+ Vastaa ketjuun
Sivu 4 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 46 - 60. Tuloksia yhteensä 154.

Ketju: Piirustus- ja maalausvinkkejä

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Tonberry12
    Tuli tässä mieleen, että onko hyvä piirtää ja värittää puu väreillä hahmo, jonka on piirtänyt, mutta tausta sitten värjätä vesi-väreillä?
    Minä ainakin väritän joskus noin työn. Mutta se onkin sitten isompi kuva ei mikään kamalan yksityiskohtainen. Vesiväreillä saa todella kauniita kuvia jotka eivät ole tylsän tasaisia. Ja niistä saa helposti näyttämään hyvälle lisäämällä vaikka vähän enemmnä vettä toiseen kohtaan ja vähemmän toiseen! Taivaan maalaan yleensä aina vaikka olisin piirtänyt jotain muuta kuvaan vaikka tusseilla tai puuväreillä.

Nyt testaan tässä pitkästä aikaa moneen vuoteen Öljypastelli värejä ja teenkin sitten vähän suurempaa työtä niillä. Nimittäin metrin pituista ja puolenmetrin levyistä taulua! Aluksi piirsin kolme koiraa siihen ja väritin ne lyijykynällä ja sen jälkeen vedin päälle öljyvärejä. Nyt vaan mietin että mitä öljyvärit tykkäisivät vesiväreistä koska en viitsi kuluttaa kaikkia uusia öljyvärejäni loppuun värittäen koko työn niillä. Ajattelin värittää vesiväreillä taustan ja ehkä lisätä koiriinkin vähän väriä. Onko kellään tietoa leviääkö öljyvärit jos ne kastuvat vesivärien alle joutuessa? (En osta niitä vesivärejä jos on mahdollisuus että ne levittävät öljyvärejä paljon. Siksi kysyn siis täällä.). Ne on siis semmoisia värejä jotka leviävät todella helposti jos niihin koskee vaikka sormella.

I wonder if you have the same dreams too.

originalheteroes.com

Oletus

oot varmaan ehtiny jo kokeilla? mun järjen mukaan ei pitäisi tykätä hirveän pahaa, koska ne värit on öljypohjaisia eikä pitäis liueta veteen, niin kuin ei alkoholipohjaisetkaan jutut. ellei pigmentti oo sitten niin lötköä että lähtee lainehtimaan mukaan. mutta ei ainakaan pitäis "sulaa" veteen niin kuin akvarelliliidut.
    ..calling dr. jones...

Oletus

Miten Paintilla voi piirtää hyvin.. en osaa sillä ollenkaa
    PAint shop prolla on paljon helpompi tehä graffiteja ja 3d
    mut paintilla yksityiskohat
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  

Lost Number Atmosphere:n avatar
    Liittymispäivä
    26.7.2004
    Sijainti
    Hall of Empty Melodies
    Ikä
    21

Oletus

TheDivi:Tuohon on vähän...vaikea vastata.
    Minä ainakin teen huolella minun paint työni, ja siistin ja muuttelen moneen kertaan eri asioita. Eli paintilla piirtämisessä avainsana on minun mielestäni kärsivällisyys
    (ei piirrustuslahjoistakaan olisi haittaa....:3)
    Yksityiskohdat on hyvä tehdä suurentamalla kuvaa suurennuslasilla.

En oikein välttämättä ymmärtänyt mitä tarkalleen tarkoitit...

I am
    a dreamer
    .
    Ava&Sig by Fera

Elite Soldier Jenova:n avatar
    Liittymispäivä
    2.11.2001
    Sijainti
    Mänttä
    Ikä
    25

Oletus

ahm, tämä ei välttämättä ole oikea paikka kysyä,mutta kun en sattunut löytämään aiheeseen sopivampaakaan niin..
    Voisiko joku helppiä minua pässinpäätä tuommoisen piirtopöydän kanssa ..?
    Ensinnäkin, kun sen mukana tuli tuollainen painter classic ohjelma niin en saa sitä asennettua, windows (xp,XP -_-) sanoo että jotain järjestelmä tiedostoa ei voi käyttää DOS- ja Windown sovellusten suorittamiseen.
    (jos joku keksii miksi se tekee noin niin olisin satakiitollinen koska samaisen tekstin saan kun yritän pelata jotain)
    Ja sitten ämm... No siis... Pitääkö irrottaa hiiri koneesta vai miten helkkarissa tuon kynän saa toimimaan, minulla se ei ainakaan tee mitään mihinkään vaikka valo siinä palaa että tiedän sen olevan ainakin päällä...?
    eikä mukana tullut hiirikään tosiaan toimi, mistään ei tapahdu mitään, olen kokeillut erilaisilla piirustusohjelmillakin...
    näin. kiitoksia jo etukäteen jos löytyy auttavia sieluja. ~^_^~

Also known as Momoterasu
    _ _ _ _ _ _

Goblin Yurisuka:n avatar
    Liittymispäivä
    12.10.2004
    Sijainti
    Joensuu
    Ikä
    23

Oletus

Jenova, tuosta tabletista on vähän vaikea sanoa, mutta kuulostaa siltä ettei sitä ole kunnolla asennettu tai jotain. Itsekin sain vastikään oman tabletin, mutta en asentanut sitä itse, että en nyt ole ihan varma asiasta. Ja siitä ohjelmasta, joka sen mukana tulee, niin yleensä ne mukana tulevat ohjelmat (riippuu tietty tabletista) on aika huonoja, joten jos et saa sitä mitenkään asennettua, niin älä murehdi, tuskin olet menettänyt paljoa. ^^

Mutta luin tuossa läpi nuo kaikki postaukset kerralla (huh huh) ja siellä ei hirveästi ollut Photoshopilla värittämisestä ja piirtämisestä juttua. Joten mie nyt aattelin ihan lyhyesti kertoa, miten mie nyt käyttelen photoshopia. Mie yleensä piirrän kuvat mahdollisimman isona (minimissään 1000x1000 pikseliä), jolloin saa helpommin tehtyä yksityiskohtia. Piirrän aluksi kuvasta nopean hahmotelman (brush tool 1 ja opacity 10-20%). En yleensä silloin piirrä edes silmiä tai vaatteita tai muitakaan yksityiskohtia. Pelkät ääriviivat siis. Ja sitten alan tummentamaan rajoja ja piirtämään yksityiskohtia. En pyyhi viivoja lähes ollenkaan ja kuva on aika sotkuinen. Sitten kun se näyttää hyvältä (vaikkakin sotkuiselta),niin teen uuden layerin johon piirrän sitten kuvan tarkat ääriviivat, tällä kertaa opacity 50-70%. (Tämän layerin alle voi myös tehdä kokonaan valkoisen layerin, jonka kun laittaa näkyviin niin näkee minkälaisilta ääriviivat sitten näyttävät) Sitten kun ääriviivat on valmiit ja nätit, niin yleensä tummennan ääriviivat käyttämällä level-komentoa. (image > adjustestments > levels).
    Sitten mie rupean värittämään, mutta siitä on vähän vaikea antaa neuvoja, kun sen teen aina vähän miten sattuu ja miten huvittaa. ^^'
    Mutta sen sanon, että pidä se layer, jossa on se tarkka lineart, niin päällimäisenä ja käytä paljon layereita värittäessä. Miulla on yleensä kaikki värit erillisillä layereillä ja sitten vielä kaikkien varjostukset erillisillä. Ja layereiden kanssa kannattaa hyödyntää "lock transparent pixels"- komentoa. Itse olen opetellut lähes kaiken itse ja yritän vielä opetella semmoista hyvää tekniikkaa värittämiseen. Mutta toivottavasti tuosta miun selostuksesta oli edes jotain hyötyä. ^^'

Goblin Laureloth:n avatar
    Liittymispäivä
    25.9.2004
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    23

Oletus

Itse piirrän yleensä lyijykynällä (juu, lyijytäytekynällä... ) , harvemmin väritän mitään piirustuksiani. Tai sitten saatan joskus lyijykynävärityksen päälle "sävyttää" kuvaa värikynillä. Käytän ns. vesiväripuuvärejä, eli niitä voisi myös levittää veden kanssa siveltimellä. Harvoin kuitenkaan niin teen. Näillä saa paljon vahvempia sävyjä piirustuksiin kuin tavallisilla puuväreillä, ainakin jos vertaa sellaisiin koviin peruspuuväreihin joita kouluissa yleensä käytetään, ja joista lähtevä väri on aika haaleaa.
    Suunnitelmissa olisi hankkia piirtämiseen paremmin sopivat lyijykynät, esim joku paketti missä olisi erikovuuksisia lyijykyniä... Täytyy myöntää että lyijytäytekynä on aika huono piirtämiseen.

Hornless vegeta:n avatar
    Liittymispäivä
    22.2.2004
    Sijainti
    Dota
    Ikä
    23

Oletus

Ongelmia on tuottanut sellainen, että luonnospiirroksista tulee sairaan pieniä, sitten kun ne pitäisi siirtää isommalla paperilla a4->a2. Toisesta kuvasta tulee väkisin ruma, luonnos versio on siis melkein mahdotonta siirtää isommalla paperille. Kysyisimpä vaan, että onko tähän "siirtoon" olemassa, jotain erinäistä tekniikkaa, vai pitääkö se vain yrittää piirtää uudestaan isompaan kokokoon.

// Kiitän, kiitos.
    Viimeksi muokannut vegeta : 25.11.2004 klo 21:53:37

Oletus

vegeta:
    Mä oon käyttänyt kys. ongelmaan ihan kylmästi kopiokonetta ja tarvittaessa vielä valopöytää/jäljennöspaperia luonnoksia suurentaessa. Tämä siis silloin kun tuntuu että luonnoksessa on jotain niin ainutlaatuista että juuri tämä versio on pakko ottaa originaalin pohjaksi.

Jos ei oo tottunut piirtämään isoon kokoon niin pienemmissä luonnoksissa käy usein just näin, viivat on jotenkin parempia kuin isossa versiossa. Joku sanoi mulle sen johtuvan siitä, että ranne on rennompi niissä pienissä versioissa ja vedot on luonnollisemman näköisiä. Pystyn allekirjoittamaan. Eli yks ratkaisu ois kanssa totutella isompaan luonnoskokoon. ollut ainakin mulle työn ja tuskan takana, varsinkin kun luonnosvihkoiksi tulee aina ostettua sellaisia a5-vihkoja..
    ..calling dr. jones...

Goblin gysahlgreen:n avatar
    Liittymispäivä
    6.10.2004
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    22

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Selene
    Ihmisvartalo sen sijaan voidaan jakaa kahdeksaan osaan, koska normaalikokoinen ihminen on kahdeksan pään pituinen ( poikkeuksia toki löytyy ).
    Aikuinen ihminen on. Vauvallahan pää on noin yksi neljäsosa koko vartalosta, niin koulussa ainakin opetettiin. Ja lapsella varmaankin jotain siitä välistä.

Kerratakseni mitä kuvistunneilla olen oppinut, niin varjostuksissa ei kannata tehdä edestakaista viivaa, vaan yksi viiva kerrallaan -tyylillä, ja koko ajan samassa suunnassa. Varsinkin siinä kohtaa missä varjo "loppuu" ja vaaleampi kohta alkaa. Saattaa aluksi tuntua vaikealta, mutta siihen tottuu nopeasti.

Sitten vielä kysymys. Jos piirtää jollain piirustusohjelmalla, kuinka voi estää hiirikättä tärisemästä? Itse olen kuvia koittanut tehdä, täyttä tuskaa se on kun täytyy koko ajan pistää Undoa ja tehdä viiva uudestaan, kun niin suttuiselta näyttää. Onko tuohon jotain ihmekeinoa?

//vähän lisäystä.

``*..yukihime*``.. -Rixu-:n avatar
    Liittymispäivä
    17.10.2001
    Sijainti
    metsässä
    Ikä
    27

Oletus

Sitten vielä kysymys. Jos piirtää jollain piirustusohjelmalla, kuinka voi estää hiirikättä tärisemästä? Itse olen kuvia koittanut tehdä, täyttä tuskaa se on kun täytyy koko ajan pistää Undoa ja tehdä viiva uudestaan, kun niin suttuiselta näyttää. Onko tuohon jotain ihmekeinoa?
    Itse en kyllä ole vielä tuollaiseen keksintöön törmännyt joka helpottaisi hiirellä piirtämistä. [...kunpa olisinkin]
    Hiiren hallitsemiseen vaikuttaa eniten hiiren laatu. Tavallisella pallohiirellä tapat vain aivosolujasi.
    Tietysti mitä paremmin saat kätesi tuettua esim. pöytään tai muuhun, niin sitä paremmin hallitset kättäsi. Usein se vain ei riitä, kun käyttää hiirtä. Itse olen ainakin huomannut, että vaikka vetäisi viivaa kuinka juuri haluamaansa kohtaan niin, jossain vaiheessa hiiren kursori jumittuu johonkin ja pommaa väärään suuntaan. :[ Tätä ei huomaa kuin piirtäessä.
    Suuri reso kuvassa lieventää virheiden näkyvyyttä, mutta ei poista niitä.

Jos piirrät paljon koneella niin suosittelen hankkimaan tabbyn, tablen eli piirtopöydän [rakkaalla lapsella on monta nimeä]. Sen jälkeen et halua enää ikinä koskea hiireen. Olen kaverin luona päässyt kokeilemaan tuota ihanaa keksintöä ja se on nyt hankintalistan kärjessä. tulisi nyt ne veronpalautukset
    Viimeksi muokannut -Rixu- : 6.12.2004 klo 21:11:17

|.Imagine life is just a broken dream.|

Äiti Frelial:n avatar
    Liittymispäivä
    9.10.2004
    Sijainti
    Salainen
    Ikä
    23

Oletus Apua....

Kaikki tussilla taitelijat huomio. Olen miettinyt miten saisin tusseillani tasaisempaa jälkeä ku niitä "raitoja" ei ole kiva katella. ja minkälainen paperi olisi omiaan tusseilla piirtelyyn. Olen harjoitellut tussien käyttöä, kun niillä näyttää saavan aikaan hienoa jälkeä. Ongelmiani on ollut juuri nuo "raidat" ja se ettei jälki näytä paperin takia hyvältä. Myös pieniä pulmia varjostuksien kanssa...

edittinä kysyn kaikilta oululaisilta, Onko siellä mitään hyvää taideväline kauppaa? Pitäis ostaa tusseja, värikyniä, vesivärejä, pensseleitä ja kaikkiin noihin vielä sopivaa paperia. Mulla on kaikki melkein lopussa... Ja antakaa mulle vähän väline vinkkejä, mitä merkkiä kannattais ostaa?
    Viimeksi muokannut Frelial : 14.12.2004 klo 18:06:04

Oletus

Varmaan Renuski olisi täältä parhaita vastaamaan tussiaiheeseen (ylipäänsä ihan sairas tapa käyttää kyniä, ihailen), mutta voin jotain mun perusvinkkejä antaa.

Elikkä raidat johtuu lähinnä siitä että edellinen raita kuivuu ennen kuin vedät siihen seuraavan viereen, jolloin jää näkyviin selkeä "sauma". Helppo ratkaisu on vetää niitä viivoja nopeammin ja enemmän limittäin, jolloin värit on vielä edes jonkin verran kosteita sekoittuessaan. Saman alueen yli voi ja pitääkin mennä aina välillä uudestaan niin että värit sekoittuu paremmin. Samalla ne jonkin verran tietenkin tummuu siinä kohdassa johon hinkataan paljon väriä.

Raitoja voi vielä lieventää alkoholipohjaisissa tusseissa spriihin kastetulla siveltimellä pyyhkimällä, jolloin väri liukenee siihen vielä vähän ja tasoittuu. Copicilla on ainakin samanlainen tussi, jossa on valmiina copicin omien tussien ohenninlitkua (eli pääasiassa alkoholia). Colorless Blender on sen nimi.

Paperista, monet tusseilla piirtävät tykkää kaikista eniten markerpapereista, jotka ei päästä tussia läpi, on suht ohuita, toiselta puolelta ihanan liukkaita ja toiselta karheita. Mä olen käyttänyt sellaista kanssa paljon, mutta eniten käytän ihan tavallista 120g luonnospaperia, jossa tussit ei kuivahda heti vaan niitä voi vielä vähän sekoittaa toisiinsa. kokeilemalla löytää. jotkut käyttää kopiopaperiakin.

Toivottavasti tämä ihastuttavan dynaaminen jorina innostaa Sinua kokeilemaan tusseja ja omia rajojasi!
    ..calling dr. jones...

Goblin Laureloth:n avatar
    Liittymispäivä
    25.9.2004
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    23

Oletus

Olen ajatellut että olisi hyvä olla joku kuvankäsittelyohjelma. Meiltä ei kotoa löydy kuin tuo Paint ja sillä ei kyllä pahemmin piirrellä. Eli joku Paint Shop Pro voisi olla ihan kiva. Viitsisikö joku ihana ihminen antaa vinkkejä mitkä olisi hyviä ohjelmia ja mitä ne suunnilleen maksaa? Kiitos.
    Kukaan ei ole hyödytön. Aina voi olla vaikkapa huonona esimerkkinä.

Black Stone Ze Shoopuf:n avatar
    Liittymispäivä
    21.7.2003
    Sijainti
    707
    Ikä
    22

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Frelial
    edittinä kysyn kaikilta oululaisilta, Onko siellä mitään hyvää taideväline kauppaa? Pitäis ostaa tusseja, värikyniä, vesivärejä, pensseleitä ja kaikkiin noihin vielä sopivaa paperia. Mulla on kaikki melkein lopussa... Ja antakaa mulle vähän väline vinkkejä, mitä merkkiä kannattais ostaa?

Ainakin meillä on Suomalainen Kirjakauppa. Suomalaisessa myydään jonkun verran tusseja (Stabiloja ainakin löytyy, ohuita ja hiukan paksumpia), värikyniä, vesivärejä, pensseleitä ja paperia.
    Välinevinkkejä en erityisemmin osaa antaa, min en kovin siellä ole käynyt. Joululahjaksi saan värikynät, joita on Eliza kehunut, mutta en tiedä millaisia ne on. Siellä on jonkinlainen valikoima erilaisia värikyniä, eiköhän myyjiltä kyselemällä saa jotain selville.
    Tusseista sanoisin Stabilo, koska copiceja täältä ei taida löytyä ja kaikki muut tussit on luultavasti joitain halpistusseja.
    Suomalaisia on kaksi, yksi Rotuaarilla ihan pallon vieressä (Kirkkokatu) ja toinen hiukan kauempana, Tiimarin vieressä (Kirkkokatu sekin).
    Tiimaristakin saattaa jotain löytää, mutta en suosittelisi.

Muita paikkoja en taida tietää. Sinooperissa on enemmän askartelutarvikkeita.

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä