Näkyvissä tulokset 1 - 4. Tuloksia yhteensä 4.

Ketju: Miten meni kesä 2017?

Oletus Miten meni kesä 2017?

Naskalin innoittamana edellisen "Miten meni kesä 2014?" ketjun vuoksi uudempi versio samaisesta ketjusta. Toivotaan tähän ainakin viisi foorumilaista kertomaan kesästään. We can do it yes we can.

I wonder if you have the same dreams too.

originalheteroes.com

... Naskali:n avatar
    Liittymispäivä
    24.11.2005
    Ikä
    20
    Blogimerkinnät
    29

Oletus

Tekisinkö nörttimäisen postauksen :O

Kesän peli
    Itse pelasin vain vähän koko kesän aikana. Suosikkipelini oli Nigh in the Woods, teemoiltaan ja audiovisuaaliselta anniltaan iskevä fiilistelytasoloikka. Peli jäi kesken, kun formatoin koneen ja tallennus meni siinä mukana. Aikuistumis ja mielenterveys ovat yllättävän kypsiä teemoja piirrettymäiseen ulkoasuun nähden.

Itse pelailin alkua, mutta puolisoni pelaa parhaillaankin Horizon Zero Dawnia. Alku oli huikea, teemat kypsiä ja vaikken pelaa grafiikoiden vuoksi, ulkoasu on ihan mieletön. Tämä on kesän peli, sillä aina kun luen tjsp, peli pyörii taustalla puolisoni pelaamana.

Kesän elokuva

Night of the Hunter (suom. Räsynukke) on kesän mieleenjäänein elokuva. Katsoin elokuvan ensin Kavissa, myöhemmin Yle Teemalta. 50-luvulla tehty Yhdysvaltalainen elokuva oli edelläkävijä. Kyseessä on tavallaan psykopaattisen papin kamaluuteen perustuva kauhuelokuva, mutta hyvällä filmi noir -tyylillä kuvattu ja kauheuksia hyvin annostellen. Karismaattinen pahispappi on suosikkejani koko elokuvahistorian ajalta. Hahmoa ei voi kuin rakastaa, kaikkien luikurointienkin keskellä. Elokuva on ikonen, ja varsinkin kuva papin rystysten "love" ja "hate" tatuoinneista tulee usein lefffanörtteillessä vastaan.

Vähemmän taiteellista antia edustivat The Giant Claw, King Kung Fu ja Pulgasari. Vanhempia kalkkunaklassikoita.

Kesän kirja
    Kesän lopulla aloitin teoksen Sapiens - Ihmisen lyhyt historia. Teos kertoo ihmislajin kehityksestä ja matkasta metsästäjä-keräilijästä tähän meidän aikaamme ja sivilisaatioomme. Kirjan tieto on kutkuttavaa, repien ihmistä alas jumalan kuvan ajlustaltaan. Kirjan tieto on tärkeää, mielikuvistusta hieroskelevaa ja hyvin esitettyä. Teos on vielä kesken, mutta jo nyt kaikkien aikojen suosikkikirjojani.

Kesän siistein juttu
    Opiskelen nykyään siis journalismia AMK:ssa. Kesällä tein freelancer töitä, ja sain ekaa kertaa elämässäni ihan kunnon rahaa kirjoituksestani. Aiheena oli henkimaailma, tietystä näkökulmasta.

Kesän jännittävin juttu
    Autokoulu. Inssi parin viikon päästä, ja autokoulun vikoilla tunneilla haetaan rentoutta ajamiseen, jännitän nyt liikaa.

Kesän hienoin juttu
    Sain ryypätä ja keskustella taidepiirien edustajien kanssa. Kirjailijoita, runoilijoita, sarjakuvapiirtäjiä. Mahtavia lämpimiä ja elämää nähneitä persoonia, täynnä intohimoa. Rakastan sitä, kun juttelee ihmisen kanssa jota ei ole aiemmin tavannut, eikä tarvitse edes rikkoa jäätä, koska olemme samanhenkisiä taiteisiin suuntautuneita yksilöitä.

Kesän romanttinen hetki
    Oisko kun ostin vihdoin kunnon vihkisormukset itselleni ja Siskolle (ei siis siskoni vaan finin käyttäjä).
    Yksi on kanssa kun Tallinnan lautalla, kun annoin trubatuurille biisipyynnöksi David Bowien, Siskon yhden suosikkiartisteista, Starmanin.

Kesän seikkailu
    Rakastan ruokakulttuuria. Kesän parhaaksi seikkailuksi kokisin tämän vuoksi seikkailut uusien ruokalajien ja ensimmäisten vieraille kokkailun parissa. On hienoa metsästää juuri oikeita raaka-aineita ties missä, uusien välineiden käytön opiskelua, ruokalajeja joita ei koskaan ajatellut tehneensä, jne.

Odotan seuraavaa inspistä ja impulssia uuteen ruokalajiin. Kesällä pari kertaa oli pakkomielle pariin ruokalajiin, joita duunailin kauhealla intohimolla.

Kesän "vittu mitä paskaa" kategoria

Osittainen toimettomuus laukaisi masennuksen muutamana päivänä. Nukkumaan meno oli kamalaa, itsesyytösten ja oman kelvottomuuden vallatessa mielen sängyssä pyöriessä.

Muuta

Kesän muita teemoja olivat showpaini (varsinkin NXT oli pirun siistiä katsottavaa), jättiläishirviöelokuvat, uudet kaudet Twin Peaksia ja Game of Thronesia, jne.

(Muistaakseni oli myös tuoreempia kesäketjuja vuoden 2014 jälkeenkin.)

Oletus

Ihanaa Naskali. <3

Minä en muista edes minkä kirjan luin viimeksi.. Niitä on niin monia. Pelejä taas en ole tälle kesälle kerennyt tahkoamaan Just Dancea, Pokemon GO:ta ja erinäisiä Monster High palapelejä enempää.

Vietin kesäni aika leppoisasti ketunpentujeni kanssa reissaten pitkin Suomea. Mummoni asuu nykyään hoitokodissa viimevuoden aivoinfarktien seurauksien johdosta. Olen koettanut viettää hänen kanssaan mahdollisimman paljon aikaa pohjoisessa. Lisäksi isosiskoni sai vauvan ja sain kunnian olla mukana synnytyksessä! Voitteko uskoa miten jännittävä kokemus ja minä sain olla siinä mukana sivustakatsojana ja tsemppaajana. Olen rakastunut ja samalla en ymmärrä vieläkään että suvussamme on poika. Kolmeen sukupolveen ensimmänen!

No koska Naskali otti puheeksi pelit niin tuosta Pokemon Go:n pelaamisesta voisin sanoa jotan. Se on siistiä. Olen tutustunut kouralliseen muita Tampereen pelaajia raideissa ja Pikkukakkosen lureilla. Kävin jopa Helsingissä yhden päivän reissulla yksin nappaamassa itselleni sekä naapurilleni region poksun sekä pari Unownta. Aikoihin minulla ei ole ollut mitään omaa harrastusta mutta Pokemon Go on nyt se. Huomenna tosin aion aloittaa jälleen uimisen ja ehkä se tankotansskin sieltä jossain vaiheessa jälleen kolahtaa uudelleen.

Kesällä sain kutsun myös Tifan mökille jossa hengasimme pienen finin emäntien sakin kanssa. Se jos mikä oli rentouttavaa. Naku-uinti aamuisessa järvessä, leppoisa lenkki samaisessa järvessä joka illan hämärtyessä muuttui pinkiksi sekä paljuilu pilkkopimeässä. Kukaan ei roikkunut lahkeesta tai vinkunut ruokaa. Sain ottaa jopa päiväunet mielettömän sarjakuva seikkailun välissä. No tää oli ehkä se mun kesän lemppari lukemisto Marvel Zombies. Aivan uskomattoman vinksahtanut spinoffi Marvelin sankarien öhöm.. no seikkailusta toisissa ulottuvuuksissa epäkuolleina.

Tein myös pari muuta reissua Helsinkiin siskoni pikaiseksi muuttoavuksi ja Fanssin puolen ihanan ystäväni kolmekymppisille. Sielläkin paljuilin, nautin seurasta ja tapasin muuten muutamaa finiläistäkin samoissa kemuissa.

I wonder if you have the same dreams too.

originalheteroes.com

Halutuin mieskäyttäjä Jubei:n avatar
    Liittymispäivä
    12.9.2003
    Sijainti
    Tampere
    Ikä
    29

Oletus

Voisi koittaa itsekkin kirjoittaa hieman lyhentäen Naskalin teeman mukaan:

Itselläni oli aika tylsä kesä koska aloitin uudessa duunipaikassa ja koko kesä on mennyt pitkäliti töiden merkeissä. Toki kesäkuussa tuli mentyä naimisiin ja nautin omista häistäni erittäin paljon, kuten myös häämatkasta. Myös kaverin kolmekymppiset tuli vietettyä, mikä oli kohtuu eeppistä pokeri teemoineen. Kyllähän tähän kesää joitakin hienoja hetkiä on osunut. Lähinnä olisi saanut olla paremmat kelit niin olisi tullut uitua enemmän ja muutenkin nautittua kesästä, jonkun verran frisbeegolffia ehti onneksi pelaamaan. Järvessä en valitettavasti ehtinyt uimaan kuin kahdesti.

Luettua on tullut kauhean vähän kesällä. Kesän elokuva on varmaan vaimolleni näyttämäni never ending story, joka on lapsille suunnattu fantasiaelokuva. Siitä sai mukavat nostalgiakiksit. Pelirintamalla olen palannut klassikoiden pariin. Olin äimistynyt kun tajusin että vanhat finkut 7-9 ovat steamissa ostettavissa 10-15 euron hintaan. Pitkästä aikaa iski nostalgiakipinä pelata ne läpi, varsinkin uudet archievementit ja peleihin rakennetut sisäiset cheattimahdollisuudet antavat peleille ihan uutta henkeä. Seiska nyt ykköscd:n loppupuolella ja kaikki olisi tarkoistus pelata läpi kaikkine archievementteineen.

Muuten syksyn alkaessa arkeen kuuluu aika paljon liikuntapainoisuutta. Kesällä tuli vähän lihottua, niin nyt pitäisi ottaa maha pois. Salia neljä kertaa viikossa, muutama kerta matkauintia ja pari pitkää lenkkiä, niin eiköhän sillä ala paino tippumaan. Yleisfiilis on hyvä, lähinnä nykyinen työsoppari on vuoden loppuun, niin toivo että jatkuu työt vielä vuodenvaihtumisen jälkeenkin.
    Duunipaikka on vaan semmonen ärsyttävä sidequest..

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • [VIDEO] code is käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä