+ Vastaa ketjuun
Sivu 2 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 16 - 30. Tuloksia yhteensä 154.

Ketju: Piirustus- ja maalausvinkkejä

Bomb niten:n avatar
    Liittymispäivä
    27.10.2001
    Sijainti
    Helsinki rock city
    Ikä
    27

Talking

Originally posted by -Rixu-
    Tästä voisikin tehdä tällaisen kysely/vinkki ketjun.

Outraider, saat väritettyä hihan kokonaan mustaksi, kun käytät tarpeeksi pehmeää lyijykynää (6-8B) ja älä väritä kynän kärjellä vaan sillä sivulla. Ymmärsitkö?
    Muista jättää myös valokohtia hihan taitteisiin. Niitä voit korostaa pyyhkimällä niitä sinitarralla. Sinitarra on muutenkin oiva kumin korvike. Sillä pyyhkiessä ei vain pidä painaa samalla tavalla kuin kumilla, kevyemmin. Sinitarra on kätevä pienissä kohdissa, koska sinitarran voi muotoilla haluamansa kokoiseksi.
    Kuminkaan käyttöä ei ole kielletty Eli kuten Rixu sanoi niin kannattaa käyttää B kyniä. Kynien pehmeyden ansiosta säästyt vaivalta kuin jos käyttäisit esim. hb:tä tai H kyniä. H kyniä en välttämättä suosittele hihan värittämiseen... Sinitarra toimii kumina b kynien kanssa, koska kynien jälki on huokoista, huomaat sen jos vedät väritys jälkeä sormellasi(se kans leviää kunnolla), toki paperin laatu vaikuttaa huomattavasti. Neuvoni on siis että käytät esim sinitarraa B kynillä tehtyyn värityksia, koska sinitarra ei paljoa maksa ja näin säästät kallista kumiasi. Kumia kannattaa käyttää hommiin mihin sitä tarvitsee esim h kynien jälkeen... Toki ihmisten ei tarviste käyttää ollenkaan sinitarraa, koska kumi toimii myös samalla tavalla kuin sinitarra... Itse käytän sinitarraa koska käytän 10 euron kumeja, en viitsi sotkea niitä turhaan. Sinitarra siis toimii parhaiten jälkeen, joka on huokoista ja tämä kannattaakin laittaa korvan taakse... Sinitarraa voi käyttää esim. hiilitöiden tekemisessä kumina.

Hammasharja tekniikka

Ota hammasharja, mustetta, paperia. Aseta paperi pöydälle, kasta hammasharjan harjakset musteessa. Kohdista hammasharja paperiin vedä peukalolla hammasharjan päästä harjaksia itseesi päin. Nyt sinulla pitäisi olla mustat roisteet paperilla. Roiskeiden kokoa voit säädellä, siten että vaihtelet etäisyyttä mistä roiskit, myös musteen määrä vaikuttaa. Voit säätää roiske alueatta käyttämällä sapluunoita. Itse käytän sarjakuvissani pää asiassa kahteen tarkoitukseen. Musteella tehtynä tekniikka näyttää mustavalko sarjakuvissa upealta veriroiskulta Mutta musteen voi vaihtaa eri väriin, käytän esim valkoista, jolla saa hienoja tähtiä. Väri voi kuiten olla mikä tahansa...
    Viimeksi muokannut Potri : 25.5.2003 klo 14:08:18
    Lost as in a dream
    I seek the shadow
    Of one who has
    Swirled away...
    Abandoning friends,
    Abandoning humanity.

What awaits us all
    Is the path to emptiness
    Knowing my heart
    The flowers weep,
    and the wild birds cry.

Sorcerer Ultimate3:n avatar
    Liittymispäivä
    29.7.2002
    Sijainti
    Kame Island
    Ikä
    22

Oletus

Öh... Vähän hankala kysymys vastattavaksi, mutta mä en osaa tehdä varjoja mitenkään niin että jos joku osaisi edes jotenkin neuvoa miten sais hyvän varjon esim. Paidan tai housujen ryppyihin?

*Thänksit Supahille signusta ja avasta*
    Jos joku haluaa signturen niin lähettää mulle PM:ää niin teen teille semmosen!
    ->Fffinin huonoin signun tekijä<-
    ..::Too sexy for you!::..
    ~Järkeä ei tarvita sillä sitä voi lainata minulta~

Elite Soldier metalmiku:n avatar
    Liittymispäivä
    6.1.2002
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    29

Oletus

Originally posted by Ultimate3
    miten sais hyvän varjon esim. Paidan tai housujen ryppyihin?
    .

TÄÄLTÄ voi mennä katsomaan .Itse opettelin vaatteiden rypytyksen aluksi korealaisista kirjepapereista ja Elloksen kuvastoista...Mutta kun piirtelee niitä vaatteita tarpeeksi kauan ,nii ne rypyt tulevat luonnostaan ja luonnollisesti ilman malleja.

Vesiväri neuvoja:

1.Käyttäkää runsaasti vettä kun maalaatte vesiväreistä( ei välttämättä paperille)...niitä ole turhaan nimetty VESIväreiksi.
    2.Älkää käyttäkö suoraan mustaa väriä paletistanne(jos teillä sattuu olemaan musta).Sekoittakaa mielummin perusväreistä itsellenne oma musta värinne(punaista¨+ keltaista + reilusti sinistä).Saattaa olla vähän hidasta puuhaa mutta lopputulos on paljon mielenkiintoisempi.
    3.Kannattaa käyttää palettina ja sekoitella värejä valkoista kertakäyttölautasta .Se helpottaa kummasti elämää .

Ja kaikkein tärkeintä asia mikä koskee yleensäkkin taiteen-lajeja...:

Ensin on opittava säännöt ennen kuin sääntöjä aletaan rikkomaan.

Viimeksi muokannut metalmiku : 16.6.2003 klo 22:39:37

Elite Soldier Lloope:n avatar
    Liittymispäivä
    18.6.2003
    Sijainti
    Lohtaja
    Ikä
    23

Oletus

Onko kenelläkään antaa vinkkejä miten alottaa piirtäminen. Olen kamalan huono piirtämään, mutta kiinnostaisi opetella. Kannattaako aluksi vain jäljentää valmiista töistä, vai kannattaako heti alottaa tekemään omia kuvia. En tajua miten jotkut saavat niin kovin hienoja ja "realistisia" kuvia kaikkine varjoineen yms. Itse koitan piirtää, niin jälki muistuttaa enemmän kolmevuotiaan kakaran sutauksia, kuin piirrustusta.

-=Pelimies on erimies=-

Imp TheNinja:n avatar
    Liittymispäivä
    27.6.2003
    Sijainti
    Missä milloinkin
    Ikä
    23

Oletus

Originally posted by Lloope
    Onko kenelläkään antaa vinkkejä miten alottaa piirtäminen. Olen kamalan huono piirtämään, mutta kiinnostaisi opetella. Kannattaako aluksi vain jäljentää valmiista töistä, vai kannattaako heti alottaa tekemään omia kuvia.
    No minä itse ainakin aloittaessani piirsin suoraan mallista, tarpeellisen harjoittelun jälkeen sitä saa jo jotain piirrettyä ihan itsekin, mutta vaatteet ryppyineen ja muutenkin varjostukset (sekä välillä vähän mittasuhteetkin ) tuppaavat olemaan mitä sattuu, mutta harjoittelulla siitä selviää

Soldier Two winged angel:n avatar
    Liittymispäivä
    5.8.2003
    Sijainti
    Lappeenranta
    Ikä
    22

Oletus Toimivaa jälkeä photoshopilla...

Tavalliset taiteilian välineet kuten tussit lyijykynät ja pyyhekumi (varsinkin pyyhekumi...) sekä muut hieman eriskummalliset ja vieräältä planeetalta saapuneet välineet kuten akvarellit, pastellit ja hiili ovat tulleet tutuiksi ja hyvää lopputulostakin on aikaan saatu, mutta olen täysin untuvikko photoshopin käytössä...
    Perusasiat kuten layerit ja perus työkalut hallitaan mutta viimeistely ja pikku tarkemmat kohdat tökkivät vielä...
    Tottakai harjoittelu tekee mestarin mutta pikku juttujen (huomattavien ja huomaamattomien) mutta niiden oppimisessa ja hoksaamisessa voi kulua aikakausia...

Eli kysynkin nyt teiltä photoshoppi taiteilijat joitain pikku vinkkejä joita voisitte tälläisille aloittelijoille kuten minä antaa...?!
    Viimeksi muokannut Two winged angel : 16.8.2003 klo 17:22:03

Tonberry Tsunami:n avatar
    Liittymispäivä
    16.6.2002
    Sijainti
    Ylihärmä
    Ikä
    22

Oletus

Minun ongelmani on se, että intoa löytyisi piirtämiseen, mutta aina kun piirrän jotain, huomaan ettei siitä mitään tule ja sitten piirtäminen loppuu joksikin aikaa(ehkä sitten puolen vuoden päästä uudestaan).
    Ainut työni(ja sekään ei ole kunnon työ...), johon olen edes vähän tyytyväinen on tämä: http://photo.jippii.fi/fi/image//dat...602818393.jpeg Tuo merkki on bu, eli soturi/sotaisa. Olen tehnyt tuostakin jo paremman version, mutta siitä en jaksa kuvaa ottaa.
    Niin ja aiheeseen: onko minulla mitään mahdollisuutta oppia piirtämään yhtä hienosti kuin te muut?

Kiitokset mahtavasta signusta ja avasta Kurkolle.

Oletus Re: Piirrustus- ja maalausvinkkejä

Alkujaan näin rustasi upealla tyylillään ( ) Narbeleth
    Jos taas ei mieleen tule muuta vinkkiä, kuin miten pyyhekumi kannattaa pitää puhtaana
    esim. pulpetin pohjaan Hinkkaaminen auttaa paljon

Tsunami: vaikka itsellläni on sama ongelma (masennun aina välillä) niin ainakin yläasteen valinnaisissa (jos ihan oikeasti haluaa opetella piirtämään) on niitä kuviksenkursseja. Oman työni laatu on parantunut siellä ainakin hieman, ja siellä on pakko piirtää...

Ja harjoitus tekee mestarin, luultavasti piirtämisessäkin... ( ? )
    Sanhosee on palannut vuotuiselle fffin-tarkistuskäynnilleen! Mwa-ha-ha-...hä?
    Sigistä kiitos... itselleni!

Oletus

Alkujaan kirjoittanut Tsunami
    Niin ja aiheeseen: onko minulla mitään mahdollisuutta oppia piirtämään yhtä hienosti kuin te muut?
    En tiedä kuinka hyväksi voit kehittyä, mutta sitkeällä harjoittelulla sinusta voi tulla parempi, ja tuleekin. Kukaan ei koskaan ole niin hyvä ettei minkäänlaista parantamista löytyisi. Itse ainakin huomaan parannuksen siinä, kun katson parin vuoden takaisi töitäni, ja vertaan niitä uusimpiin. Piirtäessä oppii. Harjoittele. Minä olen harjoitellut ahkerasti nyt ehkä seitsemän vuotta, ja olen ihan tyytyväinen nykyiseen tasooni, mutta harjoittelen edelleen.
    Ropetus lähtee lapsesta tappamalla. Antaa mennä.

Ei kyynisyydelle Mayatar:n avatar
    Liittymispäivä
    15.11.2002
    Sijainti
    lapsuus
    Ikä
    26

Oletus

Alkujaan kirjoittanut Tsunami
    Tietysti. Tosin jos lopetat piirtämisen aina kun mielestäsi epäonnistut heikolta näyttää.

Piirtäminen on taito mikä on täysin mahdollista oppia. Taidokas piirtäminen ei ole mikään mystinen kyky, joka on joillakin ja joillakin ei.

Mainitsit siitä, että aina piirrettyäsi petyt lopputulokseen. Kannattaa ihan aluksi valita helppoja aiheita joiden avulla pääsee alkuun ja jotka onnistuvat niin, että into säilyy. Älä missään nimessä ala vertailemaan alun töitäsi esm. tämän foorumin huipputaiteilijoiden töihin.

Aluksi piirtäminen on pitkälti kopiointia ja vielä pitkään sen jälkeenkin. Jotkut piirtävät ainoastaan realismia, joten joku taiteilija saattaa koko elämänsä ainoastaan kopioida.
    Siis vaikka mallista piirtämistä kritisoidaan, se on ehdottoman tärkeää jos haluaa oppia piirtämään. Kuten joku totesi, kun hallitsee tekniikat voi alkaa rikkomaan niitä.
    Mallista piirtäminenkään ei aloittelijalle ole missään nimessä helppoa. Eihän mikään muukaan asia vain yhtäkkiä ala sujumaan.
    Aikaa piirtämiseen menee paljon enemmän kuin uskoisi, ja melkein aina työtä voi silti vielä korjailla.

Yhden erittäin tärkeän neuvon olen saanut eräältä ystävältäni ja jaan sen teillekin. Tarkoitus ei ole tehdä viivoja, vaan värittää pintoja. Minä kutsuisinkin mallista piirtämistä, lähinnä mallista värittämiseksi. Kun tajusin tämän pääsin eroon suurimmista mokista.

Bomb Nergalos:n avatar
    Liittymispäivä
    3.11.2003
    Sijainti
    Void of Light
    Ikä
    29

Post Taidoton...?

Jaahas... Entäs sitten tämä osio/lokero/mikälie ihmisistä jotka piirtävät
    mallistakin tikku-ukon ja pitävät sitä melkein jopa näköisenä?
    Tai ne joilla on päässä suuria(tai pieniä) upeita kuvia ja maisemia, mitä milloinkin,
    mutta eivät yksinkertaisesti saa niitä paperille? (olen yksi niistä.. )
    Kopioin kyllä muutamassa tunnissa mitä vain, mutta kun päästä rupeaa piirtämään niin se em. tikku-ukko hirsipuussa on tosiaan saavutus..
    Ja voin sanoa että se syö, kun olisi paljon piirrettävää mutta joutuu aina miettimään
    piirtäessään että "mitä hel****iä teen tässä kynä kädessä?" kun katsoo paperia!!!
    Ihan sama onko tussi, lyijäri vai kuulis millä piirtää, suttua aina tulee...
    Ja piirtokurssit sun muut saa unohtaa...
    Koulussa ollessani joskus aikoinani yritin, mutta opettajien ansiosta olin noin 4-6 vuotta piirtämättä mitään...
    Joskus hieman vaikeaa aloittaa kumminkin...
    There is no life beyond the Void...

There is only me

Where am I..?

Bite Bug
    Liittymispäivä
    23.1.2004
    Sijainti
    Vantaa
    Ikä
    25

Oletus

Ihmisen anatomiasta tässä ei olla näköjään pahemmin puhuttu, joten YRITÄN siksi saada itse aiheesta jonkinlaista tekstiä aikaan.

Kasvot voidaan jakaa pituussuunnassa kolmeen samankokoiseen osaan, joista yksi on otsa. Toinen kolmasosa muodostuu leuasta nenään ulottuvasta alueesta, jolloin se jäljellejäävä viimeinen kolmasosa kattaa nenän alueen.

Ihmisvartalo sen sijaan voidaan jakaa kahdeksaan osaan, koska normaalikokoinen ihminen on kahdeksan pään pituinen ( poikkeuksia toki löytyy ).

Sitten vielä jotai nivelistä, mutta niistä kirjoittaminen onkin jo sitten vähän haastavampaa...
    Otetaan esimerkiksi vaikka polvet, jotka ovat koverat jalkojen ulkopuolelta, mutta kuperat sisäpuolelta. Kun nivel on siis toiselta puolelta kovera, on se toiselta puolelta taas kupera ( tässä olisi saattanut olla kuva paikallaan, mutta allekirjoittanut ei sellaista omista, joten saatte pärjätä omillanne ). Tämä sama ajatusmalli pätee siten myös esim. kyynär - ja olkapäihin.
    Viimeksi muokannut Selene : 27.6.2004 klo 18:10:51

Täti Eliza Liv:n avatar
    Liittymispäivä
    15.2.2003
    Sijainti
    Seinäjoki
    Ikä
    25
    Blogimerkinnät
    4

Oletus

Ihmisen anatomian saa esille parhaiten mm. Selenen esimerkillä, sekä tutkimalla omaa vartaloa. Kynä ja paperi käteen, alasti peilin eteen ja piirrä mitä näet. Malliksi voi tietysti pyytää kaveriakin, mikäli hän on sen verran vapaamielinen että suostuu moiseen.

Alastonmallikurssit ovat myös yksi hyvä tapa oppia ihmisen anatomia, joskin se onnistuu kotonakin (kuten edellä mainitsin).

by Two winged angel
    Tavalliset taiteilian välineet kuten tussit lyijykynät ja pyyhekumi (varsinkin pyyhekumi...)
    Ei pyyhekumi. Minulle kaikki kuvataideopettajani ovat takoneet päähän, että pyyhekumia pitäisi käyttää mahdollisimman vähän, varsinkin kun ryhtyy aloittelemaan piirtämistä. Jokaisen viivan tulisi näkyä paperilla; siitä huomaa parhaiten, mikä on oikea ja tummentaa sen sitten muita viivoja näkyvämmäksi. Tiedetään, tulos on suttuinen, mutta siitä saa paremman, elävemmän tuloksen. Itse opin juuri tuolla tekniikalla, tosin joku toinen voi oppia toisin.
    Cute as Hell

Bite Bug goddis:n avatar
    Liittymispäivä
    6.3.2004
    Sijainti
    somewhere where I belong
    Ikä
    20

Oletus Vesiväritekniikka

Tästä tykkään:
    Kun piittää huokoiselle paperille runsaalla vedellä ja töpöttää kevyesti osan väristä pois tuloksena on mielestäni aika elävän näköinen tulos. Lisää varjot ja värin kuivuttua levitä hieman väriä että piirrustus näyttäisi luontevalta. Taustaa ei pidä unohtaa

Shinigami Berrycake:n avatar
    Liittymispäivä
    9.10.2003
    Blogimerkinnät
    11

Oletus

Siistiä läpipiirtoa. Esimerkiksi täydellisen poseerauksen aikaansamiseksi.

Koitan selittää tämän jotenkin, en tosin voi mennä takuuseen kuinka järjelliseltä se loppujenlopuksi kuulostaa.

Hyvä konsti saada aikaiseksi suhteellisen hyvännäköinen pohjatyö, on piirtää yhdelle arkille hahmoa esimerkiksi sinisellä puuvärillä. Virheitä saa tulla reilustikin, ei tarvitse edes pyyhkiä mokia pois, kun piirtää uuden yrityksen viereen tai päälle. Sitten kun siinä sutun seasta on hahmotettavissa se oikea ja haluttu asetelma, ottaa mustan tussin, ja piirtää ne parhaat tai jopa täydelliset muodot sillä esiin. Näin sinulla on hyvä pohja varsinaiselle lineartille (lieneekö tämänniminen...).

Laita sitten siihen päälle toinen paperi, johon piirrät läpi sen alemmalla paperilla olevan tumman hahmotelman ( valoakaan vasten siniset scetch- suttusi eivät nimittäin näy! Ainoastaan tummat finaalisi. ) Hyvä konsti tähän on piirtää valoisaan aikaan vaikkapa ikkunaa vasten ääriviivat läpi, sinitarraa tai teippiä apuna käyttäen, jotta paperi pysyy paikallaan.
    Tadaa! Lopputuloksena on siistiäkin siistimpi pohjatyö, johon voit alkaa lisäämään väriä päälle, tai ihan mitä vain haluat. Ei suttuja, ei pyyhekumin tummia hankautumia, ei hiuti kulunutta paperia. Vain siisti ja täydellisesti (esim) tussattu pohjatyö.

Oh Damn, the war is coming!
    oh Damn, you feel you want it!
    oh Damn, just bring it on today!

You can't live without the fire
    It's the heat that makes you strong
    'Cause you're born to live and fight it all the way
    You can hide what lies inside you
    It's the only thing you know
    You're embracing that, never walk away

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja