+ Vastaa ketjuun
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 15.

Ketju: Haetaan piirtäjää!!!!!!!!

Oletus Haetaan piirtäjää!!!!!!!!

Johtuisiko kofeiinitabuista joita juuri vedin että sain mahtavan sarjakuvaidean. Viimeksi saaduista on vuosia, nämä ovat sen verran syvällisiä ideoita täynnä symboliikkaa, popkulttuuri-viittauksia ja vastaavia että haluan olla parhaassa kunnossa alkaessani rustaamaan tarkemmin juonia ylös. Lisäksi esim. postapocalyptisen länkkärin haluan olevan täysin omaa käsialaani, joten sen haluan myös piirtää itse jahka on jaksamista ja aikaa tarpeeksi. Venäjälle sijoittuvasta seikkailusta olen jo luonnostellut ensimmäiset etelä-Amerikkaan sijoittuvat sivut, mutta en ole alun jälkeen saanut tarinaa vielä kulkemaan muutamaa avauskohtausta lukuunottamatta.

Nyt sain kokonaisen tarinan mieleen, sellaisen joka sopisi ensityöksi niin minulle kirjoittajana kuin piirtäjällekin. ALku ja loppu ovat tiedossa, kuten myös päähenkilöt. Enää tarvitsen muutaman kohtauksen täytteeksi, ja enköhän nekin lähiaikoina mieleeni saa. Lopullinen käsikirjoitus on valmiina ensivuoden keväällä viimeistään. Olen niin laiska etten jaksa itse piirtää, joten haen piirtäjää. Tarvittaessa voin luonnokset lähettää, joiden pohjalta taiteilija saa sitten tehdä lopullisen työn, mutta käy myös että jos piirtäjältä löytyy kunnian himoa niin saa tehdä alusta loppuun itse käsikirjoituksen pohjalta.

Piirtäjän vaatimukset:

Valmiudet taiteelliseen suoritukseen. No jos näitä ei ole niin aina voin ne luonnokset tehdä itse, joista kuvakulmat, dramaattinen asettelu ja ilmeet käyvät ilmi. Mutta mieluummin yhteistyönä tekisimme, eli oma taiteellinen silmäni näkyisi lähinnä tarinassa, kuvallinen ilmaisu olisi täysin taiteilijan oman sielun tuotos. Vastuu jakautuisi paremmin. Mutta jos piirrokset sujuvat noin teknisesti ilman sen suurempaa taiteellista näkemystä niin ei tämäkään ole ongelma, kunhan en laiskana itse joudu tussilla piirtelemään 48 sivua (vähintään, tämä on vakiona useissa sarjiksissa).

Iällä ei ole väliä. Ihan sama onko kyseessä nuoruuden innokkuus tai vanhuuden tuoma kokemus, molemmat käy. Itse olisin nuorena tarttunut pestiin kun jaksoin piirrellä, jos kämäisen piirrosjälkeni olisi vain hyväksytty (ja minä hyväksyn kämäisenkin piirrustuksen, siitä enemmän seuraavassa kohdassa)

Nyt tärkeä! Ei tarvitse olla kovin hyvä piirtäjä edes! Tsekkaa mun taidot: http://foorumit.fffin.com/showthread...hlight=messias (triidistä löytyy linkit moniin sarjiksiini). Olisin kelpuuttanut omat taitoni, ja vittu miten kämäinen olen. Tärkeintä ovat ilmeet, asettelu, kuvakulmat sekä yksityiskohdat. Taidolla ei niin ole väliä. Ja kuten ekassa osassa mainitsin, ei edes noiden yksityiskohtien ja vastaavien tarvitse olla handussa jos on valmis luonnoksistani piirtämään puhtaaksi.

10/7 euroa, riippuen onko vipit hankittuna filmtowniin. Haluan piirtäjän katselevan tietyt elokuvat ja ottavan niistä mallia ja tunnelmaa. Myös Eleanoora ROsenholmin musiikkia olisi hyvä hankkia käsiinsä ja ottaa tunnelmaa. Katsottavat elokuvat luultavasti suuri osa onkin jo nähnyt, joukossa Kill Billiä, Battle Royalea ja Animatrixia. Plussaa jos elokuvat, musiikki (musiikista voi hakea tunnelmia piirrustuksiin), videopelit tai anime kuuluu muuten vaan harrastuksiin. Myös kirjastosta olisi hyvä lainata joitakin perussarjiksia, Ankardoa, Corto Maltesea, Tank Girliä, Don Rosan Ankkoja ja Alan Mooren klassikoita.

Avoin mieli maailmaan päin. Mun kässäri, niin ei ole mikään perhesarjis tai tasaisen laadukas kaikille kelpaava teos. Mieluusti maailman ilmiöiden tulisi piirtäjää kiinnostaa, ja uteliaisuutta olisi hyvä olla maailmaa kohtaan. Tällaiselle kohdeyleisölle sarjiskin tulee olemaan. Elämänasenteella ei ole väliä, saa olla ihan saatanan vittumainenkin, kunhan on tiettyä innostusta asioita kohtaan.

Kässäristä: Tämän hetkiset kässäriluonnokset saat PM:llä jos kiinnostaa, ja haluat niiden perusteella päättää lähdetkö piirtämään. Mutta tällöin vaitiolovelvollisuus, ei saa vittu spoilata muilta juonta! Päähenkilönä on naisdekkari, eli melkoista girlpoweria tulee olemaan, näkökulma on sekoitus päähenkilön femiinisyyttä ja minun, kirjoittajan, miehisyyttä. Lähin vertailukohta Tank Girl joka on samalla tavalla maskuliinista girlpoweria. Sarjis sijoittuu ihan normimaailmaamme, jahdataan sarjamurhaajaa, ympäristönä ehkä vähän enemmän alempi kansanosa kuin rikkaiden hyvinvoiva maailma. Mukana mustaa huumoria, ja ihan tavallistakin, eli ihan mutrusuina emme ole.

Hahmoihin, vaikka ovatkin mielessäni, saa myös piirtäjä halutessaan vaikuttaa. Näin saamme persoonallisemmat hahmot. Hahmojen mukana voit vaikuttaa myös maailmaan. Vaikuttaa paljon tunnelmaa soiko etsivätoimiston cd-soittimesta blackmetallia vai Juha Vainiota (joita itse laittaisin soimaan molempia). Rakennamme hahmot roolipelimäisesti intohimoineen ja inhon kohteineen, käytämme näitä maailman realistisuuden luomisessa. Kukapa ei haluaisi näperrellä tällaisten tärkeiden pikkuasioiden, kuten sivuhahmon musamaku, kanssa.

Tarkoituksena ei ole tehdä mitään Corto Maltesen kaltaista (sarjis-elitististä) parhautta, vaan puolianarkistinen teos elämästä nautiskelijoille, syy nauraa ja ihmetellä tekijöiden hulluutta. Ensityömme ei tarvitse olla kovin hyvälaatuinen, tärkeintä että sarjisharrastajat diggaavat.

Muistan kun Phrygianfire kysyi lähteekö kukaan Norjaan tämän kanssa! (päivitteli kun haluaisi itse tehdä asioita impulsiivisesti ja hankkia seikkailua elämäänsä). Olisin lähtenyt Norjaan, totta vitussa, mutta mulla ei ole massia! Mikään ei ole ihanampaa kuin seikkailu. Nyt itse kysyn että lähteekö kukaan piirtämään sarjakuvaa!

Moogle Pinchi:n avatar
    Liittymispäivä
    8.11.2001
    Sijainti
    Espoo
    Blogimerkinnät
    6

Oletus

Ois ihan huippua lähteä tämmöiseen projektiin mukaan, mutta oon ihan liian kiireinen ja helposti-innostuvaa-mutta-motivaationsa-nopeasti-menettävää sorttia että olisi järkevää ilmottautua vapaaehtoiseksi. Lisäksi olen liian itsekriittinen tuotoksiani kohtaan.

Hyvältä jutulta vaikuttaa ja toivottavasti joku motivoitunut piirtäjä ilmoittautuu!

Lost Number paavolammas:n avatar
    Liittymispäivä
    9.7.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    22

Oletus

Uu mua kiinnostaa! Olen yrittänyt omia sarjakuvia saada aikaiseksi tässä viime aikoina mutta en omaa riittävästi intoa miettiä käsikirjoituksia loppuun. Lisäksi minulla on nyt liikaa aikaa ja tarvitsen vähän aivotoimintaa.

Oletus

Hmmm... mullakin on jo yksi projekti työn alla, mutta piirtäminen ei oo pahasta. Jos sulla tosiaan on käsikirjoitus valmiina johonkin aikaan niin per'aatteessa olisin kiinnostunut.
    GO GET 'EM, SEXY!!

Lost Number Nyu:n avatar
    Liittymispäivä
    5.3.2007
    Ikä
    20

Oletus

Lähtisin totta helvetissä mukaan piirtämään, mikäli keväällä tosiaan alkaisi varsinainen työ eikä yhtään aikaisemmin koska jouluni on piirtämistä täynnä niin että varmaan hankin ennenaikaisen reuman jouluna. Suurin miinus on se että olen mangapelle ja piirrän tosiaan niin mangavaikutteisesti että jos se sinua häiritsee, olen täysin väärä heebo hommaan.
    Muussa tapauksessa ilman muuta lähden mukaan! Minä en osaa käsikirjoittaa, osaan vain kritisoida ja piirtää kun taas sinä olet mahti-ideoita täynnä ja käsikirjoituksesi on taatusti kiehtova! Ja nuo mainitsemasi elokuvat on katottu ja rakastettu moneen kertaan, Juha Vainion kohdalla repesin äänekkääseen nauruun ja totesin, että ei hitto tuo homma ois mahtia.
    Mikäli piirrosjälkeni haluat tarkastaa, joudut PM:ään ja pahimmassa tapauksessa lahjoittamaan sähkärisi että ajankohtaista näyttöä voin lähettää. Olen tällainen taideintoa täynnä oleva nuori joka olisi sinne Norjaankin voinut lähteä jos ois ollut tarpeeksi pokkaa at the moment.
    Time is irrelevant and trust is unconditional. Am I lying?

Oletus

...
    Viimeksi muokannut Gauntness : 20.10.2011 klo 1:04:52

Oletus

Itseä on aina himottanut päästä piirtämään sarjakuvaa mutta hyviä ideoita ei vain tule. Eli kiinnostusta periaatteessa on jos omat projektit ja koulu antavat myöten. Vähän sama tilanne kuin Nyulla, joulu piirtämistä täynnä. =P
    Elokuvista Battle Royal ja Kill Bill on nähty ja sarjakuvista nyt ei tuttuja oikein ole kuin Don Rosan Ankat.
    Jonkinlaisia piirustuksia löytyy sigissä olevasta linkistä Devianttiin. Tuossa nyt on vain pieni osa piirsutuksista eikä tuo ole mitenkään erityisen vakiintunut tyyli.
    Viimeksi muokannut Gift of Death : 26.11.2009 klo 22:36:46

Oletus

Ok, onpas paljon hakijoita. Puhvi lähetti ekana PM:ää, ja hän on ainoa jolle olen juonitiivistelmän ehtinyt antaa, eli miettiköön ja päättäköön haluaako ottaa jobin vastaan. Jos ei kiinnostus riitä niin lähen valkkaamaan jotakuta muuta. Luonnoksia en vielä anna kun olen vasta kirjoittamassa, tänään siis vasta rungon keksin, juoni ei ole läheskään valmis, keväällä vasta. Tässä vaiheessa ne jotka eivät luonnoksiani tarvitse pääsevät jonon edelle, ihan vaan koska olen laiska, ja jos joku pärjää ilman luonnoksiani niin parempi, syntyy taiteilijan ja kirjoittajan taiteellinen symbioosi, molemmat omalla tyylillään.

Jos Puhvi ei jaksa lähteä projektiin mukaan niin tytöillä on etulyöntiasema! Miksikö? Naissarjakuvan tekijöitä on liian vähän, tulee mieleen lähinnä Nemin piirtäjä. Ja jos projektista jotain syntyy niin jossai alan lehdissä on siistimpi olla haastateltavina kun on tyttö-poika-pari. Lihava parrakas mies ideoinut väkivaltaa ja joku söpö tyttö piirtänyt paperille, mikä söpömpää.

Ja ei hätää, jos tästä jotain syntyy, niin ideoita sarjisjuoniksi minulla kyllä riittää, jahka tämän saan kevään loppuun mennessä kirjoitettua niin aloitan uuden. Niihin sitten uudet haut. Merirosvotarinaa, zombie-survivalia ja se vitun postapocalyptinen länkkäri, sanoin että haluan itse piirtää, mutta koska olen niin pirun laiska niin riittää että saan itse päättää miltä muutama avainhahmo näyttää (päähahmo vähän avatarini näköinen).

//Nuy siis jonossa kakkosena, koska on tyttö ja ei ilmoittanut tarvitsevansa luonnoksia apuun. Jos juoni ei kiinnosta nyuta niin seuraava vaihtoehto on ihan kuka tahansa joka ei luonnoksia tarvitse. Mangastyle ei minua haittaa, kunhan olet valmis piirtämään tarinaa joka poikkeaa tavis mangasta.

//Nuy olisi muutenkin taktinen ratkaisu: juoni on länsimainen dekkari, tyyli japanilainen. Kohderyhmänä sekä japaniernut sekä länsimaisen sarjakuvan ystävät.

//Ainiin, vuosia sitten kerroin Seymorslayerille Jeesu-sarjiksestani, messias strippien edeltäjä projektista, joka olisi siis pitkä kertomus Jeesuksen elämästä huumorilla höystettynä. Ehkä jossain vaiheessa nostan tämän takaisin päivän valoon. Mutta tosiaan ensin keskityn tähän projektiin ja katson tuleeko mitään.
    Viimeksi muokannut Naskali : 27.11.2009 klo 0:32:56

Black Stone Ze Shoopuf:n avatar
    Liittymispäivä
    21.7.2003
    Sijainti
    707
    Ikä
    22

Oletus

Hyväksyin homman. :}

Oletus

Dodih, haku on siis suoritettu. Nyt liikaa kofeiinia syöneenä valvottaa ja käytän aikani yksityiskohtien kirjaamiseen muistiin mitä tänään tullut mieleen.

Yhden vitsin paljastan, se on ihan oikeassakin elämässä käyttämäni. Lihava mies pelaa Tekkeniä, ja näyttää vatsansa raskausarpia: "Olen kuin Kazuya Mishima" ja kaikki nauraa. Meidän vahvuutemme perinteiseen sarjakuvantekoon verraten onkin videopeli- ja nettikulttuurin tunteminen. Näin saamme ajankohtaista huumoria sekä realismia murhamysteerin ympärille.

Bite Bug
    Liittymispäivä
    10.1.2010
    Sijainti
    pimeässä luolassa
    Ikä
    23

Oletus :D

Kyllä odotan innolla täysipitkää sarjista,uudella piirtäjällä.Katsellessani messiasta unohtui hammas-särkykin.Sevvertaa osuu huumori kohdillensa omani kanssa Toki voisin ilmoittautua "värittäjäksi" piirtäjälle...mutta se onkin vissiin sama asia...kumminkin käy mite käy olisin kiinnostunut sarjiksen piirrosta...(olisi ensimmäinen)

Goblin SeymourSlayer:n avatar
    Liittymispäivä
    24.5.2006
    Sijainti
    Tampere
    Ikä
    22

Oletus

Hei, vähän siistiä! 8D Odotan innolla mitä tästä syntyy. Työskentelen kyllä oman sarjakuvaprojektini kanssa, mutta olen aina valmis silmäilemään keskenräistä työtä sekä kertomaan painavan kritiikkini, jos ja kun sitä pyydetään ;3

Oletus

Joo. Toi dekkari on vähän jäissä, muutaman kuukauden työstin, ja tajusin suuruuden hulluuden ja miten sorruin aina inhoamiini juonikliseisiin, varsinkin siihen "yksi kaiken muuttava juonen käänne" -paskaan, jota koetin sitten ironialla korjata. Suosiolla syrjään kunnes taidot ovat suuremmat.

Ideavihkossa on useampi luonnos, muutamine ideoineen. Huumori ja rankka psykologisuus sulassa sovussa. Kehittelen vielä, juonien rungot ovat suurimmaksi osaksi kasassa, mutta tarvitaan lihaa ja läskiä luiden ympärille. Nerokkaita yksityiskohtia, jokaisella ruudulla oltava suurempi merkitys, ei turhaa täytettä (vähempää en itseltäni siedä).

Ensimmäinen työ alkaa olla siinä kunnossa että luonnoksia alkaa pukkaamaan. Supersankarisarjakuva. Ensimmäiseksi työksi vähemmän kunnianhimoista menoa, kuitenkin sellaista josta itse pidän. Kevyttä filosofointia, angstaamista ja pöhköä huumoria.

Niin, vuosi aikaa edellisestä viestistä. Ketään piirrustustaitoista ja luppoaikaa omaavaa foorumilla enää jäljellä? Nyt on siis jo konkreettista tavaraa muutaman sivun verran, ja koska puhtaaksi piirtäminen on hidasta puuhaa, ehtii luonnoksia tulla sujuvana virtana lisää ennen kuin edelliset on piirretty puhtaaksi. Tuleva jakso koulussa tarjoaa rutkasti luppoaikaa, ja kaikenlaisen riehumisen lisäksi tarvitsen aktiviteettejä joissa saa älylleen rasitetta, eli ideointia ja luonnoksia vaan lisää. Visiot suureksi osaksi valmiina, kunhan jaksan luonnostella.

Sarjakuvan, joka siis oli supersasankarisarja, omalla tyylilläni kuitenkin, henki on sekoitus nettikulttuuria ja underground hip hopin teemoja. Rytmitys on musiikkivideomaista, dramaattista. 3-4 sivun lukuja, osa vie juonta eteenpäin, osa on fiilistelyä. Pääjuoni seuraa raskaita teemoja. Sivujuonet ovat enemmän hassuttelua, kuitenkin itselle tärkeillä aiheilla kyllästettyjä.

Taktiikkana olisi joko skannata ja lähettää sähköpostilla luonnokset, tai etanapostilla laittaa kirjekuoressa (kun mulla ei ole skanneria enkä välttämättä jaksa skannailla missään julkisella paikalla) silleen että mukana olisi ruuduttain selitys että mikä on ruudun merkitys, millaista tunnelmaa sillä haetaan. Eli siis toisaalta iisi homma, kun tietää melko tarkasti mitä piirtää. Mutta kuitenkin mielikuvitusta vaaditaan. Luonnokset ovat raakoja, todella raakoja. Piirtäjä saa luoda hahmot omien näkemystensä mukaan. Muutenkin arvostan keskeliäisyyttä, varsinkin yksityiskohdissa. Joissain ruuduissa selostan mitä yksityiskohtia haluan, mutta omiaakin saa lisätä, ehdottomasti. Vaatesuunnittelu on ehdotonta. Inspiraatiota videopeleistä jos muuten ei toimi. Ääricoolistelua.

Ensimmäiset luonnokset olisivat:

Sankarin synty. Kevyttä filosofiaa. Hulluutta. Realismin raameissa.

Pahiksen syntyminen. Pahis on animefani joka ottaa periaatteekseen että "elä niin että jos elämästäsi tehdään animea, olet se kaikkein coolein hahmo".

Yksi luvuista jossa sankari palaa tauon jälkeen työhönsä (aika arvaanattomasti). Ajallisesti sarjakuvan loppupuolella. Typerää riehumista.

Taitaa kuulua kuuroille korville, varsinkin kun maine koko ajan vaan painunut alaspäin. Mutta kokeillaan.

Black Stone Ze Shoopuf:n avatar
    Liittymispäivä
    21.7.2003
    Sijainti
    707
    Ikä
    22

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Naksali Katso viesti
    Niin, vuosi aikaa edellisestä viestistä. Ketään piirrustustaitoista ja luppoaikaa omaavaa foorumilla enää jäljellä?
    En mä mihinkään ole häipynyt tai kuollut. Luppoaikaa on nyt tosin hieman vähemmän, kun pitää käydä pari rästissä olevaa kurssia, mutta kyllä sitä riittää muutaman kuvan raapustamiseen. :}

Oletus

Ok. Sori aivojen reistaaminen, unohdin kokonaan ) Pistän joku ilta sähköpostilla materiaalia. Netissä julkaistaamme ensin jos jälki on standardit täyttävää. JUonikuviot kyllä liikkuu eeppisiin mittoihin. Ei siis tapahtumien suuruuden tasolla, vaan enemmän henkilökohtaisella tunnetasolla.

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä