Omahyväisesti omin tämän pelin PC gategoriaan, vaikka peli onkin tehty mysteerilaatikon ehdoilla.
Kyseessähän on siis gearboxin RPG:n ja FPS:n ristisiitos, RPS siis kehittäjien mukaan. Pääpaino on ammuskelussa, johon vaikuttavia tekiöitä, kuten tarkkuus, latausnopeus ja vahinko, sitten kehitetään RPG tyylisesti kokemuksella. Tasolta 5 alkaen saa skill pointin, jotka sijoitetaan ensin luokan action skilliin ja sitten jaetaan 3 eri taitopuun kesken. Lopuksi vielä jokaisella aseluokalla on oma profiency, jotka kehittyvät sitä mukaan kun kyseisen luokan reikäraudoilla tuottaa raatoja.
Sitten on se ehkä kaikista mainostetuin osa BL:ää, itse tussarit. Peli luo ne mielivaltaisesti alueen tason puitteissa ja seurauksena itselläni on tällä hetkellä järjesttömän nopea rynkky, jonka luodit räjähtävät, jos vain tuuri käy.
Tarinana on aarteen metsästys jollain vieraalla planeetalla, mutta juonta ei ikäväkyllä seurata kovin tiiviisti, ehkä syynä on vähän haahuileva pelityylini ja laiskuus tehtävien lukemiseen, joita muuten löytyy varsin paljon.
Itse ihastuin pelin ideaan joskus lokakuun alussa kun ensimmäistä kertaa pelistä luin ja kuulin. Hankintaan meni heti ja nyt viikonlopun aikana saavutettu taso 25. Tasokatosta ei tietoa, mutta eipä tuolla niin väliä. Ainakin toistaiseksi olen viihtynyt hiippariluokalla peluusta ja vielä olisi 4 muutakin luokkaa kokeiltavana.
Onkos kuinka moni jo tutustunut tähän sarjakuvan näköiseen hullutteluun? Mielipiteitä pelistä?

Vastaa siteeraten