Dodis. Onkos kukaan lukenut näitä Lovecraftin erinomaisia ja nyt jo aika vanhojakin, novellikokoelmia? Tai hänen kirjaansa? Cthulhu fhtang?
Itse olen lukenut kaikki suomenkieliset.
Edited by Eetupatukka on 01.6.2002 12:25
Dodis. Onkos kukaan lukenut näitä Lovecraftin erinomaisia ja nyt jo aika vanhojakin, novellikokoelmia? Tai hänen kirjaansa? Cthulhu fhtang?
Itse olen lukenut kaikki suomenkieliset.
Edited by Eetupatukka on 01.6.2002 12:25
Tuskin olet. Mies kirjoitti vain yhden romaanin (Charles Dexter Wardin tapaus, The case of Charles Dexter Ward), mutta novelleja löytyy aikas kasa ja niistä vain osa on julkaistu suomeksi. (Josta tulikin mieleeni, että oletko löytänyt Call of Cthulhua suomeksi? Se pitäisi nimittäin kyllä saada, vaikka yleensä englanniksi luenkin, on se sen verran loistava.)
Iä kirjoitetaan muuten i:llä ja Shub-Niggurath kirjoitetaan Shub-Niggurath. Cthulhu fhtagn meni väärin myös.
http://www.cthulhu.org - Why vote for a lesser evil, Cthulhu for president.
Edited by Ren on 31.5.2002 23:34
MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR
Löytyy kirjasesta Kuiskaus Pimeässä (Whisper in the Darkness).Originally posted by Ren @ 31.5.2002 23:32
(Josta tulikin mieleeni, että oletko löytänyt Call of Cthulhua suomeksi? Se pitäisi nimittäin kyllä saada, vaikka yleensä englanniksi luenkin, on se sen verran loistava.)
[/quote]Mies kirjoitti vain yhden romaanin (Charles Dexter Wardin tapaus, The case of Charles Dexter Ward), [/quote]
Entäpä Kauhun Kynnys?
Edited by Eetupatukka on 01.6.2002 11:29
Useampaakin novellia olen yrittänyt lukea tässä lähiaikoina, mutta aikaa ei oikein ole riittänyt lainkaan lukemiseen.. Mies osasi ainakin käyttää adjektiiveja monipuolisesti.. Eikä niitä suomeksi kannata edes yrittää lukea. Luin yhden novellin, jonka nimeä en muista sekä englanniksi että suomeksi, ja käännöksen taso oli mitä oli. Tunnelmaa ei ollut enää nimeksikään.
Paljon Lovecraftin novelleja löytyy ilmaiseksi ja laillisesti osoitteesta: http://www.gizmology.net/lovecraft/
Sen on kirjoittanut August Derleth, joka oli Lovecraftin kirjeystävä (ainakin) ja perusti Lovecraftin työtä jälkipolville siirtääkseen Arkham House -nimisen (muistaakseni) kustantamon.Originally posted by Eetupatukka @ 01.6.2002 11:21
Entäpä Kauhun Kynnys?
Kyseessä on ns. henkinen perintö, joka on minusta typerä ajatuskin. Kauhun kynnys on kirjoitettu Lovecraftin tyyliin, jolloin sen kanteen on painettu hänen nimensä. Tampereen kirjaston tietokannassa taas on virhe. Aiheesta löytyy tekstiä netistä.
Kiitos tuosta toisesta kirjatiedosta![]()
MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR MJÖLNIR
Toivotaan nyt sitten, että meikä osaa käyttää Quotea.. Juu, eli tästä Kauhun Kynnyksestä piti tulla puhelemaan. Olenhan minäkin lukaissut kaikki Lovecraftin kirjat, mitä täältä korvesta ja lähitienoilta löytyy. Tai siis yhden kirjan ja 6 novellikokoelmaa + Kauhun Kynnys. Alku oli mielestäni Lovecraftin itsensä kirjailema ja erittäin hyvä, mutta se kirjoittajan vaihtuminen kyllä huomattiin heti tekstistä. Minä ainakin huomasin ja kiroilin, että ei itse H.P. voinut finishata teosta, siitä olisi varmasti tullut erittäin hyvä. Minä ainakin pidin alusta niin paljon, mutta sitten tuli loppuosa ja se suckasi erittäin pahasti. xPSen on kirjoittanut August Derleth, joka oli Lovecraftin kirjeystävä (ainakin) ja perusti Lovecraftin työtä jälkipolville siirtääkseen Arkham House -nimisen (muistaakseni) kustantamon.
Kyseessä on ns. henkinen perintö, joka on minusta typerä ajatuskin. Kauhun kynnys on kirjoitettu Lovecraftin tyyliin, jolloin sen kanteen on painettu hänen nimensä. Tampereen kirjaston tietokannassa taas on virhe. Aiheesta löytyy tekstiä netistä.
//Edittasin tuon quoten kuntoon...
-Mickey
Edited by jb_slasher on 02.6.2002 01:30
Viimeksi muokannut Mickey : 12.8.2002 klo 18:43:40
§ Sällinen the Oiva LepakkoIivilBadGuy, Oh-So-Scary Sällinen, Radioaktiivinen Iivil-Lepakko, Tough Girl, Top Bitch, Snakeksikin kutsuttu, Juutalaiseksi julistettu, Iivil Pässi §
§ Inside: the Sälli, Nörttien Kuningas §
§ Iivil Twin 'Brothar' of Tiituli §
§ Iivil PetRat Jenova §
'Jätkä on eläin ja hauki on kala.' -Joey
Ihan tärppinä, että on tuloilla peli, joka sijoittuu H.P.:n maailmaan.Hui!
![]()
Sain likaisiin kouriini "Temppeli ja muita kertomuksia" nove3llikokoelman ja tulipahan huomattua että HooPee osaa ainakin kirjoittaa. Varsinkin Dagon on kaikessa omituisuudessaan mielenkiintoinen tarina.
Pakko saada lisää Lovecraftia!
o.o
Muuten ihan hyvää tavaraa mutta mun makuun tarinat on usein liian samankaltaisia toisiinsa nähden. Ei oikein sytytä. Myönnettäköön että tämä oli aika turha kommentti.
...
Joo tuo on kyllä totta. Itseäni tosin lähinnä huvittaa se, että joka ikinen kerta päähenkilö kuolee (usein itsemurha), sekoaa täysin tai muuttuu vain yleisparanoidiksi.Originally posted by Brain Power
Muuten ihan hyvää tavaraa mutta mun makuun tarinat on usein liian samankaltaisia toisiinsa nähden.
Jos vaikka vain nuo Parhaat novellit lukee, niin ei tuo siinä kyllä vielä ongelmaksi muodostu.
Koulussa äidinkielen tunnilla piti lukea pari kyseisen immeisen kirjoittimia novelleita, ei oikein sytyttänyt.
"Krapulaa edeltävänä iltana ei tulisi nauttia alkoholia."
-Big brother to Arwen and Yuria and Nazna-
Onhan noita tullut luettua nyt jonkin verran. Innostus lähti tosin ekaksi kun pelasimme Call Of Cthulhu ropea jossa meillä oli niin hyvä seikkailu (kauhua & hauskoja tilanteita) että oli pakko saada Lovecraftin kirjoja käsiin jostain. Ihan hyviä ne mielestäni ovat olleet. Novellit saisi jotkut olla ehkä hieman pitempiä, mutta pointti tulee selväksi...
Cthulhu on pahis...![]()
signu & avatar by David A.Mage or should I say Arch Mage?
~Lonely wanderer in time~
~Kävelevä Chrono Trigger helppikirja~
~Littlesister Feynadren~
~Cousin Tiffany & Troublesome~
~Bigsister Aphrael~
~Nephew Sonya~
~Drummer of Medievil Dream~
~Second knight of the roundtable lead by yksisiipi~
~President of Sillicorporation & Rightarm of IsoSILLI~
Pika! Pika! Shub-Niggurath!
http://www.gamespy.com/comics/kovalic/pokethulhu/
Kaikki mitä lähikirjastosta löytyy. Eli ainakin nuo molemmat mainitut novellikokoelmat, en muista oliko muita. Ei tuollainen liian vanhahtava tyyli innosta, Heikki-Petterihän kirjoitti jopa aikalaistensa silmissä wanhaan tyyliin. Kiva mytologia kuitenkin.
Tämä summaa mielipiteeni melko hyvin:
http://www.rinkworks.com/bookaminute/b/lovecraft.shtml
not quite here
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn.
-> http://www.ech-pi-el.com/lovecraft/works/index.htm
Siellä teille pari intter Neetissä olevaa Lovecraftin kirjasta.![]()
We are Soldats.