aiotaanko näistä tehä enää läpipeluoppaita
aiotaanko näistä tehä enää läpipeluoppaita
Jos joku vaivautuu sellaisen tekemään. *hint hint*![]()
"It is because people's minds are not logical and enlightened that the Empire is in disorder. If the country is not properly ruled there will be no end to rebellions. And if anyone wishes to get the knowledge of how to rule it properly he will only find it in books. That is why the publication of books is the beginning of beneficient rule."
Olen aloittanut tämän projektin. Pyrin ytimekkyyteen ja jätän esimerkiksi aarteiden sijainnit lähes kokonaan pois (sillä ne on helppo löytää itse muutenkin) ja chapter 11:sta missionit laajempien oppaiden selitettäväksi. Tarkoituksenani on luoda selkeä ja moniin ensikertalaista (tai joskus pelin kesken jättänyttä) askarrutaviin asioihin vastaava opas, luonnollisesti suomeksi.
Darn. Aloitin FFXII jokunen kuukausi sitten. Oisin voinu siinä samalla pelaillessa kirjoitella opasta, mutta eipä tullut mieleen eikä oikein 50h+ jälkeen kiinnosta aloittaa alusta ihan vain oppaan kirjoittamisen takia![]()
Nyt myös internetissä.Come LoL with me! (Mothrider)
Kun kyse on läpipeluuoppaasta, tuntuu hölmöltä, että olen kirjoittanut 5000 sanaa enkä ole päässyt edes alkuun tarinan kanssa. Kaikki tämä on oikein hyödyllistä tekstiä, mutta kelpaako tällainen laajennettu yleisopas pelkän simppelin läpipeluun sijaan?
Laajennettu yleisopas on huomattavasti parempi kuin pelkkä nopeasti väsätty läpipeluuopas. Mitä enemmän pelin osa-alueita oppaassa käsitellään, sitä parempi. Lähinnä kannattaa tehdä myös kunnollinen sisällysluettelo josta selviää että mitä kaikkea oppaasta löytyy mistäkin kohdasta, mutta muuten pituudesta ei ole koskaan haittaa.Alunperin kirjoittanut Substance
Halutuin ja pantavin miittikuningas 10-vuoden ajalta, jonka pitäisi tulla vielä Gm:ksi.
Mun pleikkari on ollut koko kesän huollossa, ja kun tästä muutan, se jää Savonlinnaan. En siis voi käyttää sitä jatkossa oppaan tekemiseen, mutten toisaalta tunne enää tarvitsevani sitä...
Tasokkaan oppaan kirjoittamiseen menee aikaa, varsinkin, kun se on näin pitkä. Voisin tankata oppaan täyteen teoriaa, ja vaikka välillä näin teenkin, vaarana on, ettei mitään siitä jää lukijalle päähän. Tämä ei kuitenkaan ole mikään fysiikan oppattajien vuosijulkaisu. Asioiden yksinkertaistamiseen menee aikaa, puhumattakaan kaikesta juustosta jonka joudun raastamaan oppaastani pois.
Kun tuo vaihe on takana, voisin väittää läpipeluuoppaan olevan valmis. Vielä tällä hetkellä se on julkaisukelvoton raakile.