+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 24:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 355.

Ketju: FFXIII kysymykset & vinkit -ketju

Sorcerer MSandt:n avatar
    Liittymispäivä
    4.10.2004
    Sijainti
    Turku
    Ikä
    27

Oletus FFXIII kysymykset & vinkit -ketju

Tänne siis kysymyksiä ja vinkkejä Final Fantasy XIII:tä koskien, ettei tuo varsinainen FFXIII-ketju täyty kysymyksistä.

Huom: Varoittakaa spoilereista, jos kysymyksiinne liittyy juonipaljastuksia.

Korkkaan tämän ketjun kysymällä, että ovatko noi componentit sellaista tavaraa, jota voi suht huoletta myydä (kuten loot FFXII:ssä)?
    Viimeksi muokannut MSandt : 13.3.2010 klo 1:34:12
    Redistribution is not ethical; it's theft and destruction. It is simply a means to satisfy the envy of some who seek to harm those who have obtained greater wealth through the satisfaction of the wants of consumers. If we succumb to its siren song, the gravestone will read: "For the want of Bill Gates's money, the world wrought its end." -Jim Fedako

| Duke 3D | | Blog | | Fate Reversal Half-Life -modi

Oletus

Componentteja käytetään aseiden paranteluun, joten en suosittele niiden myyntiä. Itse aluksi myin niitä pois ja sitten kun tuli mahdollisuus alkaa paranteleen aseita, niin kirosin kun olin mennyt myymään niitä pois.

Oletus

Tarkennetaan vastausta:

Jos componentista kertovassa tekstissä lukee "Can be sold for premium" se kannattaa myydä. Muutoin kannattaa säästää aivan kaikki componentit; varsinkin transformational catalystit ovat tärkeitä säästää aseiden treenimisen kannalta. Heikommilla esineillä on todella huonot myyntihinnat ja isommat hyödyt niistä saa irti käyttämällä ne aseiden paranteluun.
    Viimeksi muokannut BlazeAce : 13.3.2010 klo 11:22:56

Tonberry Ajatusliekki:n avatar
    Liittymispäivä
    8.1.2010
    Sijainti
    Jossain
    Ikä
    17

Oletus

Stadegiat kaikkia kuutta Eidolonia vastaan (Jotkin on tosin vähän heikommin kirjoitettuja kuin toiset...)

Shiva Sisters (Episode 3, kohdataan Snowlla)

- Shiva-taistelun voittaa kun sen vieressä oleva "Gestalt" mittari täyttyy kokonaan. Et saa täytettyä sitä ainoastaan hakkaamalla sivaa Commander komennolla. Käytä ensin Ravageria vuoron verran. Vaihda sitten sentineliin, ja käytä sitä vuoro. Huomaat että Gestalt mittari alkaa nousta kohisten. Sitten vaihda taas Ravageriin, ja toista sarjaa. Gestalt mittarin pitäisi olla täynnä ennen kuin Doom aikalaskuri menee nollaan.

Odin (Episode 4, Kohdataan Lighningilla ja Hopella)

- Odin käyttää samaa systeemiä kuin Shiva. Täytä Gestalt mittari. Odin tekee huomattavia hyökkäyksiä, joten parantelu onkin homman ydin. Käytä taas Paradigm Shiftiä. Vaihda niin että Lightningillä on Medic (En muista Hopen roolia, joku siinä kai on.) Ja parantele. Gestalt mittari täyttyy. Käytä Medicciä kierroksen ajan, ja vaihda sitten Ravager/Ravager yhdistelmään. Käytä tätä kierros, ja Odinin gestalt mittari nousee TAAS. Toistaa sarjaa samalla tavalla kuin Shivan ottelussa, ja olet voitokas.

Byrnhidr (Episode 8, Kohdataan Saczilla ja Vanillella)

- Pistä alkuun kummallekkin hahmolle "Doctors Code" accessory, se tehostaa potionien voimaa. Byrnhidl käyttää todella voimakkaita iskuja, ja potionia saa olla käyttämässä kokoajan. Käytä jokaista Paradigm yhdistelmää vuorotellen yhden vuoron ajan. Yritä vaihtaa paradigimi silloin kun Sach on tekemässä viimeistä iskuaan. Käytä potoneja kun health laskee krittiseksi. Gestalt mittari nousee hitaasti, mutta käyttämällä kaikkia rooleja vuorotellen nostaa sitä.

Bahamut (Episode 10, Kohdataan Fangilla, Lighningilla ja jollakin jota en muista)

-Tämä taistelu on jostain syystä vähän hämärässä. Muistaakseni Gestalt mittari nousi käyttämällä Saboteuria ja Ravageria. Debuffaa Bahamut täyteen heikennyksiä, ja hakkaa sitä Ravagerilla.

Alexander (Episode 11, Kohdataan Hopella, Fangilla ja Lightningilla)

-Vaikein Eidolon taistelu. Ensin käytä synergistiä, ja buffaa Partysi täyteen helpotuksia (Esim Haste, Bravery). Sitten hakkaa sitä Ravagerilla. Kun partylläsi on vähän HPta (Huom, kun sanon vähän, tarkoitan joku 30% jäljellä) vaihda medicciin, ja healaa. Vaihda sitten ravageriin. Toista. Jos buffit loppuu, käytä Synergistiä, ja hanki ne takaisin! Lopulta Alexander pitäisi olla voitettu.

Hecatoncheir (Episode 11, Kohdataan Vanillella ja Fangillä)

- Käytä Saboteuria, ja huononna Hecatocheiriä. Sitten vaihda Ravageriin. Vaihda medicciin, jos on enut vähissä. Aika samanlainen kuin Bahamut.
    Viimeksi muokannut Ajatusliekki : 27.3.2010 klo 0:28:51

Goblin uni:n avatar
    Liittymispäivä
    2.6.2007
    Sijainti
    Ul'dah

Oletus

Sellaista kysyisin, että löytyykö jostain joku guide aseiden upgrademiseen?

Edit:
    Tämän olen itse löytänyt, mut haussa on jokin selkeämpi.
    Viimeksi muokannut uni : 13.3.2010 klo 19:26:26

Elite Soldier
    Liittymispäivä
    21.3.2006
    Sijainti
    Espoo
    Ikä
    20

Oletus

Minullakin kysyttävää aseista...
    Miten hyvin aseiden "räjäyttely" tuo takaisin niitä componenttejä mitä niihin on tuhlannut? En raaski tuhlata componentteja kun pelkään että ne loppuvat ja niitä tarvitsee johonkin parempaan aseeseen joskus myöhemmin pelissä..........? Saako componentteja helposti lisää myöhemmin kun peli ei ole enää niin lineaarinen (olen chapter 10 loppupuolella)

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut GolliM Katso viesti
    Minullakin kysyttävää aseista...
    Miten hyvin aseiden "räjäyttely" tuo takaisin niitä componenttejä mitä niihin on tuhlannut? En raaski tuhlata componentteja kun pelkään että ne loppuvat ja niitä tarvitsee johonkin parempaan aseeseen joskus myöhemmin pelissä..........? Saako componentteja helposti lisää myöhemmin kun peli ei ole enää niin lineaarinen (olen chapter 10 loppupuolella)
    Itse myisin vanhan aseen ja ostaisin rahoilla componentteja. Jos tuolla "räjäyttelyllä" tarjoitat Dismantlea(?) niin ei siitä vissii kovin kummosesti saanut niitä componentteja.

Olisiko kellään avustusta Hecatoncheir-bossiin?
    My dream is nothing but a fal'Cie fancy now

Halutuin mieskäyttäjä Jubei:n avatar
    Liittymispäivä
    12.9.2003
    Sijainti
    Tampere
    Ikä
    24

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Rohieze
    Olisiko kellään avustusta Hecatoncheir-bossiin?
    Kaatuihan tuokin vihdoin, eikä kyllä mikään helpoimmasta päästä ollut. Varmaan joku 5-6 yritystä meni ja erilaisia combinaatioita kokeilin, mutta tällä läpäisin bossin:

Sab - Sen

Med - Sen

Eli ensimmäinen setuppi suurimmaksi osaksi taistelua ideana se että Fangin puollustaessa ja provokoidessa pomoa Vanille heittää jatkuvasti statuksia huonontavia taikoja nostaen tasaisesti pomon ns. limittiviivaa. Kakkos setuppi lähinnä siihen jos hipat menevät pieniin. En tiedä onko paras mahdollinen combinaatio, mutta tällä menin lävitse. Aikaa jäi vain 119 niitä ihme mikrosekuntteja mitä lie mitkä juoksevat.

Itse kysyisin että helpottuuko peli missään vaiheessa? Nyt kun Grand Pulseen pääsi niin peli tuntui vaikeutuvan yhtäkkiä huomattavasti. Osa normivastuksistakin tuntuu jo tuottavan ongelmia. Ovatko tyypit täyteen kehitettyinä sellaisia että voi mennä nauraen laittamaan isoja dinoja turpaan vai onko täyteen kehitetyilläkin tyypeillä ongelmia vastusten kanssa?
    Viimeksi muokannut Jubei : 13.3.2010 klo 22:48:58
    Halutuin ja pantavin miittikuningas 10-vuoden ajalta, jonka pitäisi tulla vielä Gm:ksi.

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Jubei Katso viesti
    Kaatuihan tuokin vihdoin, eikä kyllä mikään helpoimmasta päästä ollut. Varmaan joku 5-6 yritystä meni ja erilaisia combinaatioita kokeilin, mutta tällä läpäisin bossin:

Sab - Sen

Med - Sen

Eli ensimmäinen setuppi suurimmaksi osaksi taistelua ideana se että Fangin puollustaessa ja provokoidessa pomoa Vanille heittää jatkuvasti statuksia huonontavia taikoja nostaen tasaisesti pomon ns. limittiviivaa. Kakkos setuppi lähinnä siihen jos hipat menevät pieniin. En tiedä onko paras mahdollinen combinaatio, mutta tällä menin lävitse. Aikaa jäi vain 119 niitä ihme mikrosekuntteja mitä lie mitkä juoksevat.
    Kiitoksia, näillähän se läpi meni. En vain ollut tajunnut tuota tapaa millä sitä Gestallimit mikälie mittaria nostetaan.
    My dream is nothing but a fal'Cie fancy now

Sorcerer MSandt:n avatar
    Liittymispäivä
    4.10.2004
    Sijainti
    Turku
    Ikä
    27

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Ajatusliekki Katso viesti

Shiva Sisters (Episode 3, kohdataan Snowlla)

- Shiva-taistelun voittaa kun sen vieressä oleva "Gestalt" mittari täyttyy kokonaan. Et saa täytettyä sitä ainoastaan hakkaamalla sivaa Commander komennolla. Käytä ensin Ravageria vuoron verran. Vaihda sitten synergistiin, ja käytä sitä vuoro. Huomaat että Gestalt mittari alkaa nousta kohisten. Sitten vaihda taas Ravageriin, ja toista sarjaa. Gestalt mittarin pitäisi olla täynnä ennen kuin Doom aikalaskuri menee nollaan.
    Täh? Puhuthan nyt sentinelistä, etkä synergististä? Eihän Snow'lla edes ole synergistiä tuossa vaiheessa. Sentineliä minä ainakin tuossa käytin.
    Viimeksi muokannut MSandt : 14.3.2010 klo 0:09:09
    Redistribution is not ethical; it's theft and destruction. It is simply a means to satisfy the envy of some who seek to harm those who have obtained greater wealth through the satisfaction of the wants of consumers. If we succumb to its siren song, the gravestone will read: "For the want of Bill Gates's money, the world wrought its end." -Jim Fedako

| Duke 3D | | Blog | | Fate Reversal Half-Life -modi

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Jubei Katso viesti
    Itse kysyisin että helpottuuko peli missään vaiheessa? Nyt kun Grand Pulseen pääsi niin peli tuntui vaikeutuvan yhtäkkiä huomattavasti. Osa normivastuksistakin tuntuu jo tuottavan ongelmia. Ovatko tyypit täyteen kehitettyinä sellaisia että voi mennä nauraen laittamaan isoja dinoja turpaan vai onko täyteen kehitetyilläkin tyypeillä ongelmia vastusten kanssa?
    Gran Pulse on vähän kuin FFXII:n Estersand aluksi eli sieltä löytyy oman tason hakattavaakin, mutta seassa on muutama Wild Saurianin kaltainen monsteri, jota vastaan ei ole mitään jakoa ennen kuin olet kehittäny hahmoja kunnolla. Ne isot Shoopuffit/Norsut/whatever ovat mahdottomia sinne saapuessa ja esimerkiksi King Behemothit tuottavat suuria vaikeuksia.

Itse kiertelin ja kaartelin sen aukean läpi juonen mukana vältellen isompia monstereita. Seuraava paikka juonen mukana olikin sitten jo huomattavasti mukavampi paikka treenata vähän. Tuo iso alue vaikuttaisi olevan tehtävien tekoa ja myöhempää riehumista varten.

Mitä tulee jälkimmäiseen kysymykseen, en osaa sanoa varmaksi. Uskoisin kuitenkin, että pelissä on Ruby Weaponin, Omega Weaponin, Ozman, Penancen ja Yiazmatin kaltaisia monstereita, joiden lahtaamiseen tarvitaan vähän muutakin kuin huippuunsa viritetyt hahmot. Itse olen Chapter 13 tällä hetkellä ja edelleen saa Gran Pulsella varoa ja taktikoida vaikka HP:ta on semmoiset 7000 - 9000 joka hahmolla.

Oletus

Osaisiko joku neuvoa tuossa barthandelus pomossa? Olen saanut tuhottua ne naamat siitä ympäriltä, mutta sitten se alkaa tehdä jotain destrudo hyökkäystä jonka jälkeen hahmot on aika heikossa hapessa.
    Sitten se onnistuu aina saamaan mun leaderille doomin, enkä enää ehdi tappaa sitä ennenkuin se mittari menee nollille. Tekeekö se joka kerta tuota doomia vai onko mulla ollu vaan huono tuuri?

Edit/Pääsin tuon nyt läpi. Auttoi kun hastetin hahmot ja sain bossin staggeroimaan. Kiitoksia neuvojille
    Viimeksi muokannut Daigoro : 14.3.2010 klo 14:25:24

Lost Number Eidolon:n avatar
    Liittymispäivä
    9.9.2002
    Sijainti
    Turq
    Ikä
    21

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Daigoro Katso viesti
    Osaisiko joku neuvoa tuossa barthandelus pomossa? Olen saanut tuhottua ne naamat siitä ympäriltä, mutta sitten se alkaa tehdä jotain destrudo hyökkäystä jonka jälkeen hahmot on aika heikossa hapessa.
    Sitten se onnistuu aina saamaan mun leaderille doomin, enkä enää ehdi tappaa sitä ennenkuin se mittari menee nollille. Tekeekö se joka kerta tuota doomia vai onko mulla ollu vaan huono tuuri?
    Itselläni vetäisi Destrudolla nollille leaderin HP:t, pienen säädön jälkeen heitti doomin siihen kaupan päälle. Kolmannella kerralla olin kehittänyt hahmot niin pitkälle kuin pystyi ja parantelin aseita. Ei heittänyt doomia ja leader pysyi hengissä = bossi kuoli tuskallisen pitkän taistelun päätteeksi. Lisäksi ennen kuin se alkaa ladata Destrudoa kannattaa saada stagger-prosentti nousemaan ja kun lataa koko iskua niin hyökkäillä jatkuvasti. Tuntui jotenkin nytkähtävän puolessa välissä latausta ja isku ei ollut niin paha kuin ilman.

To find your flower

Oletus

Jos bossi käyttää doomin, se tarkoittaa että olet hakannut sitä liian pitkään. Kaikki bossit käyttävät doomin aikanaan. Se vain tarkoittaa, että olet liian hidas

Mutta kuinka olla nopeampi...
    Käytä alussa kombinaatiota MED-SYN-COM (en nyt muista missä järjestyksessä hahmot ovat siinä). Perusidea on kuitenkin, että kun naamat on hakattu, pidät rav-rav-com yhdistelmää kentällä ja hakkaat niin paljon kuin kerkiät, sitten kun bossi iskee ja menetätä HP:ta reilusti, vahda yhdistelmään RAV-MED-COM tai jopa MED-MED-SEN. itse käytin jälkimmäistä aina silloin, kun bossi alkoi ladata sitä ihmeen über-düber iskuansa. Älä siis pidä mediciä turhaan kentällä jos HP:ta riittää ja bossi ei tunnu tekevän sillä hetkellä mitään ihmeellistä.
    Niin ja itselläni taisi jäädä jotain sekunti tai pari jäljelle

Ja tähän samaan voisin itsekin kysyä...
    Mihin stagger-palkin alla oleva prosenttiluku viittaa? Tarkoittaako se sitä, että jos siinä on vaikkapa 150,0%, niin vihulainen menettää iskuistani 1,5x määrän ? (oletetaan että palkki ei täyty vielä 150% :ssa)
    Viimeksi muokannut .squinkkeli. : 14.3.2010 klo 10:36:06

YouTube.com/Soigge - FINAL FANTASY XIII & XIII-2 guides for all your needs

Halutuin mieskäyttäjä Jubei:n avatar
    Liittymispäivä
    12.9.2003
    Sijainti
    Tampere
    Ikä
    24

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut .squinkkeli.
    Mihin stagger-palkin alla oleva prosenttiluku viittaa? Tarkoittaako se sitä, että jos siinä on vaikkapa 150,0%, niin vihulainen menettää iskuistani 1,5x määrän ? (oletetaan että palkki ei täyty vielä 150% :ssa)
    Aivan oikein. Eli siis jos vaikka vihollisen staggeroitumispiste olisi 200% niin kun olet hakannut sen 150%:n, niin teet viholliselle 1,5x vahinkoa. Tämän takia onkin hauska hakata jotain isoja Behemotteja joiden starggeroitumispiste on jotain 400%. Kun olet tehnyt 300+% vahinkoa, niin normaali iskut tekevät hitonmoist damagea vaikkei vihollinen ole vielä edes ehtinyt staggeriin. Toki staggeri yleensä nostaa tuota prosenttilukua ihan kivasti ja siihenhän se vihollisten näennäinen heikentyminen perustuu.

Itse kysyisin seuraavaa: Olen huomannut että Odinin viimeinen limitti tappaa automaattisesti vastukset jotka ovat Stagger tilassa. Onko kukaan testaillut kuinka hyviin vastuksiin tämä toimii? Itse sain ainakin muutaman missioneiden pomot tapettua tällä tavalla, mutta oletan kuitenkin että vihollinen ei saa olla immuuni äkkikuolemille.
    Halutuin ja pantavin miittikuningas 10-vuoden ajalta, jonka pitäisi tulla vielä Gm:ksi.

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä