+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 26.

Ketju: Borderlands

Outti on lonkero Outraider:n avatar
    Liittymispäivä
    11.11.2002
    Sijainti
    Nääsville
    Ikä
    25

Oletus Borderlands

Omahyväisesti omin tämän pelin PC gategoriaan, vaikka peli onkin tehty mysteerilaatikon ehdoilla.

Kyseessähän on siis gearboxin RPG:n ja FPS:n ristisiitos, RPS siis kehittäjien mukaan. Pääpaino on ammuskelussa, johon vaikuttavia tekiöitä, kuten tarkkuus, latausnopeus ja vahinko, sitten kehitetään RPG tyylisesti kokemuksella. Tasolta 5 alkaen saa skill pointin, jotka sijoitetaan ensin luokan action skilliin ja sitten jaetaan 3 eri taitopuun kesken. Lopuksi vielä jokaisella aseluokalla on oma profiency, jotka kehittyvät sitä mukaan kun kyseisen luokan reikäraudoilla tuottaa raatoja.

Sitten on se ehkä kaikista mainostetuin osa BL:ää, itse tussarit. Peli luo ne mielivaltaisesti alueen tason puitteissa ja seurauksena itselläni on tällä hetkellä järjesttömän nopea rynkky, jonka luodit räjähtävät, jos vain tuuri käy.

Tarinana on aarteen metsästys jollain vieraalla planeetalla, mutta juonta ei ikäväkyllä seurata kovin tiiviisti, ehkä syynä on vähän haahuileva pelityylini ja laiskuus tehtävien lukemiseen, joita muuten löytyy varsin paljon.

Itse ihastuin pelin ideaan joskus lokakuun alussa kun ensimmäistä kertaa pelistä luin ja kuulin. Hankintaan meni heti ja nyt viikonlopun aikana saavutettu taso 25. Tasokatosta ei tietoa, mutta eipä tuolla niin väliä. Ainakin toistaiseksi olen viihtynyt hiippariluokalla peluusta ja vielä olisi 4 muutakin luokkaa kokeiltavana.

Onkos kuinka moni jo tutustunut tähän sarjakuvan näköiseen hullutteluun? Mielipiteitä pelistä?
    Viimeksi muokannut Outraider : 3.11.2009 klo 13:42:35
    Nyt myös internetissä.

Goblin kanbela:n avatar
    Liittymispäivä
    6.1.2009
    Sijainti
    Varkaus
    Ikä
    26

Oletus

Mitä nyt on arvosteluja lukenut ja katsonut niin näyttäisi kyllä ihan mielenkiintoiselle pelille. Harmillisesti rahatilanne ei anna periksi ostaa kovin montaa peliä tässä kuussa, joten jäänee joulukuulle tai ensi vuoden alkuun. No, jospa tämä olisi siihen mennessä löytänyt tiensä alelaareihin :-p
    LG 32", Xbox 360, PS2, PSP, NDS

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut kanbela Katso viesti
    Mitä nyt on arvosteluja lukenut ja katsonut niin näyttäisi kyllä ihan mielenkiintoiselle pelille.
    Siihen on vain yksi lääke: Lue lisää arvosteluja.
    Tapety na pulpit, wallpapers | Maschinenbau Verfahrenstechnik | Loans | Loans | Loans

Outti on lonkero Outraider:n avatar
    Liittymispäivä
    11.11.2002
    Sijainti
    Nääsville
    Ikä
    25

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Sami E Katso viesti
    Siihen on vain yksi lääke: Lue lisää arvosteluja.
    Haiskahtaa zero punctuation tyyliseltä arvostelulta, jossa pelistä etsitään väkisin ne pienet turhauttavat asiat, esimerkkinä "jotkut questit on ihan perseestä, koska quest helper ei automaattisesti anna jokaisen quest itemin sijaintia, vaan pelkän yleisen sijainnin". Lisäksi peliä voi arvostella monella eri mittapuulla, tuossa gamecriticsin artikkelissa massiivigenre "toimintapelit", vaikka BL pitäisi arvostella Diablo kloonina / hack'n'slashina. Tuotteelle valitaan aina kohderyhmä ja minun mielestä tuote pitää arvostella sen puitteissa.

Lisäksi tämä oli heti alussa

Lainaus Alunperin kirjoittanut Gamecritics.com
    WTF Where's the onscreen mini-map? Why do weak guns auto-equip?
    paina "use"a = nostaa aseen reppuun, pidä "use" pohjassa = ottaa aseen käteen nykyisen tilalle. Joko PS3 versio imee tai arvostelija ei ole ihan jokaista kontrollia hoksannut. Hyvä arvostelu kuitenkin.

[respectin pelastus yritys]
    Myönnetään kuitenkin, että rassaa minuakin välillä juosta kanjoni päästä päähän alitasoisella aseella vain, että saan tietyn nimiseltä banditilta gallon halki ja palkkioksi hieman tuohta ostaa lisää alitehoisia aseita. Lisäksi myönnettäköön, että pelin "päätehtäväketju", jos sitä semmoiseksi voi kutsua, on todella sirpaleinen, eikä sitä selkeästi erotella muista tehtävistä. Erehdyin käväisemään korkeamman tasoisten kaverien pelissä ja quest logini yhtäkkiä tulvi questeja ties minne, enkä enää löytänyt mikä minun pitikään mennä tekemään, jotta pääsen juonessa seuraavaan osaan. Tietysti tämä questi näkyy hahmonvalinta ruudussa, mutta olisi se "kiva" olla siellä logissakin.
    [/respectin pelastus yritys]
    Viimeksi muokannut Outraider : 4.11.2009 klo 15:07:49
    Nyt myös internetissä.

Tonberry King mkl:n avatar
    Liittymispäivä
    20.10.2006
    Sijainti
    The Dark Side of the Moon

Oletus

Peli oli ihan hauska ensimmaisella lapipeluukerralla, johon meni muutama paiva. Toisella kerralla peli alkaa jo vahan kyllastyttamaan, ja kaikki turhat puheanimaatiot yms. haluisi skipata.

Pelissa ei muuten ollut oikeestaan mitaan vikaa, mutta se oli taynna bugeja. Hypatessasi tietyissa hisseissa niiden mennessa ylospain tippuu hahmosi hissin lattian lapi alas, hahmojen skillit ja proficiencyt saattavat kadota kun disconnectaat nettipelista, ja hahmojen saveeminen ei oikein pelaa. Esimerkiksi pelin crashatessa menettaa kaikki asiat mita on tehnyt pelin ollessa auki, vaikka peli nayttaakin useasti kuvaketta, jolla kertoo tallentaneensa kaiken progressin. Itsellakin on muutaman kerran kaynyt niin ikavasti, etta hahmo on kadonnut kokonaan, koska peli ei olekkaan tallentanut hahmoa vaikka on niin aluksi vaittanyt. Saveista pitaisi siis itse ottaa backupit joka kerta kun aloittaa ja lopettaa pelaamisen, ja sitten vain toivoa etta progress savetaan kun pelin lopettaa. Pelin maastossa on myoskin paljon bugeja, joihin itse olen tormannyt oikeastaan jokaisella pelikerralla.

Lainaus Alunperin kirjoittanut Outraider Katso viesti
    Haiskahtaa zero punctuation tyyliseltä arvostelulta, jossa pelistä etsitään väkisin ne pienet turhauttavat asiat
    Portalista ei tainnut loytya sen mielesta mitaan pahaa.. Zero Punctuation on kyllakin melko kriittinen, mutta just sen takia ne onkin hyvia. ;p
    Viimeksi muokannut mkl : 11.11.2009 klo 21:34:45
    dvorak > qwerty <3
    ..and then one day you find.. ten years have got behind you; no one told you when to run, you missed the starting gun..

Bite Bug Verinaarmu:n avatar
    Liittymispäivä
    22.12.2009
    Sijainti
    Savonlinna

Oletus

Hyvä peli jos pääsee pelaamaan porukoissa,
    muuten tätähän ei millään jatkaisi pelata yksin.
    Jos kaipaa peliseuraa niin miun tunnus on: Verinaarmu jos ketä kiinostaapi.
    Tai sitten nopeiten saa kiinni steamista tunnus on: cursedsoul

Goblin Jenameka:n avatar
    Liittymispäivä
    16.9.2009
    Sijainti
    Siellä missä sinä et.
    Ikä
    17

