Voi meitä. Olen varma, että foorumilla on ainakin sylillinen sellaisia, jotka Rammsteinia kuuntelee, ja toinen sylillinen, niitä, jotka haluavat ilmaista enemmän tai vähemmän kielteisen kantansa bändistä, eikä meillä ole bändille omistettua ketjua (älkää elitistit vaivautuko sanomaan "eikä kyllä kaikista tarvitsekkaan").
Rammstein julkaisi debyyttinsä Herzeleidin vuonna 1995. Maailmanmaineeseen Rammstein pääsi vasta singlellään Du hast vuonna 1997, joka löytyy albumilta Sechnsuct, jonka lisäksi on ilmestynyt vielä albumi Mutter (2001), Herzeleidin USAn uudelleen julkaisun (1998), sekä live levyn live aus berlin (1999). Lisäksi on tullut DVD kiekot live aus berlin ja lichtspielhaus. Genreetä rammsteinille en osaa antaa, metallin ohella, joten sen joku taidokkaampi voisi mainita.
Tutustuminen tapahtui joskus parisen vuotta sitten kun näin TV:ssä Sonnen musiikki videon, ja ah, kuinka tykästynyt olinkaan. Kieli eihaittaa ollenkaan, päinvastoin, pidän nykyään saksasta, vaikka en sitä silti opiskelemaan ole ruvennut. Harmi sinänsä, nyt kun vähän väliä meinaa ajatella sanomansa myös saksaksija on rassaavaa on kun ei osaa.
Itse omistan kaikki "varsinaiset" albumit eli Herzeleid (ilmeisesti US-rerelease), Sehnsucht ja Mutter, sekä lichtspielhaus DVDn, jonka ostamista muuten suosittelen. Lempibiisjä ovat Der meister, Seemann, Klavier, Kuss mich, Mein herz brennt, Sonne, ich will, Spieluhr ja Adios.
Ah, mutta minäpä lopeten itse nyt, jotta saataisiin lisää mielipiteitä.
//edit. listaampa jäsenet
Till Lindemann: solisti
Christian "Flake" Lorenz: Koskettimet
Richard Kruspe-Bernstein: Kitara
Paul Landers: kitara
Oliver Riedel: Basso
Christoph Doom Schneider: Rummut
Vielä nimen historiaa
1988 Ramsteinissa (yksi m) sattui lentoonnettomuus, jossa kuoli 69 ihmistä. Provosoidakseen bändi otti nimekseen "Rammstein" (kaksi m:ää). Bändi teki tästä myös ensimmäisen biisinsä Rammsteinin. Varsinainen sana rammstein ei ole, mutta vapaasti käännettynä englanniksi se olisi "ramming-stone" eli sanakirjan mukaan suomeksi "junttauskivi"

ja on rassaavaa on kun ei osaa.
Vastaa siteeraten
, minä kyllä jostain olen saanut semmoisen kuvan/kuullut huhun/lukenut jostain tai jotain, että bändi olisi tekemässä uutta albumia tänä vuonna, mutta jos ne lopeetta sen jälkeen niin dämn.
näsäviisas minä)
Ei oikeen luonnistu minun suuhun toi...