+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 26.

Ketju: Facebook vs. Google+

Veritas Riku:n avatar
    Liittymispäivä
    9.10.2003
    Sijainti
    Tre
    Ikä
    26

Oletus Facebook vs. Google+

Facebook on jo kaikille tuttu sosiaalinen media, joten ei jauheta siitä enempää.

Nyt on kovassa huudossa uusi Google+, josta on hyvää vauhtia muovautumassa potentiaalinen media, Facebookin eli alan titaanin kaatajan.

Osa tutuista on jo ilmaissut siirtyvänsä kokonaan FB:stä Google+:n puolelle, joka on ikävä ilmiö kun ihmiset jakautuvat kahteen leiriin. On jo saavutus että vanhemman ikäluokan ihmiset ovat jaksaneet rekisteröityä Facebookin kaltaiseen sivustoon, en usko että läheskään kaikki eivät halua tai jaksa enää opiskella uuden sivuston käyttämistä.

Itse sain inviten kautta tunnukset, ja muutama tuttu sieltä jo löytyykin. Mitään uutta Google+ ei tarjoa, ei mitään sellaista mitä FB ei tarjoaisi jo entuudestaan. Mainosbannereita ei näytä olevan, ja niinkin turhalta asialta kuin huonoilta selainpeleiltä ollaan säästytty toistaiseksi.

Google+ on vielä lapsenkengissä, mutta kehitystä tapahtunee jatkuvasti, joten katsotaan että peittoaako tämä loppupeleissä suuren ja mahtavan Facebookin.

Kertokaa omista mielipiteistä ja kokemuksista, ja siitä mitä Google+ pystyy antamaan, mutta Facebook ei.

Halutuin mieskäyttäjä Jubei:n avatar
    Liittymispäivä
    12.9.2003
    Sijainti
    Tampere
    Ikä
    24

Oletus

Hyvä ketju.

Itsekkin olen hieman hämmentynyt google+:n nopeasta suosiosta ja ihmisistä jotka ovat oikopäätä vaihtamassa siihen. Haluaisinkin kysyä sitä kokeillelta, että kertokaa oikeasti mikä google+:sta tekee facebookkia paremman? Mielellään ihan konkreettisia esimerkkejä miksi minun pitäisi edes lähteä kokeilemaan google+:ssaa saati vaihtaa facebookkia siihen? Onko siinä jotain oikeasti parempia asioita/ominaisuuksia vai onko tämä hype pelkkää uutuudenviehätystä?
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Riku
    Mainosbannereita ei näytä olevan
    Pakko sanoa että ladattuani firefoxiin adblockin, en ole nähnyt yhtäkään mainosbanneria koskaan missään joten tuo ei niin hirveästi säväytä.

Edit: Nyt kun olen google+:sta ottanut vähän selvää niin toistaiseksi ainoa kiinnostava ominaisuus on tuo omien piirien rakentaminen. Se ei kuitenkaan yksin riitä, haluaisin ainakin kolme konkreettista asiaa mikä tässä uutuudessa on facebookkia parempaa jotta jaksaisin lähteä google+:ssa kokeilemaan.
    Viimeksi muokannut Jubei : 18.7.2011 klo 0:22:09
    Halutuin ja pantavin miittikuningas 10-vuoden ajalta, jonka pitäisi tulla vielä Gm:ksi.

Liittymispäivä
    9.10.2003
    Sijainti
    Tre
    Ikä
    26

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Jubei Katso viesti
    Edit: Nyt kun olen google+:sta ottanut vähän selvää niin toistaiseksi ainoa kiinnostava ominaisuus on tuo omien piirien rakentaminen. Se ei kuitenkaan yksin riitä, haluaisin ainakin kolme konkreettista asiaa mikä tässä uutuudessa on facebookkia parempaa jotta jaksaisin lähteä google+:ssa kokeilemaan.
    FB:ssäkin onnistuu kaverilistaan kuuluvien luokittelu omiin ryhmiinsä. Sukulaiset sukulaisiin, koulukaverit koulukavereihin, ja vaikka foorumikaverit foorumikavereihin, joskon itsellä ei ole noihin luokitteluihin ollut tarvetta missään kohtaa.

Eikä se luokittelu edes ole vaikeaa, Google+:ssa se vain taitaa olla muutamia sekunteja nopeampaa. Aika kärsimätön saa olla, jos pitää saada joku nopeasti hoituva asia hoitumaan parin hiirenklikkauksen päähän jo?

Faca na caveira, nada na carteira. Kosmetiikkamies:n avatar
    Liittymispäivä
    9.1.2003
    Sijainti
    Favela
    Ikä
    25

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Riku Katso viesti
    Eikä se luokittelu edes ole vaikeaa, Google+:ssa se vain taitaa olla muutamia sekunteja nopeampaa. Aika kärsimätön saa olla, jos pitää saada joku nopeasti hoituva asia hoitumaan parin hiirenklikkauksen päähän jo?
    Kerro toki että miten voit helposti jakaa Facebookissa asian vain ystävien kanssa, jättäen tuttavat pois "jakelulta".

Odotan innolla vastausta.

Edit: se on ihan se ja sama koko luokittelusysteemin kanssa. ELi miten se jaottelu onnistuu. Sen jaottelun hyödyntäminen on se mikä merkkaa. G+:ssa se onnistuu ns. heti, Facebookissa taas ei. Puhun siis esim. statuspäivityksistä.
    Homem com farda preta entra na favela para matar, nunca entra para morrer.

Liittymispäivä
    9.10.2003
    Sijainti
    Tre
    Ikä
    26

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Kosmetiikkamies Katso viesti
    Kerro toki että miten voit helposti jakaa Facebookissa asian vain ystävien kanssa, jättäen tuttavat pois "jakelulta".

Odotan innolla vastausta.
    Jos sinulla on sukulaiset organisoituna omaan ryhmäänsä, etkä halua jonkun tilapäivityksesi näkyvän näille, niin valitset vain että kenelle se tilapäivitys näkyy?

Kuten sanoin, ei ole niin nopeasti hoidettu kuin Google+:n puolella, mutta itsellä on kärsivällisyys riittänyt määrittelemään FB:n puolella että kenelle näkyy ja mitä.

Dragoon Raton:n avatar
    Liittymispäivä
    26.2.2005
    Sijainti
    Joensuu
    Ikä
    20

Oletus

Google+ paljon kätevämpi käyttää ja noi piirien lajittelu ym. vaikuttaa todella kätevältä ja hyvältä ominaisuudelta.

Faca na caveira, nada na carteira. Kosmetiikkamies:n avatar
    Liittymispäivä
    9.1.2003
    Sijainti
    Favela
    Ikä
    25

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Riku Katso viesti
    Jos sinulla on sukulaiset organisoituna omaan ryhmäänsä, etkä halua jonkun tilapäivityksesi näkyvän näille, niin valitset vain että kenelle se tilapäivitys näkyy?

Kuten sanoin, ei ole niin nopeasti hoidettu kuin Google+:n puolella, mutta itsellä on kärsivällisyys riittänyt määrittelemään FB:n puolella että kenelle näkyy ja mitä.
    Ei mulla ainakaan näy ylimääräisiä "ryhmiä" tilapäivityksen kirjoittamisen yhteydessä. Mulla näkyy vaan "Friends" ja "Friends of friends" etc. Ei muita juttuja. Sen sijaan erikseen voin määritellä että mille ryhmälle näkyy mm. relationship status.

Anyways, suurin etu G+:ssa on se, että FB:n huonot puolet voidaan väistää heti alkuunsa. FB alkaa olemaan jo aika bloat omaan makuun.

Ja palveluita on paha laittaa paremmuusjärjestykseen. Se on aika subjektiivista että kummasta tykkää. Toiset tykkää FB:stä, toiset G+:sat, toiset molemmista. Jos on jommankumman "fani", usein suosii sitten kyseistä palvelua eikä kauheasti käytä objektiivisuutta arvioissaan.
    Homem com farda preta entra na favela para matar, nunca entra para morrer.

Liittymispäivä
    9.10.2003
    Sijainti
    Tre
    Ikä
    26

Oletus

Loin itsekin Arille testiryhmän FB:ssä, ja todellakaan ei pystynyt määrittelemään tilapäivitystä vain ja ainoastaan Arille nähtäväksi. Itse en siis noita ryhmiä ole koskaan käyttänyt, ja onkin pakko todeta että G+ tekee kuin tekeekin asian helpommaksi.

Voi todellakin linkittää vaikka mitä härkeyksiä ilman, että uskovaiset ja vanhalloiset sukulaiset näkee sitä.

Kävelevä Jukeboksi Lacrima:n avatar
    Liittymispäivä
    17.1.2005
    Sijainti
    Tammerforsia

Oletus

Eikö tuo statusten ja muiden kyky määrittää tietylle ryhmälle ole jo Diasporassa mahdollistettu? En oo kauheasti tilin luomisen jälkeen sitä käyttänyt, mutta kerran kokeilin ja se tuntui onnistuvan ihan jees.

Diasporaan itsekin vaihtaisin, ellei se olisi niin kiinnostuksen katoa herättänyt muissa ja siksi siellä epäaktivoitunutkin olen. Google+ sain inviten, mutta sitten se homoili, että uusin versioni Firefoxista on liian vanha ja kehoitti lataamaan uusimman version, joka mulla siis koneella nytkin on, Firefoxin sivuilta.

WAR IS PEACE
    FREEDOM IS SLAVERY
    IGNORANCE IS STRENGTH
    BIG BROTHER IS WATCHING YOU
    "The only way to deal with an unfree world is to become so absolutely free that your very existence is an act of rebellion."
    Albert Camus

Killing under the cloak of war is no different than murder. - Einstein

Oletus

Hyvinhän tuo g+ näyttää toimivan, Rikulle kiitos invitestä, jotenkin vain mietityttää kuinka suuren käyttäjäkunnan se sitten oikeasti saavuttaa, sillä facebook on kohtalaisen suuri ja paikkansa jo lunastanut. Joillekin voi olla hyvin hankalaa vaihtaa facebookista g+:aan ihan vain siksi että ryhmien luominen on nopeampaa ja että saat kerrottua asioistasi vain joillekin kavereistasi. Aika paranoidinen saa olla että kuvittelee kaikkien asioidensa kiinnostavan kaikkia kavereitaan, ja tämän vuoksi jättäisi jotain kertomatta, voihan asian vaikkapa lähettää sitten massa-messagena niille joille asia kuuluu...

In nomine Patri
    Et Fili
    Spiritus Sancti

The Polecat Ben:n avatar
    Liittymispäivä
    14.5.2002
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    26

Oletus

http://www.youtube.com/watch?v=3CRiLKovTSk

Tuossa on tuubilinkki, jotka haluaa tietää vähän miltä se nyt näyttää.

Plussaa tulee paljon selkeämmästä valikosta. Myös 'Circle' (Kehä?! suomennosta odotellessa?) vaikuttaa ihan hyvältä, mutta haluaisin myös tehdä ryhmiä, kuten FB. Vai onko tuo circle myös ryhmä? Esim. jos haluan tilan, jossa jutellaan vain luokkakavereiden kesken niin miten onnistuu? En halua siis lukea vain heidän statuksiaan, vaan saada oman tilan, jossa voi jauhaa paskaa kouluun liittyvistä asioista. Tämä on FB:ssä onneksi parannettu huomattavasti paremmaksi.

Myös Hangout näytti todella hyvältä. Skypelle todella potentiaalinen haastaja, mikäli bugit saadaan pois. Vielä jos androidin google+ tulee nettipuhelut niin aijai.

Following näytti myös hyvältä; en ole koskaan käyttänyt twitteriä, mutta FB:ssä tuo julkkisten seuraaminen on tehty jotenkin kankeaksi.

Näyttäisi siltä, että tuo yhdistäisi Twitterin ja FB parhaat puolet, joten kuulostaa hyvältä. Mutta tulevaisuus näyttää kuinka paljon tuokin muuttuu. FB:stä on jo esimerkki; mitä enemmän ihmisiä, sitä enemmän halutaan jakaa tietoa. Olen aivan varma, että Googlella on samanlaisia intressejä, mikäli breikkaa läpi.
    Relax. I have a feeling something's coming our way. Something big.

Liittymispäivä
    9.10.2003
    Sijainti
    Tre
    Ikä
    26

Oletus

Uusia Kehiä voi luoda vaivattomasti. Sitten vain vedät kokonaiskaverilistalta haluamasi ihmiset juuri siihen rinkulaan minkä olet heitä varten luonut.

En löytänyt minkäänlaista "seinää" yhdeltäkään kaverilta mihin olisi voinut kirjoittaa kuten FB:ssä. Ainoastaan kavereiden tilapäivityksiä itsessään pystyi kommentoimaan, tai sitten olen missannut jotain.

Moogle psaijai:n avatar
    Liittymispäivä
    6.11.2001
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    26
    Blogimerkinnät
    5

Oletus

Kyllähän tuo varsin pätevältä vaikuttaa. Itseä aluksi ihmetytti Buzzin ja Google+:n yhteys. Kun inviten olin hyväksynyt huomasin Google+:ssa jo testiviestejä viimevuoden puolelta. Eli Gmailin Buzz on linkitetty Google+:n kanssa?

No kuitenkin mielestäni tuo vaikuttaa selkeämmältä kuin FB. Tosin näitä kahta on kyllä hankala verrata. +:ssa on 10 miljoonaa testikäyttäjää ja FB:ssä se joku 750 miljoonaa. Huima ero joka varmasti näkyy jo pelkästään suorituskyvyssä. Itse ainakin jatkan testailua ja kokeilua. Hirveästi ei innosta, jos ihmiset jakautuu. FB ollut kätevä juuri siksi että "siellä on kaikki".

Mainitut piirit on kätevä ja tyylikkään oloisia. FB:ssä on toki ryhmänsä mutta niiden hallintointi ei aina ole kovin helppoa. Esimekiski statuspäivityksen näkyvyyttä voi toki rajoittaa mutta joutuu kieltämään ne ryhmät tai henkilöt kenelle sen ei halua näkyvän. + toimii päinvastoin, eli kerrotaan kenelle se näytetään, mikä on mielestäni parempi ajattelutapa. Eli että kielletään kaikilta muilta paitsi niiltä kenelle se näytetään.

Toisaalta taas pystyykö +:ssa lähettämään statuksen tai sisältö vain yhdelle henkilölle?

En tosin jaa sosiaalisissa medioissa mitään jonka haluaisin kieltää joltain. Jos hyväksyn kaverilistalle henkilön, niin silloin sille voi jakaa sen mitä nettiin laitan.

Testissä tuo vielä on ja palautetta voi lähettää jolloin muuttuu vielä paremmaksi. Varteenotettava kilpailija kyllä FB:lle, mutta saako +:ssä yritysten tuen, järjestöjen jne tuen jää nähtäväksi. Odotan innolla ja seuraan mitä tuleman pitää.

Strike the earth! Gabriel:n avatar
    Liittymispäivä
    26.7.2001
    Ikä
    25

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Jubei Katso viesti
    Haluaisinkin kysyä sitä kokeillelta, että kertokaa oikeasti mikä google+:sta tekee facebookkia paremman?
    Se on nopeampi ja nätimpi, ja sen tietoturva on parempi. Ainakin minulla Facebook bugittaa aina toisinaan, minkä lisäksi ilman käyttäjän tietoa muutetut asetukset ovat säännöllinen riesa. En epäile hetkeäkään, etteikö Iso G nuuskisi kaikkea dataani, joka sen kautta kulkee, mutta ainakin se osaa suojata sen kaiken maailman vuodoilta paremmin kuin FB. Lisäksi olen ymmärtänyt, ettei Google myy dataa yhtä herkästi kolmansille osapuolille kuin Facebook. En muista menikö se niin, että oikeudet tuottamaani sisältöön säilyivät minulla tai että siinä oli joku raja, mitä tietoja Google möi eteenpäin, vaiko niin, että sain kieltää tietojeni myynnin eteenpäin, mutta joka tapauksessa asia on paremmin kuin Facebookissa.

Äärimmäisen iso plussa on myös se, että kaikki selainpelit ja "Karseaa, katso mitä turha julkkis X teki televisiossa!" -haittalinkit loistavat poissaolollaan. G+:ssa olen tekemisissä Googlen kanssa, Facebookissa olen tekemisissä minkä tahansa roskasakin kanssa, jolla on rahaa maksaa Facebookille.

Viestistäni välittynee ennakkoluuloisuus Facebookia kohtaan. Olen tosiaan yksi niistä, jotka aikovat vaihtaa Facebookista Google+:aan kokonaan, mutta se ei johdu pelkästään siitä, että Google+ olisi parempi. Olen jo jonkin aikaa odottanut tekosyytä poistaa FB-tunnukseni, koska lakkasin tykkäämästä Facebookista jo kauan sitten. Mahdollisesti sen jälkeen, kun yksityisyysasetukseni säädettiin avoimeksi ilman tietoani viidennen tai kuudennen kerran.
    Engraved is an image of dogs and dwarves. The dogs are burning. The dwarves are screaming.

Halutuin mieskäyttäjä Jubei:n avatar
    Liittymispäivä
    12.9.2003
    Sijainti
    Tampere
    Ikä
    24

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Gabriel
    Se on nopeampi ja nätimpi, ja sen tietoturva on parempi.
    Sinusta tulisi kohtuu hyvä google+ markkinoija, kuulostaa meinaan joltain älypuhelimen mainoslauseelta.

Tosin en muista että facebookin käyttö olisi koskaan ollut itselläni hidasta ja nätteys riippuu paljolti käyttäjästä. Tietoturvalla taasen tarkoitat luultavasti enemmänkin käyttäjien yksityisyysasetuksia kuin varsinaista tietoturvaa. Tämä voi toki pitää paikkansa, joskin facebookin yktisyisasetuksilla ei ole koskaan ollut itselleni kummempaa merkitystä.
    En muista menikö se niin, että oikeudet tuottamaani sisältöön säilyivät minulla tai että siinä oli joku raja, mitä tietoja Google möi eteenpäin, vaiko niin, että sain kieltää tietojeni myynnin eteenpäin, mutta joka tapauksessa asia on paremmin kuin Facebookissa.
    Ymmärtääkseni tuo seikka on juuri google+:ssa paremmin hoidettu, toisaalta omalla kohdallani en ole koskaan tuottanut facebookkiin mitään sisältöä satunnaisia tilapäivityksiä ja keskusteluita lukuunottamatta joten tämä ei ole minulle kovinkaan iso asia.
    Äärimmäisen iso plussa on myös se, että kaikki selainpelit ja "Karseaa, katso mitä turha julkkis X teki televisiossa!" -haittalinkit loistavat poissaolollaan.
    En ole Adblockin asennuksen jälkeen nähnyt ainoatakaan haittalinkkiä tai mainosta facebookissa tai missään muuallakaan.

Rehellisesti sanottuna en ole vieläkään oikein vakuuttunut. Sinänsä minulla ei ole mitään google+:ssa vastaan, mutta sen pitäisi tarjota jotain paljon facebookkia parempaa jotta alkaisin siihen vaihtamaan tai edes kokeilemaan sitä. Monia juttuja on tullut esiin miksi google plus olisi "parempi", mutta näillä asioilla ei itselleni ole juurikaan merkitystä. Ainoa syy lähteä edes kokeilemaan google+:ssaa olisi nuo helpot kaverien ryhmitykset eri piireihin ja juttujen jakaminen tiettyjen ryhmien kesken. Kääntöpuolena taas minun pitäisi ilmeisesti luoda g-mailin sähköpostiosoite ja tätä en jaksaisi tehdä. Minulta löytyy jo ennestään kaksi käytössä olevaa sähköpostiosoitetta ja tuntuisi turhauttavalta luoda ylimääräinen ainoastaan siksi että pystyisin testaamaan palvelua jossa on luultavasti tällä hetkellä vasta muutama kaveri ja joka ei tunnu tarjoavan juuri mitään uusia itselleni tärkeitä ominaisuuksia. Puhumattakaan että luopuisin facebookista jossa on lähes kaikki tutut ja kaverit joiden kanssa olen koskaan ollut enemmän yhteyksissä.

Ehkä voisin kokeilla jos ihmiset rupeavat oikeasti suurilla joukoilla siirtymään google+:ssaan tai jos google luopuu tuosta g-mail tilin vaatimisesta, mutta en ainakaan vielä. Eri asia toki jos google+:ssaan kehitetään enemmän ominaisuuksia jotka itseäni kiinnostavat.
    Viimeksi muokannut Jubei : 19.7.2011 klo 13:41:54
    Halutuin ja pantavin miittikuningas 10-vuoden ajalta, jonka pitäisi tulla vielä Gm:ksi.

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä