Olisi sääli, jos näin todella olisi.
Omasta mielestäni vanhat FF:t eivät jää lainkaan uudempien varjoon. Niissä on vähintäänkin yhtä paljon viehätysvoimaa kuin jälkeläisissään, ja on tietenkin mielenkiintoista pureutua mahtavan pelisarjan juurille nähdäkseen, mistä kaikki alkoi. Tietenkin grafiikka on hieman vanhaa ja musiikki yksinkertaisempaa (ei välttämättä huonompaa!), sekä kankeus vaivaa osaa peleistä. Siltikin nämä pelit (I-VI) ansaitsevat yhtä suuren kunnioituksen kuin uudemmatkin.
FFVI, yksi näistä "vanhoista", kuuluu yhteen suosikkipeleistäni. Sen vanhuus ei juurikaan näy, sillä grafiikka, vaikka sellaista nyt onkin, on kaunista ja siistiä, tarkkaakin. Musiikki on sarjan parhaimmasta päästä, samoin juoni ja hahmot. Tätä peliä olen pelannut hirvittävästi, mutten koskaan ole onnistunut voittamaan Kefkaa pelin lopussa, joten haastettakaan ei puutu. Ehdottomasti yksi lempi-Finaleistani.
Muita klassikoita en olekaan pelannut, paitsi IV ja VI: Olen häpeissäni, sillä olen vasta aivan alussa (tunnin molemmin puolin) molemmissa ja haluaisin kovasti pelata enemmän. Täytyy ottaa urakaksi läpäistä molemmat (+VI) jouluun mennessä...

Vastaa siteeraten

,koska niissä on kivat hahmot ja mä tykkään niiden graffasta ja musasta (uudistetuist versioist).