+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 71.

Ketju: Rammstein

Outti on lonkero Outraider:n avatar
    Liittymispäivä
    11.11.2002
    Sijainti
    Nääsville
    Ikä
    25

Oletus Rammstein

Voi meitä. Olen varma, että foorumilla on ainakin sylillinen sellaisia, jotka Rammsteinia kuuntelee, ja toinen sylillinen, niitä, jotka haluavat ilmaista enemmän tai vähemmän kielteisen kantansa bändistä, eikä meillä ole bändille omistettua ketjua (älkää elitistit vaivautuko sanomaan "eikä kyllä kaikista tarvitsekkaan").

Rammstein julkaisi debyyttinsä Herzeleidin vuonna 1995. Maailmanmaineeseen Rammstein pääsi vasta singlellään Du hast vuonna 1997, joka löytyy albumilta Sechnsuct, jonka lisäksi on ilmestynyt vielä albumi Mutter (2001), Herzeleidin USAn uudelleen julkaisun (1998), sekä live levyn live aus berlin (1999). Lisäksi on tullut DVD kiekot live aus berlin ja lichtspielhaus. Genreetä rammsteinille en osaa antaa, metallin ohella, joten sen joku taidokkaampi voisi mainita.

Tutustuminen tapahtui joskus parisen vuotta sitten kun näin TV:ssä Sonnen musiikki videon, ja ah, kuinka tykästynyt olinkaan. Kieli eihaittaa ollenkaan, päinvastoin, pidän nykyään saksasta, vaikka en sitä silti opiskelemaan ole ruvennut. Harmi sinänsä, nyt kun vähän väliä meinaa ajatella sanomansa myös saksaksi ja on rassaavaa on kun ei osaa.
    Itse omistan kaikki "varsinaiset" albumit eli Herzeleid (ilmeisesti US-rerelease), Sehnsucht ja Mutter, sekä lichtspielhaus DVDn, jonka ostamista muuten suosittelen. Lempibiisjä ovat Der meister, Seemann, Klavier, Kuss mich, Mein herz brennt, Sonne, ich will, Spieluhr ja Adios.

Ah, mutta minäpä lopeten itse nyt, jotta saataisiin lisää mielipiteitä.

//edit. listaampa jäsenet

Till Lindemann: solisti
    Christian "Flake" Lorenz: Koskettimet
    Richard Kruspe-Bernstein: Kitara
    Paul Landers: kitara
    Oliver Riedel: Basso
    Christoph Doom Schneider: Rummut

Vielä nimen historiaa

1988 Ramsteinissa (yksi m) sattui lentoonnettomuus, jossa kuoli 69 ihmistä. Provosoidakseen bändi otti nimekseen "Rammstein" (kaksi m:ää). Bändi teki tästä myös ensimmäisen biisinsä Rammsteinin. Varsinainen sana rammstein ei ole, mutta vapaasti käännettynä englanniksi se olisi "ramming-stone" eli sanakirjan mukaan suomeksi "junttauskivi"
    Viimeksi muokannut Outraider : 27.3.2004 klo 6:53:20
    Nyt myös internetissä.

Oletus

1997 vuodesta lähtien olen Rammsteinia kuunnellut. Tuli tutuksi elokuvasta elokuvasta Lost Highway. Kahdesti olen bändin nähnyt livenä ja loistavahan se oli molemmilla kerroilla. Kaikki levyt on hyviä ja hyvin erinlaisia.

Mikäli samantyylinen musa kiinnostaa niin Megaherzin tuotanto on melko hyvää. Stalhammer oli aika köyhä pelkistetty kopio vain. Muutaman piisin ansiosta kannattaa tutustua bändeihin nimeltään Laibach ja In Extremo. Laibachilla on mainio Opus coveri siis piisistä Life Is Life(Life Est Life) ja In Extremon Vollmond on suorastaan loistava. Kuitenkin Rammstein on täysin ylivoimainen omassa lajissaan eli tylyssä saksalaisessa panssarivaunukonemetallissaan jossa kuitenkin vahvaa jylhyyttä & loistavia melodioita.

Oletus np. Rammstein - Sehcsucht

Rupesin juuri etsimään huvikseni ketjua Rammsteinista kun tuossa soittolistalla sitä aika paljon viime aikoina on ollut. Kah kun löytyi ja ihan tuorekin vielä.

Enpä nyt niin valtava fani ole, mutta kyllähän tämmöistä mättöäkin toisinaan kuuntelee ihan mielellään ja mossaa pitkällä tukallaan perästä minkä kerkiää. Bändin tuotanto on enimmäkseen sellaista mitä pitää kuunnella nupit kaakossa!

Oikeastaan kiinnostuin orkesterista vasta du hast biisin myötä ja ostin sehnsuchtin koska siinä oli se kappale ja heräteostoksia tehdessähän luotetaan siihen että kyllä niillä nyt muitakin hyviä tällä levyllä on. Ja olihan siinä, varsinkin nimiraitaan tykästyin kovin, se on sellaista armotonta jytkettä joka saa kukkahattutätit tavoittelemaan hajusuolapullojaan käsilaukkujensa kätköistä. Sitä ei yksinkertaisesti voi kuunnella ilman että takoo jaloilla ja käsillä pöytiä, lattioita ja mitä tahansa vieressä sattuu olemaankaan. Oivaa junakuuntelemista siis!

Enemmän kuin mistään yksittäisestä biisistä, pidän laulajan (jonka nimeä en tiedä, en minä nyt niin suuri fani ole) jylhän pynkeästä äänestä joka on välillä karkea kuin säärikarvat, mutta myös tarvittaessa sileä kuin vauvan takamus. Lisäpisteitä tulee tietysti saksan kielestä, joka sopii tämän kaltaiseen musiikkiin kuin viikate ohimoon.

Rammsteinia on kiva kuunnella ajoittain, mutta tietysti joskus kaipaa hieman rauhallisempaakin tunnelmaa. Sen osaavat eräät toiset bändit paremmin, minä en noista Rammsteinin hempeilylurituksista nyt niin perusta.
    I wanted orange. It gave me lemon-lime.

Erittäin hyvä bandi vaikka onkin saksalainen. Minulla on kaikki levyt paitsi Live aus Berlin jota en hankikkaan. Varmaan paras levy on Mutter. En oo nähny ku kaks musiikkivideota ja siitä se innostus tais lähtee että hommasin ensmäisen levyni Rammsteinia.

En tiiä vielä tähän mennessä mitään parempaa hevi bändiä ku Rammstein, enkä usko löytävänkään semmosta. Piin joskus yläasteella esityksen Rammsteinista ja siitä tuli aika hyvä ja heti kaikki oli kinuamassa sitä levyä lainaan.

Soldier Kirishin:n avatar
    Liittymispäivä
    9.8.2003
    Sijainti
    Seinäjoki
    Ikä
    23

Oletus

Taitaa olla jo pari vuotta kulunut siitä, kun tykästyin kyseiseen bändiin. veljeni oli joskus koneellensa ladannut Du hastin ja sitä minä kuuntelin aina, kun vain mahdollista.
    Sitten televisiossa alkoi soida Links 2 3 4:n ja Sonnen musiikkivideot, niin en enää kestänyt. Siispä... lähimmän kaupan levyhyllyltä Mutter-levy mukaan ja kassan kautta kotiin.
    Isänikin jopa sietää ja kuuntelee mielellään Rammsteinia, tai ainakaan hän ei valita.
    Lempikappaleitani ovat kaikki Mutter-levyn biisit, Spiel mit mir, Du hast, Du reichst so gut sekä Asche zu asche.
    Mukavaa olisi jos löytäisin enemmänkin Rammsteinin biisejä, mutta täytyy vain yrittää.Veikkaampa, että Mutter on Rammsteinin paras levy, vaikka en olekaan edes ikinä nähnyt muita levyjä, mutta ainahan sitä voi veikata.
    Mutta yksi asia on varma... Rammstein on yksi parhaimmista bändeistä mitä tiedän! Harmittaa vain tosi paljon, kun Rammstein oli pari kesää takaoerin Provinssirockissa enkä minä sinne päässyt, liian nuori kun olin...
    Poliisiauton pillit sanoo piipaapiipaa.

tr00 banana warrior yksisiipi:n avatar
    Liittymispäivä
    16.5.2002
    Sijainti
    JKL
    Ikä
    28

Oletus

Ensimmäinen Rammstein-biisi jonka kuulin oli Du Hast. Yhtye taisi olla silloin Suomen virallisella listalla ja näin kyseisen biisin videon kanssa. Pakko myöntää, etten silloin pitänyt, vaikka musavideokin oli karmivan upea.
    Sitten tuli Mutter, enkä siitäkään aluksi pitänyt. Annoin kuitenkin aikaa levylle ja kun sain sen sitten kuunneltavaksi minä tykästyin. Hienoa konemetallia hassulla kielellä ja äänellä. On siinä kai jotain samaa kuin The Kovenantissa, paitti historia on erilainen. Links 2-3-4 videon ja biisin kuulin varmaankin ensimmäisenä. evyllä on monta upeaa biisiä kuten Mein Herz Brennt, Mutter ja Sonne. Taustaorkesteriakin käyttävät hienosti. Levy on kuitenkin kokonaisuudeltaan aika keskinkertainen. Voisin ehkä ostaa pitkän harkinnan jälkeen. Vanhempi tuotanto ei pahemmin iske vieläkään.
    o.o

Tonberry Lunete*Almasy:n avatar
    Liittymispäivä
    9.2.2003
    Sijainti
    Tokyo underground
    Ikä
    26

Oletus

Kiinnostuin Rammsteinista joskus kaksi vuotta sitten, ostin kaikki levyt + Live aus Berlin -dvd:n silloin lyhyen ajan sisällä. Sen jälkeen olen keräillyt myös kaikki levykaupoista löytyneet singlet hyllyyn, ihan periaatteesta.

Musiikki on juuri niin omaperäistä (kiistelkää jos haluatte) ja sopivan 'rankkaa' että sitä jaksaa kuunnella paljonkin, ja Tillin 'laulu'ääni sopii siihen paremmin kuin nyrkki silmään. Viime kuukausina tosin on jäänyt kuuntelu aika vähälle, mutta vahinko tullaan korjaamaan pikapuoliin.

Levyistä oma suosikkini lienee Mutter, ei siksi että se on (toistaiseksi) uusin vaan siksi että se on edeltäjiään jalostuneempi ja parempi kokonaisuus. Herzeleid taas on mielestäni ehkä jopa parempi levy kuin Sehnsucht, Sehnsucht on jollain tavalla hieman tasapaksu albumi. Saisivat nyt pian sen uuden levyn valmiiksi..
    Suosikkikappaleita ovat mm. Adios, Spieluhr, Bestrafe mich, Asche zu Asche ja Heirate mich.

Ja kyllä, Rammstein on minulle selkeästi länsimaiden paras yhtye.

//Tosiaan, uuden levyn on määrä ilmestyä elo-syyskuun vaihteessa, seuraava single julkaistaan toukokuussa.
    Viimeksi muokannut Lunete*Almasy : 23.1.2004 klo 18:48:01

+++ signu by Rally-ho +++

-Into the belly of the beast...
    -...and out of the demon´s ass.

irc - wasabi-

Enemy of the Day Dimmy:n avatar
    Liittymispäivä
    31.8.2003
    Sijainti
    GODISNOWHERE
    Ikä
    30

Oletus

Keskinkertainen bändi, jonka ainut myyntivaltti on tuo saksankielisyys. Joku Fear Factory teki suurinpiirtein samanlaista musiikkia huomattavasti mielenkiintoisemmin. Pari ihan ok biisiä per levy, mutta loput jotain mikä menee yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.

Tosin tuo ei-englannilla menestyminen kansainvälisesti on kyllä sinänsä ihan hieno juttu, noin Rammsteinin perässä tulijoita ajatellen.

The only thing you taught me is the only thing you know:
    how to start the fire once the embers cease to glow

Elite Soldier Darruel:n avatar
    Liittymispäivä
    19.11.2002
    Sijainti
    Lappeenranta
    Ikä
    21

Oletus

Kyllä kuuntelen Rammsteinia ja minulla on levyt Sehnsucht ja Mutter. Mutter on kyllä näistä kahdesta parempi. Olisi se ihan mukava nähdä joskus Rammstein livenäkin. Kyllä se sen verran hyvä bändi on.

Oletus

Oon tainnu lukea sellasta juttua, että Rammstein on lopettamassa piakkoin. Hyvä niin. Se on vain jotenkin niin rasittavan kuulosta, johtuu varmaan osittain saksan kielestä. Kappaleet ei jää mieleen jostain syystä.

Outti on lonkero Outraider:n avatar
    Liittymispäivä
    11.11.2002
    Sijainti
    Nääsville
    Ikä
    25

Oletus

Originally posted by Mashimaro
    Oon tainnu lukea sellasta juttua, että Rammstein on lopettamassa piakkoin. Hyvä niin. Se on vain jotenkin niin rasittavan kuulosta, johtuu varmaan osittain saksan kielestä. Kappaleet ei jää mieleen jostain syystä.
    On vai? nyyh , minä kyllä jostain olen saanut semmoisen kuvan/kuullut huhun/lukenut jostain tai jotain, että bändi olisi tekemässä uutta albumia tänä vuonna, mutta jos ne lopeetta sen jälkeen niin dämn.

Jos kappaleet ei jää päähän, se tarkoittaa että ne ovat hyviä (paskat kappaleet jäävät soimaan päähän näsäviisas minä)

//tuosta uudesta albumille löysin Herzeleid.com:sta aika vahvistavan uutisen
    Herzeleid.com 22.1.2004

Album release, tour, and more

A Rammstein fan recently won a contest in the Rammstein Fanarea for a telephone call. She received a call from Emu (Rammstein's manager) and posted about it online afterwards. From the call she learned that a late August or early September release is planned for the album, with a single in May. A tour should follow in autumn, although it will only be in Europe with one show per country aside from two in Germany. They want to finish the tour by Christmas time. It was also said that the the new album will have some new elements and that two songs will be totally different from what you have heard before.
    Viimeksi muokannut Outraider : 24.2.2004 klo 11:04:10

Oletus

Sechnsuct ja Mutter löytyy täältäkin. Erittäin hyvä bändi, diggaan ihan kybällä Ei oikeen luonnistu minun suuhun toi...
    Mutta, Rammsteiniin tutustuin kaverin kautta, joka koulussa aina hoki "Mutaaa!" Eli Mutteria. Se oli silloin hauskaa, joten tutustuin sitten bändiin tarkemmin, tykästyin kovasti ja pistin levyt ostoslistalle.

Oletus

Varmaan suunnilleen Sehnsuchtin aikoihin tuota aloin kuuntelemaan, sen jälkeen hommasin kaikki ilmestyneet albumit. Kolahti kyllä junttauskiven lailla.

Rammstein on ehdottomasti yksi suurimmista suosikkibändeistä.

Jostain syystä suurin osa suosikkibändeistä tuntuu muutenkin olevan saksalaisia...

//

Saisivat kyllä julkaista uuden albumin piakkoin. ^^ Ja tuota lopettamishuhua en halua uskoa sitten ikänä.

Originally posted by Mashimaro
    Se on vain jotenkin niin rasittavan kuulosta, johtuu varmaan osittain saksan kielestä. Kappaleet ei jää mieleen jostain syystä.
    Minulla taas on aivan päin vastoin. Pidän saksankielestä laulettuna ja pidän ko. kielestä kyllä muutenkin. Jälkeenpäin on suuresti kyrpinyt kun en koskaan ole saksaa opetellut. Saksankieli osaa jopa olla hiton kaunis kieli laulettuna. (esim. Mantus - Stummes Gebet, joka muutenkin on hiton hyvä biisi.) En nyt tietenkään sano, että Rammsteinin vokaalit mitään tippaa linssiin tuovat, Rammsteinin musiikkiin vaan sopii miehekäs, agressiivinen ja konsonantikas saksankieli.

Edit:
    Tuplapostaus.

- Welc
    Viimeksi muokannut Welc : 4.3.2004 klo 15:26:03

Hornless vegeta:n avatar
    Liittymispäivä
    21.2.2004
    Sijainti
    Dota
    Ikä
    23

Oletus

Itse en oikein pidä rammsteinistä enkä muustakaan saksalaisesta hevi musiikista yleensä. Ärsyttää vaan kun ei voi edes laulaa englanniksi vaan laulaa saksaa tuskin kovin monikaan tajuaa siitä mitään.

Muuta rammsteinin kappaleita en kyllä ole kuullut kun niitä jollein sillon pyöri jyrkissä ja muissa sen tyylin ohjelmissa. Jotenkin ei vaan ikinä kolahtanut toi ramssteini

Bomb black_hawk:n avatar
    Liittymispäivä
    13.3.2004
    Sijainti
    severi landiassa
    Ikä
    23

Oletus

Silooin pari vuotta sitten kun ramstain oli kovimmassa suosiossa niin minä vihasis sitä niin pljonkuin vain pystyi.Mutta nyt lähi viikkojen aikana olen tullut järkiini se on todella kuuneltavaa musiikkia ei sillä ole mitään väliä vaikka ne laulaa saksak se tuo vaan oman piristeen ja plussa puolen.En vaan ymmärrä mitään mitä ne sanoo mutta silti se kuulostaa hyvälle.Yleensä saksasta tulee hyvää musaa ainakin mun mielestä.Itse omistan kaikki kyseisen bändin levyt ja on han nuita tullu kulu tettua.Ei se minnekkän lopeta se on varma ja se saksan kieli ei ole rasittavaa vaan piristävää uuta kieltä jes lisää tälläistä
    Watashiwa Great teacher Severi. I'm Watching you

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä