+ Vastaa ketjuun
Näkyvissä tulokset 1 - 5. Tuloksia yhteensä 5.

Ketju: Playstation 2:n JRPG tarjonta

Oletus Playstation 2:n JRPG tarjonta

Ostaessani, nyt kun rahaa on, nykyisen sukupolven JRPG:eitä kokeilua varten, havaitsin miten ps2:n japani-roolipelit ovat myös valuneet ohi kuin itsestään. Vaikka tarjonta on varsin huimaa. Ihan ei PSonen tulvaan ei päästä, mutta tarjolla on pelejä joista en käytännössä ole kuullut koskaan, mutta jotka nopealla netistä kaivelulla vaikuttavat olevan pelejä joita jaksaa pelata. Ja koska nykypäivän pelit ovat harmaata massaa, vain huippupeleistä ne kaikkein huipuimmat jaksaa pelata edes puoleen väliin ja aina ei niitäkään, se että jaksaa ylipäätänsä pelata on valtava asia.

Kannattaa hetimmiten katsoa CDON.COMin tarjonta. 10-20 ps2:n roolipelejä. Tarjous voimassa niin kauan kuin tavaraa riittää. SHinji Mikamin pelit ovat jo menneet. Mutta koska genre on niin kovin undergroundia, varsinkin Suomessa, huipputapauksia saa vielä.

Odin Sphere! Miten kyseinen peli on voinut mennä ohitse! Bullet Stormia koetin aloittaa, mutta en näe miellekkääksi ampua virtuaali-ihmisiä, vaikka näiden potkiminen ties minne onkin kovin hauskaa. Sen sijaan Odin Sphere, voi jumalauta en malta odottaa että pääsen aloittamaan. Kellään kokemuksia kyseisestä pelistä?

Youtube on ystävä. Ennen pelin ostoa sieltä katsomaan trailerit ja arvostelut. Kun näkee millainen peli on liikkuvassa kuvassa, on ostopäätös paljon helpompi tehdä kuin lehtien tai nettisivujen tekstiarvostelujen perusteella. Varsinkin JRPG:eissä. Nimet joista ei ole koskaan lukenut tai jotka eivät ole koskaan jääneet mieleen, ei kannata ostaa sikaa säkissä. Monet nimet joista ei ole ennen kuullut muuttuvat pakko ostoksiksi. Kuten Odin Sphere!

Niin, millaisia kokemuksia porukalla on ps2:n jrpg-tarjonnasta. Mitä tapauksia on omistuksessa, mitkä ovat hyviä, mitkä huonoja, mitkä ovat ostoslistalla vai kiinnostaako genre enää ylipäätänsä lainkaan nyt kun on uuden sukupolven tehot valjastettu käyttöön.

Lost Number Yodhi:n avatar
    Liittymispäivä
    9.2.2010
    Sijainti
    Kylä
    Ikä
    29

Oletus

Yllättävän vähän löytyy itselläni kokemusta PS2:n japsiropeista. Omistuksessa on vissiin FFX, FFXII ja Grandia 2, jos en ihan väärin muista - tarkistamaankaan en nyt pääse. Muita en ole tainnut kokeillakaan. Sisko osti jokin aika takaperin Unlimited Sagan (noinko se nimi menee?) ja Xenosagan, ja haukkui molemmat, joten en jaksanut ainakaan vielä kokeilla. Heikommin olen koskaan löytänyt mistään marketeista tai pelikaupoistakaan mitään ropeja konsolille (noita kahta siskon ostamaa lukuun ottamatta), kai ne olisi pitänyt metsästää netistä.

Jos nyt en FF:istä jauha, niin kokemuksestani tuon Grandia 2:n kanssa sitten. Tykkäsin kovasti Grandiasta, ja odotukset oli tietysti aika korkealla jatko-osankin suhteen. Petyin tietysti. Hahmot ärsyttivät, pelikokemus tuntui monien FF:ien jälkeen kankealta, enkä koskaan jaksanut edes läpi pelata. Voisin koettaa palata peliin uudelleen, kun tulen Suomeen, mutten kyllä oikeastaan tiedä, viitsinkö käyttää aikaa siihen enää. En usko, että aika on ainakaan tehnyt hyvää sille.

Mielelläni kyllä ropeja pelailisin, mutta en kai sitten koskaan ole osannut etsiä oikeista paikoista.

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Yodhi Katso viesti
    Sisko osti jokin aika takaperin Unlimited Sagan (noinko se nimi menee?) ja Xenosagan, ja haukkui molemmat, joten en jaksanut ainakaan vielä kokeilla.
    Unlimited Sagaa en voi itse kellekkään suositella sen perusteella mitä sitä itse joskus testasin. Ostin omani käytettynä ja siitä puuttui ohjekirja, peli ei itse yhtään kertonut miten sitä pitäisi pelata niin jäi se eeppinen matka vähän lyhyeksi. Ehkä sitä voisi tälleen vanhemmalla iällä kokemuspisteiden kartuttua testata uudestaan mutta en taida jaksaa. Toinen mikä jäi itseltä kesken (syystä jota en muista) on wild arms 3. Jotenkin ei tuollekkaan jaksa antaa enää toista mahdollisuutta.

Tällä hetkellä on peluussa Star Ocean: till the end of time. Muuten ollut hyvä mutta dialogi on paikoitellen puuuuuduttavaa. Tiistaina nukahdin kahdesti yhden dialogin aikana. Sen jälkeen hyllyssä olisi joku 5 lajityypin peliä jotka on ollut mulla parhaimmillaan jo 3 vuotta mutta en ole saanut aikaiseksi pelata mm. odin sphere, valkyrie profile 2, magnacarta...

Lisäksi tuolla cdonissa näytti olevan nyt joku 4 kiinnostavaa lajityypin peliä. Ajattelin kuitenkin hillitä itseni ja jättää ne sinne. Ehkä. Ja näytti olevan Shin Megami Tenseitäkin. Noista mitä tuolla näkyi olen pelannut itse Shadow hearts from the new worldiä ja se oli ihan ok.

Ongelmaksi itsellä on muodostunut se, että olen jäänyt koukkuun xboxin saavutuksiin joten pleikkarilla pelatessa masentaa se, ettei pisteitä tipu.
    Boo ~ <3

Lost Number Yodhi:n avatar
    Liittymispäivä
    9.2.2010
    Sijainti
    Kylä
    Ikä
    29

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Sitron Katso viesti
    Noista mitä tuolla näkyi olen pelannut itse Shadow hearts from the new worldiä ja se oli ihan ok.
    Tuota peliä on muuten sisko joskus kokeillut ja kehui kovasti (oli vissiin vähän erikoisempi taistelusysteemikin), mutta sitä ei kuulemma löydy mistään (tai jos löytyy, hinta on kamala). Jos se on cdonissa halvalla, suosittelen siskon puheiden perusteella ostamaan pois. Pitää varmaan hihkaista siskollekin, se on aina harmitellut, ettei koskaan löytänyt peliä itselleen mistään (eksällään oli siis pelannut).

Goblin Ashe7:n avatar
    Liittymispäivä
    17.12.2008
    Sijainti
    Macalania Forest
    Ikä
    25

Oletus

Onhan noita tullut haalittua aikoinaan niin paljon, että vieläkin on pelaamatta lukuisia nimikkeitä. Esim. Grandia Extreme, Growlanser V, Odin Sphere, Phantom Brave, Persona 4, Suikoden III/V nyt muutamia luetellessa. Persona 3 FES:n aloitin tuossa viime vuoden lopulla varmaankin, kun se oli jo jonkun aikaa ollut hyllyssä odottamassa. Pieni tauko oli jossain vaiheessa, mutta pääsin 30 tunnin hujakoille, kunnes tuli taas tauko joka on yhä käynnissä. Xenosaga episode 1:stä aloitin pelaamaan viikko sitten ja se on ollut positiivinen yllätys tähän mennessä. Anime tyyli on toki plussaa, mutta peli vaikuttaa muutenkin oikein mainiolta rpg-peliltä avaruuteen kun sijoittuu. Toki sen olettikin olevan hyvä, kun on jonkinlainen successori Xenogears -pelille i think. Final Fantasyt on toki tullut kaluttua läpi aikalailla kokonaan ja parhaimmistoahan osa X edustikin Playstation 2:lle.

Shadow Hearts -pelisarja on myös ollut kiinnostava sikäli sen onnistuneen taistelusysteemin ansiosta, mutta juoni on näissä peleissä ollut vähän sitä sun tätä + hahmot ovat osaltaan omituisia. Taistelusysteemin ansiosta tämä pelisarja on myös pitkälti pystyssä, koska se on melkoisen mukava vaihtelu siihen peruskaavaan mitä monet rpg-pelit noudattavat. Shadow Hearts -pelisarja tuli avattua kakkososalla aikoinaan, kun sitä ykköstä en löytänyt sen harvinaisuuden vuoksi. Nyttemmin omistan kaikki kolme peliä kyseisestä sarjasta ja 1/3 ovat edelleen kesken. PS2 -konsolia on helppo pitää parhaana pelikonsolina koskaan, koska olen suuri konsoliroolipelien ystävä ja tarjontahan oli varsin huikea, kun ottaa jenkeissä julkaistut pelit mukaan joita ei euroopassa koskaan nähty. Monta peliä on kesken genren pelejä, mutta viime aikoina on pitänyt tuota PS3:kin pelata välillä niin ei aika meinaa riittää muun ohella näiden helmien pelaamiseen sitten millään..

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä