Tällä alueella tulee eri ketjuissa nähtyä hyviä vinkkejä piirrustukseen ja maalaukseen, mutta ne joko aina häviävät ketjun mukana foorumin syövereihin, tai eivät koskaan pääse muiden taiteilijoiden ajatuksista sanoiksi asti. Siksi päätin aloittaa tällaisen ketjun tuon "Signun ja avatarin teko-ohjeita"-ketjun kaveriksi (siinä kun käsitellään oikeastaan vain kuvankäsittelyä tietokoneella).
Eli tarkoituksena on kertoilla itse havaitsemiaan (tai muilta oppimiaan) kikkoja joita voi käyttää hyväkseen perinteisillä piirrustus/maalaus -välineillä tuherrellessa. Vinkit voivat olla aivan kuinka pieniä tai isoja tahansa.
Jos joku jaksaa yksityiskohtaisesti selostaa kuinka ihmisestä saa näppärästi oikean kokoisen (mittasuhteiltaan), niin saa sen mielihyvin tehdä. Toki myös eläinten anatomiavinkit ovat tervetulleita.
Jos taas ei mieleen tule muuta vinkkiä, kuin miten pyyhekumi kannattaa pitää puhtaana, ettei tule sotkettua, niin varmasti niillekin joku löytää jotain käyttöä.
Toivottavasti tuosta nyt sai jonkun käsityksen, en tässä vireystilassa keksinyt mitään kovin hienoa vinkkiä itse, joten palailen ketjun pariin myöhemmin.

Vastaa siteeraten
Niin ja suteja kannattaa olla montaa eri kokoa. Fiksua on myös vaihtaa sitä vettä aika usein, esimerkiksi hennot ja vaaleat työt saa sotkettua aika tehokkaasti jollain ruskealla litkulla. Niin ja sillä vedellä ei kannata lutrata. Itse käytän mahdollisimman vähän vettä. Tietenkin jos tekee jotain märkää märälle-tekniikkaa joutuu pakostakin käyttämään nesteitä runsaastikin. Mutta siis vähän vettä noin yleensä. Vessapaperi on kanssa aika fiksu väline. Se imee tehokkaasti siveltimistä liiat värit ennen maalauksen aloittamista, ja jos vettä tulee liikaa niin sen saa helposti kuivattua. Vessapaperiakin kannattaa siis käyttää. Ja sitten olisi kiva jos niitä värejä ei käyttäisi suoraan paletista, vaan ottaisi jonkun suttupaperin missä sekoittelisi itse haluamansa värit. Itse pyrin siihen, mutta useimmiten käy niin että sekoitan värit suoraan paletissa ja siitä tulee sotkua. Ja kannattaa maalata kerroksellisesti. Aluksi ihan hentoja pintoja, ja sitten uudestaan päälle jne. Mutta ensin täytyy odottaa että työ kuivuu. Ei kannata maalata märän päälle ellei sitten varta vasten hae sellaista... no sotkeentunutta väriä.