Muistaako kukaan tätä unohdettua ja aliarvostettua PC klassikkoa?
Itse muistan hankkineeni pelin heti kun se ilmestyi vuonna 2000. Pelihän oli siis jatkoa Liisa Ihmemaassa tarinalle (Through the Looking-Glass tarinan jälkeen) hyvin synkällä otteella. Verta lensi, kaikki oli kieroa, surullista, sekavaa sekä väkivaltaista. Peli alkoi dramaattisesti, Liisa oli joutunut hullujen huoneelle koska on yrittänyt itsemurhaa. 10 vuotta myöhemmin valkoinen jänis saapuu paikalle ja kaikki alkaa menemään ihan sekaisin.
Itse peli oli kolmannesta persoonasta kuvattu toimintapuzzle jossa oli myös paljon tasohyppelyä. Kaikki tutut hahmot ovat mukana, irvikissa, hullu hatuntekijä sekä Herttakuningatar. Useimmat tosin saivat Liisalta puukkoa naamaan tervehdyksen sijaan. Peli sai hyvän vastaanoton ja kehua erityisesti grafiikastaan, visuaalisesta ilmeestään sekä mielikuvituksen käytöstä kenttäsuunnitelussa. Itselle peli sytättää rakkaita muistoja ajalta kun peleissä uskallettiin käyttää huomattavasti enemmän mielikuvitusta. Nykyään peliä on vaikea aitona löytää, hinnat hyppivät lähes sadassa eurossa yleensä, varsinkin alkuperäisen pakkauksen tapauksessa.
Syy minkä takia aukaisen tämän topicin on, koska sain vasta itse nyt tietää että jatko-osa on tekeillä!!!<3 Tällähetkellä EA on rekisteröinyt nimen Alice: Madness Returns, mutta mikään lopullinen nimi se ei välttämättä ole. Ilmestymispäivämäärää ei myöskään mutta 2011 on todennäköinen tällähetkellä. Olenko ainoa joka odottaa vesikielellä tätä peliä?
Tässä on vielä Wikipedian linkki asiasta kiinnostuneille.
Ja tässä vielä jatko-osan kehitysblogi
Virallinen sivu

Vastaa siteeraten