Oletus Borderlands PS3

Elikkä ensimmäisen persoonan räiskintä peli, jossa on idea kasvattaa leveliä ja edetä pelissä.
    Pelissä valitaan Soldier, Hunter, Siren ja berserker.
    Peli on tehty cel-shading grafiikalla eli piirtämällä ja koneella tehtyä grafiikkaa.
    Jokaisella hahmolla on oma erikoiskykynsä, Hunter käyttää pitkän matkan aseita ja Berserker lähitaistelussa nyrkkejä.
    Toisen pelaajan voi haastan milloin vain PvP:n eli Player VS Player, lyömällä tätä, ilman että hän vahningoittuu ennen PvP:tä.
    Peliä voi pelata muitten kanssa netissä tai splitscreeninä kavereitten kanssa paikan päällä, myös yksinpelikin onnistuu.
    Pelihän julkaistiin 23.10.2009 Xbox360:lle ja PS3:lle ja viikon myöhemmin PC:lle.
    Peliin on myös ladattavia lisäosia:
    -The Zombie Island of Dr. Ned.
    -Mad Moxxi´s Underdome Riot.
    -Secret Armory of General Knoxx.
    No, itse olen hieman aloitellut jo pelaamaan, ja pelaan Soldieria 22lv. erikoiskykynä Scorpio Turret, johon olen kasvattanut attackin täyteen ja healin jotta parantaisi ukkoa, eikä tarvitsisi kantaa heal paketteja mukana ja ostaa...
    Pelaan yleensä veljeni kanssa ja hän pelaa berserkeriä ja hyvä yhdistys tulee näistä, Turretti kehiin ja Berserkillä mättämään.
    Kertokaa omista peli kokemuksista tai kysykää jos on kysyttävää.
    Don´t Play With Me.
    Borderlands 22lv. soldier

Warrior Para5ite:n avatar
    Liittymispäivä
    29.5.2006
    Sijainti
    S.lin
    Ikä
    20
    Blogimerkinnät
    22

Oletus

Itse menin pelin läpi joskus kuukausi sitten ehkä ja peli oli loistava.
    Pelin lopusta en tässä ala mainitsemaan mitään, mutta jokainen pelaaja sitten huomaa siinä jotain...jotain.
    Lisäosia en ole vielä pelannut, mutta kuhan tuon wlanin saiss toimii nii ajatuksena olisi ladata kaikki lisäosat.
    Niitä olen nähnyt aika paljon kun kaverini pelaa borderlandsia koneella hyvin paljon.

Graafinen toteutus pelissä on mielestäni varsin loistava (but does not beat valkyria chronicles..hoho). Pelimekaniikat toimii hyvin ja kaikki muutenkin loistavaa. Ainut mikä vähän tympii on ehkä maailman lievä elottomuus. Turhat aktiviteetit ja useammat new havenin kaltaiset pikku cityt olisivat olleet kivaa.

Brickillä olen sen pelannut ja jäbä onkin se 40 levelinen nyt.
    Alotin uuden pelin myös tossa jonkin aikaa sitten Sirenillä.

Mutta ihan loistopeli ehdottomasti on. Kaverien kanssa taas sen 100 kertaa hauskempaa.

Goblin Jenameka:n avatar
    Liittymispäivä
    16.9.2009
    Sijainti
    Siellä missä sinä et.
    Ikä
    17

Oletus

Näin on ^^ Kaverin kanssa pelaaminen on paljon mukavempaa ja hauskempaa pelata kuin yksin hakata tattia ilman, kenen kanssa taktikoida tai huutaa revivettämään ukko
    Don´t Play With Me.
    Borderlands 22lv. soldier

Oletus

Tänään pelailtiin taas kaverin kanssa Borderlandsiä, ja jätettiin lepäämään kun ollaan kaikki tehtävät jo menty ja hahmot on 50-leveliset. Mahtava peli kyllä kyseessä. Maailma on upea, vihollisissa on vaihtelua, aseiden keräily on mukavaa. Tärkeimpänä elementtinä pidän pelin yksityiskohtia, kiikaritähtäimeen maalattu pääkallo on esimerkiksi jotain todella siistiä. Pahahomot ja tehtävien antajat ovat hyvä sekoitus huumoria ja cooleutta. Mordecailla, hunterilla, pelasin itse. Koska kyseessä on mielestäni pelin siistein tyyppi, naamiopäinen snaippailija ja revolverimies jolla on metsästyshaukka toverinaan. Hyvä sekoitus kauko- ja lähitaistelijaa.

Pelin kansi on muuten yksi hienoimmista kansista koskaan itsemurhatematiikallaan.

//Niin ja hahmoni aseistus oli lopussa aika kurko. Kolmekiikarikivääriä ja revolveri. Pääaseena 4x vajaa 900 tulikiikarikivääri, joka tappoi loppupuolella peliä perusvihut yhdellä tai kahdella osumalla. Norsupyssy, joka lienee kaikille tuttu, vihollisia vastaan joihin elementaalit eivät pure. Siisti ampua kiikarittomalla kiväärillä tasatähtäimellä muurahaisia bebaan tai niitä iniseviä "lintuja". Ja 5 laukausta kerralla ampuva snapperraifle joka puolessa välissä oli tehokas pahimpiakin vihuja kohtaan, mutta lopulla jäi käyttö lähes kokonaan pois. Revolverina 4x vajaa 500 korroosiopyssy. Myös puolessa välissä tehokas tykki kaikkia vastaan, mutta loppupuolella jäi pääaseen varjoon.
    Viimeksi muokannut Naskali : 8.7.2010 klo 21:33:25

Warrior Para5ite:n avatar
    Liittymispäivä
    29.5.2006
    Sijainti
    S.lin
    Ikä
    20
    Blogimerkinnät
    22

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut NaXali Katso viesti
    Pelin kansi on muuten yksi hienoimmista kansista koskaan itsemurhatematiikallaan.
    TRUE DAT!
    Mulla on vielä se glitteröivä pahvikansi juttu.
    Loistavaa kansi suunnittelua. Harvoin jotain noin eeppistä näkee pelien kansissa

Veritas Riku:n avatar
    Liittymispäivä
    9.10.2003
    Sijainti
    Tre
    Ikä
    26

Oletus

Borderlandsille on jo olemassa ketju, nimittäin tässä. Eikä ole tarvetta tehdä pelille ketjua yhden alustan perusteella, jos se on muillekin julkaistu.

Itsellä kesti pidemmän aikaa löytää se koukku Borderista. Ja veljet, se on vienyt menneessään. Soldierilla ja Hunterilla yksinpelin olen päästoorin läpäissyt jo, nyt kokeilen Sireniä. Buildaan siitä eräänlaista maagia, kutkuttaa päästää Phase-aalto valloilleen vihollislauman keskellä elementaaleilla buustattuna.

Mad Moxxi's Underdome Riot sekä The Zombie Island of Dr. Ned löytyvät pääpelin lisäksi. Moxxiin olen jollain asteella pettynyt, tai sitten en vain tajua kyseisen DLC:n koukkua. Zombeja on sen sijaan coolia räiskiä tuhannen palasiksi, tosin vaikeutta ei ole kun hahmo on päästoorin jälkeen melkoinen tappokone. General Knoxx pitää vielä hankkia, ja neljäs laajennus on tulossa vielä loppuvuodesta.

Vaikka Borderlands ei koskaan ollut myyntihitti syystä tai toisesta, on se silmissäni jo melkoinen kulttiklassikko.

Liittymispäivä
    9.10.2003
    Sijainti
    Tre
    Ikä
    26

Oletus

Joku mode voisi yhdistää tämän ja vanhan ketjun, ja siirtää koko paketin yleiseen pelialueeseen. Peli on kuitenkin ilmestynyt useammallekin alustalle.

Mad Moxxin lisäriä olen yrittänyt tahkoa hampaat irvessä läpi, mutta tuntuu että koko lisäri vain toistaa ja toistaa itseään. Ja kun vastassa ei ole mitään ultimaattista palkintoakaan, niin lopahti mielenkiinto läpäistä se ollenkaan. Sen sijaan hankin General Knoxxin DLC:n vielä plakkariin, tuntuu alkumetreillä että siinä olisi rahoille vastinettakin.

Tonberry fazerin sininen:n avatar
    Liittymispäivä
    26.6.2009
    Sijainti
    Riihimäki
    Ikä
    17

Oletus

Eikö kelläkään muulla ole nettipeli rikkinäinen? Siis ihan julkaisusta asti tämä on ollut ongelmana ja patchin jälkeenkin eräät epäonnekkaat saivat kokea tuo tuskan. Minä kuulun noihin epäonnekkaisiin paskiaisiin.

Mutta joo, saan parhaan kaverin kanssa nettipelin toimimaan pienoisen hienosäädön jälkeen ja sehän on oikein buoeno. Varsinkin kun on mikit molemmilla, niin kokemus on kyllä yksi parhaista pariin vuoteen. Tietenkin hermot menee molemmilla joihinkin spiderantteja, joita tulee sitten perkeleen kauan.

Hahmona toimii Roland, jonka Scorpion turret on semi-voimakas, latautuu nopeasti ja Rolandin iskut tiimiläiseen parantavat sitä. Buoeno kombo varsinkin kun pelaan koko pelin kaverin kanssa, koska yksinpelaaminen on köyhää, jos on mahdollisuus kivempaan peliin kaverin kanssa.

Liittymispäivä
    9.10.2003
    Sijainti
    Tre
    Ikä
    26

Oletus

Onko modet hereillä enää ollenkaan?

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja