+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 31:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 463.

Ketju: Nintendo DS

Soldier Eliroaero:n avatar
    Liittymispäivä
    3.11.2002
    Sijainti
    NEB-M00-Helios03 (Tellus)
    Ikä
    29

Oletus Nintendo DS

http://www.nintendo.com/e3_2004/ds/index.jsp

Minä sanon: PSP tulee saamaan kovan vastuksen.

En epäile enää yhtään kyseisen innovaation mahdollisuuksia. Way to Go N!

Metroid Prime - Hunters, Super Mario 64X4, Mario Kart DS... varsin vakuuttavia demoja.
    Enea va sentesat ya jodona lom rumb.
    Sentes lojaliym ylati kaire myun

(Yksi kuudesta ja joukon johtaja. Kuuden uskollisuus ylittää kaiken muun.)

"Tulukaa vaan päälle tulukaa kaikki! Me kestetään ja te ette eli kaikki on hyvin."

~I am Jeth's and Lizia's uncle~
    ~I am enemy of Evil~

"Horrys est van iximatien (Dark side is for idiots)" ~Shimayla

Avan tuhertanut: minä itse

Oletus

Voi juma....miten mie en oo aikasemmin kuullu mistää tollasesta.

Mutta tuo näyttää jo pakkoostokselta. Pelkästään tuo Mario64 jatko-osan takia. Siis noin hianot graffat käsikonsolissa *kuolaa* ja jatko-osa kuusnelosen mahtavaan Mario peliin (tai mikälie moninpeli versio).

Pakkohankin kunhan se julkaistaan. Tuolle tulee varmaan myös oma FF pelinsä.

Oletus

Hinnaksi arvioidaan sellaista 150 Dollaria, eli siis hyvin saman hintainen kuin GBA oli ilmestyessään, ja n. 100 Dollaria halvempi kuin PSP:n ennakoitu hinta. Ei mitenkään mahdoton hinta, vaikka kyllähän se kirpaisee jos käsikonsolista joutuu lähes tonnin vanhassa rahassa maksamaan. Onneksi nyt on kyseessä aivan eri tason laite kuin GBA oli. (Dollarin tarkkaa kurssia en tiedä, joten osaa sanoa Euro-hintaa. heikkenemään päin taitaa olla?)

World Touch DS tour esittelee laitteen lopullisen version ja sitä myöten myös julkaisupäivät (ja hinnat) lyödään lukkoon, vaikka Nintendo on tosin jo ilmoittanut julkaisevansa sen tämän vuoden puolella - siis ainakin USAssa ja Japanissa (epävirallinen USA-julkaisu 21.11.). Eiköhän se Eurooppaankin saavu sopivasti joulun alla.

Teknistä (törkeästi kopioitua) tietoa (en tiedä onko tossa kaikki tarpeellinen tieto).

CPU

Main Processor: ARM946E-S (*1) @ 67Mhz
    Subprocessor: ARM7TDMI (*2) @ 16.8Mhz
    Memory

RAM: 4 MBytes
    Video RAM: 656kBytes
    Screen

Screen A: LCD, 256x192 pixels, (up to 262k colors)
    Screen B: Touch-Sensitive LCD, 256x192 pixels, (up to 262k colors)
    2-D Video caps:

4 background screens (*3)
    128 sprites
    3-D Video caps:

Polygons: 120k/s (shading?) (*4)
    Fillrate: 30M/s (pixels)
    Vertices: 4M
    Sound

16 channels (8 channels PSG) (*5)
    Microphone input
    Multiplayer

Wireless multiplayer up to 16 opponents.
    Bluetooth (*6) or IEEE 802.11 (W-LAN) (*6)
    Media

Rewriteable media up to 1Gbytes of data.

Tehossa laite häviää selvästi PSP:lle ja myös näyttö tulee todennäköisesti olemaan pienempi. PSP ei tosin sisällä mitään uutta, ja Miyamoto onkin jo ehtinyt hehkuttaa kuinka DS tuo uusia mahdollisuuksia käsikonsolien peleille. Saas sitten nähdä onko puheet totta, mutta joka tapauksessa valitsen ennemmin tämän kuin Sonyn Playstation Portablen, jolle kai lähinnä käännetään PSX:n parhaat pelit.

Tällähän voi pelata myös GBA-pelejä, mutta niille on tehty kokonaan oma läpensä, kun DS:n kasetti on GBA:n kasettia pienempi. Vähän silti ihmetytti, kun Nintendo ilmoitti ettei tämä korvaan GBA:ta, vaan sillekin tehdään tulevaisuudessa uusia pelejä (siis jo vahvistettujen lisäksi). Minkähän takia tällä sitten voi pelata myös GBA-pelejä?

Yhtiön mukaan n. 100 eri firmaa tulee tekemään DS:lle pelejä, joihin kuuluu mm. Square-enix ja EA. Mistään pikkuyhtiöistä ei siis ole kysymys. Esim. FF III:n (sen alkuperäisen) DS-versio lisää DS:n myyntiä reilusti, ihan jo pelkästään nimensä takia.

Nintendohan on aina ollut ylivoimainen markkinjohtaja mitä käsikonsoleihin tulee, ja ainoja vakava uhkaaja, eli PSP, näyttäisi olevan tätä selkeästi kalliimpi. Käsikonsoleissa Sony on jo etukäteen selvä altavastaaja, joten ihmetellä täytyy jos ne tiedot koneen hinnoista tosiaankin pitävät paikkansa.

Ja millai on muuten GameCube -yhteensopivuuden laita, jatkuuko GBA:lta tuttu linja?

E//Usan julkaisupäivä korjattu (21.11).
    Viimeksi muokannut Sabotööri : 10.10.2004 klo 19:39:28
    Paska haisee, banjot soi ja muutenkin on itämainen tunnelma

Liittymispäivä
    3.11.2002
    Sijainti
    Ikä
    29

Cool

DS ei syrjäytä GBA:ta siksi, että DS ei tue GBA:n moninpeliä. Ainoastaan yksinpeli on mahdollista DS:llä, ja sama pätee GBA-Cube linkitykseen.

"Tulukaa vaan päälle tulukaa kaikki! Me kestetään ja te ette eli kaikki on hyvin."

~I am enemy of Evil~

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Eliroaero
    DS ei syrjäytä GBA:ta siksi, että DS ei tue GBA:n moninpeliä. Ainoastaan yksinpeli on mahdollista DS:llä, ja sama pätee GBA-Cube linkitykseen.
    Minä kun luin jo sellaistakin juttua, että DS tukisi langatonta moninpeliä aina 16 pelaajaan asti (Juttujen ikää ja alkuperää en tosin tiedä). Aika oudolla kyllä tuntuu jos DS on pelkästään yksinpeliin tarkoitettu.

Vaikka se on minulla yks paskan hailee. Yksinpelejä varten konsoleita hankin, tietokoneella sitten moninpelit.

Onhan tuolle tulossa uusi Mario, Minish Cap (GBA-peli tosin) ja pari muuta mielenkiintoista peliä. Ehkä tämän voisi jopa hankkiakin, varsinkin nyt kun tuli selväksi ettei se keskity pelkästään GBA -tyyliseen vanhoilla peleillä rahastukseen.

Liittymispäivä
    3.11.2002
    Sijainti
    Ikä
    29

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Sabotööri
    Minä kun luin jo sellaistakin juttua, että DS tukisi langatonta moninpeliä aina 16 pelaajaan.
    Tarkoitin, että GBA:n pelien pelaaminen ei ole mahdollista moninpelillä. DS:n omat pelit on toinen juttu.

~I am enemy of Evil~

Tonberry King Juste:n avatar
    Liittymispäivä
    18.4.2004
    Sijainti
    ¿¿¿¿
    Ikä
    23

Oletus

Epäilen myöskin että DS ei syrjäytä GBA:ta koska olen kuullut että sillä ei voi pelata GBA pelejä lainkaan (en ole varma pitääkö paikkaansa), mutta se voi olla kova vastus todellakin PSP:lle ja DS:lle on kait tulossa jokin Castlevania ja niistä minä pidän, joten yhden DS:n voisi ostaakin. Myös muita huippu pelejä on tulossa DS:lle ja tuo kaksiruutuinen systeemi voi nostaa DS:n pilviin jos sitä osataan soveltaa oikein.

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Juste
    Epäilen myöskin että DS ei syrjäytä GBA:ta koska olen kuullut että sillä ei voi pelata GBA pelejä lainkaan (en ole varma pitääkö paikkaansa), mutta se voi olla kova vastus todellakin PSP:lle ja DS:lle on kait tulossa jokin Castlevania ja niistä minä pidän, joten yhden DS:n voisi ostaakin. Myös muita huippu pelejä on tulossa DS:lle ja tuo kaksiruutuinen systeemi voi nostaa DS:n pilviin jos sitä osataan soveltaa oikein.
    Ilmeisesti tämän jättiläisketjun viestien lukeminen oli liian työläs tehtävä?

eli:

Lainaus Alunperin kirjoittanut Sabotööri
    Tällähän voi pelata myös GBA-pelejä, mutta niille on tehty kokonaan oma läpensä, kun DS:n kasetti on GBA:n kasettia pienempi.

Oletus

Niin, GBA pelejä kyllä voi pelata, mutta alkuperäisiä GB- ja GBC pelejä ei voi. Siksi on pakko hommata sekä GBA, että DS. Uskoisin koneessta tulevan PSP:lle kunnon vastus. Sony saa tehdä hommia kunnolla, jos luulee Nintendolle pärjäävänsä käsikonsoleissa.

Kiitos Zarinille signukuvasta

Bomb Dentrian:n avatar
    Liittymispäivä
    25.10.2004
    Sijainti
    Lahti
    Ikä
    22

Oletus

Kilpailu tulee olemaan kovaa. Toisaalta Nintendon brändi käsikonsolimarkkinoilla on niin suuri, että sitä on vaikea päihittää. Mutta niinhän se oli NES:n ja SNES:n kanssakin, ennen kuin PlayStation tuli. Nyt kaikki Sony-fanit, jotka eivät imagonsa puolesta ole voineet ostaa Game Boyta, ostavat PSP:n, jossa "hei o kuitnki lefffat ja gaiggee!11222#".
    PSP on aika kummajainen. Niinkuin N-Gagesta olemme nähneet, kahden täysin erilaisen systeemin yhdistelmä ei ole toiminut. Puhelin ja pelikone? WHAT?
    PSP jatkaa tätä yhdistelemistä, koska siinähän voi katsella elokuvia ja kuunnella musiikkia. En itse ymmärrä tätä. Miksi ihmeessä pelkkä pelikone ei riitä? Itse olen aika vähän katsonut elokuvia Xboxilla. DVD-soittiminen kuvanlaatu on kuitenkin parempi. Ja kuinka kalliita nuo elokuvat PSP:lle ovatkaan?

Ja kyllä Nintendo on sanonut, että kaikki aikaisempien GB:den pelit toimivat.

Liittymispäivä
    3.11.2002
    Sijainti
    Ikä
    29

Talking

DS on saanut taaksensa Nintendolta jopa aika vaikuttavan mainoskampanjan. Iskulauseena on "Touching is good"
    Viimeksi muokannut Eliroaero : 27.10.2004 klo 15:21:46

~I am enemy of Evil~

Orgasni Uber Weapon:n avatar
    Liittymispäivä
    24.4.2003
    Sijainti
    Nibelheim
    Ikä
    32

Oletus

Kehvelin kehvelin kehveli.

Joudun nähtävästi nyt sitten ostamaan molemmat: sekä DS:sän että Advancen. Koska jotkin ominaisuudet (yhtyminen cuben kanssa) toimivat vain Aatussa, mutta toisaalta "kovempi on kovempi" ja koskettelu on kivaa.

Helvatan helvata helvatta.

Onko kellään tietoa Euroopan julkaisusta?
    General Kala, Flash Gordon approaching.

What do you mean Flash Gordon approaching?
    Open fire! All weapons!
    Dispatch war rocket Ajax to bring back his body!

Oletus

Kosketusnäyttö (tuplanäytöistä puhumattakaan) on hemmetin hieno idea, ja katselemieni videoiden perusteella näitä uudistuksia on käyttetty tehokkaasti hyväksi. PSP:n akku sitä paitsi kestää pelaamista vain parisen tuntia, siinähän menee käsikonsolien alkuperäinen ideakin pilalle kun pelata täytyy johto seinässä.

Pelitarjontakin näyttää DS:llä olevan paljon PSP:tä parempi. Jo nyt kehitteillä n. 200 peliä. Mukana tietysti Nintendon laatupelien uusia DS-versioita, N64-käännöksiä ja hassuna juttuna se, että Square-Enixkin on mukana ainakin viiden pelin voimin, kun taas PSP:lle yhtiö on varmistanut vain FF7: Crisis Coren. PSP:n muista peleistä kiinnosti vain Metal Gear Acid, kunnes se paljastautuikin joksikin vuoropohjaiseksi korttiräpelyspeliksi (wtf?!). Tietty PSP:n graffat näyttää paljon paremmilta, mutta eihän sillä mitään väliä.

Niinjoo, ja GBA pelit toimii kans. Ja taustavalokin on jo valmiiksi mukana. drool++

edit: laitetaanpas linkki DS-mainokseen. Aika rohkea veto Nintendolta, mukana mainoksessa wilboyz-ohjelman Steve-O ja se toinen tyyppi:

http://www.nintendo.com/newsarticle?...&page=newsmain
    Viimeksi muokannut Ninjor : 14.11.2004 klo 17:03:03
    A Lannister always pays his debts.

Imp J-link:n avatar
    Liittymispäivä
    15.6.2004
    Sijainti
    Helsinki, Finland
    Ikä
    23

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Ninjor
    Kosketusnäyttö (tuplanäytöistä puhumattakaan) on hemmetin hieno idea, ja katselemieni videoiden perusteella näitä uudistuksia on käyttetty tehokkaasti hyväksi. PSP:n akku sitä paitsi kestää pelaamista vain parisen tuntia, siinähän menee käsikonsolien alkuperäinen ideakin pilalle kun pelata täytyy johto seinässä.
    PSP kestää pelaamista vähintään 3 tuntia mutta useimmissa tapauksissa enemmän. 4 Tuntia Gran turismon kaltaisissa peleissä jossa ruudun kirkkaus pitää olla korkea.. 8 tuntia puzzle peleissä. Lisäksi Sonyn teknologia osasta on harpannut sellaisia hyppyjä eteenpäin PS3:n kehityksessä että lähitulevaisuuden PSP:n pelit saattavat kestää 14 tuntia(Okei..Ehkä Sonyn osalta hieman hypeä mutta uskoisin että neljä tuntia pattereihin ainakin tulisi lisää.) Henk. koht. käytän
    aina adapteria kun pelaan GBA:tani ja kun lähden liikkeelle kone taskussani niin en pelaa sitä yleensä kuin korkeintaan neljä tuntia. Kosketin näyttö vaikuttaa hienolta mutta uskon että 70% peleistä ei paljoa tuosta toisesta screenistä välitä paljoa. Eli siis siihen pistetään kartta tai menu ominaisuudet jotka nyt hoidetaan jopa Kaksi sekunttia nopeammin kuin GBA:lla jolla pitää painaa selectiä/starttia. Toisaalta peleissä(kuten se joku segan deittailupeli) ja muissa mehevissä "ohjelmissa" tuo saattaa olla taivaallinen! Kuten myös kosketin näyttö.

Lainaus Alunperin kirjoittanut Ninjor
    Pelitarjontakin näyttää DS:llä olevan paljon PSP:tä parempi. Jo nyt kehitteillä n. 200 peliä. Mukana tietysti Nintendon laatupelien uusia DS-versioita, N64-käännöksiä ja hassuna juttuna se, että Square-Enixkin on mukana ainakin viiden pelin voimin, kun taas PSP:lle yhtiö on varmistanut vain FF7: Crisis Coren. PSP:n muista peleistä kiinnosti vain Metal Gear Acid, kunnes se paljastautuikin joksikin vuoropohjaiseksi korttiräpelyspeliksi (wtf?!). Tietty PSP:n graffat näyttää paljon paremmilta, mutta eihän sillä mitään väliä.

Niinjoo, ja GBA pelit toimii kans. Ja taustavalokin on jo valmiiksi mukana. drool++
    Pelitarjonta on kieltämättä näin aluksi DS:n etu mutta Sonyltakin on tulossa muutamia meheviä pelejä. Itse en jaksa paljoa Mario pelejä tai Metroidia(en ihastunut GC:n versioonkaan) mutta koko maailmaa katseltuna asia onkin toinen. Molemmille koneille on kehitteilla n. 200 peliä mutta minua kiinnostaisi tietää että mistä olet saannut tietää tuon "viisi FF peliä DS:lle" jutun?
    Square-enix on sanonut varmasti ainoastaan FF III:n ja vihjaillut CC:n jatko osasta DS:lle.. Tässä asiassa Square onkin vähän salaperäinen.. Se kehittää vähintään yhtä FF:ää molemmille alustoille mutta aina välillä pääsee huhuja irti PSX:n uusinta versioista PSP:lle ja kokonaan uusista FF peleistä DS:lle.. Nämä ovat huhuja mutta sano ihmeessä mistä tuon asian olet kuullut. Minua kiinnostaa kovasti sillä tälläiset asiat vaikuttavat siihen ostanko minä kumpaakaan konsolia.

DS vaikuttaa erittäin hyvältä Odotan innolla!

Itse en viellä päätöstä tee vaan jos ostan jommankumman odotan kunnes ne molemmat ovat ilmestyneet.. Vasta sitten voimme vapaasti haukkua molempia laitteita. DS vaikuttaa lupaavalta ja minulla on iso kasa GBA pelejä.. Toisaalta PSP:llä on minulle sopivampia pelejä ja matkustelen paljon jolloin elokuva lisä olisi mahtava!
    J-Edit: Juu eli DS:lle nähtävästi todella on tulossa myös FF CC.. Square varmisti asian. Osakkeet nousevat mutta saa nähdä saa nähdä...
    Viimeksi muokannut J-link : 21.11.2004 klo 14:32:39 Syy: Uutta tietoa

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut J-link
    minua kiinnostaisi tietää että mistä olet saannut tietää tuon "viisi FF peliä DS:lle" jutun?
    En puhunut mitään "FF-peleistä", puhuin peleistä ylipäätään.

"According to Nintendo, Square Enix has five games in the works: a new title in the Final Fantasy Crystal Chronicles series, the Secret of Mana series, the Dragon Quest Monsters series, the Slime Morimori Dragon Quest series, and the stand-alone title Egg Monster Heroes." - FFOnline

Eli kuusi peliä, jos FFIII lasketaan mukaan. Lisää tulee vielä varmasti.
    A Lannister always pays his debts.

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä