+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 59.

Ketju: Lukeeko kukaan Dragonlancea?

Warrior Archux:n avatar
    Liittymispäivä
    8.6.2002
    Sijainti
    Sipoo
    Ikä
    26

Oletus Lukeeko kukaan Dragonlancea?

Huomasin että ei täällä ole kovinkaan montaa kirjoja käsittelevää topikkia joten laitoimpa tähän nyt yhden mielipide kyselyn.

Eli ootteko lukenu ja onko mielestänne hyvää luettavaa?

Itse olen lukenut jo monta DL kirjaa ja pidän niistä varsin paljon. Ennen en lukenut kirjoja laisinkaan mutta kun luin ekan Dragonlancen niin on tullut luettua päivittäin eikä vaan DLää vaan myös muita kirjoja. Sillon kun oma lukeminen loppuu kesken niin luen muiden perheenjäsenien kirjoja kunnes saan hankittua uusia. Pakko vaan lukea jotain kirjaa jatkuvasti

ps. Sori vaan jos tällanen topikki on jo olemassa mutta en jaksanut lähteä kaivelemaan eli roskiin heittäkää jos on.
    Viimeksi muokannut Archux : 30.6.2002 klo 23:36:58

xStraigth Edge Murdercore Alien Cumblastx Shai:n avatar
    Liittymispäivä
    4.10.2001
    Sijainti
    The Hive
    Ikä
    25

Oletus

Tämmöinen joskus oli... mutta se on nyt jossain tuolla.

Joo, pidän. Varsinkin Weissin ja Hickmanin kirjoittamista. Sain luettua nyt nuo Raben fifth age kirjat loppuun ja pitäisi käydä kirjastosta lainaamassa tuo Vedenpaisumus ja Sammuneen Tähden Lohikäärmeet. Luin tuon Laskevan auringon tulikäärmeet jo aikoja sitten, jo ennen kuin luin nuo Kronikat.

Harmi vaan kun noita DL kirjoja on niin vähän suomennettu. Toivoisin että seuraavaksi suomennettaisiin tuo Tales sarja, jossa on Viidennen Ajan tarinoita. Kirjoittanut by Weis ja Hickman.
    I'm a very religious Experience, I Make the honeys go "OH GOD, YES! YES! YES! OH GOD DO IT TO ME!"

Everyone loves Magical Trevor, cause the tricks that he does are ever so clever, look at him now disappearing a cow, where is the cow hidden right now?
    Straight Edge Pride - Live life you want

Mage Blank:n avatar
    Liittymispäivä
    11.3.2002
    Sijainti
    Keuruu, hyvä paikka yrittää asua
    Ikä
    23

Oletus

On. Tai ainakin oli. Siis tällainen topic. MUtta MINÄMINÄMINÄMINÄ luen Draconlanceja. Tai luin. Loppui kesken. Oli tosi hyvää luettavaa ja kannatan kaikille, (paitsi siskolleni jolla ei ole aivoja tajuta niin hienostunutta tekstiä). Että niin.
    May the friendly ghosts watch over thy sleeping, for thyne rest shall be a peaceful one. Sleep with my bless guarding ye as I shall press on, for my road is a lonely one. I shall leave, as a thousand times before.
    Farewell.

~

And ye shall know the truth, and the truth shall make you free.

- St. John

Mage erazori:n avatar
    Liittymispäivä
    21.11.2001
    Sijainti
    Yellow mug
    Ikä
    24

Oletus

Tottamaar, itseasiassa olen jo lukenut montakin. Tuomion Prikaatista taisin aloittaa ja siitä sitten siirryin eteenpäin. Siitäkin tosin taitaa olla aikaa kaksi vuotta tms. Nyt työstämässä Syyshämärän Lohikäärmeitä.. kunhan nyt silmarillionin lukee alta pois eka
    she's from another galaxy, my heart's at zero gravity.

Undamned Noirre:n avatar
    Liittymispäivä
    20.2.2002
    Sijainti
    Jyväskylä
    Ikä
    25

Arrow

Luen itseasiassa mitä tahansa missä lukee "fantasia" mutta eniveis.

Kyllä, ne ovat hyvin kirjoitettuja ja pidän niistä kovasti. Löysin juuri Helsingistä 4 eukilla sielujen sota- sarjan ensimmäisen kirjan. Sitä tässä lueskelen, ja taattua laatua on tähän mennessä ollut.
    "Iloiset naiset saavat miehen, vakavat naiset menevät luostariin."
    ~Larisa Renarin

Weballergy
    Liittymispäivä
    23.10.2001
    Sijainti
    Hämeenlinna

Oletus

Hyllystä taitaapi yksi löytyä, joku niitä lohikäärmeitä . Tarkoitus lukea on ollut kyllä, mutta jäi jonkun toisen sarjan alle, ja siten hyllyyn.

Liittymispäivä
    8.6.2002
    Sijainti
    Sipoo
    Ikä
    26

Oletus

Mäki luen sielujen sodan ekaa kirjaa nyt. Sen toisen kirjan luin jo aijemmin kun löyty niin näppärästi koulun viereisestä kirjastosta. Oon myös lukenut kaikki neljä osaa kronikoista ja kaikki kolme legendat-kirjaa. lisäks löytyy yks Raben fifth age ja yks kadonneet historiat kirja. Pitäs varmaan vielä lukea ne raistlinstoorit ja Seuraava Sukupolvi että saa noi kaikki isommat reijät paikattua.

Warrior
    Liittymispäivä
    10.3.2002
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    26

Oletus

Olen lukenut Dragonlancea englanniksi ja suomeksi jo aika paljon. Eniten olen pitänyt Raistlinia käsittelevistä kirjoista (omistan ne sen nuoruudesta kertovat), mutta olen kuitenkin lukenut kaikki suomeksi ilmestyneet Weissin kirjat (en ole jaksanut puuttua kovin paljon niihin kansojen historiasta kertoviin, kun ei niitä kirjastossakaan näy, yksi kuitenkin löytyy).

Weissin ja Tracyn lisäksihän oli ainakin Rabe (edelläkin mainittu), jonka teoksia olen lukenut, saa nähdä milloin tulee lisää Dhamonista kertovaa kirjaa, kun se uusinkin oli ihan mielenkiintoinen.

Tämä ei kuitenkaan kuulu aivan suosikkeihini (käsittääkseni Dragonlance perustuu johonkin roolipeli maailmaan, joku voi korjata, jos olen väärässä). Sen aihe ei oikein sovi minulle ja voisiko sanoa, että se on hieman kaavan mukaan tehty (esimerkiksi vaikka se, että siinä on se pieni joukko, joka vastustaa kaikkea pahuutta jne... se ei kuitenkaan suuremmin haittaa, kuuluu tavallaan tähän kirjallisuuden tyyppiin).

Mutta hyvää viihdettä kesä iltoihin.
    Driimi rakastaa puita *halipusi*

Liittymispäivä
    8.6.2002
    Sijainti
    Sipoo
    Ikä
    26

Oletus

No Dragonlancella on paljon yhteistä AD&D sääntöjen kanssa ja se luokin sellasen tutun ja hallitun tunnelman mutta se onkin vaan minun mielipiteeni.

burial at sea Seyana:n avatar
    Liittymispäivä
    2.3.2002
    Sijainti
    Kauhava
    Ikä
    24

Oletus

Koska luen lähinnä fantasiaa,luen tottakai myös Dragon lanceja.
    Wheissin ja Hicmanin kirjoittamat on kaikki suosikkejani.en kyllä ole niiden muiden tekemiä pahemmin päässyt lukemaan,ja muutenkin ei ole vielä noita kaikki todellakaan voinut lukea,kun tätkäläinen tarjonta on vähän niin ja näin.

Hello lamppost, what'cha knowing

control
    Liittymispäivä
    28.5.2002
    Sijainti
    Oulu
    Ikä
    23

Oletus

Luen minä DL. Olen lukenut niitä jonkun verran, mutta niitä ei löydy kaikkia kirjastosta, josta niitä olen lainannut. Harmittaa vain, että niitä kaikkia osia ei ole käännetty Soomeksi. Saisivat kääntää ne.
    tilt

Oletus

Kyllä, luin sitä kerran koulussa kun siitä piti tehdä esitelmä. Kirjan nimi tais olla jokin... Kaksosten aika, sehän se oli. Ihan jees kirjahan se oli, annoin sille silloin arvosanaksi jotain 9. En ole vaan enempää näitä kirjoja pystynyt lukemaan, kun ei niitä tämän tuppukylän kirjastosta löydy :[

Goblin Sephrenia:n avatar
    Liittymispäivä
    3.3.2002
    Sijainti
    perämettä
    Ikä
    26

Oletus

Minä! Alotin lukemaan kronikoita pari viikkoo sitten ja nyt on kolmas kirja meneillään Tosi hyvä sarja mun mielestä ^^..vaikka pidän eddingsin kirjoista enemmän..

~Dark Guardian~
    ~Pinci's saunatonttu~
    ~Nazna is my kummitäti~
    ~Tiffany is my mean kummitäti~
    ~I'm Aphrael's lil sis~
    ~Sister to Bigspin and Heldy~

Mage auron_86:n avatar
    Liittymispäivä
    15.2.2002
    Sijainti
    Dreams
    Ikä
    25

Oletus

onhan niitä tullut luettua kronikat, legendat ja Raistlin kirjat (Hengen Miekka, Soturiveljet).

Ihan semmosta perus fantasiaa, parempaakin on ja parempaakin se vois myös paikkapaikoin olla. Silti ihan viihdyttävää lukemista.
    Kiitoksia Puritylle aivan mahtavasta signusta

"Sword is a weapon. Weapon is meant for killing. That's the truth."

~Purity is my lovely sister~
    ~I am Troublesome's and Crimson's trusted guardian~

Goblin Rini:n avatar
    Liittymispäivä
    23.2.2002
    Sijainti
    Kamppikamppen
    Ikä
    25

Oletus

Onpahan nuita tullut muutama luettua, ja olen jäänyt koukkuun o.o
    Ihan ensimmäiseksi luin Sielujen Sota-sarjan ensimmäisen kirjan (eikös se ollut se Laskevan Auringon Lohikäärmeet tjsp?), vaikka tiedän, että olisi pitänyt aloittaa ihan alusta jne jne jne.
    Joten, heti perään luin Hengen Miekan, joka oli loistava ^^ Tykkäsin Raistlinista :p vaikka se onkin "paha"...
    Seuraavaksi ajattelin lukaista se Soturiveljet, ja yrittää etsiä lisää niitä Sielujen Sota-sarjan kirjoja, kun ei tuosta lähikirjastosta löydy kuin yksi niitä... *huoh* Kai sitä sitten on pakko raahautua pääkirjastoon...
    been away for a while~
    Fevered lovers and austere thinkers
    Love equally, in their ripe season
    Cats powerful and gentle, pride of the house
    Like them they feel the cold, like them are sedentary

- Charles Baudelaire

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi