Ajattelin tehdä tällekkin nyt oman ketjun kun edellisessä ketjussa on mennyt ykkösosasta keskustelu ja kakkososan ennakkofanitus sen verran sekaisin että oksat pois. Tästä lähin siis kaikki kakkosta koskeva keskustelu tähän ketjuun.
Peli siis ilmestyi eurooppaan ja omaan käsikonsoliini eilen ja pakko sanoa että ylittää kyllä edeltäjänsä reilusti. Ensinnäkin tarinamoodi on oikeasti hyvä ja sitä on mukava pelata. Dungeonit mennään vieläkin shakkilautameininillä, mutta itse maailmankartta on erittäin hyvä uudistus. Destiny points systeemistä on onneksi luovuttu, mikä tarkoittaa että yhtä dungeonia ei tarvitse juosta moneen kertaan vaan kaiken pystyy hankkimaan kerralla. Juoni ei vieläkään ole mikään uberhyvä, mutta mielestäni parempi kuin ykkösessä kuitenkin.
Taistelu on parantunut huomattavasti. Asist moodilla saa kivoja comboja aikaa ja esimerkiksi chase scenaario on nopeutunut huomattavasti. Tällä hetkellä uusista hahmoista olen pelannut Lightningillä, Kainilla, Lagunalla ja Vaanilla eikä oikeastaan kestään ole pahempaa sanottavaa. Homma toimii ja pelaaminen on hauskaa.
Tässä oikeastaan alkufiilikset, palataan asiaan sadan tai kahdensadan tunnin päästä uudestaan.![]()

Vastaa siteeraten
Itse kotelokin on niin hieno ja aah, nyt pelataankin tuota koko loppu päivä! Latailin Squallin ja Tifan asutkin tuossa äsken, nyt voisin laittaa Data Installin ja sitten pääsen tuohon käsiksi. Ei jaksaisi yhtään odottaa.