Eli kuinka moni teistä on tutustunut kyseiseen kirjailijaan (kirjoittanut myös Megan Lindholmin nimellä)? Hänen ensimmäinen kirjansa julkaistiin siinä 1995 (Assasin`s Apprentice) ja sen jälkeen on tullut myös jatkoakin kolme kirjaa (kaksi niistä on Näkijän tarua, kuten se on suomessa tunnettu ja kolmas on Tawny Man-sarjaa.... nimeltään Fool´s Errand). Nuo Näkijän tarun kirjat ovat suomessa nimetty Salamurhaajan Oppipoika, Kuninkaan Salamurhaaja ja Salamurhaajan Taival.
Minua oikeastaan harmittaa, kun en ole tutustunut Lindholmin nimellä kirjoitettuihin, aion korjata tilanteen mahdollisimman nopeasti (kirjojen nimet ovat: The Reindeer People, Wolf´s Brother ja Harpy´s Flight).
Myös loput Hobbin nimellä kirjoitetut eivät ole tuttuja (jälleen pitää ruveta kirjoja ostamaan). Näitä ovat Ship of Magic, Mad Ship ja Ship of Destiny.
Syy siihen, miksi pidän tästä Fantasia sarjasta (Fitz Chivalryn tarinasta puhun)muita enemmän on se, että siinä päähenkilö ei ole varsinaisesti sankari, kuten muissa tämän lajin kirjoissa tahtoo käydä. Hänen elämän voi katsoa olevan varsin tuskallista ja sitähän se onkin (joka haluaa tietää, niin voi käydä lukemassa kirjat...? olisin saanut jotain hyvää aikaan). Tarina tietenkin omaa tälle lajityypille ominaisen taikuuden, lohikäärmeet jne, mutta ne eivät ole tässä se mikä minua kiehtoo (taikuus kylläkin, sitä on monenlaista ja se ei anna käyttäjälle välitöntä ylivoimaa).
Se mikä on oikeasti kiehtovaa on sen maailman antamat mahdollisuudet kirjoittajalle. Olen saanut sellaisen kuvan, että Hobb voi jatkaa halutessaan tarinaansa pitkälle (hän on jättänyt kaikki ovet auki). Maailmalla on menneisyys, josta vain ohimennen mainitaan, minusta tuntuu aina niin käydessä, että Hobbin pitäisi jatkaa kirjoittamista kunnes ne on selvitetty. Lisäksi on jätetty tilaa myös ns. "yliluonnollisille henkilöille", ihmistä mahtavemmille olioille ja muille vieraille. Nämäkin tulevat kirjoissa esille vain muutaman lauseen ajan, mutta silti niistä haluaisi tietää enemmän. Toivonkin kovasti, että Hobb vie kirjojansa siihen suuntaan, että nämä paljastuvat.
Riittää minun vuodatus. Haluaisin oikeasti tietääkö sen, että onko täällä ihmisiä, jotka jakavat mielenkiinnon kohteeni...?
Edit: Ja lisäisin, että omistan kaikki Fitz-sarjaa olevat.![]()

Vastaa siteeraten

...en tiennytkään hänen kirjoittaneen muitakin kirjoja
meidän kirjastot sairaan, noh, medium kokosii kirjastoi...tutstuin näkijän taruun n. 4 vuotta sitten kun huomasin jotain uutta ja erikoista fantasiahyllyllä....ja olen aina samastunut Fitziin....tuntuu vähän saman luontoiselta kuin minä 
. Vain potter saa minut sellaiseen urakkaan ryhtymään.
sitä ei tapahdu kovin usein.
... Se mies on nero ja osaa kietoa lukijan tarinan sisään, kuvailee upeasti muttei liian pitkästi kaiken ja käyttää värikästä kieltä...
Nimittäin Narrin kohtalo kiinnostaa minuakin...