+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 13:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 182.

Ketju: Kiinnostavatko vanhat FF:t ollenkaan?

Foot Soldier Pönttö16:n avatar
    Liittymispäivä
    4.3.2004
    Sijainti
    Alitajunta
    Ikä
    24

Oletus Kiinnostavatko vanhat FF:t ollenkaan?

Täällä Final Fantasy I-VI osastolla on niin kovin vähän threadeja pystyssä ja aika harvakseltaan uutta tekstiä tulee.
    Eivätkö vanhat Finalit enää kiinnosta? Ne sattuvat olemaan minun suosikkejani. En ole kyllä montaa noista uudemmista päässyt edes kokeilemaan (7, X ja hyvin vähän 8:a)
    Mutta kuitenkin tykkään enemmän noista vanhoista, ne on jotenki simppeleitä ja helpommin ymmärrettäviä minusta kun esimerkiksi 7 tai X. Ehkä olen sitten vain vähän tyhmä
    On niissä ilmeisesti jotain tunnearvoa noissa vanhemmissa ainakin minulle niin siitä kai se johtuu että vierastan noita uudempia. Mutta eipä siinä mitään, hienoja pelejä Final Fantasyt ovat edelleen!
    Löytyykö tältä foorumilta samalla lailla tuntevia ihmisiä?
    Vai ovatko ne vain unohtuneet näiden uusien, hienojen ja modernien pelien varjoon? Sääli jos on...

// Muistakaa prkl, että FFVII-FFIX eivät ole klassikoita. -Grove
    Viimeksi muokannut Grove : 25.5.2005 klo 19:07:33

Kiitoksia hienosta signusta ja avasta Leviathan nickin omaavalle.

The end ist the beginning is the end ist the beginning is the end is the beginning is the end...

"Hurls an immense fiery boulder..." Rune:n avatar
    Liittymispäivä
    19.1.2002
    Sijainti
    Joensuun sotkalampi
    Ikä
    23

Oletus

Eihän tätäkään aluettta ole unodettu, ehei! Ainakin 'yleistä apua klassikoissa' on aika tiuhassa käytössä paikoitellen, ja klassikkotietokilpailukin eli aika pitkään kunnes jäi taas johonkin kysymykseen. Mutta ei sekään kovin pitkään vielä ole seisonut. Uusia topiceja ei tule koska ei niille joko löydy tekijöitä tai niitä ei tarvita, voithan sinä tottakai auttaa asiaa omalla panoksellasi. Mutta ei, ei se johdu siitä etteivätkö klassikot kiinsotaisi, minua nimittäin ainakin kiinostavat paljon enemmän kuin uudemmat. Esim. FF X-2. "Tyttöenergiaa!" asenne ei oikein pure, toisaalta taas sitten esim. FF VI:n realistisemman tuntuinen ja vakavampi maailma on mahtavine musiikkeineen aivan järisyttävä pelikokemus. Mutta ei, ei näitä ole unohdettu.
    "Oh, to the Hades with the manners! He's a complete bastard, and calling him that insults bastards everywhere!"
    -Nalia De'Arnise

-For a pessimist, I'm pretty optimistic-

Goblin Locke88:n avatar
    Liittymispäivä
    26.12.2003
    Sijainti
    Where hell am i?
    Ikä
    24

Oletus

Tottakai vanhat kiinnostaa.Omasta mielestäni IV-VII on parhaimmat ja oikeimmat Finalit.No VII ei ole vielä niin vanha mutta hyvä se on henkilöiltään.Klassikkotietokilpailussa ei aina välttämättä tiedä vastausta vain.
    RPG:t ja räiskintä sekä strategia pelit rulaa!

Oletus

Vanhat FF:t ovat mielestäni parhaimpia pelejä, mitä voi ollakkaan!
    Kuten sanottiinkin, ne ovat simppeleitä ja muutenkin vaan mukavempia pelata kuin uudemmat.
    Mitä noihin uusiin theardeihin tulee, niin niille ei taida löytyä vaan tekijöitä. Itse olen perustanut jo yhden.. Ja muutenkin nykyään ei kovin paljoa taida löytyä klassikoiden pelaajia, kun yleensä aloitetaan kasista, ja vanhempia ei jakseta aloittaa..

Voisihan tänne toki noita lempihahmo, Ikimuistoiset kohtaukset tms. aiheita perustella, toki edellytyksellä että ei tule spammia, vaan pitää perustella paljon, kuten aina pyritään tekemään!
    wtf?

Bubbleman Necrofobia:n avatar
    Liittymispäivä
    16.2.2004
    Sijainti
    Bubbleman's Stage
    Ikä
    24

Oletus

En suinkaan ole unohtanut vahoja ff:jä, kaikista parhaimmat ffit löytyy juuri klassikoista. Mutta olen huomannut että paljon enempi keskustelua on käyty tuolla FFX- osastolla tietenkin johtuen uudesta ff:stä. Minusta tuntuu että suurin osa on vain pelannut ffvii-x2 eikä ollenkaan klassikoita, tämä voisi olla yksi syy miksi täällä ei ole paljon keskustelua. Mutta en todellakaan unohda klassikoita ennen tuomiopäivää, pelaan niitä kovasti nykyäänkin.

DRWN_011 BubbleMan

The world's first underwater type unusual robot. But because of a mistake in the
    layout, he could only move by jumping.

"I'll sink you to the ocean floor, Buku!" (Bubble)

Elite Soldier
    Liittymispäivä
    14.11.2003
    Sijainti
    Tampere

Oletus

Jos ketään eivät klassikot kiinnostaisi,niin tämä alue olisi ihan turha.

Ei klassikoita unohdettu ole. Niitä tietty pelataan,mutta eivät kuitenkaan saa suurimmalta osalta yhtä paljon huomiota kuin joku aivan uunituore FF. Luulenpa myös että suurin osa täälläkin olevista pelaa mieluiten FF7:sta ylöspäin niitä pelejä. Itse kuitenkin vielä jaksan vanhoja klassikoita pelailla silloin tällöin
    Tai no oikeastaan kyllähän niitä kaikki pelaavat!Yhtä säännöllisesti kuin uudempiakin (tai,luulisin) mutta ei niistä synny sitä vouhotusta kovinkaan paljoa.

Moogle The death Magic:n avatar
    Liittymispäivä
    3.12.2001
    Sijainti
    Finlandia
    Ikä
    26

Oletus

Noh on vaikea keksiä aiheita jotka ei jo olisi käsitelty kiinteissä topiceissa. Ja noita vanhoja topicceja ei ole huono ajatus nostella tuolta(kunhan ne vaan on keskustelutopicceja)

Itse joskus yritän keksiä että minkähänlaisen topicin voisi aloittaa muttah... eipä ole vielä tullut mieleen.
    En ole pervo TYKKÄÄN VAIN LIIKAA NAISISTA.

<Deathy> mä nuolisin vähän eri paikasta mut kyl te mut tiiätte.
    <angi> deathy, no neljän vuoden kokemuksel kyl.
    <angi> ...miten toikin kuulosti taas niin väärältä.

Liittymispäivä
    19.1.2002
    Sijainti
    Joensuun sotkalampi
    Ikä
    23

Oletus

Ja sitten toisaalta, kun katsellaan että millaisia nämä 'keskustelut' ovat alueilla FF VII-IX niin sanon että ennemmin ilman ketjuja täällä kuin täynnä sellaista roskaa. Heti kun saadaan joku oikeasti järkevä keskustelun aihe niin olen välittömästi mukana. Mutta jos ei ole muuta tarvetta kuin 'pakko saada topici!' niin ehkä olisi parempi sekin jättää postaamatta...
    "Oh, to the Hades with the manners! He's a complete bastard, and calling him that insults bastards everywhere!"
    -Nalia De'Arnise

Dragoon Niera Kuuranpoika:n avatar
    Liittymispäivä
    31.10.2001
    Sijainti
    Hamina
    Ikä
    31

Oletus

Enpä minäkään vanhoja osia ole unohtanut. Kyllähän nuo uudemmat osat tietysti kiinnostavat ihmisiä enemmän, ja ovathan nuo uudemmat osat paljon monipuolisempia, joten on ymmärrettävää että ne herättävät enemmän keskustelua kuin sarjan alkupään yksinkertaisemmat seikkailut. Esimerkiksi Playstation-sukupolven FF-seikkailuista on helpompi kehittää "mielenkiintoisin sivuhahmo"-ketju kuin vaikkapa 8-bittisistä peleistä.

Tosin yksi asia joka aiheeseen liittyen on pistänyt silmään, olisiko selkeämpää korvata tuo "yleistä apua klassikoihin"-ketju useammalla ketjulla, esimerkiksi niin että toinen kolmelle ensimmäiselle osalle ja toinen SNES-aikaisille osille, tai mahdollisesti myös FFVI:lle erikseen. Koska voi olla helpompaa selailla muiden kysymyksiä ja vastauksia jos ne on paremmin järjestelty, eikä kaikkien kuuden osan kysymykset olisi samassa ketjussa sekalaisesti. Varsinkin kun ketjulle on kertynyt pituutta jo 29 sivua.

Liittymispäivä
    19.1.2002
    Sijainti
    Joensuun sotkalampi
    Ikä
    23

Oletus

Originally posted by Niera Kuuranpoika

Tosin yksi asia joka aiheeseen liittyen on pistänyt silmään, olisiko selkeämpää korvata tuo "yleistä apua klassikoihin"-ketju useammalla ketjulla, esimerkiksi niin että toinen kolmelle ensimmäiselle osalle ja toinen SNES-aikaisille osille, tai mahdollisesti myös FFVI:lle erikseen. Koska voi olla helpompaa selailla muiden kysymyksiä ja vastauksia jos ne on paremmin järjestelty, eikä kaikkien kuuden osan kysymykset olisi samassa ketjussa sekalaisesti. Varsinkin kun ketjulle on kertynyt pituutta jo 29 sivua.
    En usko että kyseinen on tarpeellista. Minä ainakin voisin vastata mielelläni useaan kertaan samaan kysymykseen, kun eihän niitä nyt kovin useasti kysellä. Ja sitten vielä, eihän kaiken nyt tarvitsekaan löytyä topiceja selailemalla, minua ei esimerkiksi yhtään häiritse jos joku uudempi käyttäjä kysäisee ongelmaansa vastauksen eikä jaksa lähteä tutkimaan aika vanhoja postauksia jostain kaukaa menneisyydestä.
    -Nalia De'Arnise

Goblin Sergei Susi:n avatar
    Liittymispäivä
    10.1.2004
    Sijainti
    Tampere

Oletus

I-VI ovat parhaat, (täällä kirjoitellaan suurinpiirtein vain IV-VI), mutta itse en kirjoittele, koska niistä ei ole niin paljoa kirjoiteltavaa, kuten minulla ei VII-IX osioonkaan, jossa kyllä on enemmän vasttavaa.Mutta kuten Rune sanoikin, tuo osio on TÄYNNÄ roskaa, vaikka i tai 2 kertaa on ollut jotain asiallista. Tämä kumminkin on paras! *hali*
    ex- Herra Hillomunkki

Olen kaunis kuin kukkanen, viisas kuin Salomo ja kiltti kuin Joulupuki. Että hähää sulle vaa.

Oletus

Hmm.. Taitaa muutenkin olla aika turhaa perustaa uusia theardeja, kun täällähän ei juuri ole niitä kirjoittelioita, ja aihe jäisi tyhjäksi.. Ellei sitten tehtäisi jotain väittely-juttua tms. jossa samat saavat vastailla usein, siitä voisi tulla ihan hyväkin, vaan mistä väitellä? Tai sitten joku aihe joku visailu tms. paitsi sellainen kyllä on..

Hmm.. Ja fffani-90 voisit lisätä viestiesi pituutta, ja laittaa pienet perustelut.
    wtf?

Goblin Yunski:n avatar
    Liittymispäivä
    2.10.2002
    Sijainti
    Black Pearl
    Ikä
    26

Oletus

Kyllä ne kiinnostaa, niissä on jotain sitä aitoa. Niissä vanhoissa FF peleissä on myös parhaimmat musat, niin melodiset.
    Itse omistan näistä vanhoista 4,5 ja 6. Aikomus olisi ostaa 1 ja 2.

Ex SquallGirly

Oletus

Kyllä kiinnostavat. Ne on tuolla kaapissa kaikki, mutta en ole kyllä pelannut tällä hetkellä kuin VI:n. Kesällä on sitten enempi aikaa, niin sitte tulee varmaankin pelattua ainakin pari Final Fantasyä. Ainakin VI:n perusteella, näissä vanhoissa klassikoissa on hyvät musiikit ja hyvä juoni. Ja super nintendon grafiikka minua ei haittaa minua tippaakaan...joten kyllä ne kaikki ff:ät tulee joskus pelattua, ainakin luulisin...
    Viimeksi muokannut M1green1 : 28.6.2004 klo 12:06:24
    `Ka` niin kuin tuuli

Foot Soldier Dias_90:n avatar
    Liittymispäivä
    14.8.2003
    Sijainti
    Auringon pimeällä puolel
    Ikä
    21

Oletus

Ai kiinnostavako? TOTTAKAI!
    Ne ovat mielestäni parempia, kuin jotkut uudet(FFX-2).
    Itse en omista kuin Viitosen ( V ),Nelosen ( IV ) ja kuutosen (VI ). Lisää aion hankin.
    "It's a big bathtub"

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä