo
    Ikä
    22

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Kreifi Katso viesti
    Emolevy: Asus M3A78-T AM2+, AMD 790GX
    Prosessori: AMD PHENOM 9950 QUAD-CORE 125 AM2+ 4MB
    Näytönohjain: Radeon HD 4650 PCIE 512MB GDDR2
    HINTA 907 egee
    Virtalähde: suosittelen ehdottomasti suurempaa W-määrää kuin 500W. Valitettavasti tuolla paketilla se alkaa jo olemaan liian pieni. Itselläni on antecin basiq 500W joka hädin tuskin pärjää phenom 9850BE + radeon HD3850 combon kanssa. Joten suosittelisin ainakin 550-650W:sta virtalähdettä. Chieftek ei myöskään taida mitään huippu suosittuja merkkejä olla.
    Prossu: Ihan kivahan toi. 25€ halvemmalla lähtee sit myös 9850 malli joka on vain 0,1GHz pienempi.
    Emolevy: Phew, toi on jo aika tosi kovan luokan emo . Ton tilalla kyllä voisi olla hitusen halvempikin (josta säätyvän rahan sit voisit laittaa näytönohjaimeen esim)
    Prossutuuletin: Suosittelen ehdottomasti erillisen tuulettimen hankintaa. 4-ydin prossut tuottaa todella paljon lämpöä ja ei ole kiva kuunnella sitä kun vakiotuuletin kuulostaa joltain turbiinilta. Lämpötahnaksi arctic silver 5 on hyvä.
    Muisti: Kyllä tuolla pärjää jos ei halua hirveästi rahaa käyttää CL4 muisteihin. Perusmuistia siis. Riittää kyllä ihan hyvin.
    Näyttis: Jos pelata tahdot: EI EI. Käytännössä peli käyttöön ainoat hyvät mallit ovat HD X8XX mallit, eli 3850/3870/4850/4870. En menisi missään nimessä hankkimaan tuollaista. Jo hintakin puhuu puolestaan.
    Kovalevy: Meinasin alkuun itse ostaa tuon. Mutta sitten luinkin lisää testejä ja muutin mieleni. Osta WD cavier SE16 mieluummin. Paljon parempi vaihtoehto. Barracudan ongelmana oli muistaakseni se että vaikka toinen, (luku tai kirjoitus, en muista kumpi) oli hyvä. Toinen taas oli vähän huono. Cavierissa molemmat tulokset ovat hyvät, Cachella ei ole merkitystä.
    Hiiri: Aika pitkälti mielipide kysymys että mikä tuntuu hyvältä kädessä. Aika pitkälti muuten ihan hyviä nuo kaikki on .

Intelin pakettia en kommentoi kun en intelistä juuri mitään tiedä.

PS. Crossfire vaatii kaksi PCI-E slottia. En nyt jaksa enää kattoa oliko noissa, mutta joka tapauksessa crossfire onnistuu vain jos löytyy niitä 2kpl
    Viimeksi muokannut Elpy : 1.11.2008 klo 19:12:50

Foot Soldier FatalError:n avatar
    Liittymispäivä
    6.1.2008
    Sijainti
    Isokyrö
    Ikä
    19

Oletus

Emolevy: Intel DG45ID, Intel G45, dvi/hdmi, hd-audio, lan, firew, raid
    Prosessori: Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz 6 Mt Boxed
    Näytönohjain: Radeon HD 4670 PCIE 512MB GDDR3
    HINTA 906 ekulia
    (Jostakin voisi ottaa hieman halvemman tuotteen kun tuon hintaiseen koneeseen en laittaisi HD4670 vängälläkään. esm. DVI/HDMI on emolevyssä turhia jos laitat jonkun muun näytönohjaimen.) Sillä kiintolevyn välimuistilla on pienten tiedostojen kopioimisessa väliä. Ja miten niin tua virtalähde on liian ali mitoitettu, oma kone pyörii 350w virtalähteellä ja siinä 8800GT ja E7700 prossu. . Oi anteeksi, en huomannut että siinä oli näyttö mukana, voi minua.
    Viimeksi muokannut FatalError : 1.11.2008 klo 19:50:15

Viina tappaa, tupakka tappaa, seksi tappaa, opiskelu tappaa, työ tappaa ja elämä tappaa.
    Kaikkea siis ei kannata ottaa liian vakavasti, loppuu elämä kesken.

Liittymispäivä
    7.3.2008
    Sijainti
    Espoo
    Ikä
    22

Oletus

No kyllä se cache vähän vaikuttaa, mutta ei niin paljoa. Jos meet googlaa bencharkkei niin toi WD on aika pitkälti siellä huipputuloksissa kaikissa testeissä. Barracuda on kyllä myös hyvä, mutta ei suoriudu kaikessa yhtä nopeasti kuin toi WD. Molemmat on tietty hyviä, mutta itse ainakin päädyin noiden kahden kanssa lopulta tuohon WD ja tyytyväinen olen ollut .

Ja virtalähde. No itse voin todeta sen verran että tosiaan nyt on tämä phenom 9850 kellotettuna 3,1GHz ja radeon HD3850 256MB. Niin jos isken prossun voltit vähän kovemmiksi niin virtalähde nukahtaa ja pistää koneen buuttiin, rasituksessa

Kyllähän toi nyt toki varmaan menee, mutta ainakin itse ottaisin vähän isommat. Taino, oikeastaan kyl toi menee tuolla näyttiksellä. Mutta jos tohon isketään vaikka HD4850/4870 niin voi tehdä jo tiukempaa. Itse ainakin olen vaihtamassa isompaan virtalähteeseen heti kun rahat riittää siihen ja HD4870:seen.

Niin ja. Tosiaan, otitpa sitten 500W tai isomman. Suosittelisen jotain parempaa merkkiä kuin chieftek. Vaikka antec.

FISH SMELLING FISHY Wompatti:n avatar
    Liittymispäivä
    26.5.2001
    Sijainti
    Tw@
    Ikä
    27

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Elpy Katso viesti
    Ja virtalähde. No itse voin todeta sen verran että tosiaan nyt on tämä phenom 9850 kellotettuna 3,1GHz ja radeon HD3850 256MB. Niin jos isken prossun voltit vähän kovemmiksi niin virtalähde nukahtaa ja pistää koneen buuttiin, rasituksessa
    Oletko varma ettei prossu kuumenne liikaa ja siksi automaattisesti sammu?
    FFfin, riivaajahenkien kytöpesä.
    "Punch Out ei perustu mihinkään Rocky-filmiin, vaan se on täysin omin päin suunniteltu nyrkkeilypeli."
    "Valmiin koodin kopiointi - Miksi vitussa ostaa pyörä kun sen voi varastaa."

Liittymispäivä
    13.8.2001
    Sijainti
    Taivaallinen Paratiisi
    Ikä
    30
    Blogimerkinnät
    10

Oletus

Okei, kiitoksia jälleen avusta.

Mitä tulee näytönohjaimen hyvyyteen ja emolevyn paskuuteen, niin pointti on vähän niinku just se, että mielummin ostan hiukan paremman emon ja paskan näyttiksen, joka on helppo 6-12kk:n päästä päivittää, kun siihen on varaa. Tuo 900:kin on hiukan liikaa kukkarolleni, koska ruokaakin pitäisi ostaa, mutta en oikein mistään pysty enää tinkimään.
    Mutta kuitenkin, vaihdoin nyt tuon näyttiksen tämmöiseen: Radeon HD 3870 PCI-E 512MB GDDR3

Ja hiirenkin olen jo valinnut. Otin sellaisen peruspelihiiren, ei mikään mullistava, mutta koska olen päässyt sitä veljen luona kokeilemaan ja se on tuntunut hyvältä, niin olkoot se.

Minä jo luulin, että tuo 500W 80plus poweri olisi ollut enemmän kuin hyvä. Mutta siis, riittääkö tuo nyt vai ei?

Mitä noissa muisteissa sitten tuo CL(nummero) meinaa ja mitä kannattaa olla? Niin ja mikäs tuon ECC ja NON-ECC on? o.o;
    Viimeksi muokannut Kreifi : 2.11.2008 klo 12:02:25
    "Mmmwhmmwhhm..."

Liittymispäivä
    7.3.2008
    Sijainti
    Espoo
    Ikä
    22

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Wompatti Katso viesti
    Oletko varma ettei prossu kuumenne liikaa ja siksi automaattisesti sammu?
    Kyl , siinä on selvä ero että tilettääkö virtalähde vai prossu. Ja lisäksi prossun lämmöt eivät olleet siinä vaihees vielä yli "max" rajan. Virtalähteestä kuuluu sellainen napsahdus ja kone ei yleensä lähde buuttiin sen jälkeen vaan ruutu jää vain mustaks (ja mun etutuulettimien ledit välkkyy ^^). Prossun ylikuumeninen jne taas ei päästä tollaista ääntä. Ja en ole edes varma että sammuuko kone ensin, vai meneekö se prossu paskaks sen lämmön takia. En oo kokeillut enkä aiokaan hehe

Toki normaalisti voltteja ei lähdetä nostelemaan joten ei hätää. Mietin vaan siitä kannalta että jos siinä olisi myös HD4850/70 niin riittäisikö sitten. Koska käsittääkseni noi näyttiksetki jo imee tota virtaa.

Mutta joo. ainakin tuolla HD3870 virta riittää ihan hyvin, vaikka kellottaisikin. Mutta vaihtaisin silti varmaan tuon virtalähteen esim anteciin . Noista chiefteceistä ei tunnu oikein edes löytyvän arvosteluja...

Mietityttää itekin kyllä toi virtalähde kysymys kovasit, mutta kyllä sen nyt pitäisi riittää.

Osta non-ecc muisti. Niissä taitaa kaikissa ainakin kingstonin kohdalla olla elinikäiset takuut. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/573256

CL:ät on ajoitukset. CL4 on vähän nopeampi kuin CL5. Mutta ihan hyvin tuolla CL5 pärjää joten ei hätää ^^. Muistien kohdalla kuitenkin aina kannattaa katsoa konetta ekoja kertoja käyttäessä, että biosissa on noi nopeudet oikein. En tiedä miksi mutta mulla on aina defaulttina emolevyt iskenyt mun 800MHz muistit pyörii 667MHz.
    Viimeksi muokannut Elpy : 2.11.2008 klo 12:59:49

Liittymispäivä
    13.8.2001
    Sijainti
    Taivaallinen Paratiisi
    Ikä
    30
    Blogimerkinnät
    10

Oletus

Mutta vaihtaisin silti varmaan tuon virtalähteen esim anteciin . Noista chiefteceistä ei tunnu oikein edes löytyvän arvosteluja...
    No eiköhän se ihan pätevä ole. Ei ehkä mikään markkinoiden laadukkain, mutta hintaansa suhteutettuna kaiketi ihan ok. Ja takuutakin on kolme vuotta (tosin, onko se merkki hyvästä vai huonosta laadusta ). Ja tuo 80+ tosiaan pitäisi olla sitten astetta varmempi vielä.

Mietityttää itekin kyllä toi virtalähde kysymys kovasit, mutta kyllä sen nyt pitäisi riittää.
    Näin minunkin mielestäni.

Muistien kohdalla kuitenkin aina kannattaa katsoa konetta ekoja kertoja käyttäessä, että biosissa on noi nopeudet oikein. En tiedä miksi mutta mulla on aina defaulttina emolevyt iskenyt mun 800MHz muistit pyörii 667MHz.
    Jeh. Pitää varmistaa etenkään kun en itse kasaa sitä.

Mutta taidanpa pistää tänään illalla tilaukseen tuon.
    "Mmmwhmmwhhm..."

Liittymispäivä
    7.3.2008
    Sijainti
    Espoo
    Ikä
    22

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Kreifi Katso viesti
    Jeh. Pitää varmistaa etenkään kun en itse kasaa sitä.
    No eipä sillä niin väliä koska pääseehän sinne biosiin vaikka ei itse kasaisikaan . Tietenkin aina helpompi jos se on valmiina laitettu oikein. Se on kuitenkin helppo juttu vaihtaa. Mulla vaan meni pitkään aikoinaan että tuli edes tajuttua mokoma . Jostain syystä vaan menin bios ja katoin että hei, miks mun muistit on vaan 667MHz

Meinasitko nyt ottaa siis AMD vai intel paketin? Mietin vaan että jos intel pakettia olet ottamassa, ja haluat niin ettei prossua ja emoa tarvitse ruveta päivittelemään. Niin miksi core 2? Itse ottaisin nyt suoraan sen quadcoren oli kyse intelistä tai AMD:stä.
    Viimeksi muokannut Elpy : 2.11.2008 klo 14:02:50

Liittymispäivä
    13.8.2001
    Sijainti
    Taivaallinen Paratiisi
    Ikä
    30
    Blogimerkinnät
    10

Oletus

No eipä sillä niin väliä koska pääseehän sinne biosiin vaikka ei itse kasaisikaan . Tietenkin aina helpompi jos se on valmiina laitettu oikein.
    Niin, meinasin vaan sitä, että jos ne eivät ole tarkistaneet tuota ja vieläpä törkeästi hiukan ivalliseen äänensävyyn. Hyi mua. :/

Mut joo, kiitti vinkeistä, oli apua, etenkin ton näyttiksen suhteen. En tiedä niistä niinkun yhtään mitään. Tomne 900 on kuitenkin meikäläiselle iso raha, niin ei viitsisi ihan paskaan sitä pistää.
    "Mmmwhmmwhhm..."

Liittymispäivä
    7.3.2008
    Sijainti
    Espoo
    Ikä
    22

Oletus

Meinasitko nyt ottaa siis AMD vai intel paketin? Mietin vaan että jos intel pakettia olet ottamassa, ja haluat niin ettei prossua ja emoa tarvitse ruveta päivittelemään. Niin miksi core 2? Itse ottaisin nyt suoraan sen quadcoren oli kyse intelistä tai AMD:stä.
    Olitkin siel hereil niin pumppaan tän viel ylös. Ihan mielenkiinnost. (inhottavaa kun ihmiset kerkee postata ennen kuin editoin)

//öö ja niin tosiaan. en tainnut vielä sanoa muttatoi HD3870 on hyvä. Veikkaan että paljon parempi ku toi HD4670
    Viimeksi muokannut Elpy : 2.11.2008 klo 14:06:04

Liittymispäivä
    13.8.2001
    Sijainti
    Taivaallinen Paratiisi
    Ikä
    30
    Blogimerkinnät
    10

Oletus

Inteliä tietenkin. AMD aina ollut kyllä tähän asti, mutta vaihtelu virkistää.

Ehkäpä se quad olisi ollut parempi, mutta se olisi sitten tuonut hintaa taas lisää ja uskon, että tuolla duollakin pärjää tarpeeksi pitkään.
    "Mmmwhmmwhhm..."

Liittymispäivä
    7.3.2008
    Sijainti
    Espoo
    Ikä
    22

Oletus

Joo no pärjää. mutta mietin vaan silleen että vertailussa oli phenom vs core 2 duo... että kyllä toi phenom tossa vertailusa olisi minusta parempi vaihtoehto ollut. Tietty asia olisi ollut täysin eri jos se olisi ollut phenom vs quadcore.

Mutta joo. pääasia on että hyvä paketti se silti on hehe. Ja varsinkin kun tuolleen lähtee koko pakettia ostaa, eli näytöt ja kaikki. Niin kallistahan se on . Itse kun aina vain ostelen osa kerrallaan ja päivittelen ^^

/phew. taino on toi e8500:kin hyvä. tarkistin niin ei se ollutkaan sellainen kuin luulin. näköjään saman hintaluokan prossu kuin phenomikin. Hintavaa tosin 2 ytimelle ^^. (ja wompatti sanoi että intel ei muka ole kallis ). Noi intelin quadcoret kyllä törkeen kalliita verrattuna phenomiin.
    Viimeksi muokannut Elpy : 2.11.2008 klo 14:58:55

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä