+ Vastaa ketjuun
Näkyvissä tulokset 1 - 3. Tuloksia yhteensä 3.

Ketju: Uuden koneen hankintaa?!?!?

Tonberry King korpisoturi:n avatar
    Liittymispäivä
    27.5.2008
    Sijainti
    Lappeenranta
    Ikä
    21

Oletus Uuden koneen hankintaa?!?!?

Eli tälläinen aihe olisi. Olisin hankkimassa kesän mittaa uutta konetta mutta ei mitään paketti konetta. Eli itse kasaisin koneen joka soveltuu hyvin peleille ei mikää 1000€ vähä halvempi saisi olla. Eli tänne niitä osia ja linkkejä osiin niin alan miettimään sitten koneen kasaamista. Koppa pitäisi olla sopiva mahtavalle tuuletukselle
    Muita vaatimuksia minulla ei ole eli auttakaas urpoa hankkimaan kone edullisesti.

Liity sinäkin bitfightiin.

Bomb wertet:n avatar
    Liittymispäivä
    14.4.2005
    Sijainti
    Jyväskylä/Saarijärvi
    Ikä
    22

Oletus

Itse olen AMD miehiä, niin prossu ja näytönohjain on sieltäpäin. En tarkistanut muista putiikeista saisiko halvemmalla, vaan kasasin ekasta joka tuli mieleen (Jimms). Kannattaa huomioida että Jimms'stä saa nykyään tilaukset matkahuollon kautta ilman postikuluja.

Kannattaa myös huomioida että AMD seuraavan sukupolven prosessorit tulee syksyn aikana (Bulldozer) ja se pudottaa ainakin näiden vanhojen mallien hintoja, jollei halua harkita ostavansa suoraan tuota uutta sarjaa. Lisäharkintaa myös siitä että Intelin prosessorit ovat moninverroin tehokkaampia laskentateholtaan kuin AMD:n mutta amd prossut on lompakkoystävällisempiä. Tuo tarjoamani vaihtoehto AMD:ltä riittää pelaamiseen luultavasti seuraavat 2-4 vuotta ellei pidempäänkin, olettaen että konsolipelaaminen jarruttaa pelikehitystä jatkossakin.

Nvidian näytönohjaimen jos haluaa niin sitten se on gtx560TI tai gtx570. Lopuksi vielä vinkkinä että vanhat kiintolevyt kiertoon uuteen koneeseen ja ostaa tuon SSD -levyn käyttöjärjestelmää varten (ei vaikuta pelaamiseen käytännössä mitenkään mutta omalla kokemuksella käyttöjärjestelmän (windows tässä tapauksessa) käyttömukavuus paranee huomattavasti.

Tässä nyt olisi jokin esimerkki kokoonpano, josta voi leikata ainakin näytönohjaimen osalta hitusen heikompaan malliin tarvittaessa. Huomioitavaa myös tosiaan että ssd levyn jättäminen pois pudottaa paketin hintaa jo 122 euroa:

Kotelo: Fractal Design Define R3
    Emolevy: Asuksen AM3 -kantainen lätty
    Prosessori: AMD Phenom IIx4 965BE
    Keskusmuisti: Kingston DDR3 1600Mhz 4G (2x2G)
    Näytönohjain: Asukselta AMD Radeon HD 6950 DirectCU II
    Virtalähde: Corsair 650HX
    Kiintolevy: Corsair F60A

Paketin kokonaishinta on noin 850 euron paikkeilla ja siitä voi pudottaa ssd:n poisjättämisellä 122 euroa eli tällöin paketin hinta olisi reippaat 700 euroa. Virtalähteessä voi myös säästää merkkien välillä ja todennäköisesti myös jo 500W virtalähde riittäisi kovasti tuolle kokoonpanolle. Lopuksi vielä suosittelen hintavertailun tekemistä eri putiikkien välillä jos vain jaksaa.

//edit: jäi tosiaan mainitsematta että linkittämäni kotelo on erittäin suositeltava. Erittäin suosittu kotelo jos googlettaa, ja itse olen ollut kasaamassa 3 konetta kyseiseen koteloon ja voin sanoa, että tuosta ei kotelo paljon paremmaksi tuolla rahamäärällä tule.

Bite Bug Haxari:n avatar
    Liittymispäivä
    12.1.2012
    Sijainti
    @Home (Ylitornio)
    Ikä
    20

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut wertet Katso viesti
    //edit: jäi tosiaan mainitsematta että linkittämäni kotelo on erittäin suositeltava. Erittäin suosittu kotelo jos googlettaa, ja itse olen ollut kasaamassa 3 konetta kyseiseen koteloon ja voin sanoa, että tuosta ei kotelo paljon paremmaksi tuolla rahamäärällä tule.
    Itse olen Antec koteloiden ystävä ja Antec Three Hundred on minusta ihan hyvä kotelo tuuletusten puolesta ja hintakin on kohtuullinen. Ainut huono puoli tuossa kotelossa on virtanapin huono sijoitus (tiedän, koska ystävälläni oli tuollainen kotelo)
    Että kannattaa harkita Three Hundredia koteloksi, jos tuuletuksia kaipailee

Itselläni tällähetkellä Antec P180 kotelo ja tätä en vaihtaisi mistään hinnasta, kun tämän olen käsiini saanut.

Sitten minun osalta tämmöinen komponenttinivaska:

Kotelo tosiaan tuo Antec Three Hundred 65€
    Virtalähde: Chieftec 750W PSU 82,10€
    Prossu: Intel Core i5 2500K 215€ (tarjouksessa) Intelin prossut on hintavia, mutta se tulee tehossa takaisin.
    Emolevy: Asukselta ihan perus S1155 Emolevy 98,30€ (ei haittaa vaikka ei tue 1600Mhz muisteja, muistien pitäisi mennä automaattisesti emolevyn tukemille taajuuksille, mutta jos näin ei ole, niin vaihtohan aina onnistuu)
    Muistit: Kingston HyperX 8Gt DDR3 1600Mhz 45€
    Kovalevy: Seagate 1Tb S-ata 115€ (hinnat on nousseet kovasti kovoissa)
    Näytönohjain: Asukselta HD 6770 1Gt GDDR5 109€
    Levyasema: LG:n Polttava DVD asema 29€ (jos haluaa Bluray asemaa laittaa niin sitten pitää jo 100€ laittaa, jos haluaa polttavan)

Loppusumma on: 758,40€ Systemastoressa (entinen Laprstore) Ei minusta paha hinta tuontasoiselle koneelle. Tuolla jo pelaa Battlefield kolmosia sun muita hyvillämielin.

Vielä sen verran, että jos ei jaksa kuunnella intelin vakiocoolerin kovaa ääntä, niin 45€ hintaan saa jo melko tehokkaan ja hiljaisen coolerin ostettua.

Ei kai tuohon muuta tarvite. Saa vapaasti sanoa, jos unohdan jotain.

Oho Viime viestistä olikin jo aikaa Pitääpä kiinnittää paremmin huomiota seuraavalla kerralla, kun alkaa threadeihin vastailemaan. Noh siinä on kuitenkin hyvä tämänpäiväinen pelikone, jos joku tänne joskus eksyy lueskelemaan...
    Viimeksi muokannut Gabriel : 13.1.2012 klo 17:02:07

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä