+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 62.

Ketju: Ginga: Nagareboshi Gin (hopeanuoli)

Soldier Kirishin:n avatar
    Liittymispäivä
    9.8.2003
    Sijainti
    Seinäjoki
    Ikä
    23

Oletus Ginga: Nagareboshi Gin (Hopeanuoli)

Nyt on Hopsu-DVD -paketti on ollut jo kauan aikaa kaupan hyllyllä. Korkea hinta järkytti monia, mutta tuskinpa se kaikkia esti ostamasta tuota animea (Hopsu ON anime, vaikka jotku toista väittävät.)
    Itse ostin tuon DVD-paketin saaden aikaan suuren ja pitkäaikaisen loven kukkarooni. Kotona olikin hiukan selittämistä ja äiti oli vihainen siitä, mutta leppyi (Onneksi.) En vain ole sen jälkeen uskaltanut pyytää vikkorahaa, mutta eipä haittaa.
    Neljässä ensimmäisessä levyssä oli melkein kaikki samaa lukuunottamatta niitä pätkittyjä kohtauksia. Viides levy oli minun ja kavereitteni mielestä paras koko paketissa, olihan siinä melkein kokonaan meille aivan uusia jaksoja, joista olimme nähneet vain pätkiä netissä.
    Kaikki ennen hämärän peitossa olevat kohtaukset selvisivät meille, mutta yksi kohta hämmensi mieltäni. Se oli ehkä vain kirjoitus virhe, tai sitten en vain ymmärtänyt.
    Äänet ovat tietysti mitä parhaimmat verrattuna suomalaisiin ääniin. (Pelkkä ajatuskin, että tämä DVD-paketti oltaisiin dubattu suomeksi, puistattaa.)

Te muut, jotka omistatte tämän DVD-paketin (Ja miksei vanhankin.), niin mitä mieltä olette?
    Tiedän, että täällä on mainittu sama aihe toisessa postissa, mutta mielestäni se oli niin laimeasti siellä ja samassa postissa oli myös Henkien kätkemästä asiaa, että päätin tehdä pelkästään sille oman postin. Joten älkää hirttäkö minua tekoni tähden.
    Viimeksi muokannut darkelf : 19.1.2004 klo 14:21:59
    Poliisiauton pillit sanoo piipaapiipaa.

Oletus

Se oli todella halpa verrattuna muuhun animeen. Normaalisti anime maksaa noin 30 euroa/levy, tässä paketissa 90e/5=18 per levy.

Nyt asiaan. Kaksi ensimmäistä levyä olivat miltei samat kuin videot, pari kohtaa oli uusia. Lopuissa oli enemmän leikattuja kohtia, viides levy oli aivan huippu. Ensin korvaan pisti huono äänenlaatu, mutta siihen tottui. Käännökset olivat järkeviä, "poikalaiset" ja "Benizakura" ihmetyttivät.

Kokonaisuutena hyvä paketti, ei mitään moitittavaa.

"Hurls an immense fiery boulder..." Rune:n avatar
    Liittymispäivä
    19.1.2002
    Sijainti
    Joensuun sotkalampi
    Ikä
    23

Oletus

Tässä kello kuuden jälkeen avasin lahjapakettia, ja sieltähän pikkusisarusten riemuksi paljastui Ginga: Nagarebosgi Gin. (mutta nehän eivät sitä katso, minun! ^^ ) Viisi jaksoa katsoin tässä jo. Aika vähän on uutta, mutta muutama poisleikattu kohta pisti silmään, oli todellakin aika karmaisevaa katsella kun äijä syöttää koiralleen jalastaan leikkaamaansa lihaa. Tosin niin sen pitää ollakin. Myös ne kohdat muistin jaksoista katsoa, missä karhujen aivot leviävät paakkuiseksi mössöksi verisuihkun saattelemina lumelle. En suosittele pienimmille... Laadukasta katsottavaa oli kyllä, huomenna iltapäivällä jatkuu sitten. Oli hassua katsella loppukuvia, joita en ollut koskaan ennen nähnyt. Ei ollut loppukappale kovin laadulla pilattu, mutta kyllähän sitäkin kuunteli. Olisi ollut pakkohankinta, ellen olisi lahjaksi saanut. Ja sitten RotKin soundtrack soimaan. --->
    "Oh, to the Hades with the manners! He's a complete bastard, and calling him that insults bastards everywhere!"
    -Nalia De'Arnise

-For a pessimist, I'm pretty optimistic-

Goblin Laguna:n avatar
    Liittymispäivä
    9.6.2002
    Sijainti
    Pääkaupunkiseutu

Oletus

Joo kyllä oli hopeanuoli ostamisen arvoinen, ja maksoihan se vain 79.95 euroa(Anttilasta).Itse elokuva oli hyvä lukuun ottamatta paria mitätöntä sekaannusta ja sitä että viitos levyn neljäs jakso tökkii ja loikkailee aina noin kymmenen minuuttia eteenpäin(tulipahan vaihdettua).
    Hieman minua myös häiritsi kuvan hienoinen heiluminen pystysuunnassa.
    *

Oletus

Minä en omista DVD soitinta joten turhaan olisin sen ostanut..:/ Kuitenkin yksi parhaimpia ystäviäni oleva jätkä osti sen pikkuveljelleen joten arvatkaas vaan kerran kuka katsoi kaksi ensimmäistä cd:tä eilen.. Minä se olin. Koko hopsu tuntuu ihan erilaiselta vaikka olen katsonut sen videolla ties kuinka monta kertaa läpi. Kieli on niin erilaista ja suomennokset myöskin. Yksi esim minkä huomioin oli Isoisä meille joka oli suomennettu nyt vaari. Minusta se oli outoa vaikka tarkoittaakin periaatteessa samaa. Mutta suomeksi puhuttuna se oli niin erilainen. Pelkkä kieli ja suomennokset sekoittavat koko pääni.

I wonder if you have the same dreams too.

originalheteroes.com

Moogle psaijai:n avatar
    Liittymispäivä
    6.11.2001
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    26
    Blogimerkinnät
    5

Oletus

No vihdoin se on saatu hommattua ja katsottua. Menin katsomaan sen kaverille sillä hekin halusivat sen nähdä ja olihan siellä paljon paremmat laitteet verrattuna koti oloihin. Olin jo katsonu ensimäisen jakson ennakkoon ja silloin jo pisti korviin todella huono äänen laatu. Sit kaverilla huomattiin, että paketin taka kannaessa lukee "Dolby mono". Siinä sitä hauskuutta sit riittikin.

No sit alettiin sitä katsomaan ja taas hauskutti teksteissä kohta "poikalaisia". Myöhemmin jaksojen edetessä todettiinkin sitten, että suomi subit olikin jostain todella syvältä maan alta tongittu. Niissä oli huomattava määrä selviä kirjoitus virheitä ja joitain kohtia oli suomennettu ihan oudosti. Jopa omalla Japanin kielen taidoilla huomasi puutteita vaikka se ei mikään hyvä olekkaan.

Itse sarjahan on tietysti loistava. Uudet poistetetut kohtaukset olivat hienoja ja selvittivät paljon tarinasta. Mielestäni siitä ei todellakaan saanut kaikkea irti VHS versioissa ja uudet kohdat varsinkin lopussa valaisivat monia asioita.

Hintaansa nähden ihan OK, mutta olisi siitä voinut kyllä enemmän pulittaa jos ääntä, kuvaa ja ennenkaikkea tekstitystä olisi saatu paremmaksi. Olisi nyt edes englannin subit olleet mukana levyllä. Lisäksi extrojen puuttuminen vähän hämmentää kun niihin on kuitenkin DVD levyissä tottunut.

Goblin Lonely Wolf:n avatar
    Liittymispäivä
    22.6.2002
    Sijainti
    Rauma(peräkylä lounaassa)
    Ikä
    28

Oletus

Pitkä odotus on ollut... Katsoin DVD:t kolmen päivän sisällä^^.
    Pettymyksiäkin tuli, esim. välillä koirat tehty erilaisin tyylein tehty ja japanilaisten "karjaisut" ovat aika...erikoisia....--''.
    Hauskinta varmaan oli se, että koirat saattoivat kutsua toista rakiksi ^^. Muuten DVD:n sisältö oli upea, samoin kotelon kuva (vaikka joitain virheitä löytyikin...). Vielä on viimeinen DVD näkemättä, kun PS2:nen ei suostunut pyörittämään sitä ;_; (onneksi tuli tässä vähän aikaa sitten ostettua DVD-soitin )

Imp Freelancer:n avatar
    Liittymispäivä
    6.1.2004
    Sijainti
    Suomi
    Ikä
    24

Oletus

En valitettavasti omista Hopeanuolen DVD-pakettia mutta olen nähnyt sarjan alusta loppuun....

ja sillä on myös paljon tunne arvoa sillä se oli ensimmäinen anime sarja jonka olin nähnyt ja tämä tapahtui sillon kun olin 5v..
    tottakai sain siitä jonkin näköiset traumat...

muistuu mieleen ne yöt jolloin ei saanut unta kun pelkäs että karhu möyrii ikkunan takaa sisälle taloon ja repii joka ainoin sisuskalun irti kehosta heh... ne oli aikoja ne

latasin muuten justiinsa kazaa lite:lla Children Of Bodomin version Hopsun alku teemasta en edes muista tarkalleen miten originaali versio menee mutta tämä käy hyvin korvikkeeksi...
    Nauru pidentää ikää.

Tonberry King
    Liittymispäivä
    19.8.2002
    Ikä
    23

Oletus

Itseasiassa, sinä päivänä kun Hopsun leikkaamaton versio tuli kauppoihin, äiti soitti sinne Anttilaan. Hopsut olivat juuri vähän ennen soittoa saapuneet kaupan hyllyille. ^.^ Me lähdimme heti ostamaan sitä. Äiti ja iskä eivät suuttuneet; varsinkaan upean puheeni jälkeen (mi selitin siitä, että se oikeastaan oli halpa, jne.). Men ole edes laskenut, että kuinka monta kertaa mi olen katsonut sen leikkaamattoman... mutta monta kertaa kuitenkin. ^.~ No kuitenkin, heti kun mi vaan aloitinkin katsomaan sitä ekaa DVD:tä, mi rupesin itkemään, koska olin niin onnellinen siitä, että se leikkaamaton versio oli vuoden odotuksen jälkeen vihdoinkin minun. Koko sarjan aikana ehtisin itkeä monta, monta kertaa. 5. levy oli kaikkein paras, koska se oli tosiaankin täynnä niitä leikattuja kohtauksia; paria jaksoa ei ollut ollenkaan, edes vilaukselta, niissä leikatuissa. Ja Hakurosta tuli lempihahmoni vasta leikkaamattoman katsomisen jälkeen. Hakuro on kövli tyyppi: se osaa nauraa (XD), taistella hyvin ja... no, son muutenkin hawska ja überhyvä tyyppi. Jea. :3 Alkuperäiset äänet ovat mahtavat. Ja kolosDVD:n alussa mi yllätyin erittäin paljon; siinä kappaleessa oli laulua (ja muistaakseni sen biisin nimi on "Oh, My Friend")!!! Leikatuissa ei ollut sitä laulettua versiota... mutta vaikka olenkin katsonut nuo DVD:t jo monnnta kertaa, itken aina yhä uudestaan ja uudestaan suurinpiirtein kaikissa kohdissa. GNG vaan on niin liikuttava anime!!! Mi rakastan sen piirrostyyliä, musiikkeja ja tarinaa... sekä kaikkea muutakin siitä. ^.^ Hopsu on lempianimeni...
    Lähden FFfinistä enkä takaisin tule. -.-

Goblin
    Liittymispäivä
    23.11.2003
    Sijainti
    Kuusankoski
    Ikä
    27

Oletus

ku kuulin et on dvd versiot tullu nii oli pakko hankki ja oli aivan loistavat. oon omistanu noi leikatut joskus pieneen

mut jollain kaveril oon nähny toisen laisen version siit 4 kasetist(ns.leikattu) siinä Benizakuura on lopussa sen naaras koiran ja pentujen kanssa siäl jossain ja sitten akakabuuton silmän puhkasee se riki tai hopeanuoli(en muista enää kumpi).
    kun muistin noi asiat nii oli vähä outoo
    oli niis mitä kaveril oli jotain muutakii erin laist

mut loistava oli

Lost Number Tiituli:n avatar
    Liittymispäivä
    10.1.2002
    Sijainti
    Eräs turha kylä
    Ikä
    25

Oletus Onko jopa 2 versiota....?!?

Sain vasta DVD:t ja en ole kerennyt tekemään vielä mitään....Paitsi ihailemaan niitä....Ja nyt katoin ne... siis vähän ne oli unelmat... Aah, että oli ihana kuunnella japania suomalaisen sössötyksen sijaan... Kyllä se paljon hopeanuolissa kuultu "kirottua" on paljion parempi japsiksi.... Siitä oli leikattu yli jakso pois... Nyyh.... vähän oli viimesessä cd:ssä sekasin aluksi... Mutta kyllä oli aivan mahtava kokemus... Siis parempaa saa hakea....

Niin mutta olen kuullut huhun että näitä hopeanuolia olisi 2 versiota ( toisen joutuu tilaamaan jostain koreasta...) Niin mutta huhu kertoo että "toisessa versiossa" olisi enemmän extraa (mitä tässä suomalaisessa ei ole ollenkaan... ) ja kieli olisi korea....Eli tietääkö kukaan muu tästä ns toisesta versiosta...vai onko tämä täyttä humpuukia...?
    Viimeksi muokannut Tiituli : 1.2.2004 klo 19:24:19

Power Doesn´t Mean Anything....What You Do With It Matters...
    Life Has Not Got A Meaning
    There Is No Love For Me

Warrior Mikey:n avatar
    Liittymispäivä
    27.3.2002
    Sijainti
    Assiah Gehenna
    Ikä
    26

Oletus

Itseasiassa oli muuten aika hyva *ihana taa koulun kone... toimii niin hyvin nama kirjaimet...*

niin olin anttilassa ja kattelin niita normaalia 4 VHS videota... aattelin ne ostaa siina, mutta sitten tuli yksi kaverini ja paukautti olkapaahan... TUU KATTOO se karjas... menin sitte kysymatta perassa... se vei mut semmoosie laatikoide luo ja naytti kaikkia uusia peleja

kattelin sitte siita mita siella on ja huomasin etta mikas toi DVD oli... hehe hopeanuoliha se.... saman tien rahat ja tiskille... hokasin vasta ostettuani etta se pitaisi tulla myyntiin vasta huomenna... olin ainakin eka joka osti sen anttilasta

Kiitoset Singusta King II:lle

Pedobear memo:n avatar
    Liittymispäivä
    7.8.2002
    Sijainti
    Where your loli is
    Ikä
    23

Oletus

Oonpa kattonu niistä suomenkielisistä Hopeanuoli videoista osat 1-4. Niitä DVD osia oon kattonu 3 ensimmäistä DVD:tä, siis 2 vielä jälellä. Häpeäkeni ilmoitan, etten omista noita DVD:itä vaan ne on imutettu DC++:lla... Hyi minua.

Leikkaamattomat japaninkieliset versiot suomalaisílla subeilla on mielestäni reilusti parempi kuin ne kököt suomeks dubatut leikatut versiot. Hopeanuoli on kylläkin aika raaka anime(enpä juuri ollenkaan animea ole katsonut), mutta eipä ne leikatutkaan ole niin viattomia... Kuitenkin oli kaikki raaimmat kohtaukset leikattu, sekä yllätyksekseni koko Hopeanuolen varhaisnuoruus lukuunottamatta ensimmäistä jaksoa. Lopustakin selvinee aika paljon kun jaksaa ne kattoo. Olihan sitäkin leikattu aika paljon.

On nämä kyllä varsinaista herkkua. Joskus kakaran varmaan kattonu ne vhs:t, mutta enpä muistanut juuri mitään, niin että oli mukavaa kattoo uudestaan. (Aluksi ne leikatut, ja sitten vasta näitä herkkuja... )

There is no way that you can touch her like I do

Oh no, she thinks of me when she's with you

Oletus

Itse pyysin sen äidiltä joululahjaksi, oli se hinta sellainen että minun kukkarollani sitä ei ostettaisi. Oli loistava Katottiin kaikki putkeen. Ehanaa... Silmät oli kyllä ristissä.

Naurakaa vapaasti:hopsu-suomeksi? Ei kai ^^' Sieltä sitten se hopeanuoli.avi Nauroin aivan rätkänä. Se sisältää muuten puolen minuutin spoilerin.

Veritas Riku:n avatar
    Liittymispäivä
    9.10.2003
    Sijainti
    Tre
    Ikä
    26

Oletus

Katsoin pari viikkoa sitten ne kaikki leikatut jaksot vleipuoleni koneelta, ja täytyy myöntää että kolahti suoraan tajuntaani enemmän kuin pikkuvekarana joskus 10 vuotta sitten Olin kyllä ostamassa kyseistä DVD-pakettia, mutta se hinta, ei tälläisellä köyhällä opiskelijalla ole varaa moiseen

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä