Olisiko kellään vinkkejä liekkien piirtämiseen? Kun minä piirrän liekkejä ongelmia tuottaa liekin/liekkien muoto sekä väritys. Kiitos jos osaatte auttaa.
Olisiko kellään vinkkejä liekkien piirtämiseen? Kun minä piirrän liekkejä ongelmia tuottaa liekin/liekkien muoto sekä väritys. Kiitos jos osaatte auttaa.
Alunperin kirjoittanut Frelial
niitä raitoja tulee hyvinkin helposti varsinkin jos tussit on huonot! Suosittelen lämpimästi copic ciao- tusseja. niillä saa yllättävän tasaista jälkeä ja ne on tosi laadukkaita! (niin on kyllä hintakin hieman korkeampi. En kyllä itse kadu lainkaan että joutui pennosia laittamaan niihin tusseihin!)
Oulun taidekaupoista en tiiä, mutta yhtä luotettava olis ainakin Tempera. siis www.tempera.com
sieltä oon useamman kerran tilannu noita copic-tusseja. Siel on usein tarjouksiakin noille kynille! värikartasta hieman miinusta! jotkut sävyistä näyttää erilaisilta oikeasti kuin siinä värikartassa. mut jos etsit muilta web-sivuilta värikarttoja nii löytyy niitä parempiakin. värikoodithan on kaikissa maissa samat.![]()
*laiska eikä jaksanut lukea koko aihetta läpi*Alunperin kirjoittanut Narbeleth
En siis tiedä, onko jo ko. kysymykseen vastattu ^^
Itse puhdistan pyyhekumini hinkkaamalla sitä farkkuihini, puhdistuu nopeasti ja helposti eikä farkkuihin jää jälkiä![]()
Oulussa ei mitään kummempia ole kuin nuo suomalaiset ja niistä saa korkeintaa stabilo tusseja ne on ihan hyviä. Sitten no taide kauppa löytyy kyllä mutta siellä lähinnä vain maaleja ja pensseleitä. Minäkin kovasti olen kaivellut että jos oulusta jostain hyvästä paikasta löytyisi jotain taide välineitä. Tuolta siitä elokuvatetterin vieressä olevasta suomalaisesta löytyy jotain halpoja stabiloita lasten piirustusvälineistä ^_^ paksuja ja paksumpia ja sitten ohuen ohuita. Niillä varmaan ihan hyvä aloittaa. Sitten tiimarista löytyy ihan laadukkaita hyvin ohuita (0.1 mm) mustia tusseja joita en löytänyt kirjakaupoista.Alunperin kirjoittanut Frelial
..:One Little fairy alone, lost in the dark and try to find new way to come out:..
Signusta kiitos Fera
Itse piirrän niin että hamotan pää-ääriviivat, sitten hahmotan muut, alan vahvistamaan, hahmotan yksityiskohtia, vahvistan, väritän!
Kertokaahan tietämättömälle ihmiselle perusteellisesti, kuinka niillä tusseilla väritetään ja varjostetaan. Omistan ohutkärkisiä stabiloita ja nyt olisi oikein kiva saada hyviä neuvoja ja vinkkejä väritykseen.Kyniä on monenvärisiä, tummia ja vaaleita (yhteensä 24 kpl, ostin semmosen paketin maksoi jotain 3.50¤).
Kiitäs jo etukäteen avusta ihmiset. ^^
Minä kysyisin, että onko olemassa sellaisia "huipputusseja", millä saa hienoa ja 'sulavaa' jälkeä?(kun mulla on vaan sellaset paskat huopakynät...eikä niillä pysty kuvia hienosti värittään...)
monet sanoo copic tusseja ihmetusseiksi. Ne on aika kallita. Tai no en tiiä jokaisella oma käsitys kalliista. Niitä saa temperan sivuilta ja liikkeistä www.tempera.comAlunperin kirjoittanut -crystal dragon-
en tiiä toimiiko linkki tuosta painamalla..jos ei niin kirjoita osoite suoraan itse...![]()
itselläni on copic ciaoja. en tiiä onko ne muut mimmosia mut ite oon täysin hullaantunut niihin. nii ja kannattaa samalla hankkia kunnon paperia! sielt temperasta saa sitäkin. copic-merkkistä-
hmm..perusteellisesti..no okei nuo tussit ei kuulosta ihan sieltä parhaasta päästä olevilta. copicceja saa tuolla hinnalla yhden..Alunperin kirjoittanut Velvety
mutta suosittelen että hankit tussipaperia. tillat vaikka temperasta. muten ne tussit kyllä piirtää läpi ja kuluu yosi nopeasti loppuun. ja tussipaperille ne luonnollisesti levittyvät tasaisemmin kuin tavalliselle.
muista värittää kaikki väritettävän alueen viivat samaan suuntaan!!!! ettei väliin tule jotain siksaks kuviota, vaikka suuntaa vaihtamalla saisikin pinnan nopeammin väritetyksi.vaatii kärsivällisyyttä!!
ja sitten otetaan esimerkki: lehti. siis puunlehti. vihreä lehti. itse väritän yleensä niin, että laitan ensin vaalean sävyn. sitten varjostan joko astetta tummemmalla sävyllä ,tai samalla vaalealla toisen kerroksen.tämä siinä tapauksessa jos ei ole tarpeaksi lähellä olevaa toista sävyä.
toisen kerroksen sijaan voi myös laittaa vastaväriä, mutta se on niolla siun tusseilla varmaan aika riskaabelihommaa. siis laittaa punertavaa vihreän päälle. lisää sävyä saisi ,jos laittaisit vaikkapa keltaista siihen vaalean vihreän päälle. tulee eloisuutta mukaan.
no kuitenkin. jos olet laittanut astetta tummempaa sävyä vaalean vihreän päälle, laita vielä kolmantena kerroksena vaaleaa vihreää. muista aina samaan suuntaan värittää!! näin ne värit hieman sulautuvat toisiinsa ja tulee tasaisempi jälki..
Pitää ottaa siinä värityssuunnan valitsemisessa huomioon pinnan muodot. kuten tässä tapauksessa lehden muoto. vaikka se onkin aika 2-uloitteinen, on siinä pinnasa niitä mikskä-niitä-nyt-sanotaan, suomuja???
eli pitää värittää niiden suuntaan: keskeltä ulos.niin itse tekisin...
ja tuota tummentsmista jatketaan saman kaavan mukaan. aina otat tummempaa sävyä mukaan jne. ja sitten välillä palaat vaaleaan, ettei lopputuloksesta tule liian karkea.
ja uskalla rohkeasti laittaa leheen muutakin kuin vihreää! eihän luonnossakaan kaikki ole saman sävyistä. lisäile varoen esim. ruskeaa, keltaista tai sinertävää.
kaikki nämä prosessin aikan käyttämäsi värivalinnat eivät välttämättä edes näy lopputuloksessa! mutta silti ne antavat kuvalle rikkautta ja eloa.
Lopuksi bielä itse korostan valokohtia valkoisella geelikynällä. se ei ole varmaankaan niin hyvä väline kuin valkoinen muste, mutta kyllä sekin jo auttaa.Valkoisessa on myös se hyvä puoli, että jos olet värittänyt yil, niin kui minä monissa töissäni...,voit valkoisella korjata niitä.
ja valkoisen päälle voi myös värittää uutta väriä!
Siinä on pieni kuvanen miun pikaisesti piirtämän ja värittämän lehden tekovaiheista....ei nyt mikään mestarituotos, mutta hieman vinkkiä miten voi värittää jos ei parempaa ratkaisua keksi.
kuvissa on kaikissa se sama lehti skannattu eri vaiheista!! saattaa näyttää eri kokosilta yms, kun koneelle siirrettäessä piti leikkiä leikkaa-liimaa-leikkiä..
No mie vasta opettelen piirtämään kunnol, mut kyl mie vähä ossoon pirtöö ja voin antaa hyvän opettelu vinikin.
Keksi joku oma hahamo jota harajottelet piirtämmään. Sitte otat jostaki sarajakuvasta jonkun hahamon jonka asennon piirtämist halluut opetella. Sitte vaa piirrät se oman keksimäs hahmon siihen samaan asentoo mallista......
En tiedä saanko vastausta mutta kyselisin vähän onko kellän kokemusta pastelliväreistä. Sellaisista öljyisistä pastelliväreistä jotka ovat sellaisia pieniä pitkulaisia ja pyöreitä liitumaisen näköisiä.
Löytyisikö netistä mitään vinkkejä siihen. Sain sellaiset joululahjaksi mutta siinä paketissa ei ollut minkäänlaista ohjetta.. ja paketin pohjassa luki muka että vesi pehmitää väriä ja levittää.. ei se oikein tehnyt värille mitään. Osaako kukaan taiteilija käyttä moisia värejä. Ei olisi kivaa olla käyttämättä viitäkymmentä öljypastelliväriä.
..:One Little fairy alone, lost in the dark and try to find new way to come out:..
Signusta kiitos Fera
oisko mitään neuvoja öljyväreillä maalaamisesta?
haluisin tietää...
------
sekä hiilillä työskentelystä sottaan niillä aina niin paljon ja haluasin "puhtaamman" tekniikan!
tiedän että tämä on toinen viesti peräkanaa ja rikon foorumin lakia!
Viimeksi muokannut Dagger : 21.4.2005 klo 21:45:33
Öljyväreillä leikkimisestä on tosi kauan aikaa, mutta hiili on tosi rakas minulle. Yksi erittäin viisas tapa on aloittaa hiililläpiirtäminen paperin vasemmasta yläkulmasta, jolloin käsi (oikeakätiset!) ei hankaa jo piirrettyä kuvaa pois. Kannattaa myös välillä suhuutella hiilityöhön fiksatiivia (jos siihen ei ole varaa, hiuslakka toimii myös hyvin), joka siis pitää hiilen paperissa. Ja paperi ehdottomasti telineeseen, ei pöytää vasten. En sitten tiedä oliko näistä vinkeistä mitään apua, mutta tsemiä.Alunperin kirjoittanut liuliu
Cute as Hell
Alunperin kirjoittanut liuliu
Hihi, öljyvärit on minulla IN tällä hetkellä, kolmas taulu alkaa kohta. ^^ (Vaikka voinkin maalata vain koulussa, mutta ei se mitään! >.<)
Helpottaisi, jos kertoisit millaisia vinkkejä tarvitset. Mutta ainakin tämän voin sanoa:
Ei kannata liian pieniä yksityiskohtia yrittää tehdä. Niistä tulee vain suttuisia ja tyhmiä. Esim. minä jätin yhdeltä tytöltä kasvot kokonaan pois, koska siitä olisi tullut sellaista näperrystä, että ei olisi tullut mitään. (Ja sitäpaitsi soli hienompi ilman. ^^)
Käytä paljon eri värejä, älä maalaa yhtä pintaa täysin samalla sävyllä. Tee pinnasta elävä. Vetele pensseliä rohkeasti, käytä paljon maalia. (Kunnon kerros.) Kaikista tärkein ohje on varmaan, että ei kannata varoa liikaa. Älä kitsastele maalin käytön kanssa, käytä rohkeita pensselinvetoja. Muista, että päälle voi aina maalata, jos menee pieleen.
Niin ja kankaalle on kaikista paras maalata. Sellaisille levyillekin voi maalata, mutta maali tarttuu huonommin.
No, jos on vielä kysymyksiä, niin kysy pois. Me ♥likey♥ öljyvärit. ^.^ (Merkistö löytyi täältäkin ^^;)
Öljyväreillä maalaus on tosi kallista, sekä haisevaa, on kai semmosia vähemmän haiseviakin, mutta ne on varmasti kalliimpia.Alunperin kirjoittanut liuliu
Mu sisko on tehnyt niillä, jos niillä osaa tehdä niin vitsi tulee siis hienoja töitä.
Mun sisko on siis oikeesti hyvä, mä en oo mitään siihen verrattuna.
Oikeesti sun pitää haluta tosi paljon niillä tehdä, koska se suttaa, niitä pitää sekotella, ja kaikkia ihme juttuja...
Kuitenkin ei mulla muuta tietoa, ole.
Tsemii kuitenkin.
Sitten halua sanoa kiitos Magicadelle tuosta tussitus lehtijutusta.
Se hiukan jo avasi silmiä taikatusseille.
Mut olisi kiva jos vielä selittäisit, että koska alotat vaaleasta vihreästä, niin tummensitko asteittain tummempaa vihreätä tuohon tussituksen päälle???
Sen haluaisin tietää, sit tajuaisin joten kuten miten te ihmeelliset tussittajat teette niin mahdottoman hienoja varjostuksia/värityksiä tusseilla
Ne on taikatussit ihmiset!
Ne Copicit.kirjoitin varmaan väärin, mä en tussaa hei!
Sitä paitsi ei kaikkea tartte osata, osatkoon ne joita kiinnostaa, kyl muakin kiinnostais, mut oon pihi, ja jos en kerta omin avuin tajua miten niillä värtetään niin hienosti, niin ei mulla chancejä oliskaan oppiah hahaah olen toope.
Kuitenkin toivottavasti liuliu ymmärsi ja magicade jos lukee tän![]()
Hmm ^^' mulla olisi kysyttävää niistä pastelliväreistä, jotka ei ole sellaisia vahamaisia, vaan pikemminkin hieman "jauhoisempia"...ostettiin sellainen iso paketti kauan aikaa sitten ja en ole tehnyt niillä melkein yhtään mitään ja olisi kiva käyttää niitä jos oikein osaisiJoten olisiko sellaisille väritys/piirtämisvinkkejä?
Danke schon!