Doctor Strange – Tohtori Outo
Tohtori Stephen Strange on Marvel sarjakuvien maailmassa esiintyvä maailman mahtavin velho (Sorcerer Supreme), joka kykynee hyödyntämään magiaa lähes loputtomilla erilaisilla tavoilla.
Alkujaan Strange oli taitava mutta koppava kirurgi jota kiinnosti lähinnä raha. Mutta auto-onnettomuudessa hänen kätensä murskaantuivat eikä hän enää pystynyt toimimaan kirurgina. Hän kuuli myöhemmin miehistä nimeltä Muinainen, joka oli mahtava velho. Strange ajatteli että Muinaisen avulla hän saisi kätensä kuntoon ja siksi hän lähti Tiibettiin.
Monien sattumien jälkeen Strangesta tuli velho, muinaisen oppien kautta, ja mahtava velho hänestä tulikin. Tohtori Outo kuuluu mm. Illuminatiin ja Kostajiin.
Tohtori Outo on yksi omia suosikkejani Marvel universumissa. Hän on mahtava ja voimakas mutta hänellä on myös oma historiansa.
Outo on niin monipuolinen hahmo että hänessä on paljon potentiaalia elokuvaan. Ennen kaikkea juuri noiden taikavoimien takia.
Mutta hahmossa on tärkeää myös se mitä vihollisia hänellä on. Iron Man elokuvissa ei ole vieläkään nähty Mandariinia ja Mephistofeles oli jo Ghost Riderissa - Aaveajajassa, ja tulee olemaan myös Ghost Riderin jatko-osassa. Siksi oma henkilökohtainen suosikkini olisi Dormammu.
Dormammu on kaikessa komeudessaan yksi Marvel universumin hienoimpia ja vakuuttavimman näköisiä roistoja ikinä. Siksi onkin vaarana että tämä loistava hahmo pilataan yhtä pahasti kuin Venom Spiderman 3:ssa.
Tosin viimeaikoina on tullut kyllä hyvää jälkeä mm. Sebastian Shawn ja Punakallon kohdalla.
Mutta kokonaisuudessaan Doctor Strange aiheinen elokuva on kaavailtu joskus vuoden 2013 tienoille (tuskinpa vain). Mitään varmaa ei vielä ole näyttelijöistä mutta juoni kertoo Oudon alkuvaiheista.
Itse olen sitä mieltä että yhtä näyttelijää ei tulisi palkata kahteen Marvel universumin rooliin, tämä on toki minun mielipiteeni, ja siksi en pidä kovinkaan paljon Ryan Reynoldsin tulkitsemasta Deadpoolista tai Chris Evansin valinnasta Kapteeni Amerikaksi koska kumpikin on esiintynyt Marvel elokuvavissa. Ja vaikka Hugh Jackman olisi juuri oikea mies Oudon rooliin, en toivo häntä rooliin, koska hän on Wolverine, ja paras mahdollinen siihen rooliin, toinen hyvä voisi olla Robert Downey jr, Tony Stark ja Stephen Strange ovat tavallaan samannäköisiä. Jos pitäisi heittää ehdotuksia niin mahdollisimman paljon Outoa muistuttava näyttelijä kuten: Viggo Mortensen (Taru Sormusten Herrasta), Johnny Depp (Pirates of the Caribbean), Tom Cruise (Knight and Day), Liamm Neeson (Taken) Alex O’Loughlin (Hawaii Five-0) tai Sam Worthington (Terminator Salvation), joista jokainen on ainakin omasta mielestäni erittäin taitava näyttelijä.
Mielipide kysymyksiä joten älkää pillastuko.
Vielä on liian aikaista sanoa muuta mutta itse odotan erittäin innolla tuota elokuvaa saapuvaksi.

Lord of Lords
Vastaa siteeraten