-
DINH
Meitsi katsoo leffoja
Okei, here's the deal. Mä tarvitsisin kovasti itselleni blogiini pienehkön, mustavalkoisen piirretyn kuvan esittämässä itseäni katsomassa leffoja nojatuolista. Vähän niin kuin tähän tyyliin, mutta taitavammin:

Joo-joo, kyseessä ei ole mustavalkokuva, mutta en minä osaa piirtää Paintilla mitään eri objektien erotuksia, niin maalasin itseni harmaaksi; tämä on vain esimerkkikuva havainnollistamaan tilannetta. Niin ja tuo tuolla kauempana esittää taulutv:tä ja tuossa istuu tyyppi nojatuolissa, ihme töherrys sekin. Mutta siis, homman juju on tämä:
- Kuvan pitäisi olla tosiaan mustavalkoinen PIIRROS; eri mustan, harmaan ja valkoisen sävyjä saa tietenkin käyttää hyödykseen.
- Ruudun pitäisi olla neliö, jonka jokainen sivu on n. 150 pikseliä (saatan hieman pienentää, jos on tarvis).
- Mustat reunukset rajaamaan kuvaa.
- Kuvassa istuu yksinkertaisesti piirretty tyyppi (eli muka minä) tähän tyyliin piirrettynä. En siis kaipaa mitään tikku-ukkoa, mutta en mitään selviä kasvonpiirteitä tai vastaavia. Mitä rennomman näköisesti ukko istuu tuolissa, niin sitä parempi.
- Tuoli saa olla myöskin olla aika mukavan oloinen nojatuoli, ei siis mielellään mallia puutuoli.
- TV mielellään taulu-tv -tasoa ja se voi olla joko seinällä (jos se leijuu ilmassa, niin siitä pitää saada se vaikutelma, että se tosiaan on kiinni seinässä). Myös jonkinasteinen tv-tasokin käy, eikä tarvitse olla peruspöytää kummoisempi, mutta saa tosi käyttää mielikuvitustakin sen suhteen.
- TV-ruudulle mahdollisesti tarkoitus upottaa myöhemmin joku kuva, mutta jos siitä telkkarista saisi sellaisen kuvan, että siinä selvästi katsotaan jotain; esim. tv-ruudusta voisi tulla sellaisia "hohtamisviivoja" tai vastaavia, niin aina parempi ja minun ei tarvitsisi upotella mitään kuvia erikseen. Jos päädyn upottamaan kuvan, niin kyllä, luultavasti elokuvasta The Truman Show, joten halutessaan voi itsekin upotella jonkin tunnistettavissa olevan kuvan siitä elokuvasta.
- Tosiaan niin, että meikä nojatuolissa vasemmassa reunassa ja oikeassa reunassa ylempänä olisi itse tv.
- Plussaa kaukosäätimen saamisesta käteeni tai tuolin nojalle.
- Kuvassa ei mielellään yhtä paljon tyhjää tilaa kuin tuossa esimerkkikuvassa.
Kuva olisi siis mitä luultavimmin tulossa blogiini blogin otsikon viereen, joten piirtäjän nimi ei välttämättä jäisi mihinkään näkyviin (ellei sitä ehdottomasti vaadita), mutta haluttaessa voisin mainita siitä postissani, joka ilmestyisi kuvan lisäämisen jälkeen tahi sitten mahdollisen ulkonäköuudistuspostin yhteydessä (tällaisessakin tapauksessa saa sitten ilmoittaa haluaako nimimerkin tai nimen kokonaan näkyviin). Kuvaa en tulisi hyödyntämään mitenkään pikaisesti, vaan sen esille pistämisessä saattaisi mennä useampikin kuukausi, sillä en mitenkään hirveällä kiireellä säädä tuota uutta ulkoasua, vaan lähinnä silloin, kun on ylimääräistä aikaa eli hyvä jos kerran viikossa hetken, varsinkin kun tuo koodi ei ole ihan helpoin sisäistettävä (mulla on valmis blogipohja, josta yritän muokata mieleistäni).
Niin ja minä elän siinä kuvitelmassa, että aktiivisille piirtäjille tällainen on tyyliin muutaman minuutin homma, jonka ehtii tehdä kun on tylsää, niin en tietenkään ole kuvitellut maksavani piirroksesta mitään
, joten jos näillä ehdoilla suostuu tällaisen pienen piirroksen tekemään, niin avot. Saa piirtää useammankin version ja useampikin kokeilla onneaan, niin valitsen niistä sitten parhaimman. Kiirettä kuvan tekemisen kanssa ei tarvitse kuitenkaan pitää.
Kirjoitussäännöt
- Et voi aloittaa uusia ketjuja
- Et voi kirjoittaa vastauksia
- Et voi lisätä liitteitä
- Et voi muokata viestejäsi
- BB-koodi on käytössä
- Hymiöt ovat käytössä
- [IMG] koodi on käytössä
- HTML-koodi on poissa käytöstä
Keskustelualueen säännöt