+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 33.

Ketju: Bloggaaminen

Oletus Bloggaaminen

Itse tässä leikiteltyäni kahden eri blogisivuston kanssa aloin miettiä, että ei helvetti - eihän näitä kirjoituksia kukaan lue. : D Mutta ei se mitään, omaksi ilokseni minä niitä kirjoittelenkin, ja jos joku oikeasti tahtoo ajatuksiini kurkista, on hän tervetullut. Tämä systeemihän toimii kuin automaattinen yksityisyydensuoja - se ei toki ole vedenpitävä, mutta henkilökohtaiselta haiskahtavat entryni eivät mitä todennäköisemmin päädy välinpitämättömien ihmisten käsiin, sillä he eivät varmasti eksy blogiini kuin satunnaisesti. Mutta pitäisikö omaa blogiaan jotenkin markkinoida, että ne potentiaalisesti kiinnostuneet saataisiin kiinnostumaan? Kas, siinä vasta pulma.

Varmaan arvaattekin jo mihin pyrin. Ketjun tarkoituksena onkin toimia paikkana, johon finiläisten voivat halutessaan linkittää bloginsa ja mahdollisesti kertoa myös hitusen taustaa blogi(e)n yleisluonteesta, kuinka kauan on kirjoitellut, ynnä muuta taustatietoa. Pakkohan ei tietenkään ole, sillä useat blogit ovat kirjoitettu vain pienehkölle kaveripiirille, jolloin lähes täysin vieraat lukijat eivät ole toivottuja.

Päätin perustaa ketjun fiktio ja kirjallisuusalueelle, vaikka blogit voivat toki käsitellä vaikkapa muotia, perustuen siis kuvien varaan. Vastaavanlaista ketjua en löytänyt, jokin vanha päiväkirjaketju sattui silmääni lähimpänä vastaavana.. Ja ennen kuin joku sen mainitsee: ei, tämä ei ole pelkkä oman blogini mainostuspuhe, vaan tarkoitus olisi päästä kurkistamaan finiläisten ajatuksiin, ehkäpä saaden selville onko joku teistä aivan oikeasti mielenkiintoinen.

Oma blogini on siis tässä. Vaihdoin tilini Vuodatuksesta Bloggeriin, siksi siellä ei vielä ole kuin tuo esittelytekstini, mutta lisää tulee vielä joskus lähiaikoina. : P

Oletus

Vois ketjussa myös suositella muiden ihmisten mielenkiintoisia blogeja. Viime viikolla matkustellessani pistin kannettavan kirjanmerkkeihin hienoja kommunistiblogeja. Kopsaan linkit tänne jahka kannettavaa taas käytän.

Onhan mulla tuo omakin blogi, epäaktiivinen ja suuri osa muualta kopioimiani teksetjä, suuri osa FFfiniin kirjoittamaani materiaalia. Vuodatus on sen verran huono paikka että taidan jonnekin muualle vaihtaa, ja tehdä vähän räväkämmän blogistani, ne kirjoitukseni sinne mitkä täältä FFfinistä poistetaan. http://rage-mike.vuodatus.net/

Strike the earth! Gabriel:n avatar
    Liittymispäivä
    26.7.2001
    Ikä
    25

Oletus

Pari mielenkiintoista:

Less Wrong on monen kirjoittajan ylläpitämä blogi, jonka tavoitteena on edistää rationaalista ajattelua ja vähentää taikauskoa sekä vääriä käsityksiä ylipäätään. Olen lukenut sitä vielä harmillisen vähän, mutta ainakin tilastomatematiikkaan liittyvät jutut ovat olleet avartavia. Ei tuo kuitenkaan yhdestä aiheesta ole, kirjoittajat puhuvat melkein kaikesta, mutta pääpaino on terveen järjen käytöllä (ja esimerkeillä sen puutteesta).

Kohti taloudellista riippumattomuutta käsittelee nimensä mukaisesti kirjoittajan pyrkimyksiä taloudelliseen hyvinvointiin sijoittamalla. Aina säännöllisesti hän suolaa niitä, jotka uskovat, että markkinoita ja etenkin kurssipohjia on mahdollista ennustaa, mikä on ihan hauskaa luettavaa. Käytännölliseltä puolelta tuo blogi perehdyttää ihan hyvin ETF-sijoituksiin.

Itselläni ei blogia ole, mutta ei sellaisen pitäminen mahdottomuus olisi, jos tulisi hyvä aihe.
    Engraved is an image of dogs and dwarves. The dogs are burning. The dwarves are screaming.

Oletus

Joo, pistäkää ihmeessä muidenkin blogeja. : ) Ja NaXali, itsekin tässä jo vaivaisen päivän koeajon jälkeen en enää vaihtaisi takaisin Vuodatukseen - on se Blogger paljon mukavamman oloinen. En tiedä mikä siinä on, ainakin valmiista sivupohjista löysin sangen mukavan heti kättelyssä Bloggerista, kun Vuodatuksessa en samaan kyennyt. Ja kuvien uploadaaminenkin näyttää olevan Bloggerissa helpompaa. Tosin, tuolla ei näy kävijästatuksia, mutta eipä sillä nyt väliä.

Tulee muuten hyvä fiilis, kun saa jotain mielestään jännää ja kivaa kirjoitettua. :> Taas tuli väsättyä entryä varmaan kolmisen tuntia, ja vieläkin löytyisi paljon hiottavaa.. Teenköhän tätä liian pikkutarkasti? : D

Oletus

Itse perustin Yläpotkun koska teki mieli pitää eräänlaista treenipäiväkirjaa ja höpistä muistakin asioista. Sivustona blogger, mikä toimii omasta mielestäni hyvin. Lisäksi kerran hieman kuppia kallistettua perustin erään blogin johon saan kirjoittaa vain kännissä mutta en ole vielä kirjoitellut sinne mitään. Sen pidän toistaiseksi kyllä vielä salaisena.

Blogien lukeminen onkin sitten jäänyt lähes olemattomaksi. Halla-Ahon blogia olen joskus lukenut hieman, mutta sitäkin lähinnä keskusteluissa olleiden linkityksien takia. Mielummin luen keskustelua esimerkiksi foorumeilta, sillä koen että se on eri näkökulmiensa vuoksi mielekkäämpää. Tietysti blogeissa hyvinä puolina on kirjoittajien omaperäinen tyyli, jonka vuoksi itse lukeminen voi olla kivaa aiheesta riippumatta.
    Vihatkoon kunhan pelkäävät

Warrior Telac:n avatar
    Liittymispäivä
    27.5.2004
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    20
    Blogimerkinnät
    1

Oletus

Valokuvablogi löytyy, joskin sen päivitystahti on hiukan hitaanpuoleinen johtuen kiireistä ja yleisestä vitutuksesta. Jos kiinostaa seurata kuinka kuvieni taso laskee laskemistaan, toivotan teidät tervetulleeksi tekemään näin. Aika alkutekijöissään blogi kuitenkin tällä hetkellä on.

Blogin funktio on käytännössä toimia kotina kuville, joita en muualle uskalla laittaa teknisen tason tai muun vastaavan seikan vuoksi.
    Viimeksi muokannut Telac : 13.6.2010 klo 23:27:17

Bomb samwise:n avatar
    Liittymispäivä
    26.12.2007
    Sijainti
    Jyväskylä
    Ikä
    20
    Blogimerkinnät
    2

Oletus

Livejournal, Blogger, Tumblr, Joomla ynnä muita on kyllä kokeiltu mutta wordpressiä en enää ikinä pois vaihtaisi. Seitsemän kuukautta tullut nyt tällästä musa-aiheista blogia pidettyä ja ihan kiitettävästi siel on väkeä nyt käynyt (:

Eli jos elektroninen musiikki kiinnostaa, niin suuntaappas http://spinthedisc.hi.fi

muita tutustumisen arvoisia musa-aiheisia ovat esim http://deathelectro.com ja http://toomanysebastians.net

Oletus

Aloitin juuri runoblogin. Mutta en vitussa linkkaa tänne ennen kuin saan mun vähän tasokkaammat tuotokset kopsattua paperilta tuonne! Ensimmäisen postauksen runojen aiheena kun on seksi, ja toisin kuin nykyään täällä foorumilla, päätin blogissa jättää itsesensuurit vittuun. Ja en ole ylpeä itsestäni. Pienimmässäkään määrin.

Kolme runoa seksistä: ensimmäisessä mies kerskaa spermansa laadulla ja miten siittiöistä kasvaa suurmiehiä, toisessa on kyse silkasta paskasta huumorista ja kolmannessa kertojaa vituttaa kun ei ole koskaan saanut pesää ja kaikki nauraa... mies hankkiikin arvostusta hankkimalla syfiliksen, todisteen sukupuoliyhdynnästä, kyseenalaisella tavalla.

Linkkaan sitten kun mukana on materiaalia joka ei välittömästi tarkoita maineen rippeitteni tuhoutumista.

Oletus

Itse menetin blogaus-neitsyyteni vasta muutama päivä sitten.
    IRL-kavereille ja tutuille en ole vielä tästä maininnut, enkä ole varma aionko mainitakkaan.

Jos anonyymiys katoaa, niin joutuu miettiä enemmän mitä pääkopastaan avautuu.
    Tosin jos pystyy seisomaan sanojensa takana, niin ei siinä pitäisi olla mitään ongelmaa.
    Oikeita nimiä en kuitenkaan aio käyttää.

Blogini on kuin päiväkirja vasta-alkaneesta sinkkuelämästäni.
    Ei minua haittaa, vaikka sitä ei kukaan muu lukisikaan.
    Itseni takia tuota kirjoittelen, koska se tuntuu olevan hyvää terapiaa.
    Tokihan se on kivaa, jos saa keskustelua aikaiseksi ja vaihdeltua mielipiteitä.
    Blogini löytyy allekirjoituksesta, mikäli jotakuta kiinnostaa tutustua.

Obsession. Amira:n avatar
    Liittymispäivä
    30.7.2004
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    23

Oletus

Minä! Olen pitänyt blogia jo vuodesta... 2006, pari päivää taakse päin päätin aloittaa ihan uuden sen erilaisen sisällön takia. Tarkoitus on vain purkaa sydäntäni ja pohtia elämääni. Olen oikeastaan käyttänyt tätä blogia terapeuttisesti siihen että saan ajatukseni joksikin konkreettiseksi ja ulos päästäni, koska en ole saanut unta pohdittuani kaikenlaista viime aikoina tapahtunutta. Minusta olisi kiva saada lukijoita ja luettavaa muiden blogeista. :3

Tyttö hymyn takana
    Saa halata.

DINH The_Sipi:n avatar
    Liittymispäivä
    20.10.2002
    Sijainti
    Setakunta
    Ikä
    28
    Blogimerkinnät
    23

Oletus

Minullahan on ollut monia blogeja aina peliblogeista (nyt FFfinillä sellaisen toinen tuleminen) euroviisublogeihin, niin vihaan joulua -blogi kuin tyngäksi jäänyt sinkkublogikin, mutta se rakkain bloginihan on 2008 syksyllä aloittamani leffablogi Sivustakatsoja, johon viime syksynä sain oman domaininkin hommattua ja nyt tilanne on se, että siellä on tasan 500 arvostelua koossa ja virtaa tuntuisi riittävän ainakin vielä tällä hetkellä toiseenkin mokomaan. Saa käydä lukemassa, jos kiinnostaa, mutta ei oo pakko, vaikka onkin. Tuollahan on siis täyspitkät versiot arvosteluista, kun nämä arvostelut, jotka postitan tänne aina silloin tällöin, ovat vain jotain tylsiä referaatteja noista, joten siinäkin mielessä tuonne kannattaa suunnata sitten kun siltä tuntuu eli heti!

Elite Soldier kuppikakku:n avatar
    Liittymispäivä
    14.11.2004
    Sijainti
    Espoo
    Ikä
    23

Oletus

Hei, mullakin on blogi! Tai oikeastaan kaksikin. Se ensimmäinen on mun ja kahden kämppikseni yhteinen blogi (linkin löydät allekirjoituksesta, menkää kattomaan), jossa päivitellään kimppakämppäelämää ja elämää yleensä. Aiotaan tulevaisuudessa parodioida muoti- ja kauneusblogeja sekä sun muita lifestyle-blogeja. Eli hyvällä fiiliksellä niitä postauksia kirjoitellaan epäsäännöllisin aikavälein. Jos saamme hyvän määrän lukijoita, teemme myös VIDEOPOSTAUKSIA! :O

Toinen blogini onkin sitten leivontablogi, jossa on tasan yksi postaus eikä siinä ole yhtään kuvaa vielä. Olen ollut laiskalla päällä leipomisen kanssa enkä jaksa koulussa ottaa kännykällä kuvia, koska laatuhan on mitä on. Enkä myöskään jaksa raahata kameraani kouluun. Ja musta tuntuu jotenkin hassulta ottaa jostain leivästä kuva ja laittaa se blogiin, ensi vuonna kun niitä kakkuja vasta tehdään!
    "Mä uskon kuitenki, että lopussa meille kaikille käy hyvin. Eihän tässä muuten olis mitään järkeä."

Oletus

Ktjua voisi käyttää myös hyvien blogitekstien jakamiseen, kun sellaisia tulee vastaan. Uusi Suomihan on tällä hetkellä suomenkielisen mielenkiintoisen blogipitämisen keskus. Tällaista tekstiä tullut luettua: http://hautakangas.puheenvuoro.uusis...aan-ei-sorruta

Tekstissä käsitellään piratismia 80-luvulta saakka, miten VHS:iä kopioitiin, kuunneltiin puhkikopioituja C-kasetteja, miten ensimmäiset tietokonepelit olivat vain harvoin kaupasta ostettuja. Jännää luettavaa, nörtteyden historiaa aidoimmillaan, kehitys koulumonisteiden luvattomasta kopioinnista hitaan netin aikakauden kautta nykypäivään.

//mainittakoon, ettei keneltäkään menisi ohi, että Uudessa Suomessa kommenttien lukeminen on puoliruokaa seuratessa.

Oletus

Minun piti vastata tähän ketjuun joskus ikuisuus sitten, mutta näemmä unohdin...
    Pidän lähinnä lolitaan, shoppailuun ja ulkonäköön keskittyvää blogia täällä. Harvemmin jaksan pohdiskella blogiini mitään kauhean syvällistä, esittelen lähinnä päivän asuja ja ostoksia.

Ultimaattinen Snake mogvisti:n avatar
    Liittymispäivä
    9.1.2004
    Ikä
    23

Oletus

Itse olen aina ollut kiinnostunut kirjoittamisesta ja vuosien varrella on tullut kirjoiteltua runoja, novelleja ynnä muuta kiinnostavaa. Pitkään olenkin siis ajatellut, että voisi blogin rykäistä pystyyn jotta voisi sen kautta saada tekstit julkaistua. Ideana oli myös se, että ehkä se motivoisi kirjoittamaankin enemmän.

Meikän blogin nimi on Yövuoro ja idea nimen takana on se, että tekstit ovat vaihtelevaa settiä, joka saattaa välillä lähennellä sekavuutta- aivan kuin ajatukset yön pikkutunneilla. Eli tyyli on täysin vapaa ja settiä tulee aivan laidasta laitaan. Jo sivuston bannerin idea on antaa kuva, että tuonne ei minkään runomitan mukaan tekstiä laiteta, vaan kirjoitetaan juuri sellaista materiaalia, kuin hyvältä tuntuu. Tällä hetkellä tekstiä ei hirveästi ole, koska blogi ei ole ollut pystyssä kuukauttakaan, mutta matskua tulee tasaiseen tahtiin. Ideana olisi myös tulevaisuudessa pidempiä tarinoita kirjoitella. Mutta katsellaan mitä jatko tuo tullessaan.

Yövuoro

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä