+ Vastaa ketjuun
Näkyvissä tulokset 1 - 6. Tuloksia yhteensä 6.

Ketju: Knock knock - 3D

Black Stone Ze Shoopuf:n avatar
    Liittymispäivä
    21.7.2003
    Sijainti
    707
    Ikä
    22

Oletus Knock knock - 3D

Leikitään, että tämä kuuluu tänne.

Vimeosta löytää siis ensimmäisen 3D-animaationi: http://vimeo.com/19659407

Koko homma on mallinnettu, teksturoitu ja animoitu Cinema 4D:ssä. Olen tehnyt jotakuinkin kaiken itse, lukuunottamatta puu- ja metallitekstuureita, jotka otin deviantArtin stock-kuvista. Äänet on otettu freesound.orgista ja kaikki on kasattu yhteen After Efectsissä.

Kommentit on kivoja.

Dragoon Comrad:n avatar
    Liittymispäivä
    17.8.2005
    Sijainti
    Åbo
    Ikä
    23
    Blogimerkinnät
    7

Oletus

Vaikuttavaa jälkeä.

Itse en juurikaan 3D animaation teosta tiedä mitään mutta pakko kysyä, kauanko tuon tekemiseen meni aikaa? Itsellä kun ei ole yhtään käsitystä siittä kuinka kauan esim 24 framen tekeminen tuollaisessa kestää.

Omalla tavallaan yksinkertainen ja toimiva. Homma etenee loogisesti ja ei tule mitään sellaista "häh?" oloa. Itse yritän aina löytää vaikka väkisinkin tälläisestä asioista jotain symboolisia juttuja mutta ehkä en nyt ala niin syväluotaamaan. Olisin ehkä lisännyt jotain hyvin minimalistista musiikkia mutta toisaalta se olisi voinut helposti pilata koko animaation.

Että niin. Well done.

Liittymispäivä
    21.7.2003
    Sijainti
    707
    Ikä
    22

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Comrad Katso viesti
    Vaikuttavaa jälkeä.

Itse en juurikaan 3D animaation teosta tiedä mitään mutta pakko kysyä, kauanko tuon tekemiseen meni aikaa? Itsellä kun ei ole yhtään käsitystä siittä kuinka kauan esim 24 framen tekeminen tuollaisessa kestää.

Omalla tavallaan yksinkertainen ja toimiva. Homma etenee loogisesti ja ei tule mitään sellaista "häh?" oloa. Itse yritän aina löytää vaikka väkisinkin tälläisestä asioista jotain symboolisia juttuja mutta ehkä en nyt ala niin syväluotaamaan. Olisin ehkä lisännyt jotain hyvin minimalistista musiikkia mutta toisaalta se olisi voinut helposti pilata koko animaation.

Että niin. Well done.
    Hahmon ja arkun (delfiini minulla oli jo) mallintamiseen ja teksturointiin meni noin kaksi viikkoa ~5-6 -tuntisia päiviä viidesti viikossa - hahmo vei kaikista eniten aikaa suineen, ripsineen, huulineen ja sormineen. Animointiin käytin kaksi päivää, se kun oli aika helppo ja nopea homma ottaen huomioon, että liikkuvia osia (kädet, jalat, pää, silmät) ei ollut kovinkaan montaa, eikä niille ollut paljoa eri vaihtoehtoja. Rendausaika yhdelle framelle oli uudemmilla koneilla jotain 15-20 minuuttia, vanhemmilla tunnin - tämä johtuen siitä, että työssä on kymmenenjayksimiljoonaa heijastavaa pintaa, joista vieläpä heijastuvat hiukset - yhteensä rendaukseen meni siis, epäonnistunut rendaus mukaan lukien, lähemmäs 40 tuntia.

Musiikkia on alussa ja lopussa (Für Elise), mutta en halunnut sitä varsinaisten tapahtumien aikaan, sillä silloin äänitehosteet eivät huku musiikkiin, vaank orostuvat - se itse tekeminen korostuu.

Kiitoksia kommentista. :}

Moogle Nemes:n avatar
    Liittymispäivä
    8.7.2002
    Sijainti
    kolmas kivi auringosta

Oletus

(Jos nyt ehtisi vihdoin käydä kommentoimassa)

Hieno! :o Tosin samalla jotenkin pelottava, tuollaisista liikkuvista nukeista tulee aina mieleen joku Chucky tai toinen näkemäni kauhuleffa jossa nuket listivät ihmisiä *kylmiä väreitä* Tuo näyttää kyllä viattomalta, mutta niinhän ne aina aluksi, tiedä mitä olisi tehnyt päästyään ulos lelulaatikosta ;<

Se mistä tykkään eniten ovat kyllä silmät, ne ovat aivan ihanat <3 Lisäksi olet leikkinyt kivasti eri kuvakulmilla, alussa nukkea kuvataan ylhäältä päin jolloin tulee kuva pienestä ja hauraasta hahmosta laatikossa. Erikoislähikuva silmistä taas saa jotenkin samaistumaan hahmoon ja tämän vapauden kaipuuseen.
    Watashi wa Bakamatsu Von Tiffentaffen =^-^=

Dragoon Moonstone:n avatar
    Liittymispäivä
    30.8.2003
    Sijainti
    Jyväskylä
    Ikä
    24

Thumbs up

Animaatiosta en osaa sanoa mitään mutta renderöintiaika alkoi kiinnostamaan. Ilmeisesti video renderöidään puhtaasti prosessorin voimalla kun se on noin hidasta. 15-20 minuuttia per frame kun on aika paljon. Kuvittelisi että touhussa tehtäisiin hyvin pitkälti samanlaisia temppuja kuin mitä näytönohjaimet tekevät. Modernejakin pelejä näytönohjaimilla renderöidään jopa satoja frameja sekunnissa ja tällöinkin homman yhteydessä tehdään ties minkälaisia temppuja. Laskentakuorman siis kuvittelisi olevan huomattavasti suurempi.

Onko teille siis kerrottu miksi renderöinti on niin hidasta? Jos suoritus tapahtuu täysin prosessorin varassa niin minkä takia kukaan ei ole tehnyt minkäänlaista ratkaisua sen suhteen jotta kuormaa saataisiin näytönohjaimelle?

Liittymispäivä
    21.7.2003
    Sijainti
    707
    Ikä
    22

Oletus

Neme: Kiitoksia. :} Nukke oli alunperin paljon pelottavampi, sain siitä edes jotenkuten epäpelottavan, mutta kyllä aika moni sitä vielä karmivaksi kutsui. Sen takia lisäsinkin tuon narskuvan äänen jäsenien liikkeeseen, tuo vähän lisää karmivuutta, kun en siitä näemmä muutenkaan eroon pääse. Erikoislähikuva silmistä oli perhanan hankala toteuttaa, sillä kamera piti asettaa nuken pään ja arkun seinämän väliin ja arkun piti olla näkyvissä, sillä se heijastui silmistä, jolloin focal length piti vetää aivan äärettömyyksiin, jotta saisi muutakin näkyviin, kuin yksittäisen ripsen, jolloin mittasuhteet vääristyivät. Ei ole helppoa tämä, ei. :<

Moonstone: Tietääkseni rendaus menee aika lailla kokonaan prossun piikkiin, kyllä - suurin osa näistä rendauksista tehtiin 2.8 GHz i7:lla. Minun renderöintini taisi olla hidasta miljoonan hiuksia heijastavan pinnan sekä suurien tekstuureiden takia, monella muulla koneet kyllä rendasivat nätisti monta framea minuutissa. Eräs naapuriluokan poika kyllä myös ihmetteli minun työni hidasta rendausaikaa, mutten missään vaiheessa kysynyt opettajalta asiasta. Ja siitä, miksi ei ole tehty näytönohjainta hyödyntävää renderöintisysteemiä - jos ei ole, en minä tästä varma ole - niin en tiedä. Voin yrittää selvittää joiltain, jotka tietävät enemmän näistä asioista.

Niin ja olet kyllä oikeassa siinä, että 15-20 minuuttia on ihan saatanan pitkä rendausaika. Tulee vähän lyöty olo, kun 15 koneen rendausfarmi raksuttaa yön yli ja saa aikaiseksi ehkä 20 sekuntia valmista animaatiota. Voi myös olla, että kusin jotain rendausasetuksissa ja sen takia rendausaika nousi taivaisiin, en minä tiedä.

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä